Jogurtti

Vaikuttuneena Lehtosen luennosta jätin pois kaikki sokerilla maustetut jogurtit.
Nykyisin se on turkkilaista, maustamatonta, jota voi ostaa kilon purkin kaupasta.

Huomisaamuna mauksi menee kookoshiutaleita, kolmen viljan lesettä ja pakastekuivattua mansikkalastua.

Hyvä sekoitus olis varmaan banaani, kookoshiutale.
Tai mandariini-pähkinä.

Yhtähyvin kävis tummasuklaa ja banaanikin...näitä sekoituksia voi tehdä loputtomiin, hedelmistä, taateleista, pähkinöistä, erilaisista makujauheista kuten kaakao, hillot, marjat jne...

Mukaan kuitenkin lesettä, joka antaa kivasti koostumustakin.

44

477

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mie syön joka aamu Alpro-soya naturel ja laitan sekaan spelttimuromysliä.
      Joskus laitan hunajaa joskus mansikoita tai mustikkaa taikka puolukkaa:)))

• Nonnih, sulla on terveellinen aamunaloitus ;)
        Mä meinaan kokeilla kaikenlaista ja innostaa siihen namiin vielä muitakin ;)

• Lidlistä

Kreikkalainen edullisempaa, rasvaisempaa ja pehmeämmän makuista, hiilareita vähemmän.

• No juu, se voi olla totta, pitää katsoa seuraavan kerran kun käyn.Toi mitä mulla nyt on pytty, on Ruotsin puolelta, käyn katsoon mitä se on...
        Matlagnings, eli ruuanlaittojugurttia, ei siis ...mistään kotoisin ;)
        No, kaikki ne maistuu samankaltaiselle...?

• rygseck

Mä oon iänkaiken syöny maitorahkaa =)

Lidlidlidlidlstä oon ostanu kreikkalaista jogurttia, oi hitto et se on hyvää...
      Maitorahkan vetelen natural, mut tohon kreikkalaiseen oon läntänny hunajaa ja mysliä. Pirkan mansikka-mysli on suosikki.
      Toinen hapanmaitosuosikki mulla on aina ollu ab-piimä, tekee hyvää myös iholle kun läästii saunan jälkeen, puhtaalle iholle... sit vaan vedellä huuhtelu, ku on hetken sen antanu kuivahtaa iholle.
      On muuten atooppisen ihon paratiisi se - lähtee rohtumat ja kuiva iho saa ihanan pehmeyden :O

• Jeps, hyvin menee sullakin.
        Tuosta jogurtista pitää sanoo sen verran, että se ei ole ihan asidofiluksen veroista, a:n bakteerit nimittäin elää ja saa suoliston voimaan hyvin, kreikkalaisen/turkkilaisen bakteerit tuhoutuu...
        Mut tuo sun piimäkonsti pitää kertoo yhdelle ihmiselle, jolal on kans ongelmia ihon kans.
        Ookkonä muutes koskaan kokeillu mustaa saippuaa? Siis sitä oikeeta, afrikkalaista?

• rygseck
        anjaniina_ kirjoitti:

Jeps, hyvin menee sullakin.
        Tuosta jogurtista pitää sanoo sen verran, että se ei ole ihan asidofiluksen veroista, a:n bakteerit nimittäin elää ja saa suoliston voimaan hyvin, kreikkalaisen/turkkilaisen bakteerit tuhoutuu...
        Mut tuo sun piimäkonsti pitää kertoo yhdelle ihmiselle, jolal on kans ongelmia ihon kans.
        Ookkonä muutes koskaan kokeillu mustaa saippuaa? Siis sitä oikeeta, afrikkalaista?

Sen verran että tiedän, mistä puhutaan... tuhkasaippua, eiks ni ?
        Eli olen pitänyt kädessäni ja nuuhkinut - en pessy ihoa sillä... omistajansa kyllä esitteli sen hienouksia, ja munkin piti kokeilla joskus, mutta jäi vaiheeseen...
        Pelkkää hyvää oon kuullut !

Toi piimä... se on auttanut mua hilseen kanssa, rohtuneitten käsien, huulien ja oikeestaan koko ihon, joka näin talvella on yks perkkeles ton kuivumisen kanssa :O

Alunperin vinkin sain yhdeltä luontaistuotekauppiaalta, jolta kävin ostamassa kalanmaksaöljytabletteja, ennen kuin löysin ton vapaan kierron... mulla oli vähän riesaa silloin hilseen kanssa - käytin aika paljon silloin lakkoja ja muuta...
        Tos AB-piimässä on samoja bakteereita ku ihossa luonnostaan ja ne bakteerit ku ihosta puuttuu, ni se voi huonosti - senhän ny jokainen tajuaa =)

Muksuilla käytin sitä vaippaihottumaan - toimi siinäkin =)

• rygseck kirjoitti:

Sen verran että tiedän, mistä puhutaan... tuhkasaippua, eiks ni ?
        Eli olen pitänyt kädessäni ja nuuhkinut - en pessy ihoa sillä... omistajansa kyllä esitteli sen hienouksia, ja munkin piti kokeilla joskus, mutta jäi vaiheeseen...
        Pelkkää hyvää oon kuullut !

Toi piimä... se on auttanut mua hilseen kanssa, rohtuneitten käsien, huulien ja oikeestaan koko ihon, joka näin talvella on yks perkkeles ton kuivumisen kanssa :O

Alunperin vinkin sain yhdeltä luontaistuotekauppiaalta, jolta kävin ostamassa kalanmaksaöljytabletteja, ennen kuin löysin ton vapaan kierron... mulla oli vähän riesaa silloin hilseen kanssa - käytin aika paljon silloin lakkoja ja muuta...
        Tos AB-piimässä on samoja bakteereita ku ihossa luonnostaan ja ne bakteerit ku ihosta puuttuu, ni se voi huonosti - senhän ny jokainen tajuaa =)

Muksuilla käytin sitä vaippaihottumaan - toimi siinäkin =)

Monesti onki vanha konsti parempi ku pussillinen uusia.
        Tuota piimää en ole muistanut, mut nyt pitää kertoo...ostin just samalle kaverille sitä saippuaa. Jaksa kattoo ko toinen raapii itteensä...
        *laittaa luetteoon: yksi saippua lisää ryksekille*
        Talvi onkin huono.
        Kotona on se 16 (kiva ilmankosteuskin) ja kun menee hotelliin, meinaa kuivua ja tukehtua...kuivaa ja kuumaa.
        Eikä niistä saa ikkunoita auki...

• rygseck
        anjaniina_ kirjoitti:

Monesti onki vanha konsti parempi ku pussillinen uusia.
        Tuota piimää en ole muistanut, mut nyt pitää kertoo...ostin just samalle kaverille sitä saippuaa. Jaksa kattoo ko toinen raapii itteensä...
        *laittaa luetteoon: yksi saippua lisää ryksekille*
        Talvi onkin huono.
        Kotona on se 16 (kiva ilmankosteuskin) ja kun menee hotelliin, meinaa kuivua ja tukehtua...kuivaa ja kuumaa.
        Eikä niistä saa ikkunoita auki...

Mulla vois tehota käsiin toi ?

Mun rohtuu kädet helposti, varsinki juur talvella... kai ku repii noita jäisiä portteja ja lippunaruja tuolla... ja yks on kans toi neulominen, villalanka ottaa räpylöistä tehokkaasti kosteutta.
        En voi käyttää kosteusvoiteita, joissa on silikonia !

J kiikutti joskus semmosen ihonkuorintavoiteen ja kosteusvoiteen ku 417 - siinä kuorintavoiteessa on jotain merisuolaa kuolleestamerestä(?) ja se on ongittu 417 metrin syvyyksistä... maailman ihaninta tosin tarkoitettu lähinnä jaloille, mut saihan siinä kädetkin osuutensa, ku sitä koipiin hieroi =)
        Sitä kosteusvoidetta on vieläkin !

• rygseck kirjoitti:

Mulla vois tehota käsiin toi ?

Mun rohtuu kädet helposti, varsinki juur talvella... kai ku repii noita jäisiä portteja ja lippunaruja tuolla... ja yks on kans toi neulominen, villalanka ottaa räpylöistä tehokkaasti kosteutta.
        En voi käyttää kosteusvoiteita, joissa on silikonia !

J kiikutti joskus semmosen ihonkuorintavoiteen ja kosteusvoiteen ku 417 - siinä kuorintavoiteessa on jotain merisuolaa kuolleestamerestä(?) ja se on ongittu 417 metrin syvyyksistä... maailman ihaninta tosin tarkoitettu lähinnä jaloille, mut saihan siinä kädetkin osuutensa, ku sitä koipiin hieroi =)
        Sitä kosteusvoidetta on vieläkin !

http://www.inkuto.com/mustasaippua3.htm

Häh? Kuka hitto käyttää käsirasvaa jossa ON silikoonia? Sehän on ittemurha.
        Silikooni, missään muodossa ei sovi ihmiselle.
        Ja jos sulla on kosteusvoiteen kans ongelmaa, ni ota mielellään sellast jossa on sheabutteria, paras jos siihen on viel aloe sekotettuna.

• rygseck
        anjaniina_ kirjoitti:

http://www.inkuto.com/mustasaippua3.htm

Häh? Kuka hitto käyttää käsirasvaa jossa ON silikoonia? Sehän on ittemurha.
        Silikooni, missään muodossa ei sovi ihmiselle.
        Ja jos sulla on kosteusvoiteen kans ongelmaa, ni ota mielellään sellast jossa on sheabutteria, paras jos siihen on viel aloe sekotettuna.

Äläs sano =)
        Silikonia käytetään aika monissa ihonhoitotuotteissa - ihan lääkinnällisistä alkaen...
        Ei se varsinaisesti ihmiselle myrkkyä ole - piitä, vettä ja öljyä, kaikkia noita löytyy luonnosta paljonkin - joskin silikoni on synteettinen aine.

Mut ku se jättää iholle sen kalvon - koit siinä sitte neuloa ku puikot lipsuu käsissä :O

Kurkkaas muuten joskus ihan tavallisen erioil-purkin tuoteselostetta - kiasus mitä ainesosia siinä :O

Vanha isotätini voiteli kätensä kermalla - ei tarvinnu ku tipan ja hyvää tuli =)
        Minussakin elää ikivanha uskomus kerman ylivertaisuudesta palovammojen hoitoon...

• rygseck kirjoitti:

Äläs sano =)
        Silikonia käytetään aika monissa ihonhoitotuotteissa - ihan lääkinnällisistä alkaen...
        Ei se varsinaisesti ihmiselle myrkkyä ole - piitä, vettä ja öljyä, kaikkia noita löytyy luonnosta paljonkin - joskin silikoni on synteettinen aine.

Mut ku se jättää iholle sen kalvon - koit siinä sitte neuloa ku puikot lipsuu käsissä :O

Kurkkaas muuten joskus ihan tavallisen erioil-purkin tuoteselostetta - kiasus mitä ainesosia siinä :O

Vanha isotätini voiteli kätensä kermalla - ei tarvinnu ku tipan ja hyvää tuli =)
        Minussakin elää ikivanha uskomus kerman ylivertaisuudesta palovammojen hoitoon...

Juh, nimenomaan erioilia en käytä, en myöskään wurthiläisi jne...
        Käytän nykyisin tuota sheabutteria, luonnontuote, varsinkin valkaisemattomana.
        Se on kuule silviisiin, et vaiks silikooni -joka muuten ei ole orgaaninen ;)-olis kuin hyvä tuote, niin ihmiselle se ei ole hyväksi.
        Autoille vain
        Kuten ei ole fluorikaan (lasiteollisuuden jätetuote) jota hammastahnoihin tungetaan...

• EIkaloreita

Monissa jugurteissa, maustamattomissakin on liikaa kaloreita. Ainoastaan 40 saa olla, muuten on liikaa.

• Sehän riippuu koko päivän kalorisaannista.
        Jos syöt muuten kohtuullisesti, ei jogurtin kalorit ole mikään ongelma ;)
        Kyse ei ole kalorinsaannista, vaan maustetuissa sokerin määrästä.
        Sokeri, valkea, tappaa ;))) sitä on 11 palaa 2dl purkissa

• tiinaex...

tällä suurimmalla suomalaisella valmistajalla on uusi laktoositon turkkilainen jogurtti se on sit hyvää maustetuista jogurteista mää en tykkää ollenkaan en oo oikeestaan koskaan syöny niitä ja turkkilaisenkin syön ilman mitään lisukkeita.

• Juh, mulle noi on yhtä ja samaa, turkkilainen, kreikkalainen, mut pitänee alkaa vertaileen makuja nyt sitten

• Vanha Karppi

• Vanha Karppi kirjoitti:

Valion uutuus on tuplahintaista Lidlin Kreikkalaiseen verrattuna, joten vielä kun se lisäksi ei ole yhtä hyvää ja siinä on melkein tuplasti hiilareita ja lisäksi enemmän kaloreitakin niin ei tule kuulumaan meidän ruokapöytään

tässä aika hyvä vertailulinkki

http://karppisiskot.wordpress.com/2010/10/21/tuhtia-turkkilaista-ja-maistuvaa-kreikkalaista-jogurttia/

ps. Oletko Tiina maistanut Lidlin Kreikkalaista?

en oo maistanu kun lidliin on niin pitkä matka mää syön sitä niin vähän etti ne kalorit haittaa ja mies taas tarttee niitä kaloreita säilyttääkseen saavutetut mitat ja periaatteessa näin maalaisena suosin kotimaista ja muutenkin että saadaan edes jotain tuotantoo säilymään suomessa.

• europihi
        tiinaex kirjoitti:

en oo maistanu kun lidliin on niin pitkä matka mää syön sitä niin vähän etti ne kalorit haittaa ja mies taas tarttee niitä kaloreita säilyttääkseen saavutetut mitat ja periaatteessa näin maalaisena suosin kotimaista ja muutenkin että saadaan edes jotain tuotantoo säilymään suomessa.

kannattaa käyttää vain oman kaupan tuotteita kun ne voi kirjata hävikkiin muualla joutuu ostokset maksamaan rahalla

• Pitäis varmaan minunkin siirtyä, se ois suht hellatonta. Tänään väänsin (se on muuten ihan oikea sana tähän toimintaan) lettuja muruille. Miksi sähköinsinöörit ovat niin penteleen jäykkämielisiä, että ovat tehneet hellaan säätöjä missä on kuusi porrasta? Että kun paistat letun nelosella, niistä tulee liian vaaleita, ja jos paistat vitosella, ne prkleet palaa. Miksi autoinsisnöörit ovat fiksuimpia ja laittavat kaasupolkimen? Pitäiskö nuo inssit vaihtaa paikkaa? Aatelkaa sellainen Keittiöiden Rolls Stove, jonka lämpöä lisäät polkimella *vrroom* aika upeeta.

Pääsisin myös siltä lasten kommentilta kun kutsun heidät syömään: "mikä täällä haisee?"
      (Puoli lettu putos kuuman hellan päälle ja jäi pannun alle, ei ollut mun vika että päätti ruveta sooloilemaan ja hakemaan itelleen kauniimman rusketuksen kuin mitä sillä nelosella sai.)

• Niitä portaattomia uusia tasoja suunnitellaan jo kiivaasti.
        Sellainenkin keittotaso, et laitoitpa mihin kohtaan tahansa kattilan, se paistaa juuri siitä....uusia ihmeellisiä keksintöjä on tulossa, kun hetkisen vielä maltat odottaa ;)
        Hakisin linkin, mut on liian tuskan takana ;)

• Ostettasko sille jonkunlainen ruuanlaittokurssi joululahjaks?
        *epätoivoo pukkaa...*

• rygseck
        anjaniina_ kirjoitti:

Ostettasko sille jonkunlainen ruuanlaittokurssi joululahjaks?
        *epätoivoo pukkaa...*

Ostetaan semmonen mielummin hänen lapsilleen ja DQ:lle...

*kuiskaa*... olen etsinyt ruokaohjeita, joissa mainitaan, että tämä ei voi epäonnistua missään olosuhteissa.
        Olen löytänyt yhden; " Teeveden valmistus vedenkeittimessä "

• rygseck kirjoitti:

Ostetaan semmonen mielummin hänen lapsilleen ja DQ:lle...

*kuiskaa*... olen etsinyt ruokaohjeita, joissa mainitaan, että tämä ei voi epäonnistua missään olosuhteissa.
        Olen löytänyt yhden; " Teeveden valmistus vedenkeittimessä "

Aah...no tolla se pärjää pitkään.
        *kjiäh*

• anjaniina_ kirjoitti:

Aah...no tolla se pärjää pitkään.
        *kjiäh*

Kjiäh ittellenne! Miten mä muistan että joskus olisin ollut saamassa kokkia synttärilahjaks?? Minne se katos, häh? Seisoo nyt jonkun toisen keittiössä tietty... ja meillä lapset näkee nälkää ja karsinogeenejä..

• miss.fire kirjoitti:

Kjiäh ittellenne! Miten mä muistan että joskus olisin ollut saamassa kokkia synttärilahjaks?? Minne se katos, häh? Seisoo nyt jonkun toisen keittiössä tietty... ja meillä lapset näkee nälkää ja karsinogeenejä..

Ni, kokit karkaa jollei ole tiukkaa otetta essunnauhoista....
        Itte et ole pitäny huolta saatavistas?
        Ostas kai sulle vaik keittokirjan, mut DQ joutuu kuiten lukeen sen sulle ja maistelee ainekset kaikki...

• Rattus sp.

Uudessa kodissa ei ole mitään epäterveellistä. Jos tuon sinne jotakin epäterveellistä, niin vain ystävien käydessä kylässä (huom. marenkikakku, joka on bravuurini). Se ei tarkoita, etten joskus voi käydessä uudessa kotikaupungissa kahvilassa nauttimassa sacherkakkupalan kermavaahdolla (testattu). Sushipaikkaa en ole löytänyt, joten nyt on opeteltava sen tekeminen :/.

Tummaasuklaata ja punaviiniä tulee olemaan kotonani hemmottelumielessä. Nyt jatkan asioidenhoitoa :). Uuden kodin vakuutukset ovat nyt kunnossa..

• Tietty, aina toisinaan saa herkutella, mut ei joka päivä ;)
        Juh, kyllä tässä pitää itsekin tarkistaa syömisiään

• Rattus sp.
        anjaniina_ kirjoitti:

Tietty, aina toisinaan saa herkutella, mut ei joka päivä ;)
        Juh, kyllä tässä pitää itsekin tarkistaa syömisiään

Minulla on muuten Paula Heinosen kirja Suolisto kuntoon ruokavalion avulla. Kyseinen kirjoittaja on ravitsemuspuolen ammattilainen, joka on herkistynyt homeelle kuten minäkin. Käyttänyt itseään "koekaniinina".

• Rattus sp. kirjoitti:

Minulla on muuten Paula Heinosen kirja Suolisto kuntoon ruokavalion avulla. Kyseinen kirjoittaja on ravitsemuspuolen ammattilainen, joka on herkistynyt homeelle kuten minäkin. Käyttänyt itseään "koekaniinina".

Joo, nään on jonkun vaihtoehtoisen ravitsemuspuolen ihmisiä.On tälle virallinen nimikin, funktionaalinen lääketiedehän se oli ...
        Tuos on nuo Lehtosen sivut ja hällä on muistaakseni tiistaisin ja sunnuntaisin tunnin ohjelma...oliko iskelmäradiossa?
        http://www.prohealth.fi/

• Rattus sp. kirjoitti:

sama täällä mää oon kans herkistyny homeelle ja jos oikeen nyt mietin näitä suolisto ongelmiani niin ne oikeestaan paheni sillon kun asuttiin rivarissa missä oli hometta onneks se ei ollu ainoo asunto mutta ihan riittävästi siellä tuli majailtua että sai elinikäisen vaivan pitääpä mennä ehti tänään kirjastoon.

• Rattus sp.
        tiinaex kirjoitti:

sama täällä mää oon kans herkistyny homeelle ja jos oikeen nyt mietin näitä suolisto ongelmiani niin ne oikeestaan paheni sillon kun asuttiin rivarissa missä oli hometta onneks se ei ollu ainoo asunto mutta ihan riittävästi siellä tuli majailtua että sai elinikäisen vaivan pitääpä mennä ehti tänään kirjastoon.

Kävin homealtistuksen jälkeen verikokeissa ja sinkkiarvot olivat minulla viitteellisinäkin kaikkien arvojen alapuolella. Sinkki vaikuttaa elimistössä yli 200 entsyymiin. Noissa hivenaineissa pitää olla tarkkana, kun yrittää palauttaa elimistöään tasapainoon, sillä monet hivenaineet vaikuttavat pareina toisiinsa.

Yhden helpon ohjeen sain aikoinaan ravitsemusterapeutilta eli kannattaa lisätä ruokavalioonsa seesamin-, auringonkukan- ja pellavansiemeniä. Nuo siemenet sisältävät monia tarvitsemiamme aineita.

Eri ruoka-aineille altistuminen alkoi tuon homealtistuksen jälkeen. Minulle vehnä aiheuttaa ylävatsan turpoamisen ja liian pitkään käytettynä hengitysvaikeuksia. Eli minulle nuo valkoiset jauhot ovat todellinen terveysriski. Siitäkin huolimatta välillä lankean :/. Täysin vehnättömällä linjalla ollessa turvotus laskee neljässä päivässä.

• Rattus sp. kirjoitti:

Kävin homealtistuksen jälkeen verikokeissa ja sinkkiarvot olivat minulla viitteellisinäkin kaikkien arvojen alapuolella. Sinkki vaikuttaa elimistössä yli 200 entsyymiin. Noissa hivenaineissa pitää olla tarkkana, kun yrittää palauttaa elimistöään tasapainoon, sillä monet hivenaineet vaikuttavat pareina toisiinsa.

Yhden helpon ohjeen sain aikoinaan ravitsemusterapeutilta eli kannattaa lisätä ruokavalioonsa seesamin-, auringonkukan- ja pellavansiemeniä. Nuo siemenet sisältävät monia tarvitsemiamme aineita.

Eri ruoka-aineille altistuminen alkoi tuon homealtistuksen jälkeen. Minulle vehnä aiheuttaa ylävatsan turpoamisen ja liian pitkään käytettynä hengitysvaikeuksia. Eli minulle nuo valkoiset jauhot ovat todellinen terveysriski. Siitäkin huolimatta välillä lankean :/. Täysin vehnättömällä linjalla ollessa turvotus laskee neljässä päivässä.

sama täällä mullakin turpoo ylävatsa ja sit mua vielä rupee närästämään ja ehkä sekin että mulla välillä ns tukkii kurkun ettei tahdo henki kulkea saattaa kanssa johtua siitä pitääpä ruveta seuraan missä tilanteessa nyt kun oon ollu koko tän vuoden gluteenittomalla tota hengen salpautumista ei oo ollu varmaan enää kuukauteen sillon muutamia vuosia sitten yhdistin ristiselän kramppaamisen tähän homeeseen ja myöhemmin huomaan selässäni kun syön leipää liian kauan vaikka en valkoista leipää syö vaan täyttä ruista niin ehkä kuukauden verran pari ruisleipä palaa päivässä tuntuu ristiselässä kramppina.

• Rattus sp. kirjoitti:

Noiden siementen kans samaan tulee pähkinät.
        Niitä pitäis syödä.
        Niistä saadaan arginiinia joka on elimistölle tärkee aminohappo ;))) siitä olikin joku löytäny hyvän artikkelin ;)))
        Samoin omegat 3 ja 6 olis tärkeitä.
        Noita testejä voi tuolta tilata itselleen ja saa tarkan määrityksen , mitä pitäis sit syödä...
        Mä nyt ainakin lisäsin sen D-vitamiinin josta toi tulimissi höyrys viime vuonna ;)

• Rattus sp.
        tiinaex kirjoitti:

sama täällä mullakin turpoo ylävatsa ja sit mua vielä rupee närästämään ja ehkä sekin että mulla välillä ns tukkii kurkun ettei tahdo henki kulkea saattaa kanssa johtua siitä pitääpä ruveta seuraan missä tilanteessa nyt kun oon ollu koko tän vuoden gluteenittomalla tota hengen salpautumista ei oo ollu varmaan enää kuukauteen sillon muutamia vuosia sitten yhdistin ristiselän kramppaamisen tähän homeeseen ja myöhemmin huomaan selässäni kun syön leipää liian kauan vaikka en valkoista leipää syö vaan täyttä ruista niin ehkä kuukauden verran pari ruisleipä palaa päivässä tuntuu ristiselässä kramppina.

Kokeile ensin vehnän poistamisella. Kaikki viljat eivät välttämättä aiheuta samaa reaktiota. Ainakin omalla kohdalla pystyn käyttämään 100%:sta rukiista tehtyä leipää (käytän taikinanjuureen leivottua) ja kaurapuuroa.

• Rattus sp. kirjoitti:

Kokeile ensin vehnän poistamisella. Kaikki viljat eivät välttämättä aiheuta samaa reaktiota. Ainakin omalla kohdalla pystyn käyttämään 100%:sta rukiista tehtyä leipää (käytän taikinanjuureen leivottua) ja kaurapuuroa.

sillä rukiilla oon välillä aina kokeillu mutta tulos on aina sama aikansa kestää ja sit taas rupee tuntuun suolistossa.

• heikkilä puhui tänään telkassa asiaa gluteenittomasta ruokavaliosta kuuntelin taas mielenkiinnolla suolisto ja nivelvaivojeni kanssa lopussa hän sanoi hyvin kasvisten syönnistä niitä kun suositellaan syötävän puoli kiloa päisvässä monet ihmiset syö porkkanaa ja ajattelee että asia on ok mutta kasvikset kasvaa maan päällä ja juurekset maan alla ja ne on kaks eri asiaa mutta oon määkin monen kuullu sanovan syönhän mää joka päivä perunaa ja porkkanaa eiks se oo siinä.

• anjaniina_

Joo, monipuolinen pitää olla niidenkin kans ja erityisesti vihreistävihanneksisata saat kalsiumia joka kykenee imeytyyn luustoon.
        Käski nakata takaisin hyllyyn leivän, johon on lisätty gluteiinia...
        Lainaas tiina lainastosta Paula Lehtosen kirjoja?

Nainen syö 800 kg jamies 1200 kg ruokaa vuodessa, tottakai se vaikuttaa suolen terveyteen?

• anjaniina_ kirjoitti:

Joo, monipuolinen pitää olla niidenkin kans ja erityisesti vihreistävihanneksisata saat kalsiumia joka kykenee imeytyyn luustoon.
        Käski nakata takaisin hyllyyn leivän, johon on lisätty gluteiinia...
        Lainaas tiina lainastosta Paula Lehtosen kirjoja?

Nainen syö 800 kg jamies 1200 kg ruokaa vuodessa, tottakai se vaikuttaa suolen terveyteen?

kiitti vinkistä pitääpä käydä kirjastossa ja tutustua gluteenittomaan ruokavalioon oon siirtyny jo pari vuotta sitten kumminkin aina sillon tällön kokeilen onko se nyt sittenkään se juttu ja kohta oon taas alkutekijöissä mutta tälle vuodelle tein oikeen päätöksen ens joulukuun lopussa oon jo paljon viisaampi jos oon vielä elossa ;)))))

• tiinaex kirjoitti:

kiitti vinkistä pitääpä käydä kirjastossa ja tutustua gluteenittomaan ruokavalioon oon siirtyny jo pari vuotta sitten kumminkin aina sillon tällön kokeilen onko se nyt sittenkään se juttu ja kohta oon taas alkutekijöissä mutta tälle vuodelle tein oikeen päätöksen ens joulukuun lopussa oon jo paljon viisaampi jos oon vielä elossa ;)))))

Juh, tai ota jotain luettavaa hakusanalla funktionaalinen lääketiede ja suolisto ;)
        Eiköhän niistä aukee.Esim maito ei ole aikuisen ihmisen ravintoa.
        Muuan tieteilijä sanoi aikanaan ,et ihminen on ainoa elukka, jota imetetään aikuiseks asti....se liisteröi vatsan ja suliston seinämät ja estää ravinteiden imeytymisen.Hapatettu maito/tuotteet taas on hyväksi
        Samoin liian monia ruoka-aineita ei pitäis syödä yhtäaikaa, silloin ne ei sula.
        vaan yhdistelmä pitäs olla esim:salaatti liha.
        Tai perunat salaatti....osa ruuista on emäksisiä ja osa happamia, ne saa niskaansa vatsalaukussa happohyökkäyksen ja jos syöt monenlaisia, niin hapot neutraloi toisensa->ruoka ei sula vaan mätänee...

• anjaniina_ kirjoitti:

Juh, tai ota jotain luettavaa hakusanalla funktionaalinen lääketiede ja suolisto ;)
        Eiköhän niistä aukee.Esim maito ei ole aikuisen ihmisen ravintoa.
        Muuan tieteilijä sanoi aikanaan ,et ihminen on ainoa elukka, jota imetetään aikuiseks asti....se liisteröi vatsan ja suliston seinämät ja estää ravinteiden imeytymisen.Hapatettu maito/tuotteet taas on hyväksi
        Samoin liian monia ruoka-aineita ei pitäis syödä yhtäaikaa, silloin ne ei sula.
        vaan yhdistelmä pitäs olla esim:salaatti liha.
        Tai perunat salaatti....osa ruuista on emäksisiä ja osa happamia, ne saa niskaansa vatsalaukussa happohyökkäyksen ja jos syöt monenlaisia, niin hapot neutraloi toisensa->ruoka ei sula vaan mätänee...

maidon kanssa oon huomannu kyllä ongelmia enkä oikeestaan sitä juuri koskaan ole juonutkaan välillä kokeilin ihan maidotonta mutta tulos olis sama juustot käy ja näistä maitotuotteista parhaiten nimenomaan bulgarian ja turkkilaiset jogurtit.

• tiinaex kirjoitti:

maidon kanssa oon huomannu kyllä ongelmia enkä oikeestaan sitä juuri koskaan ole juonutkaan välillä kokeilin ihan maidotonta mutta tulos olis sama juustot käy ja näistä maitotuotteista parhaiten nimenomaan bulgarian ja turkkilaiset jogurtit.

Mä en kans ole oikein koskaan juonut maitoa, olin kai muksuna sille allerginen.
        Mut hapatetut tuotteet on sit kyllä hyviä, niitä tulee käytettyä paljonkin ja juustoja.
        Salaatit onkin aina maistuneet ;)

• anjaniina_ kirjoitti:

Mä en kans ole oikein koskaan juonut maitoa, olin kai muksuna sille allerginen.
        Mut hapatetut tuotteet on sit kyllä hyviä, niitä tulee käytettyä paljonkin ja juustoja.
        Salaatit onkin aina maistuneet ;)

salaatilla vois todella elää mutta sit pitäs ottaa niin monta tärkeetä vitamiinia ja hivenainetta purkista ja kumminkin meillä täällä suomessa on saatavana niin monipuolista ja hyvää ruokaa että sitä mielellään käyttää pillereiden asemasta.

• tiinaex kirjoitti:

salaatilla vois todella elää mutta sit pitäs ottaa niin monta tärkeetä vitamiinia ja hivenainetta purkista ja kumminkin meillä täällä suomessa on saatavana niin monipuolista ja hyvää ruokaa että sitä mielellään käyttää pillereiden asemasta.

Niin siis, mun salaatit sisältää juustoja, tonnikalaa, pähkinää jne...
        Oikeemmin kai pitäs puhua lounassalaatista ;)

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      3245
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1187
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1162
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      53
      1102
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1042
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      49
      928
    7. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    8. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      25
      874
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      867
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      862
    Aihe