hei! onko tietoa palkaanko hoitoapulaiseksi helpolla?
Olen ollut työkkärin kautta monessa hoitoalan paikassa harjoittelussa ja minulla on jo karttunut työkokemusta hoitoalasta.
Mutta työttömyyteni jatkuu.
En ole päässyt hoitoalaa opiskelemaan.
En ole mollin sivuilla nähnyt työpaikkoja auki,että haettaisiin hoitoapulaisia.
Otetaanko siis ilman koulutusta olevaa hoitoalan töihin esim hoitoapulaiseksi?
hoito apulaiseksi ilman koulutusta?
5
2870
Vastaukset
- onneamatkaan
Nykyään ei oikein taida olla noita hoitoapulaisen nimikkeellä kulkevia työpaikkoja, sinällään harmi kyllä. Nykyään on laitoshuoltajia, jotka kyllä auttavat potilaitakin, ja siihenkin on oma koulutuksensa. Myös välinehuoltajia käytetään osastoilla, mutta he eivät tee suoranaista potilastyötä.
Oletko miettinyt, miten voisit parantaa lähihoitajahakemustasi? Se saattaisi auttaa. Voisit myös kokeilla henkilökohtaista avustamista ja saada siitä kokemusta. Oletko kysellyt oppisopimuspaikkoja? - M;M;M;M;
Kyllähän se tutkinnon suorittanut vie paikan kouluttamattoman nenän edestä.
- Tena pants
Itse olen tällä hetkellä työttömänä harjoittelijana sairaalassa eikä täällä ainakaan laitoshuoltajat osallistu millään lailla potilaiden hoitoon.
Suosittelisin sinulle oppisopimuspaikan hankkimista. Mitä, jos kyselisit entisistä harjoittelupaikoistasi mahdollisuutta oppisopimukseen? Tsemppiä! - Mieti tarkkaan!
Miettikää tarkasti sitä oppisopimusalaa hoitoalalla. Sillä palkka on todella surkea.
Kun haet esimerkiksi lh/sh koulutukseen niin jo kun saat ensimmäisen lukuvuoden käytyä niin palkkasi on lähes sama kuin valmiin hoitajan. Eli oppisopimus palkkahan on koko ajan se pieni palkka.
Joskus tuntuu kuinka naurettavaa palkka maksetaan oppisopimuksista ja työpanos kuitenki tehtävä 110%.sti.
Kannattaa miettiä myös koko hoitoalaa onko se sitä mitä haluat raskas työ ja pieni palkka. Kolmivuorotyö ja pitkiä työputkia. Muitakin aloja on ja palkkaus jo heti paljon parempi. Makuasia?
Mitä tulee hoitoapulaisen työtehtäviin niin palkka vielä huonompi ja ilmeisemmin työnkuva mitä sattuu! Teet kaikkien likaisimmat työt ja varmaan omien aivojenkin käyttö ja ohjaus tulee muualta kuin itseltäsi. - sthtrhtr
Otetaan, lähinnä paikkoihin joihin ei saada koulutuksen suorittanutta väkeä. Palkka on tietysti pienempi ja samoin kuin hoitovastuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722698
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232672Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1072322- 341619
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2391553- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt401475- 281270
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201216- 951181