Mitenpäin

maksukortti

Minulla on antenni TV:n Plus-TV maksukortti ja CONAX kortinlukija (ei teräväpiirto). TV on Acer, korttikotelo on takana vasemmalla näytön suuntaisena.

Kortinlukijan kortin voi laittaa kahdeksalla eri tavalla.
1. Kortinlukijan julkisivu näyttöön tai siitä poispäin = 2 vaihtoehtoa
2. Kortti lukijaan keltanen neliö näyttöön tai siitä poispäin = 2 vaihtoehtoa
3. Kortti lukijaan keltanen neliö edellä tai perässä = 2 vaihtoehtoa.

En ole löytänyt mistään ohjetta kuinka laitetaan. Minulla on nyt
1. Kortinlukijan julkisivu näytöstä poispäin
2. Kortti lukijaan keltanen Näytä pospäin eli lukijan julkisivun puolella
3. Kortti lukijaan keltanen neliö edellä.

Kysymykseni jahtuu siitä, että kun vaihtaa kanavaa, vaikka maksuttomasta maksuttomaan, tulee aika usein kuvaruutuun menu-lätkä CONAX, Error ?, Vahvista Ok, ym. Tästä pääsee eroon painelemalla Menu-näppäintä 3-4 kertaa.

Olen varmistanut, että kortinlukija ja kortti ovat varmasti pohjassa. TV:n asetus lukijan suhteen on Automaattinen.

Mahtaako tuollainen olla normaalia herjaa, vai onkohan minulla kortti jotenkin väärin. Olen kyllä kokeillut muitakin asentoja, mutta silloin ei näy mitään.

8

2553

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei saa hosua..)

Näin Acer 23" näyttö/vastaanotin:
      Asetus-menussa => Common Interface kertoo seuraavat viestit:
      1. CI-korttia ei ole, kun CI-moduli ei ole paikallaa
      2. Conax Conditional Access - korttia ei ole (Moduli paikallaan ilman korttia)
      3. Conax Conditional Access (=kortti paikallaan)

Kortinlukija CONAX-logo näkyvillä taaksepäin ja kortti laitettuna siru edellä taaksepäin näkyvillä. Eli korttisi on oikein paikallaan, mutta kestää hetken, ennen kuin niitä valtuutuksia alkaa tulla lähetyksen kautta. Jätä tv auki jollekin tilaamallesi kanavalle, niin 10-15 minuutin kuluessa alkaa kanavat aueta.

• maksukortti

Kyllä kanava aukeaa, mutta tuo lätkä tulee kuvan auettua siihen kuvan päälle. Toisinaan lähtee itsestään kyllä pois kun antaa vaan olla. Lätkä tulee myös esim. TV1, Nelosen ym päälle.

Kortin olen laittanut paikalleen TV:n ollessa sammutettuna. Saattaaha vika olla siinäkin, että tämä on niitä halvimman luokan Acereita.

• Oikein on...
        maksukortti kirjoitti:

Kyllä kanava aukeaa, mutta tuo lätkä tulee kuvan auettua siihen kuvan päälle. Toisinaan lähtee itsestään kyllä pois kun antaa vaan olla. Lätkä tulee myös esim. TV1, Nelosen ym päälle.

Kortin olen laittanut paikalleen TV:n ollessa sammutettuna. Saattaaha vika olla siinäkin, että tämä on niitä halvimman luokan Acereita.

Ei kanavat aukea ollenkaan jos lukija tai kortti on väärin päin. Eli kortti ja lukija on oikein päin, mutta sinulla on jotain muuta vikaa.

• tietäjä.

Minun tuttuni kyllä tiesi kertoa, että se tulee pikemminkin näinpäin.

• kortinlukija

Korttiongelma selvis. Kortinlukija oli Dilog, ostettu verkkokaupasta. Kun vaihdoin Digital kortinlukijaan, ei olee mitään häiriötä.

• Ei saa hosua..)

Hyvä, että löysit ihan oikean vian...

Sorry, unohdin mainita tuon kortinlukijan mahdollisen ongelman, sillä tässä kokeilussa käyttämäni LA Digitalin moduli piti aikanaan hankkia Sonya varten samasta syystä ja se toimi tietenkin moitteetta oman Acerin kanssa. Moduli jäi hyllyyn, kun jouduin vuokraamaan modulin Welhon verkon HD-kanavien korttilinkityksen takia. Omaa CI modulia en voi wanhassa Sonyssani käyttää, koska tv ei tue CI rajapintaa => on tultava toimeen CIv1 vuokramodulilla...

• Acer ongelmia

Kun laitan kortin lukijaan, saan näytölleni tiedon Conax Conditional Access, mutta se samaan aikaan se herjaa, että: Ei oikeutta Ei aktivoitu (tilakoodi 1). Kortti on uusi ja ostettu verkkokaupasta (LA Digital) ja televisio on Acerin 23" tuumainen Full Hd näyttö. Miten kyseinen aktivointi voitaisiin tehdä?

• Perus kortinlukija

Ostit todennäköisesti CI kortinlukijan, jota Acer ei tunnista. Minulla on muutaman vuoden vanha vastaava malli: Se yrittää tunnistaa CI kortinlukijaa, mutta kun ei pysty niin se siitä. Tavallisen perusmallin kortinlukijan se tunnistaa ongelmitta ja kortti toimii, kuten pitääkin.

Testatutlaittet.fi hyväksyttyjen HD-laitteiden listoilla ei ole yhtään Aceria, joten turhaan ostit CI kortinlukijan. Kaapeliverkossa Acerilla näkee YLE HD-kanavan ongelmitta ilman kortinlukijaakin, mutta muiden HD-kanavien linkitykset ei onnistu, koska Acerissa ei todennäköisesti ole kortinlukijalle CI rajapintaa.

Jos ostit CI kortinlukijan, niin suosittelen vaihtamaan sen tavalliseen malliin, niin jo alkaa toimia.. Maksulliset SD-kanavat näkyy sitten, kun olet saanut kortinlukijaasi operaattoriltasi maksukortin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      176
      11185
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      54
      5328
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2555
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      37
      2256
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1771
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      43
      1675
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1310
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      36
      1265
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1076
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      105
      1001
    Aihe