Syövästä paraneminen.

H.S. k.

Suurin osa syöpään sairastuneista paranee,rintasyöpään sairastuneista paranee täysin yli 90%.
Kun sairastuit syöpään,millaisen paranemis ennusteen sait lääkäriltäsi?

55

3041

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seurannassa

      Kenelle teet tutkimusta???? Mikä syöpä sinulla on? Ennusteesi?

    • H.S.k.

      Minä olen yksi monista,joka on sairastunut rintasyöpään,odotan tulevaa leikkausta.Tein aloituksen syystä,ettei lääkäri antanut minulle minkäänlaista ennustetta kun kertoi että patti rinnassani osoittautui huonolaatuiseksi ja joudutaan leikkaamaan pois.
      Olen löytänyt googlettamalla tietoa mm. sen,että rintasyövästä paranee yli 90%.sairastuneista.

      • ,

        Ennusteita ei yleensä anneta.

        Oletko ollut luustokartoituksessa? Ym. tutkimuksissa.

        Eihän ennen leikkausta edes tiedetä onko syöpä levinnyt imusolmukkeisiin.


      • entinen sp.
        , kirjoitti:

        Ennusteita ei yleensä anneta.

        Oletko ollut luustokartoituksessa? Ym. tutkimuksissa.

        Eihän ennen leikkausta edes tiedetä onko syöpä levinnyt imusolmukkeisiin.

        Luustokartoitus tehtiin ainakin minulle vasta leikkauksen jälkeen kun nähtiin,että syöpää oli myös imusolmukkeissa.


      • noinkin

        löytyi netistä:
        Viestin otsikko: Re: Voiko karppauksella pysäyttää syövän?ViestiLähetetty: Su Joulu 06, 2015 17:57
        sintti
        sintti

        Liittynyt: Su Joulu 06, 2015 17:32
        Viestit: 1
        Itselläni oli todettu metastaasi 2014: Keuhkot, sydän, kilppari, aivot, selkäydin yms. Sen jälkeen aloin viikon paaston jälkeen ehdottomalle kasvisdieetille. Tottakai söin kaikkia tarvittavia vitamiineja sekä hivenaineita. Käytin myös muutamia todella erikoisia vaihtoehtoishoitoja. Tuloksia tuli nopeasti. Kasvaimet eivät pystyneet enää kasvamaan, vaan kuihtuivat pois!

        Oman kokemukseni mukaan karppauksella on ehdottomasti positiivisia vaikutuksia. Sillä tavoin voidaan estää kasvainten ravinnonsaanti, joten ne kuolevat. Ketoosissa onkin sitten kivempaa. En sitä osaa sanoa oliko se juuri karppaus, joka selätti syövän, koska söin samalla paljon marjoja, hedelmiä ja kasviksia. Join Karin havupuu-uutejuoma, pakurikääpäteetä, vihreätäteetä, inkivääriteetä, MSM-jauhetta, kolloidihopeavettä yms. Luulen, että jos saa elimistöön sellaisen sellaisen tilan (emäksinen), että siellä ei yksikään syöpäsolu tai parasiitti voi elää, niin silloin alkaa olla paraneminen hyvässä vauhdissa. Paranemista voi vauhdittaa vielä noilla erikoisruoka/juoma-aineilla.

        Paranemiseen liittyy myös todella paljon muita elementtejä kuten henkinen puoli yms. Väsymys on vaan sellainen, että siitä ei meinaa päästä eroon millään, koska proteiinien saantia tulee rajoittaa. Varsinkin jos tykkää urheilla paljon.


    • mä vaan

      Minulla todettiin levinnyt keuhkosyöpä. Ensimmäinen lääkäri sanoi että elinaikaa noin vuosi. Toinen sanoi 3-4 vuotta. Nyt olen sairastanut 1 vuosi ja 6 kk.

      • ilman syöpää

        Kokeilepa ravinnelisä magnesiumkloridia. 1/3tl lasilliseen vettä tms. aamusin. Saa apteekista.

        Kohtusyöpäoli alkamassa, todettiin poiston jälkeisessä tutkimuksessa. Kolmen vuoden seuranta, ei mitään kokeita. Otan tuota ja lisäksi Primaspania 100mg ja D-kalkkitabletin.


    • Jokainen syöpään sairastunut on yksilö ja aina ei hoidot tehoa samoin kuin toiseen ihmiseen.
      Yleensä edetään askel kerrallaan, ja vastaus % luku, kuin aloituksessai jo viittasit, kun sitä kysellään, jokainen reagoi hoitoihin yksilöllisesti.
      Olisin voinut heittää henkeni vakavaan suolistotulehdukseen, johon altistuin sytostaattien tähden. Niin ärhäkkä se oli, onneksi jo historiaa.

    • rs2012

      En itsekkään ole saanut mitään tietoa tulevaisuudesta.Pala rinnasta missä syöpä oli leikattiin pois ja sen takia sytot,kysinkin jos en niitä edes ottaisi,mutta lääkäri oli eri mieltä.Kolmas FEC kuuri on takanapäin ja sain uudet pahoinvointi lääkkeet Emend ja niitä oli 3 kpl.Auttoivat sen 3 päivää ja taas on huonohko olo.Primerad ei juuri auta.

      Onkologini kertei eräästä tutkimuksesta mikä on tehty USA:ssa ja sen mukaan sytot voidaan minun syövässäni lopettaa ehkä neljännen kuurin jälkeen.Syöpäni oli her2neg agressivinen.Ei hormonaalinen.Ja imsolmukeet olivat puhtaat.Eli tätä tässä nyt sitten pohditaan,mitenkä tehdään?Kovat sivuvaikutukset sytoista ovat syynä tähän asiaan.Ollaan tehty tutkimuksia että ensimäiset 4 kuuria ovat ne jotka vaikuttavat parhaiten,ja riittävät.

      Sienitulehdus on edelleen suussani ja kipuja ja huonoa oloa ja ihan hirvittävä väsymys,monet itkut olen itkenyt asioiden takia ja kiukutellut muille.Munasarja syövän sairastettuani sain näitä neurologisia vammoja sun muita kroonisia kiputiloja,ja toivon että nyt ei kävisi samalla lailla.

      Oikein hyvää viikonloppua palstan syöpäpotilaille ja kyllä me tästä,tsemppiä!

      • Minulle määrättiin b-vitamiiniruiskeita muutamia kertoja limakalvojen tähden, ja ne auttoivat lääkäri tähdensi juuri ruiskeita ei pillereitä, olkapäähän pistivät.
        Onko sinulla mahdollisuus saada sellainen?


    • rs2012

      Kiitos Glaudia,kysympä asiaa onkolgiltani jo huomenna kun hän on töissä.Tänään ja viime yönä pahoinvointi meni yli äyräiden ja soitto akuuttin selvensi vähän asioita,olo on nyt parempi.Käskivät ottamaan Odesatron kapselin heti ja vielä ilalla yhden, ja puhelu omalle onkologille huomenna.

      Juttelin päivystävän onkologin kanssa,ja hän sanoi että tälläisessa tilassa voi joutua osastolle tiputukseen,nestettä ja ravintolisäkettä,kun syöminen ja juominen on hankalaa.Voiko kaikki johtua ehkä siitä? Oli miten oli,yritän nyt syödä ja juoda,ja toivoa että olo paranee.

      Huomenna on meikkauskurssi ja sinne haluan mennä,se on onneksi onkologi vastaan oton yhteydessä.

      Hyvää illan jatkoa palstalaisille ja tsempataan,ja kiitos vinkeistä.

      • amanita

        Hei rs2012!
        Minuakin kauhistutti kun luin jostain syöpähoitojen alkuvaiheessa, että voisin joutua jopa sairaalaan. Mutta sitten, kun karmean ripulin ja korkeiden tulehdusarvojen takia sinne PÄÄSIN, olin vaan onnellinen. Olo oli niin karmea, kun ruokaakaan ei voinut syödä kuin vaikka puolikkaan leipää. Silloin ei vielä ollut aftojakaan suussa, mutta ruoka ei vaan mennyt alas.

        Älä siis ainakaan pelkää sairaalaan joutumista, minä tulin sieltä aina (olin kolme kertaa osastolla hoitojen aikana) hyvävointisena kotiin ja menin taas töihinkin, kunnes sitten tuli seuraavat sytot ja sama tilanne suu täynnä aftoja. Mutta sairaalassa ainakin sain hoitoa, lääkettä ja ravintoa. Minulla ei ollut varsinaista pahoinvointia juurikaan, mutta muuten olin heikossa kunnossa.
        Yksinasuvana koin jotenkin olevani "turvassakin" sairaalassa, kotona kärsiessä yksinäisenä pelkäsin etten jaksa niitä hoitoja enää.

        Nyt olen ollut ainakin syövän suhteen terveenä jo 8 vuotta.

        Toivottavasti olosi paranee!


    • huoif

      Niin puhutaan että moniko on tervetinyt 5 vuoden jälkeen.Kukaan ei puhu moni on 10,v vielä terve

      • ent.syöppis.

        Ihan turhaa miettiä onko terve vielä 10.vuoden jälkeen,samalla tavalla voi ajatella kaikki ihmiset,mistä kukaan voi tietää onko 10.vuoden jälkeen terve vai ei.
        Eletään päivä kerrallaan ja nautitaan siitä,että syöpä on hoidettu.


    • .....

      No jos sairastuu tietyn ajan jälkeen niin puhutaan sitten _uudesta_ syövästä.

    • Eimuuten

      "Suurin osa syöpään sairastuneista paranee,rintasyöpään sairastuneista paranee täysin yli 90%."
      Em. on puppua. Tilastointi on hämäävä: Mikäli viidessä vuodessa ei kuole syöpään, merkitään tilastoon parntuneeksi.
      Näin laskien syövän hoidossa ollaan edistytty, ei muuten.

    • ghhghghg345

      Muutaman vuoden sain olla huoletta,nyt syöpä on uusiutunut

      • Eihän se ole varmaa

        Sinähän olet menossa tutkimuksiin osastolle, eli diagnoosi ei ole vielä varma. Voi olla myös jotain muuta jopa vaaratonta. Kaikki kyhmyt ja kudosmassa ei ole syöpää!


    • toivotaan hyvää

      Sait terveen paperit, sinulla oli 5 vuotta väliä....Ikävää jos sinulla on nyt uudelleen syöpä, se vain kun vähän väliä kerrot sen uusiutuneen niin vertaistuen anto on aika vaikeata kun ei tiedä mihin enää uskoa ja mihin ei...

    • ghghg3456

      Kiitollinen olen jokaisesta vuodesta jonka olen saanut elää

      • pelokas..

        ira, onko se totta, onko syöpäsi uusiutunut?


      • -ra
        pelokas.. kirjoitti:

        ira, onko se totta, onko syöpäsi uusiutunut?

        On se totta


      • voi kamlaaaaa
        -ra kirjoitti:

        On se totta

        onko syöpäsi hamapaisasi -ra


      • -ra
        voi kamlaaaaa kirjoitti:

        onko syöpäsi hamapaisasi -ra

        No ei tietenkään


      • tsemppiä ira
        -ra kirjoitti:

        On se totta

        missä syöpäsi on? tosi ikävää,luin viime syksynä,kerroit että olit saanut uuden syövän ja nyt taas? tsemppiä sulle


      • entinen sp potilas
        -ra kirjoitti:

        On se totta

        Milloin sait tietää että se on uusitunut? Mitkä on hoito suunitelmat? Milaset hoidot saat, ne on varmasti jo alkaneet, miten niistä voit? Kerroit tästä lokakuun 20 päivä, joten onko leikkaus tehty ja miten muuten voit?Ikävä kuula että sai syövän takasin, tosi surulista,voimia sulle!


    • -ra

      Tänään jaksoin mennä vapaaehtoistyöpaikalle,rukoilimme ja siitä sain taas voimaa jatkaa hammastekniikolle,mutta taas se siirtyi 2 viikkoa eteenpäin,no täytyy vaan jaksaa odottaa ehkäpä jouluksi jo saan osaproteesit

    • MKJe

      Suvussa on perinnöllinen syöpä. Geenivirheenä siis. Kaikki joilla oli geenivirhe ovat kuolleet, osa alle 40-vuotiaana, osa sentään eli lähes 80-vuotiaaksi. Mutta syöpä oli mukana koko loppuelämän. joten ei ollut tässä tapauksessa paranemismahdollisuutta.

      • geeni virhe

        Geeni virhe ei tarkoita että syöpään edes sairastuisi koko elämänsä aikana, se on ihmisellä, mutta ei muutu syöväksi koskaan.


    • -ra

      Surullista,tyttäret joutuvat jo jotain kaksikymppisestä lähtien käymään kontrolleissa

    • virheinen....

      Hyvähän se on jotta tietää käydä tutkimuksissa, ajoissa, ennen kuin tulevat kunnalliset kutsut mammoon.

      Ja yhä useampi valitsee tuossa tilanteessa masektomian, niin minäkin....

    • -ra

      Olisi vissiin minunkin pitänyt poistaa molemmat rinnat niin kuin aikanaan ajattelin,no katsotaan nyt mitä poistetaan.Tuli mieleeni jos syöpä uusiutuisi niin todennäköisesti toiseen rintaa,no huomenna kuulen minne on levinnyt

      • Kummat jutut sielä

        Mistä ihmeestä keksit nämä kaikki juttusi,sieltä juttu tuvaltako missä käyt? Joka vuosi sama laulu?


      • -ra
        Kummat jutut sielä kirjoitti:

        Mistä ihmeestä keksit nämä kaikki juttusi,sieltä juttu tuvaltako missä käyt? Joka vuosi sama laulu?

        Onko tuo asiallista jos hyvän mielen sait niin hyvä sinulle Se ei ole mikään juttutupa toissa päivänä telkkarissa oli ohjelma meidän toiminnastamme ja eilen tuli uusintana.Siellä yritetään kannustaa nuoria huumeenkäyttäjiä ja akjon käyttjiä raittiuteen ja olla vertaistukena omalla esimerkillään ei suinkaan mikään pellepulju


      • ikävä kuulla

        Minne se syöpä oli levinyt -ra?Olet jo varmasti saanut vastauksen,nyt on jo joulukuu.Ikävä kuula että se on tullut takasin,onko suvusanne geeni virhe


      • -ra
        ikävä kuulla kirjoitti:

        Minne se syöpä oli levinyt -ra?Olet jo varmasti saanut vastauksen,nyt on jo joulukuu.Ikävä kuula että se on tullut takasin,onko suvusanne geeni virhe

        Vatsassa on 4 hyvänlaatuista kasvainta ollut 6v,Tarkastuksissa olisi pitänyt käydä joka vuosi,nyt pääsen tarkastukseen tammikuussa,ovatko muuttuneet pahanlaatuisiksi,oireina kaiken minkä syön tule heti ulos ja vatsaa polttaa,ei ole geenivirhettä,sekä vatsa on pullea vaikkei ole ollut kun odotusaikoina ennen synnytyksiä.


      • joulua kohden
        -ra kirjoitti:

        Vatsassa on 4 hyvänlaatuista kasvainta ollut 6v,Tarkastuksissa olisi pitänyt käydä joka vuosi,nyt pääsen tarkastukseen tammikuussa,ovatko muuttuneet pahanlaatuisiksi,oireina kaiken minkä syön tule heti ulos ja vatsaa polttaa,ei ole geenivirhettä,sekä vatsa on pullea vaikkei ole ollut kun odotusaikoina ennen synnytyksiä.

        kuulostaa vatsakatarilta,kahvi ja tupakka pois!


      • -ra
        joulua kohden kirjoitti:

        kuulostaa vatsakatarilta,kahvi ja tupakka pois!

        Ei ole on tutkittu jo ja pois suljettu riokatorvessa oleva aukko ei sekään ole syyllinen


    • gfhgfh

      Syövästä ei voi parantua,se voi uusia milloin vain

    • ll34

      Kyllä syövästä voi prantua, täysin, siten ettei se uusi milloinkaan. En ymmärrä -ra miksi kirjoitat tuollaista joka ei pidä paikkaansa.

      • ed.

        Anteeksi typo; piti olla parantua.


    • -ra

      Hyvää pyhäinpäivää

      • Kiitos samoin -ra.


    • EKG ym. asiaa

      Oletko -ra ja kotiututunut? Jaksoitko polkea ekg:ssä, vai keskeytettiinkö. Itse menen ensi viikolla kardiologin vastaanotolle, ilmeisesti tutkimukset jatkuvat. Entä sinulla?

    • -ra

      Jaksoin polkea vaikka meinasi happi loppua viimeiset puolitoista minuuttia täytyi polkea täysillä,lääkkeet kaksinkertaisitttiin ennen oli 80 millin lääke nyt 2 kertaa 80 ja vielä 2 eriverenpainelääkettä.T- rytmi poikkesi ja jättää lyömättä vähän väliä-tutkimukset jatkuvat ,Sinulle pidän prukkuja jotta saisit hyvät tuloksetsory rillit taas kateissa

    • .................

      Etkö olekaan Kirralla nyt?

      • ei kansti ei

        -ran jutut on ihan sen omia, ei niihin kannata uskoa, aina on jotain,joka selviää myöhemin,että olikin ihan sen oma diagnoosi,minkä keksi sillä hetekellä......


    • linnunaivoton

      itse sairastuin vähän harvinaisempaan syöpään. Askinin tuumori oli sen nimi ja paranemis ennuste oli yli 90%. En edes kokenut tätä mitenkään epävarmana, itselleni oli päivänselvää että selviydyn ;)

      • Utelias ...

        Miksä syöpä on kyseessä?


      • Mikä siis
        Utelias ... kirjoitti:

        Miksä syöpä on kyseessä?

        sori piti olla "mikä"


      • Linnunaivoton

    • Kirsi111

      Tuo '90% rintasyöpään sairastuneista paranee ' on ihan puppua, minkä viranomaiset hyvin tietävätkin. Siksi siis tuo 5-10 vuoden seuranta ja terveeksi julistaminen. Suurin osa rintasyövistä ilmestyy uudestaan johonkin päin kehoa 5-10 vuoden seurantajakson jälkeen, usein jo sinä aikana. Sytostaatit ja sädehoidot pitävät siitä huolen. Itseltäni leikattiin rintasyöpä 2015 syksyllä ja nyt peräänkuulutankin ihmisiä, jotka ovat sairastaneet rinta syövän vaikkapa 15 - 20 vuotta sitten ja ovat edelleen hengissä. Onko heitä?

      • 94syöpä

        Minä selvisin v. -94 sairastetusta rintasyövästä. Lapset jo lentäneet pesätä ja elämä hymyilee näin eläkkeellä :)


      • her2pos

        Onneksiolkoon "94syöpäläiselle".
        Sinä kuulut niihin onnekaisten joukkoon,itse samassa jamassa ,kuin "Kirsi111".
        Toivon kuulevani myös kaikista teistä toisista,jotka saavat elää "syöpävapaata-elämää" (kerran syöpä,aina syöpä,pirulainen kun asettuu sinne takaraivon perukoille kummitteleen,vaikka koittaakin olla ajattelematta ).


      • hoit_su
        her2pos kirjoitti:

        Onneksiolkoon "94syöpäläiselle".
        Sinä kuulut niihin onnekaisten joukkoon,itse samassa jamassa ,kuin "Kirsi111".
        Toivon kuulevani myös kaikista teistä toisista,jotka saavat elää "syöpävapaata-elämää" (kerran syöpä,aina syöpä,pirulainen kun asettuu sinne takaraivon perukoille kummitteleen,vaikka koittaakin olla ajattelematta ).

        Minulta leikattiin rintasyöpä 2013, poistettiin koko rinta ja siihen päälle sytot ja sädehoito. Seuraavana vuonna poistatin terveen rinnan niskavaivojen vuoksi ja tietenkin myös ajatuksella että " siihen et syöpämokoma rupea pesää tekemään"☺
        Nyt syön vielä hormonilääkettä pari vuotta. En varsinaisesti pelkää uusiutumista tai muualle ilmaantuvaa syöpää ainakaan kaiken aikaa. Yritän kuitenkin pitää itsestäni huolta ja tarkkailen oloani jonkun verran. Esimerkiksi kun kävin hammaslääkärissä, niin pyysin katsomaan limakalvot tarkkaan ettei siellä pääse mitään kehittymään. Yritän syödä suht terveellisesti, mutta jos tekee mieli sipsiä tms. niin ostan, mutta en joka päivä. Alkoholia käytän satunnaisesti, ajattelen jotenkin niin että jos kiellän itseltäni kaiken ns. epäterveellisen niin silloinhan tuo sairastettu tauti hallitsee elämääni ja tekemisiäni ja siihen en suostu.
        Hyvää kesää kaikille kanssakulkijoille♥


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      219
      1733
    2. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      33
      1634
    3. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      321
      1298
    4. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      138
      1219
    5. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      126
      1197
    6. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      94
      1155
    7. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1105
    8. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      244
      1039
    9. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      94
      1006
    10. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      63
      1003
    Aihe