Kun koira menee ihmisen edelle

Dogg

Ihmettelen useimpienkin koiranomistajien kohdalla, kuinka koira katsotaan etuoikeutetuksia kaikissa asioissa. Koiraa ei saa komentaa eikä kouluttaa, ettei sen tunteita loukata ym. inhimillistetään likaa. Sitten suljetaan tosiasioilta silmät, että kun koira käyttäytyy huonosti, että se on jollain tapaa herttaista. Sitten jos joku toinen ihminen käyttäytyy huonosti, se ei ole millään tapaa hyväksyttävää. Olen nähnyt myös koiraihmisillä jonkin sortin ihmisvihaa...

Kerran kuulin eräältä tyypiltä, että jos pitäisi palavasta talosta pelastaa oma koira tai vieras ihminen, niin koira pelastettaisiin ensimmäisenä. Ymmärrän, että itselleen tärkeä pelastetaan ensin, mutta kokonaisuutta katsottuna tuo ei kuulosta hyvältä. Itselleni kuitenkin ihminen on tärkeämpi kuin koira, vaikka koira tärkeä perheenjäsen onkin.

Koira ei ole kuitenkaan mikään hemmottelua kaipaava ihmislapsi vaan eläin jolla on myös ne itsekkäät vaatimukset (lenkitys, aktiviteetit, kurinpito, hellyys).

76

2283

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ?

Jospa niillä, joiden kohdalla olet ihmisviha- ilmiöön törmännyt., onkin tullut koiravihaus- kiintiö täyteen?

• kikkelitonttu

hmmmm! jep

• HotDog

Nyt ei käyny ilmi onko sinulla koira vai ei, jokaisesta ei ole koiran omistajaksi, hyö ei sitä itse tiedä. Itselläni on koira ja sen hyvinvointi on perheellemme tärkeimpiä asioita..
      Naapuripariskunta, jonka kanssa olemme paljon yhdessä, halusi ottaa meiltä pennun, kieltäydyimme kohteliaasti antamasta sitä heille, kun he vaativat kertomaan syyn, joka on heidän pinnallinen ja jatkuvia ulkomaanmatkoja oleva elämäntyyli, ihmisistä myös huokuu eläinrakkaus tai ei.. he suuttuivat 3 kk;ksi.

Olemme jälleen ystäviä! Koiran ja lapsi velvoittaa ja pakottaa muuttamaan elämäntyyliä ja asennetta. Mieti ennen kuin hankit!

Koira on siltikin meille ainoastaan koira, mutta samalla tärkeä kumppani ja lapsille kasvatuksellinen ja huolepidon kohde.

• kasvattaja!

koira pakottaa muuttamaan elämäntyyliä"??? just tossa hyvä esimerkki. meillä on kolme koiraa,ei mun elämäntyyli ole muuttunut mihinkään. on alusta alkaen selvää että koirat on meillä alimpana perheenjäseninä. ja ne tulevat meille,meidän tapoihimme oppimaan.me emme opi niiden tavoille. meillä ei ole koirat sängyssä tai sohvalla.eikä ikinä keittiössä edes silmillään,kun syömme. meillä ei heräillä huvin vuoksi ulkoiluttamaan koiria keskellä yötä koska ne "haluavat huvikseen ulos" ,ja meillä ei ole tarkkoja ruoka tai ulkoiluaikoja. ei ihmisillä eikä koirilla. aamuisin ulos mennään kun olen kahvit laittanut.ei tarvitse tehdä sitäkään numeroa että ovi aukeaa samantien kun silmät aukeaa. hiljaa ja rauhalklisesti toimitaan. koirani osaavat olla tarhassa,tai yhdessä huoneessa,piuhassa,hihnassa,irti,autossa,ilman koiraverkkoa takakontissa. ne osaavat käyttäytyä joka tilanteessa. tälläistä koulutusta tarvitaan pennulle heti eka päivästä alkaen.. sillon se tietää paikkansa,ja ei ole pomottamassa missään vaiheessa.

• omamielipide

Tottakai haen palavasta talosta omat koirani mieluummin kuin jonkun idiootin koulukiusaajan tai entisen koulukiusaajan.

• Hyi helvetti

Miksi otat OMAAN kotiisi KOULUKIUSAAJAN?

Vittu mikä idiootti! :'''---DDD

• se on näin vain !!

joo,niin tekisin minäkin että oman koirani hakisin ensin mäisenä totta helskutissa .tuokin tonttu nimimerkillä :hyi,helvetti taitaa itte olla äkly höllö !!!

• Minustakin
        se on näin vain !! kirjoitti:

joo,niin tekisin minäkin että oman koirani hakisin ensin mäisenä totta helskutissa .tuokin tonttu nimimerkillä :hyi,helvetti taitaa itte olla äkly höllö !!!

olisi parempi, että palomiehet pelastaisi koiranne ja jättäisi teidät grillaantumaan.

• 20+20

Kyllä meillä koira viedään yöllä ulos jos se on sairas ! Meillä on tarkat ruoka-ajat ja ulkoiluajat jotta sen ei ole yöllä hätä . Koirat kuuluu kuitenkin hoitaa asianmukaisesti . Meillä myös otetaan esim matkoja suunnitellessa koirat huomioon kun ei niitä voi vaan kotiinkaan jättää ... kyllä elämää joutuu väkisinkin muuttamaan koiran takia . Et voi vaan lähteä tyäkaverin kanssa kahville töiden jälkeen jos se koira on jo odottanut sinua 10 h .
      Meillä otetaan koirat huomioon myös silloin kun ne nukkuvat omilla paikoillaan ,lapsilla ei ole silloin mitään asiaa niitä häiritsemään ja myös syödä saavat rauhassa . Meillä myös leikitään koirien kanssa ja niitä rapsutellaan ,eivät ole pilalle menneet .

Ei meilläkään koirat ole sohvilla/sängyssä eivätkä kerjää ruokaa kun syömme .Koirat on koulutettu ja niitä on ilo pitää mukana kun ne käyttäytyvät . Koirat on sovitettu meidän elämään ja väkisin joissain asioissa ne joutuu ottamaan huomioon ja miettimään myös niiden parasta .

• mk

Juuri tämän takia en olisi koskaan halunnut ottaa kotieläimiä koska niistä on vastuussa ja olen sen verran vapauden haluinen etteä en halua olla niin että eläimet ovat minusta riippuvaisia. Vaikka meillä on kaksi kissaa ja kun niistä aika jättää niin en koskaan ota mitään kotieläimiä kun ne haittaavat normaalia elämää ja mihin ne laitetaan kun 2-4 kertaa vuodessa reissuun lähdetään. Koiran koulutuksesta yksi koiranomistaja kerran sanoi jolla oli saksanpaimenkoira ja hyvin koutettu että kouluttamaton koira on mitään tekmätön kapistua ja kyllä palavasta talosta ihminen pelastetaan ensiin koksa eläin on aina eläin ja ne eivät ole perheenjäseniä vaan kotieläimiä että silleen. Kotieläimet häiritsevät normaalia elämää ihan liikaan.

• kasvattaja

Minä olenkin Arjalainen kasvattaja! Meillä vain tehdään oikein! Vain meidän koirat osaa! Teitä on varoitettu! Sanktiot ovat massiiviset! Koiramme on hyvin sopeutuneet meidän virikkeettömään sisäoppilaitostyyliimme! Rakkaus ja Hellyys ei kuulu koirankasvatukseen!

• Lajiperiaate

Lapsettomuusongelmien lisääntyessä käytetään koiria yhä useammin lapsen korvikkeena. Yleensä tälläinen valinta johtaa eristymiseen muista tavallisista
      perheistä. Jos koira on lapsenkorvike parisuhteessa vain toiselle, parisuhde loppuu ennen pitkään.

• koiraihminen*

Kyllä elämäntyylin tulee muuttua mielestäni koiraa hankkiessa. Silloin ei enää lähdetä noin vain esim. ulos juhlimaan ja jätetä koiraa kotiin yksinään. Koiran tulee myös saada päivittäin liikuntaa sen tarpeisiin nähden riittävästi, jos otetaan aktiivinen koira, sen kanssa myös liikutaan aktiivisesti. Ärsyttää ihmiset, jotka ottavat koiran vaan, koska se nyt vaa on kiva kun on koira. Koira on elävä olento, sillä on tunteet ja tarpeet niin kuin ihmisilläkin. Koira omistaa koko elämänsä omistajalleen, joten se ansaitsee kaikkein parasta.

• koiran hemmottelut

Miksi koiria lasten korvikkeiksi yleensä otetaan, eikä hankita aitoja lapsia ? Jos joillain on vaikkapa hedelmättömyyttä, niin lapsen voi vaikka adoptoida. Ei toki kaikilla tarvitse olla lapsia, mutta koiraa ei minun mielstäni tule hommata lapsen korvikkeeksi, sillä koira ja lapsi tarvitsevat aivan eri laista huolenpitoa. Koira on työ- ja hyötyeläin, eikä mikään lellittävä lapsi.

• höh....
        koiran hemmottelut kirjoitti:

Miksi koiria lasten korvikkeiksi yleensä otetaan, eikä hankita aitoja lapsia ? Jos joillain on vaikkapa hedelmättömyyttä, niin lapsen voi vaikka adoptoida. Ei toki kaikilla tarvitse olla lapsia, mutta koiraa ei minun mielstäni tule hommata lapsen korvikkeeksi, sillä koira ja lapsi tarvitsevat aivan eri laista huolenpitoa. Koira on työ- ja hyötyeläin, eikä mikään lellittävä lapsi.

Siinä ne menee koirat kuin lapsetkin ja akka/ukko lellittävänä, ei se ole keltään pois. Ei kannata yleistää, että koira otetaan lapsen korvikkeeksi. Kuka ottaa mistäkin syystä ja jotkut ei ota koskaan tai ottaa kissan tai jonkun muun eläimen. Ottipa minkä tahansa noista edellä mainituista, niin niistä pitää pitää huolta, niin ihmisistä kuin eläimistäkin.

• Miten itse voit?
        koiran hemmottelut kirjoitti:

Lapsi on ekologisesti kuormittavampi hankinta. Miksi ihmeessä jonkun joka ei halua lasta pitäisi se hankkia? Ei ole hyväksy myöskään lapselle. Toisekseen koira on jalostettu nimenomaan ihmisen parhaaksi ystäväksi. Koirattomilla ihmisillä on joillain käsitys että koira = susi ja villieläin. Näin ei ole. Koira ei ole enää osa luontoa, vaan osa ihmisen elinympäristöä. Koira ei ole vain työ-tai hyötyeläin, vaikkakin sitä voidaan myös siihen tarkoitukseen käyttää. Miten se on sinulta pois jos joku lellii koiraansa, tai vaikka gekkoliskoaan? Kyllä on kylmiä ihmisiä olemassa.

• nainennnnn
        koiraihminen* kirjoitti:

Kyllä elämäntyylin tulee muuttua mielestäni koiraa hankkiessa. Silloin ei enää lähdetä noin vain esim. ulos juhlimaan ja jätetä koiraa kotiin yksinään. Koiran tulee myös saada päivittäin liikuntaa sen tarpeisiin nähden riittävästi, jos otetaan aktiivinen koira, sen kanssa myös liikutaan aktiivisesti. Ärsyttää ihmiset, jotka ottavat koiran vaan, koska se nyt vaa on kiva kun on koira. Koira on elävä olento, sillä on tunteet ja tarpeet niin kuin ihmisilläkin. Koira omistaa koko elämänsä omistajalleen, joten se ansaitsee kaikkein parasta.

Näinkin, mutta otapa huomioon, että kaikki eivät biletä tai vietä paljon aikaa kodin ulkopuolella! Toisekseen...miksi pelkkä bilettäminen olisi "kielletty"? Siellä ei välttämättä olla niin kauaa mutta mietipäs sitä, että ihmisellä voi työpäivä työmatkoineen olla 10 tuntia, mutta jostain syystä tätä ei koskaan oteta huomioon ;) Jos emäntä/isäntä on poissa, ei sillä koiran kannalta ole väliä mikä se syy on!!! Eli mielestäni aika monenkin tulisi jättää etenkin koirat hankkimatta. Kissat helpompia, voi ottaa kaksi jolloin niistä toisistaan seuraa ja kissoja nyt harvemmin ulkoilutetaan.

Minä en ota koiraa juuri siitä syystä, että vaikka onkin normi työpäivät niin se on mielestäni koiralle liikaa. Kissakin voisi olla ok, mutta matkustelemme n. 2-3 kertaa vuodessa. Noh, eräs Tosi Eläintenystävä siihen, että kyllä minun pitäisi joku katukissa pelastaa ja kyllähän lennolle saa ottaa kissan mukaan. Just....minusta kyllä jo vähän älyvapaata toimintaa, mutta kukin kai tavallaan. Rottia minulla on ollut mutta niissä sama syy, en halua vaivata ketään vastuulleni ottamilla lemmikeillä kun en ole kotona.

• Voihan sen
        koiraihminen* kirjoitti:

tappaa loman ajaksi. Aborttejakin tehdään, kun ei juuri sillä hetkellä satu sopimaan, eikä naisille mitään rangaistusta tule synnytettyäkään, abortin jälkeinen masennus on taikasana tai pelkkä nainen.

• Naiset ottavat
        höh.... kirjoitti:

Siinä ne menee koirat kuin lapsetkin ja akka/ukko lellittävänä, ei se ole keltään pois. Ei kannata yleistää, että koira otetaan lapsen korvikkeeksi. Kuka ottaa mistäkin syystä ja jotkut ei ota koskaan tai ottaa kissan tai jonkun muun eläimen. Ottipa minkä tahansa noista edellä mainituista, niin niistä pitää pitää huolta, niin ihmisistä kuin eläimistäkin.

usein miehen korvikkeeksi, mutta miehet harvemmin naisen korvikkeeksi.

• eläköön vapaus!

Koirissa on sekin hyvä puoli että niitä ei kenenkään ole pakko ottaa riesakseen.
      Elämä voi olla silloin aidosti vapaata niistä velvollisuuksista ja vastuista
      joita eläimet tuovat tullessaan.

Tämä on tärkeää myös kumppania valitessa. Koiraihminen kumppanina ei
      sovi kaikille.

• Arvojärjestys

Jos joku talo on tulessa ja siellä sisällä on mun koira ja mulle tuntemattomia tai sellaisia mulle merkityksettömiä ihmisiä, niin totta mooses mä ekana pelastaisin oman koirani. Miksi mun pitäis välittää niistä mulle merkityksettömistä ihmisistä? Koirani on mulle tärkeämpi, kuin jotkut tuntemattomat ihmiset. Ei mua kiinnosta niiden ihmisten kohtalo ja samaa ne sanois minusta ja koirani kohtalosta, vaikka kuinka olisin rynnänny niitten ihmisten luo ekana pelastamaan.

• eläin rakas perhe

Olen täysin samaa mieltä ja tekisin tismalleen samalla lailla, kuin "arvojärjestys" kirjoittaa. Eläimet ovat meille tärkeämpiä kuin ketkään muut ja hoidamme eläimiämme paremmin, kuin itteämme!!! Jopa nukumme samassa sängyssä, välillä on nenu ja kuono samalla tyynyllä. halitaan ja pusutellaan, etenkin koiramme kerjäävät haleja ja voi sitä ilmettä kun pikkuset nauttivat. Mitä reissaamiseen tulee, niin emme edes halua mihinkään sellaseen paikkaan lähteä, jos ei koirat pääse mukaan jne. Olemme kaksi lasta kasvattaneet jo kohta täysikäsiksi ja todellaki eläimet ovat miljoona kertaa helpompia hoidettavia/koulutettavia kuin lapset!!!

• Olisi NIIN
        eläin rakas perhe kirjoitti:

Olen täysin samaa mieltä ja tekisin tismalleen samalla lailla, kuin "arvojärjestys" kirjoittaa. Eläimet ovat meille tärkeämpiä kuin ketkään muut ja hoidamme eläimiämme paremmin, kuin itteämme!!! Jopa nukumme samassa sängyssä, välillä on nenu ja kuono samalla tyynyllä. halitaan ja pusutellaan, etenkin koiramme kerjäävät haleja ja voi sitä ilmettä kun pikkuset nauttivat. Mitä reissaamiseen tulee, niin emme edes halua mihinkään sellaseen paikkaan lähteä, jos ei koirat pääse mukaan jne. Olemme kaksi lasta kasvattaneet jo kohta täysikäsiksi ja todellaki eläimet ovat miljoona kertaa helpompia hoidettavia/koulutettavia kuin lapset!!!

ILO nähdä teidät tirisemässä tulessa, kun palokunta pelastaisi vain koiranne ))

• Anonyymi
        eläin rakas perhe kirjoitti:

Hyi helvetti😅

• Anti-TOK

Mitä ihmeen skeidaa kirjoittelet ?. Tietenkin koira on perheenjäsen ja sen ymmärtänee vasta sitten, kun omistaa koiran. Koiralla on säännöt mutta myös tarpeet. Eläin on ihmisestä riippuvainen. Minua potuttaa enemmän epäsosiaaliset ihmiset, jotka eivät tervehdi lenkillä. Koiraihmisillä on aina jotakin keskusteltavaa. Tosin tässäkin on poikkeuksia. Jotkut ohittavat vastaantulijan tervehtimättä ja silloin sanonkin koiralleni, että siinäpä oli jälleen yksi esimerkki epäsosiaalisesta kasvattajasta, joka tekee koirastaan myös epäsosiaalisen.

Nyt kun muuttui laki siitä, voiko koiran ottaa ravintolaan vai ei, niin itse ainakin boikotoin kaikkia niitä paikkoja, joihin koiraa ei voi ottaa. Ranskassa (jossa oleilen paljon) koirat ovat aina tervetulleita ravintolaan tai kuppilaan, saavat vettä yms. eikä kukaan valita, kun tähän on totuttu. Eikä siellä muuten kukaan tule valittamaan allergisista oireista !. Itse Turun seudulla asuvana boikotin kaikkia TOK -ravintoloita!

• ihminen 100%

Eläin ei ole ihmisestä todellakaan riippuvainen koska ne kuuluvat luontoon.
        Luteet lienee poikkeus. Ne jalostuksella tuotetut villieläimen lähes elinkelvottomat
        mutaatiot joita myös koiriksi kutsutaan ovat pelkkiä ihmisten leluja. Lapset voivat tarvita leluja mutta ei terveet aikuiset.Silloin
        kun ihmisen sosiaaliset suhteet toisten ihmisten kanssa ei toimi, hankitaan
        ystävän korvike eli koira. Usein myös lapsettomuuden tuskia lievittämään.
        Mutaatioita (koiria) voi alistaa mutta ei villieläimiä eikä aitoja ystäviä.
        Koiran voi pakottaa tai orjuuttaa "ystäväksi" tai "lapseksi" mutta ihmistä ei.

• Ihminen 100%

Mikä ihmeen tarve sulla on OMISTAA elävä eläin?!

• Anti-TOK
        ihminen 100% kirjoitti:

Eläin ei ole ihmisestä todellakaan riippuvainen koska ne kuuluvat luontoon.
        Luteet lienee poikkeus. Ne jalostuksella tuotetut villieläimen lähes elinkelvottomat
        mutaatiot joita myös koiriksi kutsutaan ovat pelkkiä ihmisten leluja. Lapset voivat tarvita leluja mutta ei terveet aikuiset.Silloin
        kun ihmisen sosiaaliset suhteet toisten ihmisten kanssa ei toimi, hankitaan
        ystävän korvike eli koira. Usein myös lapsettomuuden tuskia lievittämään.
        Mutaatioita (koiria) voi alistaa mutta ei villieläimiä eikä aitoja ystäviä.
        Koiran voi pakottaa tai orjuuttaa "ystäväksi" tai "lapseksi" mutta ihmistä ei.

Voi jeesus sinua. Laitapa koira luontoon (siis kesy koira ei mikään susi), niin nälkään kuolisi.
        Vihaat ilmeisesti eläimiä, etkä ole terve. Jos näin on, niin ota itsellesi lemmikki, niin näet, miten paljon se sinulle antaa ja miten paljon siitä välität PAITSI, jos todella olet kelvoton huolehtimaan ylipäätään yhtikäs mistään (paitsi itsestäsi). Sinut olisi kyllä mielenkiintoista tavata.

• Anti-TOK
        Ihminen 100% kirjoitti:

Mikä ihmeen tarve sulla on OMISTAA elävä eläin?!

Mikä kysymys - omistaa ??? Toden totta, minulla on kolme koiraa ja viisi kissaa. Ei se ole omistamista, se on välittämistä ja rakkautta. Lastanikin rakstan ja voit olla varma, että aivan eri tavalla, kuin eläimiäni enkä häntäkään omista !

• 7+15

Miksi ihmeessä koiran omistajien pitäisi tervehtiä jokaista vastaan tulevaa koiran ulkoiluttajaa? Samalla logiikalla kaikkien jotka kulkevat lasten kanssa pitäisi tervehtiä jokaista lapsen kanssa kulkevaa, ja naisten jokaista naista ja miesten jokaista miestä ja ehkäpä aivan joka ikistä vastaan tulijaa siksi kun olemme kaikki ihmisiä.
        Ei hyvää päivää, eri asia jos tulee joka päivä vastaan, mutta en todellakaan ala jokaista ventovierasta ulkona tervehtimään. Aivan sama jos sinä vedät herneen nenään asiasta.
        Tai ehkä tuo on joku turkulainen juttu, ei meillä päin ainakaan ole koskaan tuntemattomat tervehtineet jos on ohi kävelty koiralenkillä. Sitäpaitsi täällä liikkuu niin paljon koiria, ei lenkeistä tulisi mitään jos jokaikisen kanssa pitäisi jäädä lätisemään samoja lässytyksiä, sen aikaa koirat joko tutisevat perse jäässä paikallaan ja odottevat että pääsisivät taas liikkeelle ja haistelemaan, tai sitten koirat remmit solmussa "leikkivät". Juu, kyllä kuulostaa tosi kivalta ja sosiaaliselta.
        Itse olen lenkillä koiran takia, en sen takia että pääsen höpöttelemään ventovieraiden kanssa säästä tai mistä lie muusta tärkeästä, aspana teen sitä työkseni, vapaalla ei kiinnosta.

• Ihminen 100%
        Anti-TOK kirjoitti:

Voi jeesus sinua. Laitapa koira luontoon (siis kesy koira ei mikään susi), niin nälkään kuolisi.
        Vihaat ilmeisesti eläimiä, etkä ole terve. Jos näin on, niin ota itsellesi lemmikki, niin näet, miten paljon se sinulle antaa ja miten paljon siitä välität PAITSI, jos todella olet kelvoton huolehtimaan ylipäätään yhtikäs mistään (paitsi itsestäsi). Sinut olisi kyllä mielenkiintoista tavata.

Siinähän sen totesit nyt itsekin: jalostuksella tuotettu mutaatio ei selviä luonnossa
        joten sen oikeutus tällä planeetalla perustuu vain ihmisen leluna,lastenkorvikkeena,tms olemiseen. Usen nämä mutaatiot ovat vielä täynnä
        periytyviä sairauksia ja niiden elämä on täynnä kipua ja tuskia.

Minä rakastan oikeita eläimiä ja haluan säilyttää luonnon alkuperäisenä niitä varten. Parhaiten edistän villieläinten hyvinvointia pysymällä pois niiden elämästä ja edistämällä luonnonsuojelua.
        Jalostetut mutaatioeläimet ovat merkittävä uhka villieläimille ja ne olisi syytä
        hävittää. Kuvittele kissat ja koirat luonnossa muuttolintujen pesintäaikana.
        Koska minä rakastan aidosti oikeita eläimiä, en huoli mutaatioita viihdyttämään
        itseäni. Onneksi siihen on tarjolla parempi vaihtoeho; hyvät ystävät.
        Samaa mieltä olen siinä että mielenkiintoisempaa on tavata
        erilaisia ihmisiä kuin samanlaisia mitä itse on. ;-)

• Ihminen 100%
        Anti-TOK kirjoitti:

Mikä kysymys - omistaa ??? Toden totta, minulla on kolme koiraa ja viisi kissaa. Ei se ole omistamista, se on välittämistä ja rakkautta. Lastanikin rakstan ja voit olla varma, että aivan eri tavalla, kuin eläimiäni enkä häntäkään omista !

Itse tuossa aiemmin totesit että OMISTAMALLA koira siitä tulee perheenjäsen.
        Villieläimestä minun tarpeitani vastaavaksi mutaatioksi jalostettu ja koulutettu koira
        ei sovellu perheenjäsenekseni. Käsite perheenjäsen on minulle tasa-arvoinen oman
        lajini edustaja joka on sitä omasta tahdostaan. Minun perheenjäsen ei ole OSTETTU
        eikä alistettu minun tahtooni kuin koira. Meidän perheenjäseniä ei myöskään
        ole kytketty hihnalla tai aidalla perheeseen. Suuresta lemmikkieläinkodista tulee mieleen keskitysleiri neuvostoliitossa jossa isä/äiti aurinkoinen päättää mikä on kaikille hyväksi.

Jos rakastat eläintä, se on aina yksipuolista. Jos lemmikkisi osoittaa sinuun
        kiintymystä, se tekee sen pelkästään hyötymistarkoituksessa. On siin tottunut
        esim. saamaan ruokaa vain sinulta. Eläimet tuntevat sukupuolista vetoa yleensa
        saman lajin edustajiin. Rakkautta niiden pienet jalostetut aivot tuskin pystyy kokemaan ihmisen määrittelemässä merkityksessä.

• koira<3
        Ihminen 100% kirjoitti:

Villieläimestä minun tarpeitani vastaavaksi mutaatioksi jalostettu ja koulutettu koira
        ei sovellu perheenjäsenekseni. Käsite perheenjäsen on minulle tasa-arvoinen oman
        lajini edustaja joka on sitä omasta tahdostaan. Minun perheenjäsen ei ole OSTETTU
        ole kytketty hihnalla tai aidalla perheeseen. Suuresta lemmikkieläinkodista tulee mieleen keskitysleiri neuvostoliitossa jossa isä/äiti aurinkoinen päättää mikä on kaikille hyväksi.

saman lajin edustajiin. Rakkautta niiden pienet jalostetut aivot tuskin pystyy kokemaan ihmisen määrittelemässä merkityksessä.

ilmeisesti sinulla ei ole hajuakaan koiran kiintymyksestä ihmistä kohtaan. Jos omistaisit joskus sellaisen, et ikinä voisi sanoa noin.

• Miten itse voit?
        Ihminen 100% kirjoitti:

Johdonmukaisesti et varmasti myöskään syö kuin itse kalastamiasi kaloja ja keihästämiäsi villieläimiä. Muutenhan olisit aika tekopyhä vaatiessasi luonnonmukaisuutta vain osittain. Ihminen jos joku on paha mutantti, joka lopulta tuhoaa koko maapallon. Et myöskään varmasti asu kaupungissa, etkä käytä muuta kuin itse hakkaamiasi puita lämmitykseen ja elät muutenkin linkolalaisittain askeettista ja luonnonmukaista elämää. Ethän nyt vaan ole niitä jotka pätevät itselleen sopivilla asioilla ja muuten syövät rusinat pullasta?

• Ihminen 100%
        koira<3 kirjoitti:

ilmeisesti sinulla ei ole hajuakaan koiran kiintymyksestä ihmistä kohtaan. Jos omistaisit joskus sellaisen, et ikinä voisi sanoa noin.

Koira kiintyy sitä ruokkivaan. Ehdollistamalla se tekee kaikea mitä osaa. Jopa oppii uusia temppuja, tuijottaa lempeillä silmillään, ym. Mutta vain ja ainoastaan saadakseen uuden namupalan suuhunsa. Kaikki muu on fantasiaa omistajan omassa mielikuvituksessa.

• Ihminen 100%
        Miten itse voit? kirjoitti:

Johdonmukaisesti et varmasti myöskään syö kuin itse kalastamiasi kaloja ja keihästämiäsi villieläimiä. Muutenhan olisit aika tekopyhä vaatiessasi luonnonmukaisuutta vain osittain. Ihminen jos joku on paha mutantti, joka lopulta tuhoaa koko maapallon. Et myöskään varmasti asu kaupungissa, etkä käytä muuta kuin itse hakkaamiasi puita lämmitykseen ja elät muutenkin linkolalaisittain askeettista ja luonnonmukaista elämää. Ethän nyt vaan ole niitä jotka pätevät itselleen sopivilla asioilla ja muuten syövät rusinat pullasta?

Kiitos kysymästä, toistaiseksi ihan hyvin.
        Osuit oikean monissa asioissa. Myös sienet ja marjat haen metsästä.
        Polttopuita on mennyt melko paljon tänävuonna vaikka alkutalvi oli leuto.
        En pilko puita liian pieniksi koska isompina ne palavat hitaammin ja ovat
        riittoisampia. Samaa mieltä olen ihmisistä ja siksi yritän pitää näppini erossa
        eläimistä ja noista itsekkäista jalostustouhuista.
        Eilen pyysin mateita kun nyt sattuu olemaan niiden kutuaika. Madekeitto
        on yksi lempiruuistani. Kun leivon pullaa, en käytä rusinoita vaan raesokeria
        koska näin pulla maistuu paremmalta.

• Anti-Anti-TOK

Voi härregyyd, että ne jotka eivät tervehdi, ovat epäsosiaalisia. Itse ymmärrän paljonkin muita syitä. Mietihän.

• dsgyy
        Ihminen 100% kirjoitti:

Koira kiintyy sitä ruokkivaan. Ehdollistamalla se tekee kaikea mitä osaa. Jopa oppii uusia temppuja, tuijottaa lempeillä silmillään, ym. Mutta vain ja ainoastaan saadakseen uuden namupalan suuhunsa. Kaikki muu on fantasiaa omistajan omassa mielikuvituksessa.

Jos asia olisi noin, niin miten selittäisit sen, että koira kiintyy koko perheeseen, vaikka vain yksi sitä ruokkisi? Ja voi aivan hyvin kiintyä enemmän ihmiseen, joka sitä ei ruoki.

• Arvomaailma
        Ihminen 100% kirjoitti:

Oletko koskaan kuullut symbioosista? Koira/nisäkäs voi olla hyötyjä ihmisestä, sekä ihminen koirasta/nisäkkäästä. Oletko koskaan lukenut kirvojen ja muurahaisten symbioosista? Kirvat osaavat hyödyntää puun nesteitä ja siitäkös murkut tykkää. Kirvat ovat muurahaisten "lypsylehmiä". Muurahainen tulee ja kopeloi kirvan takalistoa ja jo vaan kirva antaa hyödyntämänsä nesteen murkulle. Kun murkku saa sokeripitoisen nesteen, niin se vartioi palkaksi kirvaa ja sen jälkeläisiä. Se on sitä symbioosia puhtaimmillaan.

Lopettaisitko muuten myös sienten ja puidenkin välisen symbioosin? Kautta-aikojen sienet ja puut ovat eläneet symbioosissa. Toinen hyödyntää toista ja toinen toista. Se on sitä yhdessä elämistä ja pärjäämistä luonnon kovassa maailmassa. Ihan sama koirien/nisäkkäiden kanssa. Kautta-aikojen sekä koira, että isäntä hyödyntävät/hyödyttävät toisiaan.

Otathan huomioon, että nyt eläinten kohdalla ei puhuta loisista, vaan symbioosista. Ihminen on loinen, koska se ei hyödytä ekologisessa lokerossa ketään (päinvastoin tuhoaa maapalloa), siis täysin tarpeeton muljake.

• Tämänkaltaisten
        Ihminen 100% kirjoitti:

Siinähän sen totesit nyt itsekin: jalostuksella tuotettu mutaatio ei selviä luonnossa
        joten sen oikeutus tällä planeetalla perustuu vain ihmisen leluna,lastenkorvikkeena,tms olemiseen. Usen nämä mutaatiot ovat vielä täynnä
        periytyviä sairauksia ja niiden elämä on täynnä kipua ja tuskia.

Minä rakastan oikeita eläimiä ja haluan säilyttää luonnon alkuperäisenä niitä varten. Parhaiten edistän villieläinten hyvinvointia pysymällä pois niiden elämästä ja edistämällä luonnonsuojelua.
        Jalostetut mutaatioeläimet ovat merkittävä uhka villieläimille ja ne olisi syytä
        hävittää. Kuvittele kissat ja koirat luonnossa muuttolintujen pesintäaikana.
        Koska minä rakastan aidosti oikeita eläimiä, en huoli mutaatioita viihdyttämään
        itseäni. Onneksi siihen on tarjolla parempi vaihtoeho; hyvät ystävät.
        Samaa mieltä olen siinä että mielenkiintoisempaa on tavata
        erilaisia ihmisiä kuin samanlaisia mitä itse on. ;-)

ihmisten jotenkin soisi joutuvan vaikka suden ruoaksi. Silloin olisi hänestäkin jotain hyötyä. Tämän kaltaiset ihmiset ovat ihmiskunnan syöpä.

• Onneksi...
        Tämänkaltaisten kirjoitti:

ihmisten jotenkin soisi joutuvan vaikka suden ruoaksi. Silloin olisi hänestäkin jotain hyötyä. Tämän kaltaiset ihmiset ovat ihmiskunnan syöpä.

on tuhansia kertoja todennäköisempää, että sinä joudut omasi tai jonkun muun rakin tappamaksi.

• Tokmanni
        Anti-Anti-TOK kirjoitti:

Voi härregyyd, että ne jotka eivät tervehdi, ovat epäsosiaalisia. Itse ymmärrän paljonkin muita syitä. Mietihän.

Häh? Voisitko ilmaista itseäsi selkeämmin, viestissäs ei ollut mitään järkeä?

• Ihminen 100%
        Tämänkaltaisten kirjoitti:

Paljastit korttisi ja nyt tiedämme että älykkyysosamääräsi ei riitä analysoimaan ja argumentoimaan lemmikkiriippuvuuttasi.

• ------

En tunne yhtään kertomasi kaltaista koiranomistajaa. Koira on perheenjäsen, mutta silti lauman alin jäsen, kuten kuuluukin. Kaikkia tuntemiani koiria ainakin yritetään kouluttaa, kieltämättä joitakin vähän huonommalla menestyksellä. En usko, että ystäväpiirissäni on ketään, joka pitää koiraansa tärkeämpänä pelastaa kuin tuntematon ihminen.

Tuo vertauksesi ihmislapsiin kuulostaa kyllä minusta todella pahalta. Ei lapsikaan ole vain mikään hemmottelua kaipaava otus, vaan sillä on myös tarpeensa, joihin kuuluu mm. liikunta, aktiviteetit, kurinpito ja hellyys. Pitkälle samat asiat kuin koiralle.

• Eikö rakki

ole minkään terveen perheen jäsen, mutta rakit pitävät omistajiaan laumansa jäseninä.

• Hupsista.
        Eikö rakki kirjoitti:

ole minkään terveen perheen jäsen, mutta rakit pitävät omistajiaan laumansa jäseninä.

Siis, EI rakki ole minkään terveen perheen jäsen, mutta rakit pitävät omistajiaan laumansa jäseninä.

• tottamooses

Koska omaan koiraan voi luotaa 99%sesti. yhteenkään ihmiseen, oli sitten perheenjäsen tai ihan vieras, niin ihmiseen ei voi koskaan luottaa täysin. Ihminen on tämän maapallon turhin olento, joka luulee, että maailma on luotu ihmistä varten ja kaiken pitää toimia ihmiselle parhaalle tavalla. Aina puhutaan, kuinka monet asiat on epäinhimillisiä. mitä tuo nyt edes tarkoittaa? Ihminen on yks olento muiden joukossa tässä maailmassa ja se ottaa liikaa vapauksia itselleen. Ihminen vaan sukupuuttoon tästä maailmasta! AINA ITSEKKIN PELASTAISIN OMAN KOIRANI ENNEMMIN KUIN VIERAAN IHMISEN.

• turha pari

Ihminen ja lemmikkieläimet ovat yhtä turhia, koska lemmikkieläimet ovat vain ihmisiä varten, eivätkä lemmikit pärjäisi ilman ihmisiä.

• tuikuli

Onhan se nyt ihan selvä, että jokainen pelastaa esim. juurikin palavasta talosta sen joka itselle on tärkein. Ei itsenikään tarvitsisi kahta kertaa miettiä pelastaisinko ensin kissani vaiko esim. kaverini lapsen.

Tarkoitus on tietysti pelastaa kaikki, mutta jos nyt olisi niin paha tilanne, että vain se pelastuu, jonka ensiksi haen, niin silloin on selvää että kissani menee lapsen edelle.

Sairasta miten ihmistä pidetään niin itsestäänselvän pyhänä ja parempana kuin muita eläinkunnan lajeja. Ihminen on kuitenkin ainut laji, joka tekee tuhoa, niin luonnolle kuin lajitovereilleenkin. Ihminen on yksinkertaisesti ihan yhtä arvoton tai arvokas kuin muutkin elävät olennot.

• Itsestään selvää

myös oikeudelle, että saisitte rangaistuksen pelastustehtävän laiminlyömisestä, mikä oikei onkin. Linnaan vaan mahdollisimman pitkäksi aikaa ja rakille piikki.

• Anti-TOK

Tottamooses: Oletan, että tässä itse ottaisin kyllä ihmisen eka tai molemmat, sillä koira on aina lähellä.

Ihmiset ovat todellakin julmia ja itsekkäitä (varmaan minäkin). Koira on melko pyyteetön, jos sen hoitaa, kuten pitää

• Allerginen

Mulla ylittyi ärsytyskynnys koirien kohdalla kun joku toi koiransa apteekkiin. Olin muutenkin kipeenä siellä asioimassa ja sain sit lisäksi allergiakohtauksen.

• 17+4

Olen joutunut kerran viemään koirani (boxissa) apteekkiin. Koira oli sairas, olimme bussilla eläinlääkärissä ja lääkkeet oli haettava samalla enkä olisi koiraa voinut jättää boxissa ulos.
        Toisaalta kovasti allerginen saisi kohtauksen jo pelkästään minun lähelläni (vaatteet varmasti täynnä koiran hilsettä), en jaksa uskoa että boxissa paikoillaan oleva parikiloinen niin paljon pölyää max. viiden minuutin apteekissa olon aikana että kukaan siihen kuolee.
        Mitä tarkoitat allergiakohtauksella? Aivastit pari kertaa? Vai ihanko niin pahan että ambulanssi tilattiin?
        Mites kun opaskoirilla on ihan sallittua mennä joka paikkaan, kovasti allergisena varmaan kannat lääkkeitä aina mukana? Itsellä ei kovin pahoja allergioita mutta silti on aina on lääkkeet joka paikassa mukana, varmuuden vuoksi.

• wuh

Et omista koiraa selvästikään.

• Turparalla

Voi koira sitä ja koira tätä ja lässyti lää. Syvä huokaus.

Alla muutama rasittava asia koirissa ja niiden omistamisessa / omistajissa:

-Räksytys milloin mistäkin asiasta ihan ajan kuluksi (ne saa koulutettua pois tuosta tavasta jos HALUAA - kuten myös monesta muusta alla olevasta, joita en viitsi edes eritellä tähän)
        -Ällöttävä haju autossa, vaikka kuinka olisi vilttejä jne. suojana
        -Karvaa kaikki paikat täynnä
        -Tavaroiden järsiminen muista aktiviteeteista ja huomiosta huolimatta
        -Rinnuksille hyppivät ja/tai jalkoja raapivat "tervehtivät" koirat
        -Haaroväliin naamansa tunkevat koirat
        -Pöydille änkevät tai sen vieressä passissa olevat koirat
        -Parkettien raastaminen ja tuhoaminen
        -Ahneus ja röyhkeys
        -Kerjääminen
        -Sontaläjät siellä sun täällä ja etenkin keväällä lumien sulaessa aivan kaikkialla. Minä en niitä kasoja halua kenkieni pohjista raapia. Omistajat siivotkoon ne, kun on moisen riesakseen ottanut. Ei ihmisetkään tarpeitaan kaduille tee
        -Fifit ja Didot joiden omistaja kulkee toisessa reunassa kävelytietä, kun piskit kulkee toisessa ja nauha tietysti kompastekivenä siinä keskellä
        -Kuolaavat yksilöt, olkoot vaikka kuinka luonnollista tahansa. En silti välitä siitä limasta housuillani kun käyn moikkamassa kavereitani
        -Lenkitys vähän välilä ja etenkin kipeänä
        -Omistajat jotka kutsuvat piskiään termillä "hän". Voi sissos..... :-P
        -Omistajat jotka elävät koiran ehdoilla - koira on kotiELÄIN ja normaali huolenpito riittää aivan hyvin
        -Ylisuolejevat tai isottelevat koirat
        -Puudelit - WTF... do I need to say more...

Nämä koiriensa lellijät voisivat välillä miettiä miksi moni koira stressaantuu, kun omistaja on niitä aina hyysäämässä ja elemässä koiran ehdoilla.

Koira on laumaeläin ja laumalla on aina johtaja. Monet käytöshäiriöt / stressi koirilla johtuu juuri siitä, kun koira on saanut / joutunut ottamaan sen johtajan paikan "laumassaan" eli kotonaan. Moniko ihminen siitä lääppimisestä ja ylen syöttämisestä ja lässytyksestä välittää, saati koira. Entä mikä koira ei oppisi sitä hyödyntämään, kun millon milläkin keinolla saa huomiota ja ihmispalvelijan.

Tämä ei koske normaalia huolenpitoa, mutta liika on liikaa.

• Turparalla kirjoitti:

Voi koira sitä ja koira tätä ja lässyti lää. Syvä huokaus.

Alla muutama rasittava asia koirissa ja niiden omistamisessa / omistajissa:

-Räksytys milloin mistäkin asiasta ihan ajan kuluksi (ne saa koulutettua pois tuosta tavasta jos HALUAA - kuten myös monesta muusta alla olevasta, joita en viitsi edes eritellä tähän)
        -Ällöttävä haju autossa, vaikka kuinka olisi vilttejä jne. suojana
        -Karvaa kaikki paikat täynnä
        -Tavaroiden järsiminen muista aktiviteeteista ja huomiosta huolimatta
        -Rinnuksille hyppivät ja/tai jalkoja raapivat "tervehtivät" koirat
        -Haaroväliin naamansa tunkevat koirat
        -Pöydille änkevät tai sen vieressä passissa olevat koirat
        -Parkettien raastaminen ja tuhoaminen
        -Ahneus ja röyhkeys
        -Kerjääminen
        -Sontaläjät siellä sun täällä ja etenkin keväällä lumien sulaessa aivan kaikkialla. Minä en niitä kasoja halua kenkieni pohjista raapia. Omistajat siivotkoon ne, kun on moisen riesakseen ottanut. Ei ihmisetkään tarpeitaan kaduille tee
        -Fifit ja Didot joiden omistaja kulkee toisessa reunassa kävelytietä, kun piskit kulkee toisessa ja nauha tietysti kompastekivenä siinä keskellä
        -Kuolaavat yksilöt, olkoot vaikka kuinka luonnollista tahansa. En silti välitä siitä limasta housuillani kun käyn moikkamassa kavereitani
        -Lenkitys vähän välilä ja etenkin kipeänä
        -Omistajat jotka kutsuvat piskiään termillä "hän". Voi sissos..... :-P
        -Omistajat jotka elävät koiran ehdoilla - koira on kotiELÄIN ja normaali huolenpito riittää aivan hyvin
        -Ylisuolejevat tai isottelevat koirat
        -Puudelit - WTF... do I need to say more...

Nämä koiriensa lellijät voisivat välillä miettiä miksi moni koira stressaantuu, kun omistaja on niitä aina hyysäämässä ja elemässä koiran ehdoilla.

Koira on laumaeläin ja laumalla on aina johtaja. Monet käytöshäiriöt / stressi koirilla johtuu juuri siitä, kun koira on saanut / joutunut ottamaan sen johtajan paikan "laumassaan" eli kotonaan. Moniko ihminen siitä lääppimisestä ja ylen syöttämisestä ja lässytyksestä välittää, saati koira. Entä mikä koira ei oppisi sitä hyödyntämään, kun millon milläkin keinolla saa huomiota ja ihmispalvelijan.

Tämä ei koske normaalia huolenpitoa, mutta liika on liikaa.

Sanoisin vielä: Nämä koiraihmiset ovat kaikki pervertikkoja vähämielisiä moukkia.
        Menkää katsomaan lihavien naisten ja läskimahaisten miesten koteihin. Papitkin siunaavat kaikki elukoiden ja ihmisten avoliitot. Jotkut homot saavat päälleen vain synkeät kadotuksen tuomiot. Ei ihmisen sovi elää yhdessä eläimen kanssa. Säälittää nämä kaljupäät uusnatsit, jotka kulkevat susikoiransa kanssa ylpeinä rinta pystyssä ja vaimo raahustaa perässä työntäen lumihangessa lastenrattaita.
        Ja kaikki somat kuseskelevat pikkupiskit sitten jonkun naisen kanssa, köyhää on ihmisen elämä. Moukat kaikki, sanon teille: ei ihmisen tule korostaa omaa ylemmyyttään alistamalla eläimiä leikkikaluikseen.

• Pena X
        ande04 kirjoitti:

Sanoisin vielä: Nämä koiraihmiset ovat kaikki pervertikkoja vähämielisiä moukkia.
        Menkää katsomaan lihavien naisten ja läskimahaisten miesten koteihin. Papitkin siunaavat kaikki elukoiden ja ihmisten avoliitot. Jotkut homot saavat päälleen vain synkeät kadotuksen tuomiot. Ei ihmisen sovi elää yhdessä eläimen kanssa. Säälittää nämä kaljupäät uusnatsit, jotka kulkevat susikoiransa kanssa ylpeinä rinta pystyssä ja vaimo raahustaa perässä työntäen lumihangessa lastenrattaita.
        Ja kaikki somat kuseskelevat pikkupiskit sitten jonkun naisen kanssa, köyhää on ihmisen elämä. Moukat kaikki, sanon teille: ei ihmisen tule korostaa omaa ylemmyyttään alistamalla eläimiä leikkikaluikseen.

Asia on juuri näin.
        Minun vaimoni hurahti näihin koiriin ja millään muulla ei enää ollut
        merkitystä. Monta vuotta sitä kesti. Viimevuonna sovimme että
        hän ja koirat jatkaa elämäänsä muualla ja minä toisaalla.

Ikävä juttu mutta samalla kun pääsin eroon koirista pääsin eroon myös
        verenpainelääkkeistäni koska paineet palasi normaalille tasolle.
        Luojankiitos..jälleen elämä hymyilee :-)

• Lähimmäinen
        ande04 kirjoitti:

Muista, vain otettu lääke auttaa.

Kaikkea hyvää sinulle!

• Lähin
        Lähimmäinen kirjoitti:

Muista, vain otettu lääke auttaa.

Kaikkea hyvää sinulle!

Kannattaa muistaa myös, että rakkisairauteen auttaa vain ero siihen sairastuneesta.

• seasoning

Mietitäänpäs tätä "palava talo" teoriaa. Asuin ennen huumealueella ja tuosta tulisi ensimmäisenä mieleen että pelastan ne mummot ja niiden kissat tai koirat ennemmin kuin mitä thaansa iljettäviä otuksia siellä joita piti kutsua ihmisiksi. Täysin suhteellista.

Ja näen että olet törmännyt vain niihin huonompiin kasvattajiin, "useimpien", hmm, oletko tosiaan kaikista suomen koiranomistajista tavannut useimmat? Minä olen nähnyt kaikenlaisia koiranomistajia mutta en ole tullut kysyneeksi millaisella arvotasolla he pitävät koiriansa.

• Onni omistaa koiria!

Ihanat koirat. Meillä nämä koirulit kyllä ovat ihan perheenjäsenten asemessa. Hellitään, rakastetaan, viedään lääkärille, kun ovat kipeitä jne. Aina, kun tulen/tulemme kotiin, on vastassa nämä ihanat kaverit, hännät heiluvat ja muutenkin jälleennäkemisen riemu on ilmeinen. Perheessämme on myös lapsia, jotka jo aikuisia ja lapsenlapsia. Aivan yhtä paljon heitä rakastetaan ja huolta pidetään ja he myös ovat aivan yhtä ihastuneita näihin lemmikkeihin ja ovat omiakin hankkineet.
      Koiria on koulutettu jonkin verran ja komennetaan aivan samoin kuin lapsia aikoinaan. Koska olemme valinneet rodun, joka on luonteeltaan lempeä, sopivankokoinen - mahtuu siis hyvin sänkyyn - pehmeäturkkinen ja muutoinkin ihana - miksi tarvitsisi näyttää niille, että ovat vain koiria - ei todellakaan, täysiä perheenjäseniä nyt ja aina. Mikseivät olisi?

• Onni syntyä

perheeseen, jossa elukoita ei todellakaan pidetty ihmisiin rinnastettavina, mutta "koiruli" kertookin kaiken tarpeellisen.

• 12+20

tupakka on hyvää ja raikastaa hengityksen

• tupakkamiehiä

puhut asiaa toveri

• Sahtivaari

Saanko esitellä rapajuopon serkkupoikani Rekan perähikiältä.
      Reka on veikeä vekkuli, 38 vuotias aikapoika ja metsien mies. Reka on viksu kaveri, vaikka välillä vähän meneekin huppelissa överiksi.

Reka saattaa joskus oksentaa kyläreissulla olkkarin matolle, tai lirutella vahingossa siivouskomeroon tai kukkapenkkiin. Mitä sitä nyt pienistä, kun on vaan kivaa olla. Kerran pari on kanssa kakki turahtanut housuun kun on ollut vähän käynyttä sahtia ja siinä on sitten illan isäntä käyttää suostuttelua Rekan saamiseksi saunaan, kun ei sitä vahinkoa ihan heti huomannut.

Kerran Reka myös tervehti kaverinsa rouvaa tarraamalla tisusesta kiinni ja ei meinannut hellittää millään. Kävi sen sijaan lemmekkäänä laulamaan elämänsä rakkaudelle ja heitti yhden jos toisenkin suorasukaisen ehdotuksen. Eikä siinä kauaakaan, kun jo painittiin takapihalla rouvan isännän kanssa. Tekevälle sattuu.

Sellainen se meidän Reka. Reka on yksilö. Reka on hän. Reka on rakas perheenjäsen ja häntä pitää ymmärtää. Eihän sitä kukaan halua olla ihmisvihaaja tai alkoholistilirasisti.

• Sahtimamma

Saanko esitellä rapajuopon serkkutyttöni Hekan perähikiältä.
        Heka on veikeä vekkuli, 38 vuotias aikatyttö ja metsien mimmi. Heka on viksu kaveri, vaikka välillä vähän meneekin huppelissa överiksi.

Heka saattaa joskus oksentaa kyläreissulla olkkarin matolle, tai lirutella vahingossa siivouskomeroon tai kukkapenkkiin. Mitä sitä nyt pienistä, kun on vaan kivaa olla. Kerran pari on kanssa kakki turahtanut housuun kun on ollut vähän käynyttä sahtia ja siinä on sitten illan isäntä käyttää suostuttelua Hekan saamiseksi saunaan, kun ei sitä vahinkoa ihan heti huomannut.

Kerran Heka myös tervehti kaverinsa miestä tarraamalla haaroista kiinni ja ei meinannut hellittää millään. Kävi sen sijaan lemmekkäänä laulamaan elämänsä rakkaudelle ja heitti yhden jos toisenkin suorasukaisen ehdotuksen. Eikä siinä kauaakaan, kun jo painittiin takapihalla isännän rouvan kanssa. Tekevälle sattuu.

Heka myös nukkuu samassa sängyssä koiransa kanssa, johon yhdessä pisutelleet ja taitaapa se ystävyys välillä mennä suukottelua pitemmällekin.
        Nykyään Heka käyttää TENA LADYA, niin tuo pisutteluongelmakin on paremmin hallinnassa.

Sellainen se meidän Heka. Heka on yksilö. Heka on hän. Heka on rakas perheenjäsen ja häntä pitää ymmärtää. Eihän sitä kukaan halua olla ihmisvihaaja tai alkoholistilirasisti.

• eläinrakas kreisi

Koska ihminen on paska otus, tappaa ja kiduttaa huvikseen, rääkkää, nylkee...hakkaa, tuhlaa luonnonvarat, saastuttaa, roskaa, kohtelee muita väkivaltaisesti. On olevansa maailman napa. Jos pitäisi valita haenko palavasta talosta oman koirani vai vieraan ihmisen, hakisin koirani ihan ehdottomasti. Vaikka vieraan koiran. Mikään eläin ei ole turvassa ihmisen hulluudelta! Onhan se nyt nähty mihin tää maailma on menny. Ihminen on perseestä!

• uudeltamaalta

kirjoitit paljon asiaa,vaikkakin en pidä koiraa perheenjäsenenä vaan lemmikki eläimenä tai kotieläimenä. ihmiset sensijaan on perheenjäseniä keskenään.
      moni koiran omistaja todellakin käyttäytyy tosi oudosti lemmikkiään kohtaan.sitä ei komenneta, koska ei osatata kasvattaa koiraa.ja jos joku huomauttaa asiasta on sota valmis.
      ja kuinka monesti koiran luontainen tarve täyttyy joten voidaankin puhua eläin rääkkäämisestä.koira joka haluaa juosta ja hikoilla lukitaan sen eläin rakastajan toimesta pieneen yksiöön kaupungin keskustaan.
      kuulin muuten viikolla että ison koiran biologinen jalanjälki on suurempi kun city maasturilla.joten eikö koiran vertotusta voitaisi kiristää jolloin saataisiin rahaa yhteiskunnalle ja asialliset olot koirille.
      itse harrastan sellaista lajia jota verotetaan jo pelkässä bensassa aivan liiaksi.
      pidän koirista ,ne on mukavia mutta miksi niiden ei anneta elää sitä koiran elämää. vaan niistä tehdään ihmisten vallankäytön välineitä.
      ehkä suomen viranomaiset voisi puuttua koiran kasvattajien toimintaan,ja lopettaa sen pentu tehtailun rikastumis tarkoituksessa.

• hande-56

Koira on hyvä renki ja huono isäntä.Sehän on laumaeläin ja siitä näkee heti jos huonosti käytäytyy millainen on isäntä / emäntä lauman johdossa.Eihän koirissa yleenä ole mitään isännissä /emännissä ja niiden mielissä on paljonkin.Jalostus on tuonut muassaan vaikka mitä ongelmia niiden rakenteelle ja luonteelle.
      Sitten on tapauksia joille ei pitäsi antaa oikeutta pitää eläintä olenkaan.
      Sellaistakin on tullut nähtyä että on hyvin käytäytyviä koiria omistajineen,ottavat huomioon toiset liikujat. Yleensä on niin että narun vetopäässä on perässä tulevä ihminen joka yrittää kouluttaa koiraansa siinä onistumatta niitä on pilvin pimein.
      Niillä joilla on vetohihna kireällä ovat epäonistuneita koirankusettajia.

• Jep,koiruus on hyvä kaveri ja varmasti pyyteetön ystävä,kukapa oottais hyvällä päällä kotona kun tuut töistä? itsellä ei oo koiraa,vaan kolme nerokasta kissaa,mut ne luulee olevansa koiria...seuraa metsäreissuille mukana,ei tosin aja riistaa,mut muuten luontootuksia.Kotona oli aina jonkinsortin peruskoira ja ei sen parempaa kaveria löydy,helevetti soikoon.Koirat,kissat ja muut lemmikit on tärkeitä ja niistä on pidettävä huolta kuten parhaista kavereista.kyl ne antaa takasin samalla mitalla...(siis positiivisesti).

• darwitar

Minä tosta palavatalo juttuun kyllä koirani pelastaisin enkä esim kaverini lasta!Minulla ei ole lapsia,koska en halua riesoikseni,tuolla aijemmin oli korvike juttu.Miten jokin mitä ei halua missään nimessä pitäisi jotenkin korvata?

• Sama juttu

moneen kertaan eri nikillä. Uskotaan vähemmälläkin, että olet rakkihullu ))

• vouhotusta!

Taidankin tästä lähtien pelastaa sieltä palavasta naapuritalosta vain sen koiran. Kummalliseksi on maailma mennyt.

• 16+13

Itse en veisi lastani koiran lähelle, joka on saanut tämän "Rakastan sinua hirmuisesti" koulutuksen, eli koira istuu sylissä joka kerta kunhan vain haukahtaa.

Todellisuudessa koira, joka luulee olevansa lauman johtaja on erittäin arvaamaton. Meillä koira on lauman jäsen ja hän näyttää sen alistumisella.

Tuo palava talo, ihan lähtökohtaisesti pelastaisin sieltä kaiken elävän. Oli tuttu tai tuntematon. Järjestys lähinnä se, että kaikki ketkä sieltä itse pääsee niin neuvon/käsken ulos, loput sitten kantamalla. Tottakai viimeiseen asti haluan koirani sieltä pois, mutta vaikka moni niin luulee koira ei ole tyhmä...Se kyllä poistuu, jos aistii mahdollisuuden siihen ja tuntee, että muut lauman jäsenet ovat turvassa.

Itseäni lähinnä kismittää, kun kaikenmaailman lapsilla on oma pikku puudeli...Koira, jota ei kouluteta ollenkaan. Sitten se puree jotain vierasta jalkaan ja muutenkin räksyttää kaikelle...

• Koiraton pöljä

Suosittelen todella vakavasti katsomaan TV-asemalta Liv Koirakuiskaajaa. Jäbä tietää koirien sielunelämän ja lukee niitä kuin avointa kirjaa. Hän on kakarasta alkaen oppinut koirien merkkikielen ja osaa puuttua heti kun on tarvetta käytöksen korjaamiseen.

Hänen tärkein työnsä on kouluttaa tietämättömiä / osaamattomia ihmisiä siinä, kuinka koiran / koirien kanssa tulee toimia. Koira on laumaeläin. Ihmisen tehtävä on olla lauman johtaja oikealla tavalla. Itsevarmana, henkisesti hallitsevana, mutta ei fyysistä eikä muuta väkivaltaa käyttäen. Hänen moneen kertaan toistuva määritelmänsä "rauhallisen alistuva koira" on se tavoite, johon tulee pyrkiä. Tilanne pysäytetään niin kauaksi aikaa, kunnes koira on rauhallinen. Sitten voidaan jatkaa eteenpäin esim. ulkona kävelemistä tai mitä tahansa muuta tilannetta, jossa koira on hankala ja josta tavasta se halutaan vieroittaa.

• Anonyymi

Jätä muiden koirat rauhaan, äläkä käyttäydy soåimattomasti.

Ei mulla oo tollasia ongelmia😂

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      99
      2065
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      288
      1876
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      327
      1696
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      1555
    5. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      91
      1231
    6. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      31
      1227
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1103
    8. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      65
      1052
    9. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      1047
    10. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      58
      1028
    Aihe