Pelottaako ikinä...

kysymys ikisinkuille

... että jos ja kun vihdoin ja viimein löydät sen potentiaalisen seurustelukumppanin, että sitten, pelkästään siitä pelosta ettet saa enää toista mahdollisuutta, suostut suhteeseen, jossa sinua kohdellaan huonosti, ja etkä kykyene kieltäytymään elämästä sellaisen ihmisen kanssa, joka onkin luonteeltaan aivan kammottava. Ja vain siksi, että pelkäät menettäväsi ainoalaatuisen tilaisuuden

Itse pelkään tätä joskus. Kun ei ole koskaan seurustellut, niin kuinka sitä osaa tilaisuuden tullen pitää päänsä kylmänä ja muistaa arvostaa itseään niin, ettei vie omaa elämäänsä kohti katastrofia parisuhteen takia

35

1406

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelkään sitä joka ikinen päivä?

    • Kyllähän sitä on vähän varuillaan, mut eiköhän nuokin huonot asiat selviä kun paremmin tutustuu. Ja jos ei jo alkuvaikutelma anna hyvää kuvaa niin miksi ryhtyä suhteeseen vain suhteessa olemisen takia? En mä ainakaan näe siinä mitään järkeä, mieluummin ikisinkkuna kuin huonossa suhteessa.

      • pelokas nainen

        "Ja jos ei jo alkuvaikutelma anna hyvää kuvaa niin miksi ryhtyä suhteeseen vain suhteessa olemisen takia?"
        --niin.. tämähän on helppo sanoa, mutta oletkos koskaan tutustunut esim narsistiin? hän antaa itsestään täydellisen kumppanin kuvan ja alku suhteesta on aivan ihanaa ja romanttista ja täydellistä.. mutta kun arki astuu kuvioihin mukaan niin se kaikki vain katoaa jonnekin.. sitten kun yrität eroa tästä suhteesta se onkin jo ihan oma lukunsa..

        itse nimittäin tutustuin ensimmäiseen mieheeni vuosia sitten ja hän oli alussa aivan ihana.. ja rakastuin häneen päätä pahkaa.. voi miten kaikki oli niin ihanaa ja ruusuilla tanssimista.. kaverini yritti minua varoittaa koska näki miehen roolin taakse paremmin, mutta en kuunnellut kuvittelin kaverin vain olevan kateellinen minulle.. vuosi eteen päin kun asiat muuttuivat suhteessa aivan toisenlaisiksi.. en saanut pitää yhteyttä ystäviini enkä perheeseeni.. menojani kontrolloitiin jatkuvasti.. jos en heti vastannut puhelimeen niin alkoi tulvimaan viestejä ja vaikka mitä sen seurauksena myöskin tuli pettämis-epäilyt etc. kun kotiin menin niin mua ei tervehtinyt rakastava mies vaan ensimmäisenä tuli nyrkistä kasvoihin ja samaan syssyyn huudot perään...
        pari vuotta jaksoin tuossa suhteessa olla, kunnes tajusin että jos en lähde niin henkeni lähtee.. tein päätöksen erosta..
        se ei ollut helppoa.. suhteen aikana olin päivittäin saanut kuulla kuinka olen vain ruma, läski lehmä jonka kanssa kukaan ei voi olla tosissaan vaan kaikki hakee minusta vain säälip*llua.. tämäkin mies "tunnusti" kanssani olevansa vain säälistä kun ei halunnut nähdä kuinka yksinäinen olisin muutoin.. ja ties vaikka mitä sontaa hän minulle suolti..
        kun eron aikana muutin toisaalle asumaan niin yhtäkkiä tämä mies alkoi pyörimään nurkissani ehdotteli yhteen muuttoa, naimisiin menoa, lasten hankintaa ja omakotitalon ostoa.. onneksi olin viisas enkä sortunut enää noihin "kauniisiin" sanoihin..

        voin sanoa että tuo suhde vei minulta itsetunnon moneksi vuodeksi samoin luottamukseni miehiin.. tällä hetkellä minulla on aidosti rakastava mies vierellä joka ei hakkaa, ei hauku eikä varsinkaan petä.. se on aitoa rakkautta tuolta ihanalta mieheltä.. mutta tunnustan että suhteemme alussa olin epäilevä ja pelokas.. pienikin riita sai minut paniikkiin nykyiseni kanssa.. pelkäsin että hän lyö minua koska olenhan vain läski ja ruma lehmä..
        vaikka tässä suhteessa olen ollut kolmisen vuotta en siltikään täysin uskalla vieläkään olla omaitseni mieheni seurassa.. olen varauksellinen.. pelkään..
        mutta joka päivä myös teen töitä itseni kanssa että luottaisin mieheeni täysin ja uskoisin siihen ettei hän minua lyö vaikka millainen riita meillä olisi päällä..
        minulta oli isoin askel suhteemme alussa kertoa miehelle menneisyydestäni.. kerroin kaikista tunteista joita käyn läpi hänen kanssaan.. pelkäsin hänen minut jättävän tämän takia.. mutta mitä mies teki? otti syliinsä, puristi kovaa ja kuiskasi korvaani ettei hän koskan halua päästää käsistään noin kaunista ja seksikästä naista jota rakastaa ylikaiken.. :)


      • pitäisi kasvaa
        pelokas nainen kirjoitti:

        "Ja jos ei jo alkuvaikutelma anna hyvää kuvaa niin miksi ryhtyä suhteeseen vain suhteessa olemisen takia?"
        --niin.. tämähän on helppo sanoa, mutta oletkos koskaan tutustunut esim narsistiin? hän antaa itsestään täydellisen kumppanin kuvan ja alku suhteesta on aivan ihanaa ja romanttista ja täydellistä.. mutta kun arki astuu kuvioihin mukaan niin se kaikki vain katoaa jonnekin.. sitten kun yrität eroa tästä suhteesta se onkin jo ihan oma lukunsa..

        itse nimittäin tutustuin ensimmäiseen mieheeni vuosia sitten ja hän oli alussa aivan ihana.. ja rakastuin häneen päätä pahkaa.. voi miten kaikki oli niin ihanaa ja ruusuilla tanssimista.. kaverini yritti minua varoittaa koska näki miehen roolin taakse paremmin, mutta en kuunnellut kuvittelin kaverin vain olevan kateellinen minulle.. vuosi eteen päin kun asiat muuttuivat suhteessa aivan toisenlaisiksi.. en saanut pitää yhteyttä ystäviini enkä perheeseeni.. menojani kontrolloitiin jatkuvasti.. jos en heti vastannut puhelimeen niin alkoi tulvimaan viestejä ja vaikka mitä sen seurauksena myöskin tuli pettämis-epäilyt etc. kun kotiin menin niin mua ei tervehtinyt rakastava mies vaan ensimmäisenä tuli nyrkistä kasvoihin ja samaan syssyyn huudot perään...
        pari vuotta jaksoin tuossa suhteessa olla, kunnes tajusin että jos en lähde niin henkeni lähtee.. tein päätöksen erosta..
        se ei ollut helppoa.. suhteen aikana olin päivittäin saanut kuulla kuinka olen vain ruma, läski lehmä jonka kanssa kukaan ei voi olla tosissaan vaan kaikki hakee minusta vain säälip*llua.. tämäkin mies "tunnusti" kanssani olevansa vain säälistä kun ei halunnut nähdä kuinka yksinäinen olisin muutoin.. ja ties vaikka mitä sontaa hän minulle suolti..
        kun eron aikana muutin toisaalle asumaan niin yhtäkkiä tämä mies alkoi pyörimään nurkissani ehdotteli yhteen muuttoa, naimisiin menoa, lasten hankintaa ja omakotitalon ostoa.. onneksi olin viisas enkä sortunut enää noihin "kauniisiin" sanoihin..

        voin sanoa että tuo suhde vei minulta itsetunnon moneksi vuodeksi samoin luottamukseni miehiin.. tällä hetkellä minulla on aidosti rakastava mies vierellä joka ei hakkaa, ei hauku eikä varsinkaan petä.. se on aitoa rakkautta tuolta ihanalta mieheltä.. mutta tunnustan että suhteemme alussa olin epäilevä ja pelokas.. pienikin riita sai minut paniikkiin nykyiseni kanssa.. pelkäsin että hän lyö minua koska olenhan vain läski ja ruma lehmä..
        vaikka tässä suhteessa olen ollut kolmisen vuotta en siltikään täysin uskalla vieläkään olla omaitseni mieheni seurassa.. olen varauksellinen.. pelkään..
        mutta joka päivä myös teen töitä itseni kanssa että luottaisin mieheeni täysin ja uskoisin siihen ettei hän minua lyö vaikka millainen riita meillä olisi päällä..
        minulta oli isoin askel suhteemme alussa kertoa miehelle menneisyydestäni.. kerroin kaikista tunteista joita käyn läpi hänen kanssaan.. pelkäsin hänen minut jättävän tämän takia.. mutta mitä mies teki? otti syliinsä, puristi kovaa ja kuiskasi korvaani ettei hän koskan halua päästää käsistään noin kaunista ja seksikästä naista jota rakastaa ylikaiken.. :)

        Nyt täytyy muistaa yksi asia: kaverisikin näki miehen läpi eikä hän ollut edes suhteessa. Eli, olen samaa mieltä kanssasi, alussa on vaikeampaa nähdä asioita ja alussahan aina kaikki on hyvin... Tai sitten on itse sokea.

        Jos suhteen ulkopuolinenkin, joka siis ei ole edes niin läheinen, näkee kaikki nuo asiat ja varottaa, ei se narsisti nyt kovin ennalta-arvaamaton ole ollut. Kuten suurin osa. Suurin osa heistä luottaa siihen, että se ensi-ihastus ja toiveen suuruus sokaisee, kuten se yleensä tekeekin. Jos sinä olisit ollut valmis myös luopumaan omista haavekuvistasi ja nähnyt sen, mitä oikeasti tapahtuu, ei hän olisi vienyt sinua. Niin, sinulla on omakin vastuusi tapahtuneesta itseäsi kohtaan. Inhoan sitä, että kun psykopaatteja, siis todellisia, on todella häviävän vähän, ja narsisteja vähän enemmän, mutta vähän, niin me aina lykkäämme niille muka jonkun maagisen auran, mitä ei yleensä ole. Siis he paljastavat kyllä itsensä, se olemme me joka emme usko.

        Siksi sanon näin, että ei ole mitään magiikkaa eikä mitään yliluonnollista eläintä. Ei ole mitään kontrolloimatonta, on toki tunteet jotka tuntee, ja jos on esim. joku mielenterveyden häiriö, niin hyppii asioihin ja on herkempi hyväksikäytölle, samoin sairaanloisen heikolla itsetunnolla, jne. mutta siinäkään ei ole mitään yliluonnollista. Se on surullista ja saalistajat yleensä haistavat saaliinsa, mutta se ei ole yliluonnollista.

        Joo, kyllä olen törmännyt, en tiedä olivatko he narsisteja kun en jäänyt tekemään psykoalalyysia.
        Yksi alkoi kyttäämään, syytelemään ja roikkumaan. Oli sairaanloisen mustasukkainen. Jätin, kun hän tutki puhelimeni ja alkoi kytätä jopa tien ohi meneviä autoja. Sanoin että kiitti mulle riiti. Olin jo saanut hänen kontrollointiyrityksistään yms. tarppeekseni, mutta todellakin kuljin kavereitteni kanssa ja yksinkin. Hän stalkkari minua vuoden. En pelännyt kertaakaan, vaan sanoin suoraan, että yritä jotain ja revin pääsi irti, nyt loppui leikki. Että jos sä et s-tana häivy, mä teen sulle selväksi sen, kuka stalkkaa ja ketä, että jos idiootin aivoihin ei ala mahtumaan että sä mokasit jo, ei kiinnosta ja sun pitäs mennä hoitoon, mä alan puolustaa itseäni niin raivokkaasti, että sä todellakin katoat. Olin erotessa antanut myös psykologin numeron ja tein selväksi oman mielipiteeni hänen hoidon tarpeestaan.
        Jo loppui.

        Yksi oli semmoinen, että aina katoili ja lynttäsi, siis vertaili, haukkui, kaikki mitä tein oli lopulta p--askaa. Ja siis, molemmissa näissäkin suhteissa alku on ollut ihana, kiihkeä ja kaikkee. Mitä sitten? Jos se, kuten tämäkin, muuttuu pälliksi, jonka kanssa tulee vaan paha olo, niin sama se mulle on mikä on diagnoosi. Joo, siis kaikkee tuli, vertasi sängyssä muihin ja ties vaikka mitä. Kyllä olin nuori, kovasti itketti, mutta kyllä mä todellakin käskin sen lopulta hiihdellä jonnekin minne aurinko ei paista. En mä tarvitse sellaista. Huononiko itsetunto? Joo ja ei, aina se hetkellisesti heikkenee kun saa kuraa niskaan, mutta en kai mä ala sairaita paskiaisia ja niiden analyyseja uskomaan? Kyllä se olen minä, joka minut määrittelee, eikä joku idiootti.

        Kyllä teilläkin suhteen suunta on ollut alusta saakka selvä. Sinä halusit sen silti, katsoit että olet niin arvoton, ihan itse, että otat rupakullin ennemmin kuin pidät puolesi. Nyrkistäkin otit naamaan ennemmin kun olit yksin. Kuuntelit lynttäämistä. Niin, se olit ihan sinä itse, joka sieti sitä kaikkea eikä lähtenyt, ei alussa eikä puolivälissä, ei yhtään ennen loppua.
        Tarkoitan tällä sitä, että SINÄ olet se jolla on suurin voima ja valta elämääsi, silloin kun ei puhuta sotatilasta, laumasta sotilaita jne. se on vain yksi mies.

        Ei kyse ole siitä, ettet luottaisi mieheesi, vaan et luota itseesi. Sinä et luota, että osaat lähteä, että tunnistat asioita, että olet ollut ok, sinä et luota itseesi ja nyt uusi miehesi saa olla terapeuttisi ja hoitaa sinua terveeksi. Sori, mutta siitäkin sinulla on vastuusi, vaikka pelkosi olisikin ymmärrettävää.
        Jos sinä aina odotat mieheltä puristuksia ja hyväksyntää, sinä et koskaan olekaan oma itsesi. Siksi sinä et voi uudenkaan miehen seurassa olla oma itsesi, koska sinä et edes tiedä kuka olet.

        Sinusta todennäköisesti kasvatettiin "kiltti tyttö", miesten mielistelijä, jonka arvo riippuu miehestä. Ennen se riippui hakkaajasta, nyt se riippuu anteeksiantokyvystä. Edelleenkään sinulla ei ole rakkaussuhdetta vaan riippuvuussuhde.
        Kun kasvat omaksi itseksesi, voi teidänkin suhteenne olla oikeasti rakkaussuhde. Jos aiot koskaan olla oma itsesi ja rakastaa oikeasti omaa miestäsi, sinun pitäisi ensin kasvaa omaksi itseksesi, tarvita vähemmän ja rakastaa enemmän, elää nykyisyydessä eikä menneisyydessä, ja olla riippumattomasti hyvä, oma itsesi joka osaa olla itsenään vahva. Voit tarvita vapaaehtoisesti, koska hän on mies. Ei siksi, että sinä olisit edelleen riippuvainen, kynnysmatto, pelokas ressukka joka epäilee kaikkia jne. Vaan siksi, koska sinä rakastat.

        Eikä tarvitse pelätä narsistejakaan enää (muuallakaan), osaat pitää puolesi.


      • pelokas nainen
        pitäisi kasvaa kirjoitti:

        Nyt täytyy muistaa yksi asia: kaverisikin näki miehen läpi eikä hän ollut edes suhteessa. Eli, olen samaa mieltä kanssasi, alussa on vaikeampaa nähdä asioita ja alussahan aina kaikki on hyvin... Tai sitten on itse sokea.

        Jos suhteen ulkopuolinenkin, joka siis ei ole edes niin läheinen, näkee kaikki nuo asiat ja varottaa, ei se narsisti nyt kovin ennalta-arvaamaton ole ollut. Kuten suurin osa. Suurin osa heistä luottaa siihen, että se ensi-ihastus ja toiveen suuruus sokaisee, kuten se yleensä tekeekin. Jos sinä olisit ollut valmis myös luopumaan omista haavekuvistasi ja nähnyt sen, mitä oikeasti tapahtuu, ei hän olisi vienyt sinua. Niin, sinulla on omakin vastuusi tapahtuneesta itseäsi kohtaan. Inhoan sitä, että kun psykopaatteja, siis todellisia, on todella häviävän vähän, ja narsisteja vähän enemmän, mutta vähän, niin me aina lykkäämme niille muka jonkun maagisen auran, mitä ei yleensä ole. Siis he paljastavat kyllä itsensä, se olemme me joka emme usko.

        Siksi sanon näin, että ei ole mitään magiikkaa eikä mitään yliluonnollista eläintä. Ei ole mitään kontrolloimatonta, on toki tunteet jotka tuntee, ja jos on esim. joku mielenterveyden häiriö, niin hyppii asioihin ja on herkempi hyväksikäytölle, samoin sairaanloisen heikolla itsetunnolla, jne. mutta siinäkään ei ole mitään yliluonnollista. Se on surullista ja saalistajat yleensä haistavat saaliinsa, mutta se ei ole yliluonnollista.

        Joo, kyllä olen törmännyt, en tiedä olivatko he narsisteja kun en jäänyt tekemään psykoalalyysia.
        Yksi alkoi kyttäämään, syytelemään ja roikkumaan. Oli sairaanloisen mustasukkainen. Jätin, kun hän tutki puhelimeni ja alkoi kytätä jopa tien ohi meneviä autoja. Sanoin että kiitti mulle riiti. Olin jo saanut hänen kontrollointiyrityksistään yms. tarppeekseni, mutta todellakin kuljin kavereitteni kanssa ja yksinkin. Hän stalkkari minua vuoden. En pelännyt kertaakaan, vaan sanoin suoraan, että yritä jotain ja revin pääsi irti, nyt loppui leikki. Että jos sä et s-tana häivy, mä teen sulle selväksi sen, kuka stalkkaa ja ketä, että jos idiootin aivoihin ei ala mahtumaan että sä mokasit jo, ei kiinnosta ja sun pitäs mennä hoitoon, mä alan puolustaa itseäni niin raivokkaasti, että sä todellakin katoat. Olin erotessa antanut myös psykologin numeron ja tein selväksi oman mielipiteeni hänen hoidon tarpeestaan.
        Jo loppui.

        Yksi oli semmoinen, että aina katoili ja lynttäsi, siis vertaili, haukkui, kaikki mitä tein oli lopulta p--askaa. Ja siis, molemmissa näissäkin suhteissa alku on ollut ihana, kiihkeä ja kaikkee. Mitä sitten? Jos se, kuten tämäkin, muuttuu pälliksi, jonka kanssa tulee vaan paha olo, niin sama se mulle on mikä on diagnoosi. Joo, siis kaikkee tuli, vertasi sängyssä muihin ja ties vaikka mitä. Kyllä olin nuori, kovasti itketti, mutta kyllä mä todellakin käskin sen lopulta hiihdellä jonnekin minne aurinko ei paista. En mä tarvitse sellaista. Huononiko itsetunto? Joo ja ei, aina se hetkellisesti heikkenee kun saa kuraa niskaan, mutta en kai mä ala sairaita paskiaisia ja niiden analyyseja uskomaan? Kyllä se olen minä, joka minut määrittelee, eikä joku idiootti.

        Kyllä teilläkin suhteen suunta on ollut alusta saakka selvä. Sinä halusit sen silti, katsoit että olet niin arvoton, ihan itse, että otat rupakullin ennemmin kuin pidät puolesi. Nyrkistäkin otit naamaan ennemmin kun olit yksin. Kuuntelit lynttäämistä. Niin, se olit ihan sinä itse, joka sieti sitä kaikkea eikä lähtenyt, ei alussa eikä puolivälissä, ei yhtään ennen loppua.
        Tarkoitan tällä sitä, että SINÄ olet se jolla on suurin voima ja valta elämääsi, silloin kun ei puhuta sotatilasta, laumasta sotilaita jne. se on vain yksi mies.

        Ei kyse ole siitä, ettet luottaisi mieheesi, vaan et luota itseesi. Sinä et luota, että osaat lähteä, että tunnistat asioita, että olet ollut ok, sinä et luota itseesi ja nyt uusi miehesi saa olla terapeuttisi ja hoitaa sinua terveeksi. Sori, mutta siitäkin sinulla on vastuusi, vaikka pelkosi olisikin ymmärrettävää.
        Jos sinä aina odotat mieheltä puristuksia ja hyväksyntää, sinä et koskaan olekaan oma itsesi. Siksi sinä et voi uudenkaan miehen seurassa olla oma itsesi, koska sinä et edes tiedä kuka olet.

        Sinusta todennäköisesti kasvatettiin "kiltti tyttö", miesten mielistelijä, jonka arvo riippuu miehestä. Ennen se riippui hakkaajasta, nyt se riippuu anteeksiantokyvystä. Edelleenkään sinulla ei ole rakkaussuhdetta vaan riippuvuussuhde.
        Kun kasvat omaksi itseksesi, voi teidänkin suhteenne olla oikeasti rakkaussuhde. Jos aiot koskaan olla oma itsesi ja rakastaa oikeasti omaa miestäsi, sinun pitäisi ensin kasvaa omaksi itseksesi, tarvita vähemmän ja rakastaa enemmän, elää nykyisyydessä eikä menneisyydessä, ja olla riippumattomasti hyvä, oma itsesi joka osaa olla itsenään vahva. Voit tarvita vapaaehtoisesti, koska hän on mies. Ei siksi, että sinä olisit edelleen riippuvainen, kynnysmatto, pelokas ressukka joka epäilee kaikkia jne. Vaan siksi, koska sinä rakastat.

        Eikä tarvitse pelätä narsistejakaan enää (muuallakaan), osaat pitää puolesi.

        Hmmm... pistitpäs muuten minut mietteliääksi kirjoituksellasi!! :) Ja siitä IIIISO kiitos!! :)

        Nyt onkin siis kirjoituksesi pohjalta todellakin hyvä alkaa pohtimaan niin mennyttä kuin nykyaikaakin.
        Nyt näin vuosien päästä on helppo todeta että entisessä suhteessani oli jo alusta asti tietyt merkit sellaisia ettei suhteeseen olisi koskaan pitänyt edes ryhtyä eksäni kanssa. Nyt näen senkin suhteen erilaisessa valossa. Ei siinä ollu kyse rakkaudesta vaan siinä oli kyse minun naiviiudestani, joka johti sitten siihen mihin johtikaan.
        Parisuhteen mallia en ole kotoota koskaan saanut kunnollista, mutta minulle riitti muutama väkivaltainen suhde. Se kummasti vain kasvatti minut toisenlaiseksi.

        Ja totta puhut tuossa etten rakasta itseäni. En todellakaan rakasta vaan enneminkin vihaan itseäni. En löydä itsestäni hyviä puolia mitään vaan pelkään jatkuvasti epäonnistuvani kaikessa mitä ikinä teenkään.
        Se minun pitää päästää itsetsäni pois ja opetella rakastamaan itseäni. Tiedän että sitten pystyn rakastamaan miestäni vieläkin enemmän ja paremmin. :)

        Vaikka alussa kirjoituksesi aiheutti minussa suurta vihaa ja raivostumista, niin luin kirjoituksesi pariin kertaan ihan ajatuksen kanssa ja tajusin kuinka paljon osasitkaan kirjoittaa juuri niitä sanoja joita ehkä taisin tarvita jotta tajuaisin asioista enemmän. Tällä hetkellä tarvitsen eniten sitä aikaa oppia todellakin itseni tuntemaan ja hyväksymään.

        Vielä kerran todellakin kiitos kirjoituksestasi! :)


    • Iso Pepe

      Noin se menee helposti. Siksi pitäisikin pitää nuorempana rimaa vähän matalammalla ja päästä kokemaan niitä suhteen varjopuolia ja riitatilanteita. Oppii (toivottavasti) pitämään myöhemmin periaatteistaan paremmin kiinni, ja näkee myös paremmin etukäteen, kenellä naisella (tai miehellä) on niitä ominaisuuksia, jotka alkaisivat rassaamaan suhteessa.

      • Joo, pitäähän sitä oppia, mikä on normaalia suhteeseen kuuluvaa arkea ja harmia. Monella kokemattomalla on aivan liian ruusuiset kuvitelmat arjen elämisestä jonkun kanssa. Eikä sillä, etteikö sinkkuna voisi onnellisempi olla kuin paskassa suhteessa. Mutta silloinhan suhde pitää lopettaa ja etsiä parempi. Nämä neitseiden ihailijat ovat kuitenkin aika marginaalinen porukka, vaikka sitäkin äänekkäämpi.


    • Rottweil

      Juuri tuo pelko pitää ikisinkut ikisinkkuina.

      Huonot suhteet ovat kuitenkin meidän helposti pariutuvien ongelma.

    • yksin yksin

      Olen mielummin yksin kuin suhteessa jossa kohdellaan huonosti

    • Lonely blue eyes

      En pelkää.Olin huonossa suhteessa 20v,mies kohteli kuin toisen luokan kansalaista,nolasi täydellisesti ja vei itseluottamukseni.Jopa 7v eron jälkeen olen epävarma itsestäni.Mutta siitä olen varma,ettei enää kukaan,ei niin kukaan mies pidä minua enää huonosti! Taidan olla jopa liiankin herkkäönahkainen vielä js siksipä olen sinkkuna..

      • ATM:lle jämät

        Itsevarmat öyhöttäjä YTM:t ovat seksikkäitä.

        Ehkä löydät nyt rupsahtaneen kurpan jonkun kiltin ja rauhallisen ATM:n.


    • ekdlhh

      Kyllä pelottaa, sillä jos ei tykkääkkään sillä tavalla, niin on hankala kertoa toiselle, kun ei halua loukata.

      • soldier of fortune

        Tuollainen asia on uskallettava kertoa... itse olen jo aivan voimaton ihastukseni ajatusten takia... hän tietää tunteeni, mutta hänellä kuulemma ajatukset sekaisin. Koitan ymmärtää häntä, ja valvon öitäni... ei todellakaan mitään herkkua. Ei hänellä kuulemma samanlaisia tunteita ole pelissä kuin minulla. Hän pitää silti minua ihanana ja tärkeänä, mutta pelkää jotakin. Olen yrittänyt ymmärtää ja kuunnella, ottanut syliin jos pääsee itku. Sen tiedän, että hänen on erittäin vaikea päästää ketään lähelleen, mutta nautti kuitenkin kovasti läheisyydestä.
        Hän on sanonut, että pelkää loukkaavansa mua... elikkä pitäiskö nyt olettaa, että haluais jättää mut, muttei henno sitä sanoa?
        Toisaalta hän arvostaa kärsivällisyyttäni ja ihmettelee kuinka jaksan yrittää, ja on sanonut mulle ihania asioita, ollut niin hyvä mulle kun vaan on voinut. Nainen on ujo, jännittäjä tyyppiä, ja hitaasti avautuva. Jos tietäisin, että hän ei missään nimessä halua minua, viimeisin rakkauden tekoni meitä molempia kohtaan olisi laittaa itse loppu tälle kaikelle. Ehkä sitten ajan kanssa sais molemmat yönsäkin nukuttua. Mietin vaan, että kun hän haluaa yrittää, muttei kuulemma pysty parempaan... ja toisaalta en ole varma haluaako hän suhteen päättyvän. Tätä mietin, vastausta en vaan saa vaikka yritetään puhuakkin. Kahdenlaisia signaaleja on ollut epäilemättä liikkeellä :/


    • pelkääjä

      Pelottaa, tietysti. Olin 4 vuotta suhteessa joka alkoi molempien ollessa 16 vuotiaita. Sitä "Onnea" kestikin n. 2 vuotta, kunnes oppi tuntemaan toisen kunnolla voi paljastua sellaisia asioita joita ei edes kuvitellut olevan olemassa. Ainakaan noin nuorena. Suhteesta oli vaikea päästä eroon ja on vieläkin.
      Olen vähän aikaa sitten tavannut todella mukavan miehen mutta oma menneisyyteni kummittelee. En osaa luottaa, pelkään meneväni rikki jos annan tälle uudelle mahdollisuuden...

      "Kun ei ole koskaan seurustellut, niin kuinka sitä osaa tilaisuuden tullen pitää päänsä kylmänä ja muistaa arvostaa itseään niin, ettei vie omaa elämäänsä kohti katastrofia parisuhteen takia" Ei osaakkaan, tunteet vievät mennessän ja vasta myöhemmin huomaat onko ihminen juuri se mitä etsit.

    • Uudet suhteet ja ihmis tutustumiset ovat isoja ja pelottavia asioita.. oma kokemukseni tilanteesta on kumminki se eteenpäin pitää mennä ja olla avoin..
      Erottuani ex-vaimostani, ajattelin etten löydä enää samanlaista kun hän oli.. Meillä jäi suhteesta yksi muisto 3v ihana poika.. Mut kuinka ollakkaan tapasin uuden erilailla kun ex-vaimon, tunsin että tässä uudessa on jotain sellasta mitä olen haaveillut ja etsinyt.. tätä vois sanoa elämäni suureksi rakkaudeksi, enkä päivääkään kadu kun tapasimme ekan kerran.. nyt olen onnellinen ja iloinen..

    • nainen23v.

      en ole ikisinkku, mutta vastaan kuitenkin. olen nuoresta asti ajautunut suhteisiin tosi nopeasti, ilman, että kunnolla edes olen tutustunut henkilöön. kerran muutin reilun viikon jälkeen ihastukseni kanssa yhteen.

      nuorempana minulla oli tosi surkea itsetunto ja kaipasin poikaystävästäni lähinnä itsetuntoni buustaajaa. en oikeastaan edes välittänyt oliko mies mikään laatuyksilö enkä kokenut sellaista ansaitsevani, vaikka olen nätti ja hoikka ja koulutettu ja kiva. keskityin siihen miten saisin miehen kiinnostumaan minusta enkä siihen oliko mies kiinnostukseni arvoinen.

      edellinen suhde oli todellinen herätys minulle, kun exäni oli henkisesti ja fyysisesti väkivaltainen. nyt vaikka olen ollut yli puoli vuotta sinkku enkä ole edes käynyt treffeillä aion todellakin tutustua miehiin kunnolla ennenkuin aloitan suhteen heihin. mieluummin olen yksin ja hankin vaikka friends with benefits - tyylisen korvikkeen, jos alkaa liikaa ahdistaa.

      aloittajalle: pelkäät menettävän ainoalaatuisen tilaisuuden mieheen joka kohtelee sinua huonosti? :D sinun kannattaa keksiä keinoja joilla saisit itsetuntosi hyväksi ennen suhteeseen menoa, koska heikko itsetunto hyvin useasti tuhoaa koko parisuhteen. jos elämässäsi on riittävästi sisältöä myös ilman miestä sinun on helpompi irrottautua suhteesta, jos mies osoittautuukin juntiksi.

      kannattaa myös miettiä miksi et ole koskaan ollut suhteessa. olisiko hyvä hankkia uusia harrastuksia ja käydä useammin ulkona, jotta tapaisit potentiaalisia kumppaneita? voisitko ehostaa itseäsi enemmän myös ulkoisesti?

    • Trueteenlover

      Hei, mullahan melkein alkoi semmoinen suhde. Mutta minua ei olisi vihattu,vaan rakastettu, mutta minä olisin pitänyt tytöstä 0%. Mutta parempaakaan en saa, niin olis pitänyt tyytyä tähän tyttöön

    • Ikisinkku 74

      En sitä pelkää, että en osaisi kieltäytyä huonosta suhteesta. Parempi olla yksin. Mutta sitä pelkään etten osaa ollla parisuhteessa vaikka löytöisin hyvän kumppanin. Koska en ole ikinä ollut parisuhteessa.

    • Jumala petti

      Pelottaa, että ikää on tulllut jo liikaa ja olen hedelmätön ts. lapsettomuus. Myös seksuaalisuus pelottaa ja toisena puolena sitten yksinäinen vanhuus ja tulevaisuus.

      • osaansaOnnellinen

        aika harvassa on ne vanhukset, jotka EIVÄT ole yksinäisiä. Moni hankkii lapsia sillä mielellä, että tuleepahan joku katsomaan, mutta ei ne nuoret kiireiltään ehdi tulla. Niillä on omat elämät, omat lapset ja asuvatkin kaukana monesti..

        Itseäni ei enää ikisinkkuus pelota. Olen nyt 33v ja minua on jo ihan tarpeeksi hyväksikäytetty. Olen oppinut läksyni ja osaan olla jo yksin ja suorastaan nautin siitä.

        Toki jos joskus kohtaan ihmisen, joka rakastaa minua juuri sellaisena kuin olen, niin otan hänet iloiten vastaan, mutta en enää elättele niitä unelmia.
        Nautin siitä mitä minulla on, enkä haikaile enemmästä, sillä asiat on minulla kuitenkin paremmin kuin suurimmalla osalla maailman ihmisistä.


    • nainen27_arastelen..

      Pelkään heittäytyä, koska olen saanut henkisesti turpaan muutamia kertoja.
      Pelkään ihastua/rakastua, koska sisimmässä kytee tunne että se toinen kuitenkin vain leikkii tunteilla. (näin on käynyt)
      Pelkään sitoutumista, koska luulen että vapauteni on sen jälkeen täysin mennyttä. Niin kävi ex-mieheni kanssa josta erosin kolme vuotta sitten ja jonka kanssa seurustelin 7 vuotta. Omia menoja ei sallittu mustasukkaisuuden takia.

      Haluan miehen itselleni, haluan kokea olevani jollekkin tärkeä, haluan osoittaa että hänkin on minulle tärkeä, haluan rakastaa ja olla rakastettu. Haluan paljon, mutta en uskalla sitä tavoitella.
      Pelkään vain että olen vain pelinappula miesten naurettavassa pelissä.

      En vain pysty uskomaan että mulle on sitä oikeaa luotu.. joka ymmärtäisi mun toisinaan älyttömät vitsit, sen että lemmikkini on mulle äärimmäisen tärkeä, sen että en lähde ulos ilman ripsiväriä, sen että haluan jakaa hyvän fiiliksen kun olen ohjannut onnistuneen liikuntatunnin, sen että rakastan perhettäni yli kaiken ja haluan pitää heihin yhteyttä, sen että tykkään nauttia rauhallisista koti-illoista, ottaa lasin/kaks viiniä ja olla viltin alla katsomassa hyvää elokuvaa, että haluan tehdä asioita välillä hetken mielijohteesta.....
      Tossa on vain murto-osa... mutta en vain pysty luottamaan että joku mies oikeasti tollasesta tykkää...

    • Kuka pelkää...

      Ja kuka ei...Minä ainakin nautin sinkkuudesta, koska voin tehdä sellaista mitä parisuhteessa en voisi.

    • kl

      ALERT! Älkää menkö suhteeseen henkisesti sairaan ihmisen kanssa, tai lähde kävelemään heti kun huomaat oireet. En tarkoita satunnaisia masennuksia, niitä sattuu melkein kaikille joskus. Henkisesti sairas tappaa myös SINUN sielusi.

    • Älä pelkää

      En pelkää. Eikä kenenkään pitäisi pelätä, koska sellainen ei ole potentiaalinen, joka on pas**. Sellainen ei ole edes seurustelukumppani joka on aivan kammottava, vaan hyväksikäyttäjä ja munapää. Sellainen ei ole jäämisen arvoinen ja yksinkin voi valita miten itseä kohdellaan. Jos siis toinen olisi joku huonosti kohteleva munapää ja luonteeltaan kammottava, hän saattaisi olla ainutlaatuinen tilaisuus, mutta ainutlaatuinen ainoastaan, että saisi köniinsä niin sata varmasti. Yleensähän sitä ei koskaan tiedä...

      Sinä olet arvokas ihan omana itsenäsi, siten muistat arvostaa itseäsi. Ikisinkkuutta parempi vaihtoehto olisi muka ottaa turpiinsa, alistua, nöyryyttää itseään ja tehdä itsestään jonkun toisen kynnysmatto??? Aika outoa sinänsä, mitä ihmettä siitä sitten saisi?
      Voihan se eka suhde olla huono ja toinen osoittautua miksikä vaan, mutta kyllä siitä eroon pääsee.

      Jos sinun itsetuntosi on terveellä pohjalla noin yleisesti, eli tajuat sen, ettei ikisinkkuuskaan sinua huononna ja että sinussa on monia eri puolia, ja että ihmisten elämät vaan ovat erilaisia, niin ei sinua kukaan munapää höynäytä kovin pitkään. Kyllä sinä huomaan alle vuodessa jo, mihin suuntaan suhteenne menee ja miten se toinen alkaa käyttäytyä.

      Sun kannattaa alkaa deittailemaan. Alat huomata että kannattaa ennemmin pitää hauskaa, kun pelätä. Nettideitit, kahvilat, kirjastot, ja kaikki. Yritä jotain, ota huumorilla.

    • Tosimuija77

      Minulla on ollut huonoja suhteita, ja olen päätynyt tulokseen, ettei hyvää suhdetta ole olemassakaan. Olen 34-vuotias, ja miehet kuolaavat 16-20-vuotiaitten teinien perään - jep, poikkeuksetta, vaikka eivät sitä myöntäisikään. Ei minulla ole enää mitään mahdollisuuksia tässä pintaliitoyhteiskunnassa, enkä edes välitä. Miehistä koituu pelkkää surua ja harmia. On parempi olla yksin. Olen huomannut, että myös nautin yksin elämisestä. Olen kieltäytynyt useasta treffipyynnöstä viimeisen kahden vuoden aikana ja yhden seurusteluyrityksen em. aikana lopetin yksinkertaisesti siihen, etten jaksanut sitä teeskentelyä. Olen rempseä ja rehellinen, näytän sekä hyvät että huonot puoleni turhia kaunistelematta, mutta tuo mies (äitien unelmavävy) peitti kaikki huonot piirteensä ja yritti esittää parempaa kuin olikaan. Olen jo siinä iässä ja sen verran kokenut, että näin tuon yrityksen läpi ja jätin homman siihen. Ei enää yhtään valheita ja teeskentelyä. Olen ennemmin yksin. Näin on hyvä olla.

    • yksin kotona

      Mä en kyl ikinä ole kuolannut alle 20 vuotiaiden naisten perään. Kyllä se se tarvii olla melkein omanikäinen .Itse olen 36 v

      • peloton mies

        Ei tarvii pelätä mitään kun tietää ettei kukaan nainen koskaan rakastu minuun.


      • omatupaomalupa

        miksi sitten kun lukee treffipalstoilla miesten ikä-vaatimuksia, niin useimmiten ei saa olla vuottakaan miestä vanhempi, mutta kylläkin 10-15v miestä nuorempi? Se on ihan tyypillinen ilmiö miesten treffi-ilmoituksissa.
        Lukekaa niitä miesten imoituksia niin huomaatte tämän ilmiön.
        Ihan kuin etsisivät jotain koulutettavaa koiraa!


    • Suuri Isä

      Ei pelota.

    • Kakskymppinen

      Mieluummin huonossa suhteessa kuin yksin ;) koska ei tarvitsisi olla edes kauan yhdessä jos siis käy hyvin

      • Mieluiten yksin kuin huonossa suhteessa. Olen kyllä nähnyt huonoja suhteita. Esim. kun olin pentu, äitini iski veitellä isääni rintaan. Ei ollut kovin mukava näky pentuna se.

        Yksin ei ole ongelmaa. Voi olla itsensä herra ja elää vapaasti kuin haluaa, kukaan ei valita tai tartte kuulla älämölöjä.


      • Kakskymppinen
        DarkStar-1974 kirjoitti:

        Mieluiten yksin kuin huonossa suhteessa. Olen kyllä nähnyt huonoja suhteita. Esim. kun olin pentu, äitini iski veitellä isääni rintaan. Ei ollut kovin mukava näky pentuna se.

        Yksin ei ole ongelmaa. Voi olla itsensä herra ja elää vapaasti kuin haluaa, kukaan ei valita tai tartte kuulla älämölöjä.

        No ei minun tarttisi kuunnellakkaan kun aina välillä noin 6-8 kk ajan, niin siinä puoliin mieluummin edes huono suhde kuin yksin. Mutta osanottoni, että olet tuollaista joutunut näkemään


    • Silloin kun oli kokematon (ja kaikki kaveripiirissä niiiiin kokeneita) toki oli pelko siitä että mitä sitten kun nainen osuu kohdalle ja jotain tapahtuu... no, sen jälkeen lähes kaikki mahdollinen - pahin tietysti että elämän nainen paljastuu henkisesti epävakaaksi, lyö ja lopuksi vielä pettää, on tapahtunut. Eikä enää pelota, mutta toisaalta taas se ei auta löytämäänkään uutta rakkautta, eli back to square one.

      Ongelma ehkä siinä että itse on niin herkkä, vaikea keksiä mitä sille tekisi - oma herkkyys auttaa empatiassa muita kohtaan, mutta myös aiheuttaa kovat paineet itselleen kun ihastuu naiseen, eikä ne paineet mene pois kokemustenkaan kautta.

    • miehenkuvotus

      Eipä ole pelkoa kun tietää, että on täysin kelvotin vastaikkaisen sukupuolen silmissä. Silloin huonosti kohtelu tulee jo kun yrittää tutustua. Siinä vaiheessa tulee sen verta kylmää kyytiä, että ymmärtää olla taas pidemmän aikaa yksin. Ei tartte pelätä, että edes suhteesen pääsisi.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      213
      4871
    2. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      63
      1608
    3. Ajattelen sinua

      aamuin, päivin, illoin. Toisinaan en yölläkään saa nukutuksi, kun pyörit mielessäni. Olemme molemmat aikuisia, etkä tiet
      Ikävä
      59
      1598
    4. Pariisin olympialaisissa miesnyrkkeilijä löi naisnyrkkeilijän 46 sekunnissa keskeytyskuntoon

      Algerian kohunyrkkeilijä nousi kehään – vastustaja luovutti hetkessä ja murtui itkuun https://www.is.fi/urheilu/art-2000
      Maailman menoa
      183
      1358
    5. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      69
      1221
    6. Olisikin se meidän tapaaminen jo liian jännää

      Näin pitkän ajan jälkeen.
      Ikävä
      73
      1106
    7. Onko sulla mitään todisteita

      Että olisin ihastunut sinuun?
      Ikävä
      63
      1089
    8. Pim pom, Ovikello soi. :D

      Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      69
      1012
    9. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      80
      995
    10. Tänään (1.8) on maailman ylikulutuspäivä

      Vuonna 1970 maailman ylikulutuspäivä oli joulukuun 23. päivä. Vuosituhannen alussa vuonna 2000 se osui lokakuun 4. päivä
      Maailman menoa
      114
      990
    Aihe