Pullonkaula?

Miten se lasketaan?

Mikä näyttis olisi ( lähinnä edes ) balanssissa FX-8150.n kanssa? HD 6970 ? vai 7950 ? entä 2 x 6870 CF ? meneekö hukkaan vai riittääkö edes FX-8150.lle?

Ja onko mitään tapaa millä voisi laskea noita "pullonkauloja" eri prossujen ja näyttisten välillä?

9

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xvgfxfdfdfdf

      no eipä sitä kannata miettiä jääkö uusi prossu pullonkaulaksi noille näyttiksille..

      mutta jos on joku vanha amd athlon x2 niin sille ei ehkä kannata ostaa 400€ näytönohjainta kaveriksi.

      jos rahaa on niin ota tuo 7950. ja jos on muutama kymppi laittaa lisää niin osta 7970 niin ei heti lopu tehot.

    • ABC 4 FXD

      Varma laskukaava = omat toiveet lompsan paksuus = se, mitä enintään saat. Ei se tän vaikeempaa oo! ;)

    • 7770

      Jimssillä myydään tätä 2 tuulettimen XFX 7770 black editionia 170 eurolla, se on erittäin hyvä ja kohtuuhintainen vaihtoehto (ei näytönohjaimesta kannata yli 400 euroa maksaa, kun tällaisella tosiasiassa pärjää ihan hyvin, ellei ole jotain 6kpl 60" näytön surround systeemiä tms). Lähes äänettömät tuulettimet, virrankulutus minimaalinen (fps:t wattia kohti hyötysuhde huippuhyvä) ja tehoja löytyy varsinkin dx11-peleissä, mitä enemmän peli hyödyntää dx11-ominaisuuksia, sitä enemmän lähes 300e hintainen 560Ti jää jälkeen, esim. Crysis 2 dx11 versio:
      http://www.techpowerup.com/reviews/XFX/HD_7770_Black_Edition_Super_Overclock/13.html

      Vuoden päästä alkaa tulla myös dx11.1-pelejä (ps4- ja xbox760 -käännöksiä pc:lle), jolloin viimeistään tarvitaan tuollainen uuden sukupolven ohjain kohtuuhyviin fps:iin ja vanhat rojut joutavat romukoppaan.

    • sfdfdfdfdf

      tuskin tuo ketjun aloittaja on mitään budjetti korttia hankkimassa kun itse vaihtoehdoiksi nuo antanu? eli ilmeisesti haluaa pelata raskaimpia pelejä maksimi asetuksilla ja siihen tuo 7770 ei pysty.

      • hyvin riittää pelaamiseen

        "eli ilmeisesti haluaa pelata raskaimpia pelejä maksimi asetuksilla ja siihen tuo 7770 ei pysty."

        Itse asiassa 7770 pyörittää kaikkia uusimpiakin ja raskaimpia pelejä full-hd:nä, 4xAA, 16xAF, ultra-asetuksilla täysin silkinsulavasti, eikä eroa käytännössä huomaa kalliimpiin näytönohjaimiin.

        Tuossa esim. battlefield3-testitulokset ja hieno screenshotti (muutenkin mielenkiintoinen arvostelu, kannattaa lukea loppukommentitkin):
        http://www.hardwareheaven.com/reviews/1405/pg5/sapphire-radeon-hd-7770-overclocked-graphics-card-review-battlefield-3.html

        Ainoastaan jos on 3 full-hd-näyttöä vierekkäin ja relosuutiona 5760x1080 niin tarvitaan 2x7770 crossfirenä tai 7950, kun yhdellä 7770:lla framet voivat pahimmissa paikoissa laskea alle 30:n. Tai voi ottaa vaikka AA:n pois käytöstä.


      • Miten se lasketaan?
        hyvin riittää pelaamiseen kirjoitti:

        "eli ilmeisesti haluaa pelata raskaimpia pelejä maksimi asetuksilla ja siihen tuo 7770 ei pysty."

        Itse asiassa 7770 pyörittää kaikkia uusimpiakin ja raskaimpia pelejä full-hd:nä, 4xAA, 16xAF, ultra-asetuksilla täysin silkinsulavasti, eikä eroa käytännössä huomaa kalliimpiin näytönohjaimiin.

        Tuossa esim. battlefield3-testitulokset ja hieno screenshotti (muutenkin mielenkiintoinen arvostelu, kannattaa lukea loppukommentitkin):
        http://www.hardwareheaven.com/reviews/1405/pg5/sapphire-radeon-hd-7770-overclocked-graphics-card-review-battlefield-3.html

        Ainoastaan jos on 3 full-hd-näyttöä vierekkäin ja relosuutiona 5760x1080 niin tarvitaan 2x7770 crossfirenä tai 7950, kun yhdellä 7770:lla framet voivat pahimmissa paikoissa laskea alle 30:n. Tai voi ottaa vaikka AA:n pois käytöstä.

        Sen verran vielä että nuo linkittämäsi 7770 testit on ajettu Intel Core i7-3960X kanssa. Ja jopa mun tuleva FX-8150 jää kauas tuosta. Eli ei ihme että vääntöä testissä on riittänyt. Jos tuon 7770.n laittaisi esim. tän phenom II x4 955 kaveriksi niin johan alkaisi se tökkiminen silläkin.


      • enemmän vrammia
        Miten se lasketaan? kirjoitti:

        Sen verran vielä että nuo linkittämäsi 7770 testit on ajettu Intel Core i7-3960X kanssa. Ja jopa mun tuleva FX-8150 jää kauas tuosta. Eli ei ihme että vääntöä testissä on riittänyt. Jos tuon 7770.n laittaisi esim. tän phenom II x4 955 kaveriksi niin johan alkaisi se tökkiminen silläkin.

        Varsinkaan metro2033:ssa cpu:lla ei ole mitään väliä, x4 pyörittää lähes yhtä hyvin kuin i7:
        http://images.anandtech.com/graphs/graph4955/41706.png

        Se on muutenkin aika vanha ja kevyt peli, vaikka vaatiikin paljon vrammia max asetuksilla.


    • Miten se lasketaan?

      Joo ei toi BF3 ole ihan raskas kuin luulisi,, Mutta 7770 tai 7770 CF ei riitä kun haluan pelata myös metro 2033 max asetuksilla. Ja ainakin kun kokeilin Phenom II x4 955 ja 2 x 6870 CF sitä pelata ( lainasin kaverilta toisen 6870 oman pariks)
      max asetuksilla niin jo alkuvalikko tökki jotain 6 fps averagella,, kun siinä on jotain tausta grafiikkaa sen verran. Itse peli pyöri kun otin FSAA.n kokonaan pois, niin tolla 6870 CF ja phenomilla vain jotain 15.18fps, ja silloinkin oli kyse vain kevyistä alkukohdista pelissä. Mutta nyt kun mulle tulee FX-8150 niin haluan tietää onko tuo 2 x 6870 hyvä sen kanssa vai esim 7950 ?

      • enemmän vrammia

        Max asetuksilla Metro 2033 vaatii yli 1,5gb näytönohjaimen muistia. 6870 1gb muistilla, fps:t luokkaa 0,1-9 (eikä crossfirestäkään hyötyä) mutta 6870 2gb videomuistilla, fps:t 33 paikkeilla 2560x1600 resoluutiolla ja kaikki asetukset maksimissa. Cpu tuossa ei ole pullonkaula ollenkaan, riittää näytönohjain 2-3gb muistilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      97
      2031
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      119
      1593
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      116
      1111
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      30
      1030
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      47
      949
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      859
    7. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      36
      794
    8. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      761
    9. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      741
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      653
    Aihe