Aurinkomatkat

Pari pettynyttä

Aurinkomatkat tarjosi ystävänpäivän tarjouksena 2 yhden hinnalla. Kuitenkin hinta oli 2 kertaa yhden hengen hinta. Selityksenä väitettiin, että netissä oli hinta jo valmiiksi puolitettuna. Mielestäni tämä tuntuu harhaan johtavalta mainonnalta. Jätettiin matka tilaamatta! Jäi Aurinkomatkat kaivelemaan...
Pari pettynyttä

9

1004

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mene omatoimisesti

      Miksi käyttää seuramatkatoimistoa, kun netistä voi ostaa lennot ihan itse sille päivälle kun haluaa lentää ja valita tasoisensa ja kukkarolleen sopivan majoituksen tuhansien joukosta, ei AM:n ennalta valitsemien muutaman joukosta. Kaikkein parasta on, ettei hotelli ole täynnä muita suomalaismatkaajia!

      • Muita parempi

        Joo, me fiksummat ostetaan netistä ihan itse ihan omat lennot ihan omiin
        hotelleihin ihan omaan Marmarikseen. Saadaan lento ihan siihen
        ajankohtaan kun halutaan ja saadaan tuhansien joukosta juuri sellainen
        hotelli kuin halutaan.
        Ja mikä parasta, ei yhtään tyhmää suomalaista koko kaupungissa!
        Näin me paremmat ihmiset teemme.


      • parempi vai ei?
        Muita parempi kirjoitti:

        Joo, me fiksummat ostetaan netistä ihan itse ihan omat lennot ihan omiin
        hotelleihin ihan omaan Marmarikseen. Saadaan lento ihan siihen
        ajankohtaan kun halutaan ja saadaan tuhansien joukosta juuri sellainen
        hotelli kuin halutaan.
        Ja mikä parasta, ei yhtään tyhmää suomalaista koko kaupungissa!
        Näin me paremmat ihmiset teemme.

        Tarviiko siinä nyt sen parempi olla, mutta fiksummalta ja usein edullisemmalta se omatoimisuus kuulostaa. En ole koskaan ymmärtänyt ajattelua, jossa joku matkatoimisto on valinnut kohteeseen lentopäivän ja muutaman hassun hotellin ja näistä sitten pitäisi asiakkaan valita itselleen se sopiva. Miten joku matkatoimisto voi tietää minne minä haluan majoittua? Usein se ennalta valittu matkapäivä ja -aika ei minulle ainakaan sovi, joten parasta ostaa reittilennot kohteeseen juuri sinä päivänä kun haluaa ja todella valita se hotelli sieltä useampien joukosta kuin AM:n muutaman. Jos tätä pointtia ei tajua, minkäs sille mahdan.

        P.S.harvoin ne suomalaiset tyhmiä on, mutta ei jaksaisi kuitenkaan koko lomaa viettää lomaa suomalaisten joukoissa, siksi minä ainakin matkustan ulkomaille, että saan olla rauhassa ja kenties seurustella halutessani käyttäen kielitaitoani.


      • Hyvä diili :-)
        parempi vai ei? kirjoitti:

        Tarviiko siinä nyt sen parempi olla, mutta fiksummalta ja usein edullisemmalta se omatoimisuus kuulostaa. En ole koskaan ymmärtänyt ajattelua, jossa joku matkatoimisto on valinnut kohteeseen lentopäivän ja muutaman hassun hotellin ja näistä sitten pitäisi asiakkaan valita itselleen se sopiva. Miten joku matkatoimisto voi tietää minne minä haluan majoittua? Usein se ennalta valittu matkapäivä ja -aika ei minulle ainakaan sovi, joten parasta ostaa reittilennot kohteeseen juuri sinä päivänä kun haluaa ja todella valita se hotelli sieltä useampien joukosta kuin AM:n muutaman. Jos tätä pointtia ei tajua, minkäs sille mahdan.

        P.S.harvoin ne suomalaiset tyhmiä on, mutta ei jaksaisi kuitenkaan koko lomaa viettää lomaa suomalaisten joukoissa, siksi minä ainakin matkustan ulkomaille, että saan olla rauhassa ja kenties seurustella halutessani käyttäen kielitaitoani.

        Viestistäsi ei selviä mitä matkaa olet yrittänyt varata, mutta varasin itse matkan näistä tarjolla olevista kohteista tuona päivänä ja sain sen aivan älyttömän halvalla, siis puoleen hintaan kuten kuuluikin. Alennus näkyi vasta siirryttäessä varaukseen. Mutta varatessani huomasin kyllä sen, että kun tietyistä hotellista saa s-etukortilla bonusta ja jos käytti tätä mahdollisuutta, niin tätä kampanja-alennusta ei olisi saanut.


      • Voi hyvä tavaton
        Muita parempi kirjoitti:

        Joo, me fiksummat ostetaan netistä ihan itse ihan omat lennot ihan omiin
        hotelleihin ihan omaan Marmarikseen. Saadaan lento ihan siihen
        ajankohtaan kun halutaan ja saadaan tuhansien joukosta juuri sellainen
        hotelli kuin halutaan.
        Ja mikä parasta, ei yhtään tyhmää suomalaista koko kaupungissa!
        Näin me paremmat ihmiset teemme.

        Ei muita tyhmiä sinun lisäksesi! Buaaahahhaa! Onneksi on vapaus valita.


    • valmismatkat kunniaa

      Minä käytän matkatoimiston valmiita matkoja siksi, että haluan, että lennot, kuljetukset ja hotellit on valmiiksi hoidettu. Tällä ei ole mitään tekemistä älykkyyteni kanssa, ymmärrän, että itse toimien voisi saada halvemmalla, mutta ei välttämättä helpommalla.

      Joo, voit ehkä valita lähtöpäiväsi, mutta kohteesta ja ajankohdasta riippuen joudut käyttämään välilaskullisia koneen vaihdon sisältäviä yhteyksiä tai valitsemaan jo valmiiksi laitetuista lähtöpäivistä, jos haluat ostaa pelkän lennon lomalennolta. Reittilennoilla tietää usein odotusta kentillä

      Perillä hoidat itse kuljetukset joko julkisilla, jotka taas eivät välttämättä tule kentälle/lähde kentältä juuri silloin, kun sinun koneesi tulee/lähtee, vaan joudut odottelemaan. Valmismatkan tilausbussi lähtee heti kun kaikki ovat bussissa ja tuo sinut omalle hotellillesi. Voit tietysti valita taksin, jolloin taas herää kysymys, onko matkanteko enää halvempaa.

      Hotellit voit valita kyllä niistä jäljellä olevista. Moniin turistikohteisiin matkatoimistot varaavat niin suuret kiintiöt, että valinnan vapaus alkaa olla aika näennäistä. Hotellihinnatkaan eivät välttämättä ole edullisempia, ainakaan sesongin aikana, sillä matkatoimistot saavat suurempana toimijana neuvoteltua edulliset hinnat.

      Omatoiminen matkailu on kivaa, mutta minulle ei ole vielä selvinnyt, miksi viikon tai kahden etelänmatkaa etsivän pitäisi hoitaa matkajärjestelynsä itse. Jokainen toimii tavallaan, mutta myös toisin toimivia pitää kunnioittaa.

      Jos maksan valmismatkasta enemmän, teen sen mielelläni, kunhan palvelu pelaa.

      • kuin tavallaan

        ja sitten on meitä, jotka lomailee kohteessa aina kauemmin kuin sen kaksi viikkoa, usein pari kuukautta. Tällöin ei paljon seuramatkoista ole iloa.

        Ja usein matkustamme jopa paikkoihin, joihin ei seuramatkoja tehdä. Vai oletko nähnyt seuramatkoja esim. Filippiineille tai Indonesiaan?


      • Napamatkailija
        kuin tavallaan kirjoitti:

        ja sitten on meitä, jotka lomailee kohteessa aina kauemmin kuin sen kaksi viikkoa, usein pari kuukautta. Tällöin ei paljon seuramatkoista ole iloa.

        Ja usein matkustamme jopa paikkoihin, joihin ei seuramatkoja tehdä. Vai oletko nähnyt seuramatkoja esim. Filippiineille tai Indonesiaan?

        Niinhän me fiksummat teemme. Me matkustelemme parempiin paikkoihoin
        joihin ei edes tehdä seuramatkoja.
        Mukava sitten mainita exoottisista omatoimimatkoista täällä tavallisen kansan
        marmaris-palstalla.


    • kummastuttava asia

      Tässä keskustelussa aiheena on Marmaris, joka nyt sattumalta on turistikohde, johon Suomesta tekevät matkoja useat matkanjärjestäjät.

      Aloittajan pointti liittyi valmismatkaan, siksi keskustelussa käsitellään valmismatkoja.

      Filippiinit, Indonesiat ym. ovat asia erikseen, kuuluvat jollekin toiselle palstalle.

      Olisi kiva kunnioittaa keskustelun aihetta, eikä saivarrella teemoilla, jotka ovat juuri tässä keskustelussa epäolennaisia. Jos seuramatkoja suosiva on tyytyväinen lähtöpäiviin, hotelli- ja matkakohdevalikoimaan, niin mitä ihmettä ne kuuluvat muille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1296
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1185
    3. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      896
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      51
      852
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      74
      779
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      29
      752
    7. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      60
      740
    8. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      157
      734
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      58
      727
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      665
    Aihe