Työelämävalmennuksessa pitää olla sairaslomatodistus aina

78786765

Työelämävalmennuksessa pitää olla sairaslomatodistus aina. sellainen käytäntö nykyään, joskus aikaisemmin oli että 3 päivää saa olla itse ilmoittamallaan, mutta nykyään ei muutaku terveyskeskukseen vaan jos tulee kipeeks, silleen aika sairasta.

11

227

Vastaukset 11

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan oikein

Ihan oikein. Jää ainakin ne turhat lintsailut pois ja sairaana ollaan kun ollaan sitä oikeasti. Harvassa työpaikassakaan saa olla ilman todistusta pois päivääkään.

• Näin on

Ai että kuumeessa tai ripulissa pitäisi mennä tuntikausiksi jonnekin helvetin arvauskeskukseen jonottamaan? Älä unta näe, kotiin jään sairastamaan. Soitan että kipeänä olen, se saa riittää. Karenssi jo on, toimeentulotukea saan, siitä voivat ottaa 20%, ottakoot, minä en työkkärin pillin mukaan tanssi.

• Oma valintahan se

Kuumeessa ja ripulissa saa todistuksen sairaanhoitajalta jonne ei tarvitse jonottaa. Samalla lailla ne muutkin joutuvat ripulissa terveyskeskukseen menemään on sitten töissä tai työkkärin toimenpiteissä. Oma valintahan se on jos ei todistusta hae ja jää ilman niiden päivien tukia kun poissa on.

• Näin on
        Oma valintahan se kirjoitti:

Kuumeessa ja ripulissa saa todistuksen sairaanhoitajalta jonne ei tarvitse jonottaa. Samalla lailla ne muutkin joutuvat ripulissa terveyskeskukseen menemään on sitten töissä tai työkkärin toimenpiteissä. Oma valintahan se on jos ei todistusta hae ja jää ilman niiden päivien tukia kun poissa on.

Älä valehtele! Normaaleissa töissä saa olla omalla ilmoituksella kolme päivää poissa, paskaduuneissa vaaditaan joka helvetin päivältä lääkärintodistus. Se on todellakin oma valinta etten lähde kovassa kuumessa tai vatsa aivan löysänä kolmen kilsan päähän jonottamaan jotain helvetin lappua. Mitä tekevät, loppuuko orjatyön tekeminen, saako kenkää? So what, fatta maksaa vuokran, voivat ottaa 20% toimeentulotuesta mutta ei tunnu missään.

• 11+15
        Näin on kirjoitti:

Älä valehtele! Normaaleissa töissä saa olla omalla ilmoituksella kolme päivää poissa, paskaduuneissa vaaditaan joka helvetin päivältä lääkärintodistus. Se on todellakin oma valinta etten lähde kovassa kuumessa tai vatsa aivan löysänä kolmen kilsan päähän jonottamaan jotain helvetin lappua. Mitä tekevät, loppuuko orjatyön tekeminen, saako kenkää? So what, fatta maksaa vuokran, voivat ottaa 20% toimeentulotuesta mutta ei tunnu missään.

Älä valehtele? Olen ollut samalla yksityisellä työantajalla yli 15 vuotta ja joka päivästä kun poissa olet, on oltava sairaslomatodistus. Firma ei edes niitä pienempiä vaan henkilökuntaa lähes 300. Jos pärjäät pienemmällä tuella ei kai siinä mitään. Kaikki ei pärjää. En oikein ymmärrä tuota sinun normaaleissa töissäkään, mutta tuolla asenteella millä kirjoittele, ei tarvitsekaan.

• samaa mieltä...

mä oon samaa mieltä sun kans, helkkari muutenki niska limas töröttää työelämävalmennuksessa niin sen takia viel saakeli jonottaan johonki tk.hon räkäkaulassa, ihme hommaa.
      vakituisetki työntekijät saa olla paripäivää pois itse ilmoittaen, niin on se kumma että tälläsen pitää saakeli mennä jolla ei ole edes työnantajan terveydenhoitoo vaan julkinen.
      v**un jonotukset ja kuumeessa siellä sitte venata saati ripuli, oksennella saakeli.

• 33

Mitäs olet allekirjoittanut semmoisen paperin, että olet joutunut työelämänvalmennuksen.
        Miksi törötät niska limassa?

• saikulle

eikö siitä tuu potkuja ku ei hae todistusta?
      ihan sama nimittäin olla se päivä ilman rahaa.
      jipii, perjantai varma "saikku"

• miten sattuuu

Joissakin on 3 päivää omalla ilmoituksella.

Mutta jos on jatkuvasti poissaoloja ne voi alkaa vaatia sitten joka päivältä todistus kun on poissa.

• gafdgfdgdf

itse olen melkein aina hakenut sen saamarin todistuksen jos kipeänä olen ollut. poikkeuksena vatsatauti, silloin en mene kotoa mihinkään. johan se on tavart housussa ku ovesta ulos pääsee ja sit pitäis vielä kävellä vajaat 2km tk:hon, tuskin. valittakoot ja tehkööt mitä tekee silloin, mutta minä en vatsataudissa lääkäriin mene. hyvä kun jaksaa ja kykenee vessassa ramppaamaan ni mites sitten kävely sinne tkhon asti.

• Ihmettelen vaan

No se on kyllä kummallista, eihän valmennettava ole työsuhteessa yritykseen, joten miksi pitäisi mitään lappujakaan näyttää. Työttömyyskorvaukset menee varmasti joka tapauksessa, kun ilmoittavat ettei ole ollut (orja)työssä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      51
      971
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      15
      858
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      501
      788
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      46
      727
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      42
      664
    6. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      37
      609
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      596
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      170
      546
    9. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      530
    10. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      56
      487
    Aihe