Paljon puhutaan, että opettajat työllistyvät muille aloille. Olen itse luokanopettaja ja korviani myöten täynnä koko touhua jo 5 vuoden jälkeen. En yksinkertaisesti jaksa olla mikään sylkykuppi ja koko ajan puolustautumassa. Ehkä on ollut vain huono tuuri luokkien kanssa, mutta kyllä on motivaatio niin lopussa, että vaikea sitä enää on nostaa täältä.
Kiinnostaisi alan vaihto ja muiden kokemukset aiheesta. Mille alalle luokanopettaja voisi suunnata ilman mittavia lisäopintoja?
Alan vaihto?
1
230
Vastaukset
- Opettajien lapsi
Eikö edes pitkät lomat houkuta vai haluatko helpompiin töihin joissa samat lomaetuudet?
Vanhempani olivat aikanaan luokanopettajia eli vanhan ajan kansakoulunopettajia. Eipä tullut mieleeni itse ruveta opettajaksi kun katselin äitini uupumusta kun hän raahasi bussissa ainevihkoja ja kokeita kotiin korjattavaksi:/
Isäni en nähnyt koskaan tuovan kotiin mitään töitä. Antoi varmaan luokalle aina jotain tekemistä silloin kun korjaili aineita ja kokeita, kenties.
Miehet osaavat rationalisoida asioita paremmin kuin naiset. Naiset ovat usein ylitunnollisia. Jospa yrittäisit suunnitella töitäsi jotenkin ettei veisi kaikkia mehuja.
Alanvaihdosta voisit käydä työvoimatoimiston jollain ammatinvalinnan psykologin vastaanotolla keskustelemassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen755614Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,2744900Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk453224Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina1052663Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään52372Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t41605Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.151565Vihervassarit
Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät291418Sinä olet minun forEver
Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,211300Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan
Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei127875