Kovien pakkasten aikana kieputin työntää talosta pihalle -10c ilmaa kun taas y-haara viritys työntää pihalle EVVK ilmaa eli se on tulkittavissa noin 10c ilmaksi.
Aikaisemmassa viestissä tuli ilmi että 20 asteen korotus tietää sähkötehossa 1060 wattia eli y-haara virittäjä tuppaa silloin 1060w energiaa pihalle verrattuna kieputin hörhöön, tämä on siis laskettu 127m2 talon ilmanvaihdon mukaan.
Tämä tekee rahassa jo 15 päivän aikana 50 euroa, ei tulisi minulle mieleenkään lämmittää harakoita 1060 watin lämmittimellä.
Vielä kun vertailun tekee koko vuodelta niin puhutaankin jo kolmenumeroisesta luvusta, kieputin kun säästää kesälläkin jäähdytyskuluissa, kun siirtää ulkoilman kuumuuden jäteilmaan.
Kieputin vs. y-haara viritys
8
100
Vastaukset
- +ööl
Jutussasi ei ole päätä eikä häntää.-10 kelissä kiertoilma kenno nostaa kauimmaisesta venttilistä tulevan ilman minulla 20 asteiseksi. Jälkilämmitysvastusta tarvitsen vain kovemmilla pakkasilla.
- rristiriitaa
Niin muttakun sillä siellä lammitalossa on huoneen yläosassa sitä hukkalämpöä;)
- 5374378
Niin, eihän köyhällä ole varaa yli 2m huonekorkeuksiin. Asentaisit kiertoilman, niin voisi ollakin.
- rristiriitaa
5374378 kirjoitti:
Niin, eihän köyhällä ole varaa yli 2m huonekorkeuksiin. Asentaisit kiertoilman, niin voisi ollakin.
Kyllä on ihan hyvä huonekorkeus, mutta silti ei ole ilmaantunut mitään hukkalämpöä;) TOIMIVA ilmanvaihto tasaa sen.
Et olis uskonu isääs siinä rakennushommassa. Se on oikeesti aika vihannes. - teillä käynyt
5374378 kirjoitti:
Hieno teoria! Kulutat muutaman kympin talvikuukausina rahaa kanaviston ja ullakon lämmittämiseen, niin tienaat rahaa!
Pistä sinäkin vaan yventtiilit kiinni, niin saat vähän ekstra käyttörahaa itelles. Älä kerro mitään isälles. Ei se ite tajuu sitä. Vastus päälle vaan ja säästyneillä rahoilla ostat joka viikko laatikon kaljaa ja juot niitä salaa siellä ullakolla.
- tammik 290 Eur
Normikansalaiselle aika selvä juttu, että jäteilman lämmön nosto EVVK tasalle maksaa tosi paljon rahaa. Ja ullakon lämmitys myöskin. Ei ole köyhien ratkaisuja tommoset yputket. Rahaa pitää olla ja vähä pöljä pitää olla.
- 4356859
Enerrventhönöille ei ole selvää, että jäteilma siksi on alhainen, koska sitä ei mene jäteilmaputkeen vaan palautuu huoneilmaan.
- Kotkan ruusu
4356859 kirjoitti:
Enerrventhönöille ei ole selvää, että jäteilma siksi on alhainen, koska sitä ei mene jäteilmaputkeen vaan palautuu huoneilmaan.
Ei todellakaan ole selvää kenellekään muullekaan, koska tuo ei pidä paikkaansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721167
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?45609Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55559Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296548Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t220519- 50514
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45502