Mitenpäin

maksukortti

Minulla on antenni TV:n Plus-TV maksukortti ja CONAX kortinlukija (ei teräväpiirto). TV on Acer, korttikotelo on takana vasemmalla näytön suuntaisena.

Kortinlukijan kortin voi laittaa kahdeksalla eri tavalla.
1. Kortinlukijan julkisivu näyttöön tai siitä poispäin = 2 vaihtoehtoa
2. Kortti lukijaan keltanen neliö näyttöön tai siitä poispäin = 2 vaihtoehtoa
3. Kortti lukijaan keltanen neliö edellä tai perässä = 2 vaihtoehtoa.

En ole löytänyt mistään ohjetta kuinka laitetaan. Minulla on nyt
1. Kortinlukijan julkisivu näytöstä poispäin
2. Kortti lukijaan keltanen Näytä pospäin eli lukijan julkisivun puolella
3. Kortti lukijaan keltanen neliö edellä.

Kysymykseni jahtuu siitä, että kun vaihtaa kanavaa, vaikka maksuttomasta maksuttomaan, tulee aika usein kuvaruutuun menu-lätkä CONAX, Error ?, Vahvista Ok, ym. Tästä pääsee eroon painelemalla Menu-näppäintä 3-4 kertaa.

Olen varmistanut, että kortinlukija ja kortti ovat varmasti pohjassa. TV:n asetus lukijan suhteen on Automaattinen.

Mahtaako tuollainen olla normaalia herjaa, vai onkohan minulla kortti jotenkin väärin. Olen kyllä kokeillut muitakin asentoja, mutta silloin ei näy mitään.

8

2798

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei saa hosua..)

Näin Acer 23" näyttö/vastaanotin:
      Asetus-menussa => Common Interface kertoo seuraavat viestit:
      1. CI-korttia ei ole, kun CI-moduli ei ole paikallaa
      2. Conax Conditional Access - korttia ei ole (Moduli paikallaan ilman korttia)
      3. Conax Conditional Access (=kortti paikallaan)

Kortinlukija CONAX-logo näkyvillä taaksepäin ja kortti laitettuna siru edellä taaksepäin näkyvillä. Eli korttisi on oikein paikallaan, mutta kestää hetken, ennen kuin niitä valtuutuksia alkaa tulla lähetyksen kautta. Jätä tv auki jollekin tilaamallesi kanavalle, niin 10-15 minuutin kuluessa alkaa kanavat aueta.

• maksukortti

Kyllä kanava aukeaa, mutta tuo lätkä tulee kuvan auettua siihen kuvan päälle. Toisinaan lähtee itsestään kyllä pois kun antaa vaan olla. Lätkä tulee myös esim. TV1, Nelosen ym päälle.

Kortin olen laittanut paikalleen TV:n ollessa sammutettuna. Saattaaha vika olla siinäkin, että tämä on niitä halvimman luokan Acereita.

• Oikein on...
        maksukortti kirjoitti:

Kyllä kanava aukeaa, mutta tuo lätkä tulee kuvan auettua siihen kuvan päälle. Toisinaan lähtee itsestään kyllä pois kun antaa vaan olla. Lätkä tulee myös esim. TV1, Nelosen ym päälle.

Kortin olen laittanut paikalleen TV:n ollessa sammutettuna. Saattaaha vika olla siinäkin, että tämä on niitä halvimman luokan Acereita.

Ei kanavat aukea ollenkaan jos lukija tai kortti on väärin päin. Eli kortti ja lukija on oikein päin, mutta sinulla on jotain muuta vikaa.

• tietäjä.

Minun tuttuni kyllä tiesi kertoa, että se tulee pikemminkin näinpäin.

• kortinlukija

Korttiongelma selvis. Kortinlukija oli Dilog, ostettu verkkokaupasta. Kun vaihdoin Digital kortinlukijaan, ei olee mitään häiriötä.

• Ei saa hosua..)

Hyvä, että löysit ihan oikean vian...

Sorry, unohdin mainita tuon kortinlukijan mahdollisen ongelman, sillä tässä kokeilussa käyttämäni LA Digitalin moduli piti aikanaan hankkia Sonya varten samasta syystä ja se toimi tietenkin moitteetta oman Acerin kanssa. Moduli jäi hyllyyn, kun jouduin vuokraamaan modulin Welhon verkon HD-kanavien korttilinkityksen takia. Omaa CI modulia en voi wanhassa Sonyssani käyttää, koska tv ei tue CI rajapintaa => on tultava toimeen CIv1 vuokramodulilla...

• Acer ongelmia

Kun laitan kortin lukijaan, saan näytölleni tiedon Conax Conditional Access, mutta se samaan aikaan se herjaa, että: Ei oikeutta Ei aktivoitu (tilakoodi 1). Kortti on uusi ja ostettu verkkokaupasta (LA Digital) ja televisio on Acerin 23" tuumainen Full Hd näyttö. Miten kyseinen aktivointi voitaisiin tehdä?

• Perus kortinlukija

Ostit todennäköisesti CI kortinlukijan, jota Acer ei tunnista. Minulla on muutaman vuoden vanha vastaava malli: Se yrittää tunnistaa CI kortinlukijaa, mutta kun ei pysty niin se siitä. Tavallisen perusmallin kortinlukijan se tunnistaa ongelmitta ja kortti toimii, kuten pitääkin.

Testatutlaittet.fi hyväksyttyjen HD-laitteiden listoilla ei ole yhtään Aceria, joten turhaan ostit CI kortinlukijan. Kaapeliverkossa Acerilla näkee YLE HD-kanavan ongelmitta ilman kortinlukijaakin, mutta muiden HD-kanavien linkitykset ei onnistu, koska Acerissa ei todennäköisesti ole kortinlukijalle CI rajapintaa.

Jos ostit CI kortinlukijan, niin suosittelen vaihtamaan sen tavalliseen malliin, niin jo alkaa toimia.. Maksulliset SD-kanavat näkyy sitten, kun olet saanut kortinlukijaasi operaattoriltasi maksukortin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      151
      4529
    2. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      198
      3959
    3. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      34
      2689
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      10
      2472
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      34
      2209
    6. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      9
      1802
    7. Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?

Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1592
    8. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      49
      1454
    9. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      34
      1325
    10. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      24
      1321
    Aihe