suosittele kenneliä

minka

Olen hankkimassa toista koiraa kaveriksi nykyiselle,harkinnassa on jokin pienikokoinen rotu mutten vielä tiedä mikä,joten apuja!eli kehukaa/kritisoikaa kenneleitä vapaasti siis mistä kannattaisi ostaa tai mistä ehdottomasti ei(miksi),muista kertoa myös rotu/rodut.

10

2435

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pinja

Eikö ensin kannattaisi päättää rotu ja sitten vasta kenneli, eikä toisinpäin?

• minka

siis esim. bichon frise,coton de tulear,cavalier,tipsu,havanese,perhoskoira tms siis pääkriteeri on koko ja seurakoiratyyppi,ei siis terrieriä tai vaikka mäykkyä.

• nainen
        minka kirjoitti:

siis esim. bichon frise,coton de tulear,cavalier,tipsu,havanese,perhoskoira tms siis pääkriteeri on koko ja seurakoiratyyppi,ei siis terrieriä tai vaikka mäykkyä.

Miksi ei terrieriä? On olemassa myös vähän vähemmän "terrierimäisiä" terrierirotuja kuten cairnterrieri.
        Tämä on erittäin hyvä myös seurakoirana, tai vaikkapa agilityn harrastamiseen.

• tavattiin

oot sit joka paikas yhtä aikaa!!!!!

• beat
        nainen kirjoitti:

Miksi ei terrieriä? On olemassa myös vähän vähemmän "terrierimäisiä" terrierirotuja kuten cairnterrieri.
        Tämä on erittäin hyvä myös seurakoirana, tai vaikkapa agilityn harrastamiseen.

Tota ihmettelin itekkin. Miksi aina terriereistä on semmonen vanhanaikainen kieroutunut käsitys, että ne on äksyjä rähjääjiä?
        Itselläni on ollut australianterrieriuroksia eikä niiden kanssa mitään ongelmaa.
        Eivät hauku kotona, ovat hyvin tottelevaisia vaikka koulutus ei ole ollutkaan päätä huimaavaa. Tietysti uroksilla on aina ne urosten jutut, mutta olen kohdannut pahempiakin tapauksia muissa roduissa.
        Koirani ovat olleet sosiaalisia ja pärjäävät suuressakin ihmisryhmässä (esim kaupungilla). Eivätkä koskaan ole karkailleet, vaikka saavatkin kesällä olla vapaana aamusta iltaan.
        Aina pitää muistaa että koirakin on yksilö ja samanrotuiset voivat olla aivan erilaisia persoonia.
        Tämän jälkeen sanon vain, että elkee ihmiset hyljeksikö joitain koirarotuja vaikka niiden nimen lopussa lukisikin terrieri!

• yäk!
        beat kirjoitti:

Tota ihmettelin itekkin. Miksi aina terriereistä on semmonen vanhanaikainen kieroutunut käsitys, että ne on äksyjä rähjääjiä?
        Itselläni on ollut australianterrieriuroksia eikä niiden kanssa mitään ongelmaa.
        Eivät hauku kotona, ovat hyvin tottelevaisia vaikka koulutus ei ole ollutkaan päätä huimaavaa. Tietysti uroksilla on aina ne urosten jutut, mutta olen kohdannut pahempiakin tapauksia muissa roduissa.
        Koirani ovat olleet sosiaalisia ja pärjäävät suuressakin ihmisryhmässä (esim kaupungilla). Eivätkä koskaan ole karkailleet, vaikka saavatkin kesällä olla vapaana aamusta iltaan.
        Aina pitää muistaa että koirakin on yksilö ja samanrotuiset voivat olla aivan erilaisia persoonia.
        Tämän jälkeen sanon vain, että elkee ihmiset hyljeksikö joitain koirarotuja vaikka niiden nimen lopussa lukisikin terrieri!

Työkaverillani on kolme skottia ja hän kertoi, että näyttelyissä terrierriä EI SAA NIMENOMAAN KIELTÄÄ RÄKSYTTÄMÄSTÄ TOISIA KOIRIA, KOSKA SE RÄKSYTYS ON ROTUOMINAISUUS !! En ikinä ottaisi moisia räksyjä! Eikä tiedä aina, kumpi pää on pureva. Lisäksi niistä monet ovat riistaverisiä ja ainakin itsepäisä. Itsepäisyys antaa haastetta. Köyhää on elämä, jos tämmöstä haastetta pitää etsiä. Lisäksi inhottavat kuolassa olevat ja aina märät partakarvat! Esim. mustaterrierri (iso rotu ja vahva, vartiokoirana Vennäjällä), sen silmiä ei edes erota. Enhän puhu ihmisellekkään ilman ns. katsekontaksia. Enkä tiedä, mitä silmät kertovat, mitä mieltä koira milloinkin on ! Onhan paljon muitakin singaaleja tietysti. Terrierrit sopivat tietynlaisille ihmisille, kuten dobberi jollekkin munan jatkeeksi. No, ne vanhat piiat.....ovat semmosia!

• Amstaffin omistaja
        yäk! kirjoitti:

Työkaverillani on kolme skottia ja hän kertoi, että näyttelyissä terrierriä EI SAA NIMENOMAAN KIELTÄÄ RÄKSYTTÄMÄSTÄ TOISIA KOIRIA, KOSKA SE RÄKSYTYS ON ROTUOMINAISUUS !! En ikinä ottaisi moisia räksyjä! Eikä tiedä aina, kumpi pää on pureva. Lisäksi niistä monet ovat riistaverisiä ja ainakin itsepäisä. Itsepäisyys antaa haastetta. Köyhää on elämä, jos tämmöstä haastetta pitää etsiä. Lisäksi inhottavat kuolassa olevat ja aina märät partakarvat! Esim. mustaterrierri (iso rotu ja vahva, vartiokoirana Vennäjällä), sen silmiä ei edes erota. Enhän puhu ihmisellekkään ilman ns. katsekontaksia. Enkä tiedä, mitä silmät kertovat, mitä mieltä koira milloinkin on ! Onhan paljon muitakin singaaleja tietysti. Terrierrit sopivat tietynlaisille ihmisille, kuten dobberi jollekkin munan jatkeeksi. No, ne vanhat piiat.....ovat semmosia!

Ei kaikki terrierit ole tuollaisia kun kuvasit. Esimerkiksi oma terrierini on lyhyt karvainen, joten silmät näkyy, eikä ole partakarvoja. Ei hauku muuta kuin vahtiessa ja käskystä. Ikinä ei räksytä! Ei ole ikinä purrut ketään. Otin tämän terrierin, koska on niin erilainen kuin "tyypilliset" terrierit. Ja aivan ihana koira on ollut. Muita selkeitä terrieri piirteitä ei ole, kuin sitkeys ja energisyys. Itsellänikin oli joskus ennakkoluuloja terriereitä kohtaan, mutta tähän rotuun ei.

• nukkumaan

.......!!!!!!

• Zara

Jos päätätkin hankkia kääpiösnautserin, joka on mainio koira (rotupiirteet löydät ko. rodun sivulta), voin kertoa sinulle kennelin, josta saa ihania persoonallisuuksia. Rotumääritelmä on vain yksi osa koiraa, kasvattajan vaikutus on lisäksi suuri. Hän päättää, minkälaiset koirat saatetaan yhteen ja opettaa pikkuiselle ensimmäiset asiat.

Suosittelen: Kennel Backout's, josta saa ihmisiin tottuneita, terveitä ja rauhallisia koiruleita.

Missään nimessä ÄLÄ ota koiraa kennelistä nimellä Pectus. Siellä tehdään raakaa bisnestä. Jos ei satu olemaan extra hieno pentu, se on kaltoin kohdeltu ja arka.

• Dob

joku tossa alkoi suosittelemaan terrieriä. Miksi ihmeessä sitä omaa rotua pitää aina mainostaa? Mikäli ei ole kiinnostusta jotakin tiettyä rotutyyppiä kohtaan niin miksi pitää sen rotuisia suositella? itse en ottaisi mitään "pientä valkoista". Koska en pidä niistä. Turha minulle alkaa niitä suosittelemaan kun sruraavan koirani rotua yritän "etsiä" Joku terrieri olis mulle kiva kolmanneksi koiraksi. sit joskus...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2490
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      200
      1181
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1091
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      911
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      91