Muurahaisia tulee viemärin täydeltä

Sanna 1971

Rt on rakennettu vuonna 1990 valesokkelin päälle, nyt muurahaisia tulee saunan ja vessojen viemäreistä...mistä apua ?

16

12893

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pippuri 1970

Meillä kanssa. Muurahaisia ollut koko talven. Välillä enempi välillä vähempi. Niitä tulee joka kolosta...suolaa tms. kun laittaa, niin kulkureitit vaan muuttuu...ei muuta.

• murkku

Meillä oli iso riesa sokerimuurahaisista.keittiö oli aamulla täynnä niitä.ja sauna. ostin muurahaisia varten niitä myrkky rasioita mistä muurahaiset menee läpi ,ja laitoin ala kaapin alle. ja saunan lattialle niiden kulkureitille.nyt ei ole yhtään muurahaista näkynyt.pihalaattojen alle tekevät äkkiä pesiä. pari kertaa kesässä kannattaa tarkistaa ettei ole pesän alkua ja myrkyttää.

• Ukki40

Haippa. Kun Sinulla on samaongelma jota ihmettelin omassa saunassani niin innostuin kirjoittamaan. Minun saunan ja pesuhuoneen välissä on niin sanottu kuivalattiakaivo. Saunan pesuvedet yhdistyy pesuhuoneen kaivoon laatanalla kulkevalla putkella. Kun tähän putkeen pääsee muurahaisia tai 2 niin ne alkaa lisääntymään ja syövät putken senämään jäännyttä likaa ravinnoksi ja niitä kohta on lisää ja lisää. Sulje putki jollaintiiviisti ettei vesi valu ja laita esimerkisi valkaisuklooria vahva annos ja täytä putki verellä, esimerkirsi saunan puolelta. Kun aine tukehduttaa muuraiset niin aukase putki huomaat raatojen virtaavan lattiakaivoon.

• Anonyymi

Saattoi olla meillä vastaava mitä Ukki40 kirjoittanut.

Mutta täytettävä Neudorff/Lorixan muurahaispuffetti hävitti kyllä pikkumurkut melkeempä 2-3 vrk👍

• Mummu1960

Ensin ilmoitus isännöitsijälle, joka hoitaa paikalle alanammattilaisen. Tyttären kerrostalo asuntoon saapui maahanmuuttajien mukana, erittäin hankalasti poistettavia faaraomuurahaisia. Ne oli varsinainen haaste, koska piiloutuvat lämpimiin rakenteiden osiin.
      Isännöitsijä, ainakin tässä tapauksessa, kävi paikan päällä toteamassa ongelman ja tilasi paikalle myrkyttäjän. Tilanne rauhoitui mutta ongelma ei poistunut. (pesä oli todella hankalassa paikassa ja tuhoaminen mahdotonta.) Eli nyt myrkytys on muuttunut säännölliseski, Valitettavasti.
      RT-taloissa useissa tapauksissa on pystytty vaikea muurahaistilanne poistamaan rakenteista. Tässäkin tapauksessa se on pesän laajuudesta kiinni sekä tietysti rakententeista, päästäänkö pesälle. Muurahaisen kärsivällisyys on vain pitempi, kuin ihmisellä. Joten tilanne voi uusiutua parin - kolmen vuoden sisällä.
      Jos asia ei kuulu isännöitsijälle, mitä epäilen, hankii paikalle asiantuntijan.

• murkut tyhmii

meille tulee kotiin aina muurahaisia kesällä tosi ärtsyy!

• Ääh,vanha konsti murkuille on seuraava:Pue ulkovaatteet päälle(talvella enemmän),ota lapio mukaan,(siis talvella) mene läheisen suon laidalle(kahlaa siellä veeeen hangessa keuhkot ruvella )ja etsi suopursun varsia(eli tässä lapio tarpeen talvella) ota niitä runsaasti(ehkä lidlin kassillinen) ,vedä välillä savut jos olet (lainsuojaton)tupaakkimies/nainen.Sitten takaisin kotiin ja ota suopursun varsia,mytistele niitä käsissäsi ja laita niitä lattia kaivoihin tai missä ikinä nuo inhat murkut kehtaakin kulkea.suo pursu tuoksuu raikkaalle mut murkut ei diggaa siitä.No tietty kesällä se toimii paremmin,kun on tuoreita varsia,mut kokeiltu on talvellakin ja toimiiiii! P:S: ja on varmasti luomua.

• Kokeillut

Muurahais ongelmaan voisi kokeilla musta ja valkopippuri yhdistelmää.Huomasin itse ettei muurahaiset tykänneet alkuunkaan seoksesta. Kokeilin tätä ulkona pihalaattojen rakoihin. Seos jauhettuna.
      Ei ainakaan ole haitaksi.

• 45rty

Klooripesuainetta loraus vaan lattiakaivoon ja viemäriin aina iltaisin, niin muurahaiset, rotat ja muut syöpäläiset lähtee pikku hiljaa. Lattiakaivo pitää säännöllisesti (pari kertaa vuodessa) puhdistaa hiuksista ja muusta töhnästä. Kevyt harjaus vanhalla astianpesuharjalla ja yleispuhdistusainetta.

• niitä riittää

Ostakaa pitkävaikutteista muurahai-spreitä kaupasta. On litran pulloissa nestettä.

Kaatakaa pieneen astiaan sitä nestettä ja pienellä pesselillä penslaatte jalkalistojen ja muutkin rakoset joista niitä murkkuja tulee.

Minä teen tuon tempun ja on loppunut mun kämpässä murkkuongelma.

Naapurissa tuntuu olevan mutta eipä mua haittaa.

• Pippuri 1970

Kiitos vinkeistä :) Muutamaa aion ainakin minä kokeilla, niin että ans kattoo ny =))

• Kaikenlöaista

Minäkin asun rivitalossa. Meillä oli muurahaisia alussa. Olemme asuneet talossa noin kuusi vuotta. Naapureilla on muurahaisia, meillä ei. Ihmettelin syytä enkä keksinyt muuta kuin sen, että teen kukkapenkkejä joka kevät ja myllään. Toisilla ei ole näitä kukkapenkkejä. Molemmilla naapureilla on koiraa ja kissaa, meillä ei. Mitään ihmeen myrkkyjä emme ole käyttäneet. Kai se tuo kaivelu auttaa.

• kikkakaa

Ompa teillä ihmeellinen rivitalo. Kaikissa rivitaloissa on yhtenäinen perustus ja murkut kulkevat vaivatta koko perustuksen alueella.

Oletkohan käymyt "höpönassun pesällä"?

• kuten yllä mainittii

Muurahaisiin auttaa myrkkyrasiat!
      Rasian toimivuus perustuu siihen, että muurahaiset menee niistä läpi ja vievät pesään mennessään myrkkyä, jolloin munatkin kuolee. Monesti isännöitsijälle soitto ei auta, meille ainakin vaan sanottiin (isännöitsijä), että muurahaiset muuttaa kulkureittiä.

• voi murkut

Myrkkyä, tappamista, myrkkyä. Varmaankin ainoat keinot.

Itse olen jo kokeillut lävitse monet luonnolliset keinot, jotka edes estäisivät murkkujen rivarihuoneistoon tulon.

-valkosipuli ja sitruuna aivan turhia, pikemmin houkuttelee murkkuja, menevät imeskelemään niitä
      -suola turhaa, juoksevat iloisesti ylitse (ehkä saattaa toimia kolojen tukkeena?)
      -ruokasooda, tavallaan toimii hetkisen. Murkut empivät hetken, mutta sitten yksi rohkea lähtee kapuamaan ylitse ja loput seuraa perässä
      -mausteet: pippurit, chili, kaneli, toimivat hetkisen, mutta seuraavana päivänä jo pitäisi olla lisäämässä lisää, sotkuisaa ja chilistä varsinkin melkoisen katkuisa ilma

-maissijauho (jotkut väittävät, että syövät ja lopulta kuolevat, kun eivät pysty sulattamaan), eivät välitä mitään, vaan kävelevät ylitse

-juoksujälkien poissiivoaminen. Ei toimi itselläni alkuunkaan. Pian samaa rataa hölkkää uusi lauma, vaikka miten olisi syväpuunannut lattian

tappaminen ja häiritseminen, toimii hetkisen. Murkut levittävät kuollessa/paniikissa feromoneja ja muut saavat signaalin, että "tuonne ei kannata mennä". Jossain neuvottiin, että parasta olisi tappaa kerralla yhteen paikkaan iso läjä, toistaa tarvittaessa, eikä siivoa pois.

myrkyt, varmaan toimivat parhaiten, mutta ongelmana on sitten, että itsekin altistuu myrkyille

Tuossa tullut tarkasteltua murkkuja lähempääkin, niin ovat kyllä todella persoja makealle. Ei tarvitse kuin syödä palan suklaata, niin heti ollaan vilistämässä huoneeseen. Eikä riitä, että tulevat huoneistoon, vaan vielä yrittävät ajaa jopa itseäni takaa; aistivat hengityksestä ilmeisesti makean.

Mielenkiintoisia ja tavallaan huvittavia murkut, mutta näin lähikontaktit kyllä ajaa hulluuden partaalle. Edes omassa kodissa ei saa enää olla rauhassa, vaan joutuu stressailemaan. Ah, ikävä niitä aamuja, kun sai tallustella paljain jaloin keittiöön ottamaan jotain aamiaista ja istahtaa leppoisasti tuolille katselemaan ikkunasta aamun sarastusta.

Toivottavasti edes kesäksi muuttavat ulos.

Hukuttamista voisi ehkä vielä koettaa, en nyt muista miten meni tarkalleen. Oliko hunajaa tai sokeria ja vettä johonkin syvempään astiaan sitten murkuille tarjoiltavaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      104
      9334
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      47
      4529
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1966
    4. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      42
      1881
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1610
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1361
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      38
      1287
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      54
      917
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      902
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      30
      893
    Aihe