Heissan. Olen kuullut, että monet Egyptiin matkaavat hakevat heti apteekista vatsalääkkeet ja syövät kuurin ennalta ehkäisten näin vatsataudin tulon kokonaan. Esim. Niilin risteilyillä jaetaan kuulemma laivaan tullessa kaikille matkustajille lääkkeet, jotka otettava heti jos rupeaa vatsa vähänkin oireilee. Mulla ei ole mitään lääkityksiä olemassa ja olen perusterve, joten mikähän lääke olisi tehokkain, mitä voisin hakea sieltä apteekista kaikenvaralle , kertokaa jos kokemuksia??? Lähtöön enää 4 yötä, jipii :-)
Terhokkain lääke Egyptissä vatsatautiin
12
2471
Vastaukset
- fjdköa
Ei mitään antibiootteja kannata ottaa ennalta ehkäisevästi. Sittenhän ne ei tehoa enää ollenkaan, kun on tosi kyseessä.
Hyvää matkaa! - 16kertaa egyptissä.
Moi!
Älä syö mitään lääkkeitä ennakkoon. Jos vatsa menee sekaisin, niin osta paikallisesta apteekista Antinal -nimistä lääkettä. Se tehoaa yleensä heti ensimmäisestä pilleristä lähtien. :)
Muista huolehtia käsihygieniasta ja vältä epäilyttäviä ruokia ja kraanaveden joutumista suuhun. :) Maitohappobakteerit saattavat myös ehkäistä vatsatautia. - 7 yötä
Samaa mieltä kun fjdköa. Idoformia tai muuta vastaava viikko ennen matkaa ja matkan aikana. Käytä käsidesiä ja juo paljon vettä. Sitten vasta jos vatsa rupeaa oireilemaan hae apteekista lääkettä.
Hyvää matkaa! - Matkaaja.
Tässä ehdottomasti tehokkain keinovalikoima, joka sopii ihan kaikkialle.
Ensinnäkin juo riittävästi vettä, pari-kolme litraa päivässä kaiken muun nesteen lisäksi. Sillä vältetään noin kolmannes kaikista turistiripuleista.
Sitten käsihygienia. Kädet pitää muistaa pestä tai käyttää desinfiointiainetta. Kädellä ei pidä koskettaa suuta eikä rapsuttaa nenää eikä tietenkään pureskella kynsiä. Kannattaa muistaa, että raha on aina hyvin likaista. Tällä vältetään noin neljäkymmenesosaa turistiripuleista.
Jäljelle on jäänyt enää noin neljännes. Siis noin vähän! Ja se muodostuu siitä, mitä suuhun laitetaan ja niellään. Haitohappobakteerien päivittäisannos pienentää tuonkin vaaran puoleen. Eli jos ruoka on ollut pitkään lämpimässä, kannattaa varoa. Lihan, myös kalan, tulee olla kypsennettyä. Hedelmien ja vihannesten kuorittuja. Jos pestään, niin ensipesun voi tehdä vesijohtovedellä, mutta loppusilaus mieluummin kahteen kertaan pullovedellä. Astioiden tulee tietenkin olla puhtoisia.
Eli kun jokainen on tietävinää, että se tuli siitä ruoasta, he ovat noin 90-prosenttisesti väärässä! - CDA +++
Niilin risteilyllä Ei jaeta laivaan tullessa kaikille lääkkeitä, mistä olet moista kuullut ?
Tulin juuri Niililtä ja todellakaan ei jaettu mitään lääkeitä. Jokainen sai itse ostaa apteekista mitä lääkettä tarvisi. - Ei jäitä
Yksi syy siihen, että saa ns. turistiripulin, on KYLMÄN juoman juonti. Siis jos on kova helle, niin Suomessakin saa ripulin, jos juo liian kylmiä juomia.
Hyviä ohjeita täällä on jaettu! Siis lääke on nimeltään Antinal, ja jos pelkää sairastuvansa, voi sen paketin ostaa paikallisesta apteekista etukäteen varoiksi. Ja voihan sen sitten tuoda Suomeenkin, sillä joskus se "Faaraon kirous" alkaakin vasta matkalta palattua.
Kannattaa myös muistaa, että olut ei ole janojuoma, vaan päinvastoin aiheuttaa nestehukkaa, joten vettä on juotava ainakin sama määrä kuin sitä olutta. Kahvikin aiheuttaa saman, ja jos on auringossa ja on lämmin päivä, niin iho haihduttaa uskomattoman paljon kehon nesteitä, joten juomista ei voi koskaa korostaa liikaa.
Alla inclusive-hotelleissa kannattaa mennä syömään heti tarjoilun alussa, sillä silloin ruoka on ainakin kuumaa. Mitään, mikä arveluttaa, ei kannata syödä. Sitten mieluummin vaikka hedelmiä ja leipää, niiden pitäisi ainakin olla hyvin säilyviä. Ja toiset ovat vaan herkempiä. Ehkä se maitohappobakteerien käyttö ennaltaehkäisevästi kannattaa. Eipä ainakaan tee haittaa.
Ja sitten vielä yksi juttu: käsien pesu aina rahojen käsittelyn jälkeen, ja vielä: älä laske rahoja nuolemalla näppejäsi! Täällä paikalliset eivät voi pestä käsiään joka käänteessä, ja rahat kuluvat kaikenlaisissa käsissä, joissa on kaikenlaisia "pöpöjä". Yritä muistaa!- 15.03
Hyvä tiivistetty ohje on hurjatallakin. Faaraon kiroukseen kommentoisin, ettei se vatsan sekaisin meno palattua enää kirouksista johdu, vaan suomalaisesta raskaasta ruuasta (ruisleipä, rasvassa paistettu ruoka yms), kun vatsa jo kahdessa viikossa tottuu kevyempään ruokaan. Niin on minulle käynyt ja varmasti myös jatkossa käy, että vatsa viikon kommentoi kotisuomen ruokaa. Egyptin lomaa odotellessa lähtö 15.3
- Kokemusta on
Itse asiassa ulkomailla ei pitäisi muutenkaan tilata jäitä juomiin ellei tiedä, että ne on tehty pullotetusta vedestä. Näin on ainakin paremmissa ravintoloissa.
- Matka-Maikki
Heippa!
Tultiin pari päivää sitten Egyptistä ja kaksi matkaseurueestamme sairastui Faaraon kiroukseeen. Toisella tauti meni ohi yhdessä yössä, eikä mitään lääkettä tarvittu. Toisella kuumetta oli parina päivänä, joten kipaisimme varalta hakemaan apteekista Antinalia. Se auttoi noin parin tabletin jälkeen ja potilaan olo koheni.
Kehoittaisin olemaan siinä mielessä tarkka, että kun on kyse lapsista tai muuten heikommasta ihmisestä, niin kuumetta ei kannata liian kauan katella, vaan on viisasta kutsua lääkäri paikalle. Hotellin respaan kun soittaa, niin ne lähettää lääkärin. Lääkäreillä sitten on kyllä sellaiset dropit, että pöpö kuin pöpö lähtee kovaa kyytiä pois.
Itse olen vältellyt mm. salaatteja joissa on kalaa tai äyriäisiä, sekä kananmunaa tai majoneesia.
Tuoreita vihanneksia kuten kurkkulohkoja ja tomaatinlohkoja olen ottanut, mutta laittanut päälle viinietikkaa ennen syömistä.
En ole onneksi sairastunut, vaikka muutaman kerran olen Egyptissä käynyt, mutta se voi olla silkkaa tuuria. - EGyfani
kolme viikkoa sitten tulimme Egyptistä. Söimme kaikkea muuta paitsi vihreetä salattia.Kananmunia söimme joka aamu. Jäätelöä ja kermavaahtoa kakun päällä muutaman kerran.Vatsatautia ei meille tullut. Söimme Idoform matkaa ennen matkaa ja matkan aikana. Käsihygienia erityisen tärkeä.Käsidesipullo mukana koko ajan, käsidesiä ennen ruokailua ja rahojen koskemisen jälkeen. Ja VETTÄ, vettä pitää juoda runssasti, 3 litraa päivässä, että ei pääse keho kuivumaan!
Antinalia voi toki ostaa etukäteen varmuudeksi, mutta ei kannata syödä ennaltaehkäsevästi, Antinal kun on Antibiotti.
Meillä oli ihana matka. Toivottavasti myös teilläkin! - meillä näin...
viisi kertaa egyptissä käyneenä ja ikinä ei tauti ole iskenyt:) nyt tietenkin kannattaisi koputtaa puuta koska uusi matka odottaa taas. käsihygieniasta hyvä huoli, varsinkin rahojen käsittelyn jälkeen ja ennen ruokailua. syöty ollaan mitä tarjolla on ollut yleenä ollut all.inc. matka muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. ja todella tuo veden juominen että pysyy nestetasapaino kunnossa, sekä sitruunaa voi puristaa vaikka salaattien päälle se tuhoaa monet pöpöt. maitohapot suotavia toki kaikki ei näitäkään tarvitse. kaikille vain hyviä ja aurinkoisia egyptin reissuja!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2334169Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1122634Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412382Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1161436Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811436- 481179
- 781087
- 59963
- 45946
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58921