Voiko olla mahdollista

kyllästynyt kelaan

Että Kelan päätökset venyvät kuukauden päähän.Olin kolme kuukautta sairaslomalla ja sairaslomaa jatkettiin lisää seuraavat kolme kuukautta.B-lausunto oli saapunut Kelaan 25.1-12,eikä tähän päivään mennessä ole hakemusta käsitelty.Voiko valtion virasto pitkittää päätöksiä,jopa kuukauden verran.Rahattomana ja laskut maksamatta,ei hyvältä tunnu.Sossu ei anna rahaa,ennen kuin tietävät tämänkuun tulot.Ois kirveellä töitä.

7

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pkleenkela

      JOO minä sain jatkoa sairauslomaan 1.2.-15.2. päätös tuli 1.2. kelalta ettei makseta mitään. odottelen 24.2 jotta pääsen ortopedille ja saan uuden lausunnon ehkei vaikuta sekään., eli ilman rahaa ollaan.

    • yksi vaan

      minä olin sairaslomalla vuoden enkä kertaakaan käynyt sossussa, miten se on mahdollista ? en edes ajatellut mennä. sain kyllä osan palkastani mutta sainko tarpeeksi, kuka tietäisi ? retorinen kysymys huom !

      • kyllästynyt kelaan

        Niin,sait osan palkastasi,minulla ei mitään tuloja.Olen haussa työkyvyttömyys eläkettä,takana kolme hylkypäätöstä ja viimeisestä tein valituksen.Uuden vaivani myötä jouduin sairauslomalle ja sitä ennen vajaakuntoisena työnhakijana usean vuoden ajan.Siinäkin olen saanut olla armosta,koska on aina odoteltu uutta eläkepäätöstä.Sossuhan on vaan väliratkaisu,elikkä tukihan voidaan periä takaisin.Elämme kahden teini-ikäisen poikani kanssa.Revi siitä.


    • vaadi raha

      Sossulla ei ole mahdollista olla tekemättä ttt-päätöstä vaikkei tuloistasi ole vielä tietoa. Itselläni sama tilanne ja sossu maksaa vaan ottaa sitten ylimääräiset pois jos saan kelasta jtk.

    • vuodenvaihde-ruuhka

      Minulta KELA edellytti uutta b-lausuntoa, jos halusin saikun jatkuvan (siis olin ollut saikulla jo useamman kuukauden). Lääkärini sanoi, että hän kirjoitta uuden lausunnon ajoissa, koska vuodenvaihteessa KELAssa on yleensä normaalia ruuhkaisempaa (mulla siis saikku olisi loppunut juuri vuodenvaihteessa). Mulla kesti jatkon hyväksymiskirjeen tulo kolmisen viikkoa eli sain sen sopivasti ennen katkoa eli maksatus jatkui jouhevasti.

      Kunh KELAAn lausunnon vein (vein sen siis itse), niin virkailija kertoi, että oli hyvä, että olin niin ajoissa, koska on tulossa vuodenvaihde, joka heillä hidastaa käsittelyjen läpimenoa suuren määrän vuoksi.

      Mutta ei toki luulisi enää helmikuussa olevan samoja vuodenvaihteen ruuhkia. Toivottavasti olet jo päätöksen saanut.

    • kyllästynyt kelaan

      Juu,sain viimeinkin päätöksen,kun viitenä päivänä soitin kelaan,aina oli ruuhkaa linjoilla,turhaa odotuttamista.Viidentenä päivänä pääsin läpi puhelinjonossa,kun odotin yli kahdeksan minuuttia.Oli kolme viikkoa kulunut siitä,kun kela oli saanut B-lausuntoni.Virkailija kertoi,ettei asiaa ole vielä käsitelty.Kerroin,että kolmeen viikkoon ei ole rahaa tullut mistään ja laskut on maksamatta.Hän lupasi laittaa teidotteen käsittelyn kiireellisyydestä.Ja,kas kummaa rahat olivat tilillä kahden päivän päästä.Näinkö kela toimii,että asiakkaat saa soitella viikkoja ja kysellä päätösten viipymisten syytä.Kela on niiiin syvältä.

      • kohta mikä lie

        Myös kyllästynyt ja vakavasti sairas. Odoteltu jo 2 kk, onko laillista? Omalla kohdalla kiireellisyysmerkitä jo kuukausi sitten, kohta ei enää varaa lääkkeisiin. Kuolleena lienen halvempi koko systeemille?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe