menkat yo-kirjotuksissa

Mikä olisi järkevin ratkaisu, kun nyt näyttää siltä että mulla just osuu menkat kirjotuksien kanssa samoihin aikoihin.
Kun mun menkat alkaa nii voi olla tosi kivuliaat pari päivää, vaatii jotain 6-7 panadolia päiväs (joo vois etsiä sopivampaa lääkitystä) ja en usko että kirjotuksissa katsotaan hyvällä jos oon ihan aineissa siellä....

Eli kannattaisko vaan koittaa selvitä näillä kirjotuksista (ja koittaa keksii kans miten toimitaan tamppoonien kans, omii ei saa tuoda eikä meidän koulus oo vessoissa :S )

vai
kannnattaako koittaa siirtää menkkoi jollain lääkkeillä, mietin et ne voi varmaa kans jotenki sekottaa kroppaa ja aiheuttaa mieliala vaihtelua ja sillee haitata? vai kuvittelenko vaan
7737
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 7

Vanhimmat

Käypäs lääkärissä ja kysele sieltä siirtoa ja / tai sopivaa särkylääkitystä! Pitäis kyllä onnistua ;)

Äänestä

Voit hyvin siirtää kuukautisia ja kannattaa siirtää niitä jo hyvissä ajoin etukäteen (eli siirrät kokonaan menkkojen rytmiä) niin ei tule ainakaan mitään yllättäviä vuotoja tai sivuvaikutuksia kriittisinä päivinä :) Tsemppiä kirjotuksiin!

Äänestä

Varmasti saat Tampoonin viedä ilman pakkausta! esin läpinäkyässä pussissa! Miksi et saisi... siis pussissa, jossa ei lue mitään tai ei oel kirjoitustilaa... Tuskin kukaan tampooniin kirjoittaa, että vois luntata!

Äänestä

Itsellä osui sillon joskus menkat kirjotuspäivälle. Tungin siteen farkkujen taskuun valmiiksi, eivät opettajat nähneet mitään ja vaikka huomasivatkin eivät kehdanneet sanoa mitään kun näytin niin hapanta naamaa. :D

Kuulemma buranan pitäisi hillitä vuotoa. Ja muista että panadolia voi ottaa buranan kanssa samaan aikaan, sillä niissä on eri vaikuttavat aineet. Joten itse oon pahimpina päivinä ottanut 2x 800mg buranaa ja sitten vielä 1000 mg panadolia. Siis kerran päivässä. Tosin jos menee helposti pää sekaisin kipulääkkeistä en suosittele tällaista annosta kirjoituksiin. (ja buranasta sen verran että se aiheuttaa runsaalla käytöllä vatsahaavaa, ja varsinkin jos on herkkä vatsa niin kannattaa hakea lisäksi jtn vatsahappo lääkettä)

Itse en lähtisi siirtämään kuukautisia, ellei ole siitä jo aikaisempaa kokemusta, sillä itselläni ainakin kuukautisten siirto oli ikävä kokemus, e-pillerit ja keltarauhashormoni pillerit pisti päänupin sekaisin :(
(mutta jos haluat siirtää niin mene ihmeessä lääkäriin kyselemään parasta vaihtoehtoa)

Äänestä

Hei :)

Minulla on myös erittäin pahat kivut kuukautisten ensimmäisinä päivinä. Olen huomannut sellaisen metodin, että kannattaa aloittaa kipulääkkeiden otto päivää ennen kuukautisten alkua niin kivut eivät tule niin pahoina, koska lääkkeet vissiin vähäntää vuotoa.
Niin ja kannattaa muuten kokeilla vaihtaa Panadol toiseen kipulääkkeeseen kun noin paljon täytyy ottaa päivän aikana. Olen itse todennut Ibumaxin olevan taivaan lahja, koska se ehkäisee melkein kokonaan kivut, jos muistaa ottaa tabletin etukäteen. Jos satun kuitenkin unohtamaan, niin ei tarvitse ottaa kuin 3-4 tablettia päivässä.
Meidän kirjoitusten aikaan naisten vessaan sai viedä tampooneja / siteitä juuri ennen kirjoitusten alkua ja sitten naisopettajat tarkisti, ettei pakkauksissa ollut tekstiä. Kannattaa kysyä kuitenkin oman koulun käytäntö kuukautisten suhteen.
Tsemppiä kirjoituksiin!!

P.s. E-pillereillä saa hyvin siirrettyä kuukautisia.

Äänestä

Taskuissa ei saa olla MITÄÄN yo-kirjoituksissa. Meillä on ainakin vessoissa jotain tamppooneja ja siteitä koulun puolesta. Myös jos meinaa viedä kirjoitustilaan jotain lääkkeitä, niin ne pitää näyttää terveydenhoitajalle ensin.

Äänestä

Meilläkin oli vessoissa siteitä ja tamponeja yo-kirjotusten aikana. Jos teillä ei ole niin voihan siitä vinkata opettajille niin hommaavat. Se on varmaan helpointa.

Äänestä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.

Kommentoi aloitusta


4bina12345667 kirjoitti:

Mikä olisi järkevin ratkaisu, kun nyt näyttää siltä että mulla just osuu menkat kirjotuksien kanssa samoihin aikoihin.
Kun mun menkat alkaa nii voi olla tosi kivuliaat pari päivää, vaatii jotain 6-7 panadolia päiväs (joo vois etsiä sopivampaa lääkitystä) ja en usko että kirjotuksissa katsotaan hyvällä jos oon ihan aineissa siellä....

Eli kannattaisko vaan koittaa selvitä näillä kirjotuksista (ja koittaa keksii kans miten toimitaan tamppoonien kans, omii ei saa tuoda eikä meidän koulus oo vessoissa :S )

vai
kannnattaako koittaa siirtää menkkoi jollain lääkkeillä, mietin et ne voi varmaa kans jotenki sekottaa kroppaa ja aiheuttaa mieliala vaihtelua ja sillee haitata? vai kuvittelenko vaan

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu