Myydään kalavehkeet.

Ikinä kalankalaa

Olen vuosien aikan kulkenut kalassa selvinpäin ja päissään, joella, järvellä ja merellä, kaikkina vuorokauden aikoina sulien aikaan, pohjoisessa ja etelässä, lännessäkin, mutta kalasaaliit on todellakin ollut ihan persiistä. Viime kesänäkin olin parhaillaan viikon yhtä mittaa yhdellä järvellä eikä yhtään edes irtipäässyttä haukea.

Viimeksi sain kalan Sipoonlahdelta- alamittaisen kuhan kesällä 2007 ja sitä ennen tuli 3 kuhaa peräkkäin Reposaaren edustalta Porissa kesällä 2002. Haukia sain kesällä 1992 oisko kesän aikan jopa 4 kpl Pyhäjoen jokisuistosta.

Siinä on mun parin vuosikymmenen kalansaaliit. Nyt tympii jo koko homma kun kaverit jo vaahtoaa tulevan kesän kalastusreissuja ja meikä tietää, ettei kesän aikana tule kalan kalaa, vaikka päällään seisois.

Myytävät vehkeet on siis Abu garcian hyväkuntoinen avokela heittovapa, Abu Ambassadeur hyrräkelä jäykkä uisteluvapa, pari pakillista uistimia: on vaappua eri väristä, on lusikkaa tobysta krokodiiliin, on ruohikkoräsästä ja monenlaista muutakin lusikkaa. Abun lippaa löytyy pienestä isoon kalankuvahyrrää ja ilman kalankuvaa. On matkoilta ostettuja paikallisia erikoisuuksia ja ihan perussettiä mitä löytyy joka miehen pakista. On varakoukkua, on peruketta eri kokoista, pari korkkaamatonta Abun siimasettiä, on hohtimia, perhoakin löytyy jokunen, meisseliä ja vaikka mitä tilpehööriä.
Kaikki on pakattu tuollaiseen Motonetin pillkkijakkarareppuun, joka sekin itsessään sisältää: terästermospullon, käsi gps:n (mitähän silläkin luulin tekeväni) kokoontaitettava haavi, hyvä marttiinin puukko ja erikseen fileerausveitsi plus leikkuulauta (käyttämättömiä) yms tilpehööriä. Lisäksi repussa on korkkaamaton pullo hyvää viskiä, joka piti juoda "kymmpikiloisen" jälkeen, mutta siellä se odottaa edelleen repussa avaamattomana.

Eli todella hyvä ja kattava setti eniten tarjoavalle.

9

301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ottaisin1234

      2 euroa tarjottu

    • not my luky dei

      Ei uskolla ostaa, jos vaikka tuo lykky on tarttuvaa tavaraa ..

    • Pilkkijä

      voishan tuota katella:D paljonko maksaa?

      • Pilkkijä

        tarjoan 50 EUROA


    • Sunnuntai kalastaja

      Hyvät naurut hetkeen sai kun luki tekstin josta tuli mieleen eräs kaveri kun kyselin naisrintamalta että oletkos saanut vähään aikaan? "Juu 2006 tammikuussa ja heti perään 2008 kesällä jonka jälkeen on ollut vähän hiljaisempaa":)
      Toisaalta ihmettelen miten tuurisi vaikka hauen kohdalla on ollut noin huonoa. Itse tällaisena sunnuntai kalastajana saan kesällä mökkijärveltä helpostikin kymmeniä haukia ja joskus kunnon mörköjäkin. Pahinpaan syöntiin on se ja sama vaikka heittelis koivuhalkoa niin iskeevät siihenkin kun sika limppuun ja nälkäisimmät uistimessa kiinni olevan pyrstössä hampaineen sätkimässä.
      60e saat:)

    • Pilkijä

      65euroo

    • Päivässä toi saalis

      Eihän noin huonoja vehkeitä kukaan täyspäinen osta, kaatopaikalle vaan.

    • 48 vuotta kalassa

      Elä hyvä veli heitä lusikkaa nurkkaan.Jos kymmenen vuotta sitten sait "Reposaaren edustalta" kuhaa ja se on reissuistasi paras, niin olet ollut liikkeellä yksin tai väärässä porukassa.

      On näet niin,että vehkeet eivät kalasta, mies kalastaa.

      Minullakin on keloja. Saattaa olla neljättäkymmentä. Minullakin on Ambassadeur, montakin on. On niitä Honkkarista ostettuja, malleja joita Suomessa ei yleensä myydä ja jotka ovat tarkoitettu muuhun kuin heittokalastukseen. Jätkä joka niitä osti, on melkoinen tollikka, jos nuo joku sinulta ostaa, hän on tollikkaakin tollikampi.

      Ambassadeuria myytäessä mainitaan malli, kannen väri, ostovuosi ja sarjanumero. Mitään näistä et mainitse. Minulla on käyttämättömät sininen kapea ja punainen leveäpuolainen. Saat ne kuudellakympilla ja ABU:n vavat päälle.

      Hilpetööristä paskat. ABU:n lipoista Sonette on legendaarisin. Metalliprässissä kylmämuokattu lippalehti muuttaa muotoaan joka kerta veteen osuessaan. Lopputuloksena on pyörimätön lippa. Romuosastoa ei kuulu kaupata edes hohtimien hinnalla.

      Jos kaikki on pakattu tuollaiseen Motonetin pilkkijakkarareppuun, ja jos olet filettisikin sieltä hankkinut, niin en ihmettele haluasi päästä irti romusta kohtuulliseen hintaan. En ihmettele saaliittomuuttasi ja kyllästymistäsi.

      Sinulta kenties on puuttunut kalastukseen johdatteleva isä tai isoisä. Usko huviksesi, tie onneen kalastuksessa ei käy halpatavaratalojen kautta.

      Heitä ne vehkeesi hevon kuuseen ja käy hakemassa uudet. Älä kituile. Älä osta Motonetista huonekaluputkesta tehtyä pilkkijakkaraa, mene kalastustarvikeliikkeeseen ja osta teräsputkijakkara.

      Älä ole pikkuovela koettamalla siirtää saituuttasi ostamiasi kamoja toisten maksettavaksi.

    • Anonyymi

      No johan on taas itseään täynnä oleva tietomies asialla. Vehkeet ei muka kalasta vaan mies ja kuitenkin pitäisi ostaa kalliit laitteet että välttää tollukan vittuilun . Haista...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4953
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4495
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2891
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1696
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe