1,2tdi = valehtelua

Valehtelijat hirteen

Kuluttaa dieseliä hurjasti enemmän kuin luvataan. Kuinka on mahdollista valehdella eikä joudu vastuuseen teoistaan? Ilmoittaisivat reilusti todelliset kulutuslukemat . Laboratorio elämällä ei ole mitään tekemistä elävän elämän kanssa.
Onneksi on muita automerkkejä.

19

273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • %eppoko

      Ihan luvattuihin kulutuslukemiin on päästy. Ei mitään valittamista.

      • Huuhaatako 1,2tdi ?

        Ei pääse oikeasti. mitattu TUULILASILEHDESSÄ jossa oli myös 1,6 malli joka vei samat noin 5 litraa minkä tämä 1,2 tdikin eli kuluttaa oikeasti PALJON enemmän OIKEASSA ELÄMÄSSÄ kuin ilmoitetut lukemat.


    • osssss

      Ihanneoloissa kulutukset testattu jotta saatu hyviksi.Talvella vie jopa enemmän kuin normaali malli.
      Taloussanomissa juttu kertoo että kylmyys vaivaa myös eli lämpenevyys.

    • Polo11

      Meikäläisen Polo 1.6 TDI Bluemotion Technology 2011 keskikulutus 3.97 l/100km. Kulutus mitattu tankkauksista. Kyseessä matka-ajoa 90% sekä kaupunkipyörittelyä 10%.

      Sehän on paljolti kuskin kaasujalasta kiinni ja ajo-olosuhteista, mihin lukemiin päästään.

      Olen erittäin tyytyväinen Polon kulutukseen ja yleensäkin käyttöominaisuuksiin.

    • PÖLJÄ

      Totta puhut,,minullakin 1.2 tdi ,lisätään litra tehtaan ilmoittamiin lukuihin niin ollaan todellisissa luvuissa.SUMUTUSTA

      • Kylläpäs valitsit oivan nimimerkin! Harva kehtaa tunnustaa olevansa PÖLJÄ. Sinunlaisiasi miehiä maa tarvitsee!


      • Luottamus meni
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Kylläpäs valitsit oivan nimimerkin! Harva kehtaa tunnustaa olevansa PÖLJÄ. Sinunlaisiasi miehiä maa tarvitsee!

        Älä repe ruutikallio hauku ketään pöljäksi kun itse olet valehtelijoiden puolella siis VALEHETLIJOIDEN eli niitä joiden sanaan ei voi luottaa. Luottamus on mennyt repe ruutikallioon nyt. Nyt en voi enää luottaa valehtelevaan repe ruutikallioon jonka tekstejä olen lukenut ennekin ja LUULLUT että on kunnon luotettava mies harmi.

        Vai onko kysessä PÖLJÄ niminen paikka ja repe meni nyt retkuun ?

        Jotku asuu semmoisessakin naurettavassa paikassa kuin espoo hyi sentään miten ahdistava paikka joka kerta kun siellä joutuu käymään.


      • Luottamus meni kirjoitti:

        Älä repe ruutikallio hauku ketään pöljäksi kun itse olet valehtelijoiden puolella siis VALEHETLIJOIDEN eli niitä joiden sanaan ei voi luottaa. Luottamus on mennyt repe ruutikallioon nyt. Nyt en voi enää luottaa valehtelevaan repe ruutikallioon jonka tekstejä olen lukenut ennekin ja LUULLUT että on kunnon luotettava mies harmi.

        Vai onko kysessä PÖLJÄ niminen paikka ja repe meni nyt retkuun ?

        Jotku asuu semmoisessakin naurettavassa paikassa kuin espoo hyi sentään miten ahdistava paikka joka kerta kun siellä joutuu käymään.

        En minä hauku ketään; jokainen valitsee nimimerkkinsä itse kuvaamaan itseään ja tuo kaveri valitsi rohkeasti PÖLJÄn.

        Täällä on tekniikkakin sellaista, että pitää olla ilmiömäinen hakkeri jotta pääsisi sorkkimaan kenenkään muun nimimerkkiä kuin omaansa.


    • uusi poloilija

      "Laboratorio elämällä ei ole mitään tekemistä elävän elämän kanssa."

      Juuri niin. Siksi standardoituihin kulutuslukemiin kannattaa katsoa vain vertailtaessa eri automalleja keskenään auton oston yhteydessä. Sinun mittauksesi sinun ajoistasi eivät ole vertailukelpoisia jonkun toisen mittauksiin. Omatkin lukemasi varmasti vaihtelevat talvella ja kesällä.

      Kaupunkikulutus Helsingissä on todennäköisesti enemmän kuin Mikkelissä, koska ruuhkat ovat ihan eri luokkaa. Maantiekulutus talvisen moottoritien 100:n nopeudessa on suurempi kuin 80:ssa. Huonosti auratuilla teillä lumi vastustaa menoa enemmän kuin sileällä tiellä.

      Minä ajan yksin, toisella on pieni perhe kyydissä. Jollain on aina tavaratila puolillaan, minulla yleensä tyhjä. Minä ennakoin liikennetilanteita, pidän turvaväliä ja käytän paljon moottorijarrutusta, joku toinen ei.

      Joku lämmittää moottoria ennen käynnistystä, joku toinen ei. Minun renkaissa on pieni vierintävastus, toisella jotain muuta. Joku jättää auton käyntiin tankkauksen ajaksi, minä en.

      Näitä löytyisi lisääkin, mutta jätän tähän.

      • VALEHTELEVA VW

        Lehtien mittaamia kulutuksia normi autolla. Kuluttaa kuin sieni.


      • uusi poloilija
        VALEHTELEVA VW kirjoitti:

        Lehtien mittaamia kulutuksia normi autolla. Kuluttaa kuin sieni.

        Ettäkö monien lehtien mittaamia? Laittaisitko vähän viitettä, missä lehdessä & numerossa. Ainakaan Tekniikan Maailmassa lähiaikoina ei ole Polo-juttuja näkynyt.


      • uusi poloilija kirjoitti:

        Ettäkö monien lehtien mittaamia? Laittaisitko vähän viitettä, missä lehdessä & numerossa. Ainakaan Tekniikan Maailmassa lähiaikoina ei ole Polo-juttuja näkynyt.

        Ei näitä itsekin PÖLJÄksi (ja nyt VALEHTELEVAksi!) tunnustautuvia suomi24-klovneja kannata ottaa kovin vakavasti. Elämässä on erilaisia ongelmia, ja sitten pitää purkautua täällä. Parempi sekin kuin vaimon hakkaaminen, jos noista valitaan.


      • uusi poloilija
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ei näitä itsekin PÖLJÄksi (ja nyt VALEHTELEVAksi!) tunnustautuvia suomi24-klovneja kannata ottaa kovin vakavasti. Elämässä on erilaisia ongelmia, ja sitten pitää purkautua täällä. Parempi sekin kuin vaimon hakkaaminen, jos noista valitaan.

        Ei tarvitse kauhean vakavasti ottaa, ei. Mutta keskustelemaanhan tänne on tultu...


      • uusi poloilija kirjoitti:

        Ei tarvitse kauhean vakavasti ottaa, ei. Mutta keskustelemaanhan tänne on tultu...

        Suurin osa haluaa keskustella, pieni osa vain häiriköidä. Pieni mutta sitäkin sekopäisempi.


      • TARKSITA ITSE!
        uusi poloilija kirjoitti:

        Ettäkö monien lehtien mittaamia? Laittaisitko vähän viitettä, missä lehdessä & numerossa. Ainakaan Tekniikan Maailmassa lähiaikoina ei ole Polo-juttuja näkynyt.

        Tm ledhdessä mm mitattu oikein testiautona ollut 1,6tdi . Ja lue uudelleen TUULILASISSA MITATTU . Oletko hullu kun kun uskot mainosta ja luet mitatun kulutuksen eron joka on litratolkulla yli ilmoitetun! USKO NYT PERKELE!!


      • uusi poloilija
        TARKSITA ITSE! kirjoitti:

        Tm ledhdessä mm mitattu oikein testiautona ollut 1,6tdi . Ja lue uudelleen TUULILASISSA MITATTU . Oletko hullu kun kun uskot mainosta ja luet mitatun kulutuksen eron joka on litratolkulla yli ilmoitetun! USKO NYT PERKELE!!

        Tjoo. Kun luku- ja kirjoitustaito on tuolla tolalla yhdistettynä huutamiseen ja kiroamiseen, kannattaa varmaan lopettaa tämä "keskustelu". Näkemiin.


    • volksu.

      Kulutus riippuu kuinka painaa kaasua. Itselläni oli 1,4tdi. Se vei kesällä vähän alle 5 litraa diesel polttoainetta.

      Tosin polo 250 000km:n kohdalla oli jo aika loppuunajettu. Pikkudieselillä saattaa päästä aika pienellä kulutuslukemalla. Se on eri asia kuinka paljon kilometrejä polosi kestää.

      Luin autolehdestä juttu, että 1,6 tdi:llä saattaa päästä aikapienellä. Sittten juttu jatkui, että moottoritienopeuksilla kulutus nousee reippaammin.

    • PÖLJÄ 1

      Nimimerkki PÖLJÄ tarkentaa mitä tarkoitin....olin Pöljä kun uskoin tehtaan ilmoittamiin kulutus lukemiin,,voi sanoa myös tyhmä,,tai hyväuskoinen.Voin tunnustaa tämän asian.Autona polo on ihan hyvä,,,MUTTA SE KULUTUS,,,VOI VOI.Turha on autokauppiaiden puolustella,kun ikävä totuus tulee ilmi.

    • pikalähetti

      moi pöljät 1.6 tdi dsg ajettu 25000 km pääkaupungissa keskikulutus 4.2. tankkasin viimeksi 42 litraa 1005 km tuli hyrryyteltyä. Olen erittäin tyytyväinen laatuun.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe