Kun pidän konettani pitkään päällä, saattaa tekstinkin kirjoittaminen alkaa jumittamaan. Eli kirjaimet tulevat viiveellä. Ongelma poistuu kun koneen käynnistää uudestaan. Olisiko tämän ongelman poistamiseen jotain helpompaa tapaa vai onko yksinkertaisempaa vain käynnistää kone uudelleen?
Macbook pro pitkään päällä.
5
356
Vastaukset
- ei vaan toimii
Hidastuuko tekstinkirjoitus kaikilla ohjelmilla vai vain joillain tietyillä ohjelmilla? Kuinka pitkään pitää olla päällä, ennen kuin alkaa hidastua? Mikä käyttis, paljonko muistia?
- 1stMacFinn
Aika pitkään pitää olla. Mun MBP on nyt ollut 11 päivää yhteen menoon, jonkun päivityksen takia uudelleenkäynnistin. Helposti menee sellaiset 4-5 kk ilman uudelleenkäynnistystä ja ilman hidastelua.
Paljonko sulla on RAMmia koneessa? Ja suljetko vain ohjelmien ikkunoita (siitä punaisesta pallosta) vai sammutatko joskus ohjelmia sillä cmd q yhdistelmällä? Jos suljet vain ikkunoita tuolla punaisella pallolla, kaikki ohjelmat on auki ja RAMmia on vähän, vaikka pari gigaa, noin voi jopa käydä.
Se uudelleenkäynnistys lopettaa ne softat, siksi homma nopeutuu. En tunne Macbookia, mutta yksi epäilyksen aihe on ylikuumentuminen ja tehoja vähennetään tällöin lämpökuorman vuoksi.
- Onnistuu!
Koneen tarkistaminen ja puhdistus, sekä pieni updeittaus.
Muistia lisää ja uusi kiintolevy.
Etenee ja onnistuu!
www.joo-onnistuu.fi
Datatoimisto Joo Onnistuu Oy
Tietokonehuolto ja asennuspalvelu.
Datapelastus, kiintolevyt, muistikortit ja muut tallenteet.
Windows, Apple ja Linux-koneet. Sama ilmiö minulla, eikä koneen tarvitse olla päällä kuin vain kuukauden. Käyttis Mac OS X 10.7.3
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833328
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli402726Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.742296- 612278
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512211Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1102183Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.201977Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv201969- 621934
- 881701