Paljon puhutaan, että opettajat työllistyvät muille aloille. Olen itse luokanopettaja ja korviani myöten täynnä koko touhua jo 5 vuoden jälkeen. En yksinkertaisesti jaksa olla mikään sylkykuppi ja koko ajan puolustautumassa. Ehkä on ollut vain huono tuuri luokkien kanssa, mutta kyllä on motivaatio niin lopussa, että vaikea sitä enää on nostaa täältä.
Kiinnostaisi alan vaihto ja muiden kokemukset aiheesta. Mille alalle luokanopettaja voisi suunnata ilman mittavia lisäopintoja?
Alan vaihto?
1
230
Vastaukset
- Opettajien lapsi
Eikö edes pitkät lomat houkuta vai haluatko helpompiin töihin joissa samat lomaetuudet?
Vanhempani olivat aikanaan luokanopettajia eli vanhan ajan kansakoulunopettajia. Eipä tullut mieleeni itse ruveta opettajaksi kun katselin äitini uupumusta kun hän raahasi bussissa ainevihkoja ja kokeita kotiin korjattavaksi:/
Isäni en nähnyt koskaan tuovan kotiin mitään töitä. Antoi varmaan luokalle aina jotain tekemistä silloin kun korjaili aineita ja kokeita, kenties.
Miehet osaavat rationalisoida asioita paremmin kuin naiset. Naiset ovat usein ylitunnollisia. Jospa yrittäisit suunnitella töitäsi jotenkin ettei veisi kaikkia mehuja.
Alanvaihdosta voisit käydä työvoimatoimiston jollain ammatinvalinnan psykologin vastaanotolla keskustelemassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen755614Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,2744900Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk453224Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta