Thaimaan kokemuksia, ihmiset

pakkasia paossa

Olimme 4 viikon matkalla Phuketissa, ja tuli kirjoiteltua omia kokemuksia eri näkökulmista. Yksi hyvin tärkeä asia on minulta jäänyt vielä tuomatta esille, ja haluan sitä nyt erityisesti korostaa.

Tavalliset thaimaalaiset ihmiset ovat tavattoman avuliaita, ystävällisiä, rehellisiä, ja voisipa sanoa jopa vähän ujoja. Me opimme tuntemaan tämän puolen ihmisistä vasta, kun muutimme rantahotellien keskeltä asumaan tavallisen kyläyhteisön keskelle. Vietimme pääosan lomastamme, eli noin 3 viikkoa pienen kylätien varrella, joten pakostakin tulimme tutuksi kylän taksien, ruokakojujen, pikkukauppojen,katuravintoloiden, pesulapalveluiden, partureiden ja ompelijoiden kanssa. Palveluiden kirjo on uskomataon, lähes joka talossa on jonkin sortin palvelu???

Voi sanoa, että vasta nyt alkoi vähitellen avautua todellinen thaimaalainen elämä kokonaisuuudessaan, tosin vasta hyvin pieneltä osalta, mutta olimme siitä kiitollisia kaikille ihmisille, joihin tutustuimme.

Pois lähtiessämme halusimme muistaa ihmisiä, joiden kanssa olimme eniten tekemisissä. Järjestimme nyyttikestit, haimme ruokaa kotipaketissa, hankimme vähän juomisia ja ystävämme järjestivät ruokailuvälineet ja jälkiruoat.

Illan ohjelma syntyi sitten siinä samalla, ei aina ollut paljon yhteistä kieltä, mutta hyvin kaikki onnistui

34

6498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MariaP

      Hyvältä kuulostaa:) Aina täällä joku parjaa Phukettia ja sen ihmisiä tai asiakaspalvelua, mutta tuskinpa itsekään muuttuisi kovin iloiseksi jos päivät täyttyisivät epäkohteliaiden turistien palvelusta..Meillä muutaman kerran käynyt niin että mopo simahtanut jonnekin viidakon keskelle ja heti tullut joku auttamaan,lähteneet hakemaan vararenkaita,tms, ja koskaan eivät ole pyytäneet rahaakaan näistä palveluksista.(Tottakai olemme aina korvanneet) itse uskoisin että omalla käytökselläänkin aika paljon vaikuttaa millaista kohtelua tulee saamaan,oli maa mikä tahansa..

      • pakkasia paossa

        Juuri Niin

        Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan, oma asenne, tunne siirtyy hyvin helposti, varsinkin jos se on sieltä ääripäistä. Thaimaalaiset eivät itse osaa pyytää, kun auttavat. Silloin meidän pitää älytä korvata, vaikkapa bensakulut, jos joku vie meitä jonneklin. Se on jo paljon. Hyvä kommetti MariaP


      • MariaP
        pakkasia paossa kirjoitti:

        Juuri Niin

        Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan, oma asenne, tunne siirtyy hyvin helposti, varsinkin jos se on sieltä ääripäistä. Thaimaalaiset eivät itse osaa pyytää, kun auttavat. Silloin meidän pitää älytä korvata, vaikkapa bensakulut, jos joku vie meitä jonneklin. Se on jo paljon. Hyvä kommetti MariaP

        Kiitos:) Välillä en edes tajua miksi luen tätä suomi24 Thaimaa-osioo, kun sitä arvostelun määrää ei tajua..Suurin osa täysin asiasta tietämätöntä,mutta silti se tuohduttaa kun ei oo mitään päätä tai häntää.Noh,jokainen tyylillään ja itse nautin meidän reissuista oli kohde mikä tahansa..Hyviä matkoja kaikille:)


      • Annikki123

        Sinun lomasi menee piloille olitpa sitten Phuketissa tai Saariselällä.Aseenteesi on NIIN negatiivinen kaikkea matkailua kohtaan. Kuten jo joku aiemmin mainitsikin,niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan..


      • ko henkilö
        Annikki123 kirjoitti:

        Sinun lomasi menee piloille olitpa sitten Phuketissa tai Saariselällä.Aseenteesi on NIIN negatiivinen kaikkea matkailua kohtaan. Kuten jo joku aiemmin mainitsikin,niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan..

        Tuon kirjoittaja kun ei ole koskaan missään edes matkustanut. kaikki kirjoitukset kuulopuheita ja sensaatio lehdistä poimittuja juttuja. Mutta näillä palstoilla pitää kuitenkin provoilla päivittäin thaimaan matkailijoita. Suomalaisten luonteeseen kuuluu pitkälti kateus muita ihmisiä kohtaan ja siinä tämä henkilö on hyvä esimerkki. Aivankuin tämä typerys saisi näillä palstoilla jotain muutosta niihin asioihin jotka tätä typerystä vaivaa. Suosittelen tälle typerykselle jos hän haluaa muutta maailmaa niin miksi ei puutu suomessa oleviin epäkohtiin joita kyllä riittää.


      • pakkasia paossa
        ko henkilö kirjoitti:

        Tuon kirjoittaja kun ei ole koskaan missään edes matkustanut. kaikki kirjoitukset kuulopuheita ja sensaatio lehdistä poimittuja juttuja. Mutta näillä palstoilla pitää kuitenkin provoilla päivittäin thaimaan matkailijoita. Suomalaisten luonteeseen kuuluu pitkälti kateus muita ihmisiä kohtaan ja siinä tämä henkilö on hyvä esimerkki. Aivankuin tämä typerys saisi näillä palstoilla jotain muutosta niihin asioihin jotka tätä typerystä vaivaa. Suosittelen tälle typerykselle jos hän haluaa muutta maailmaa niin miksi ei puutu suomessa oleviin epäkohtiin joita kyllä riittää.

        Niinpä niin. Tällä palstalla emme voi valikoida niitä ihmisiä, jotka keskusteluja lukevat. Jä välillä tahtomattaankin provosoituu, kun keskutelu karkaa alkuperäisestä aiheesta aina neljänteen ja viidenteen ,,,, juttuun. Ihminen kirjoittaa aina sitä, mikä on mielen pinnalla, purkaa patoumat, mitä ne sitten ovatkin.

        Mutta onneksi voimme tehdä valintoja oikeassa elämässä, kenen kanssa seurustelemme, ketä tapaamme. Ja tuo kaikki tapahtuu ihan oikeasti aika helposti. Samatyyppiset energiat ja -ajattelu vetää toisiaan puoleensa. Netissä ei näin tapahdy


      • No, kokemusta ei ole kuin Hua Hinistä, mutta useampana vuonna siellä käyneenä voin kertoa, että "horot ei hyppele silmille", jos et niin halua! Olen itsekin päässyt usein nauttimaan Thaimaalaaisesta vieraanvaraisuudesta ja ystävällisyydestä. Kun malttaa lähteä avoimin mielin matkaan ja nauttia siellä saaduista kokemuksista voi lomasi olla paras koskaan! Toki voit etsiä "horoja" tai tarttua jokaiseen epäkohtaan joka on eri tavalla kuin suomessa, mutta silloin ehdotan ettet poistu rakkaan kotimaamme rajojen ulkopuolelle. Taidat olla niitä matkailijoita, jotka käyvät Rhodoksen suomalaisessa baarissa laulamassa suomalaista karaokea?
        Poistu mukavuus- ( ja hotellin) alueelta ja koe upea matkakohteesi ilman ennakkoluuloja!
        Paras loma lähtee itsestäsi- ei matkakohteen tai hotellin palveluista! Hakeudu seikkailuun ja antaude tunnelmaan! Hyväksy, ettei kaikki ole kuin suomessa- siksihän lomalle kai lähdetään? Tutustumaan uusiin kulttuureihin ja tapoihin!


      • lomalle
        iksuli77 kirjoitti:

        No, kokemusta ei ole kuin Hua Hinistä, mutta useampana vuonna siellä käyneenä voin kertoa, että "horot ei hyppele silmille", jos et niin halua! Olen itsekin päässyt usein nauttimaan Thaimaalaaisesta vieraanvaraisuudesta ja ystävällisyydestä. Kun malttaa lähteä avoimin mielin matkaan ja nauttia siellä saaduista kokemuksista voi lomasi olla paras koskaan! Toki voit etsiä "horoja" tai tarttua jokaiseen epäkohtaan joka on eri tavalla kuin suomessa, mutta silloin ehdotan ettet poistu rakkaan kotimaamme rajojen ulkopuolelle. Taidat olla niitä matkailijoita, jotka käyvät Rhodoksen suomalaisessa baarissa laulamassa suomalaista karaokea?
        Poistu mukavuus- ( ja hotellin) alueelta ja koe upea matkakohteesi ilman ennakkoluuloja!
        Paras loma lähtee itsestäsi- ei matkakohteen tai hotellin palveluista! Hakeudu seikkailuun ja antaude tunnelmaan! Hyväksy, ettei kaikki ole kuin suomessa- siksihän lomalle kai lähdetään? Tutustumaan uusiin kulttuureihin ja tapoihin!

        Aivan samaa mieltä, jos lähtee reissuun pitää olla mieli, silmät ja korvat avoimina uusia kokemuksia hankkimaan. Itse olen käynyt perheen kanssa monessa maassa ja aina ollut mukavaa ja viihdytty erinomaisesti. Jotkut valittaa aina ja joka asiasta, pitäis jäädä kotiin niin on hyvä olla jos sittenkään........


    • kaipuu takaisin...

      Aloittajalle: Minulla on samanlaiset kokemukset Thaimaasta kuin sinulla. Moni jää paljosta paitsi jos vaan turistirysissä pyörii.

    • Onnistunut

      Niin, itse en viellä ole päässyt käymään thaimaassa, vaikka minulla on Thaimaalainen elämänkumppani, joka muutti suhteemme johdosta Suomeen. Olen kuullut aika villejäkin huhuja Thaimaalaisista ja etenkin tytöistä siellä. EHKÄ se jossain määrin paikkansa voi pitää mutta luullakseni myös liioittelua.

      Ainakin tämä oma kumppani on hyvinkin "normaali" ihminen jolla ystävällisyys verissä ja esimerkiksi materian kinuaminen ei kiinnosta häntä. Perheemme ja sen hyvinvointi on kaikki kaikessa.

      Haluan vain sanoa että esimerkiksi Thaimaasta voi löytää oikean kumppanin joka ei siis tule tai ole vain rahan, seksin tms. tois-sijaisen asian johdosta tänne vilpoiseen Suomeen.

      • onnen poika olet,miten sä sait tollasen emon tänne jääkarhujen maahan
        me käymme viel riukupaskalla ja seipäällä häädämme susia,
        ja vierellä on puukko,puntari,ja pullo kossuu tämä on suomalaista,unohtamatta turun sinappii,,siis miten tollanen etelän hetelmä voi pärjätä täällä,,ei oikeen mee kuvioon,,pistä se nyt pilkille.25 astetta pakkasta,kaira käteen ja mateeta pyytään
        ei ihan mee jakeluun,toisaalta ois se näky ko rouva istus avannolla punaiset korkkarit jaloissaan hame vesirajaan asti auki ,loppus ahven niiltä rannoilta,meinaan sitä olis noit muitakin pilkkijöitä,,,,mut mä oon onnellinen sun
        puolesta pidä toi hän on varmasti ihana ihminen sul kävi tuuri mulla ei,,,,,,


    • observador

      En ole Thai-maassa oleillut juuri turistirysissä. Mielipaikkani on Nai Harn niminen pikkukylä Phuketin saaren eteläkärjessä. Vieressä on Rawain kalastajakylä. Vietin tsunamivuonna alueella neljä kuukautta paikallisen kauppiaan vuokrabungalovissa.
      Kohtelu oli sydämellistä ja auttavaista. Jos asustelee turistirysissä niin kohdemaasta ei kerry mitään aitoja kokemuksia. Suosittelen asumista kansan parissa. Oli maa mikä hyvänsä.

      • pakkasia paossa

        Juri Niin. Ja Phuketin rauhallisin ranta on vieläkin Nai Harn.


    • Hmmm..........

      Thaimaassa en ole koskaan käynyt, mutta Suomessa asuvia thai-naisia tiedän kyllä... ja ne on just niitä hyväksikäyttäviä onnenonkijoita ja selkäänpuukottajia. Juuri sen vuoksi Thaimaa ei ole listan ensimmäinen johon haluaisin matkustaa.

      • pitää paikkansa

        Thaimaan lisäksi seksiturismin maihin katsotaan kuuluviksi Kaakkois-Aasiassa
        Filippiinit, Vietnam, Kambodsha, Laos, Indonesia ja Korea. Nämä maat on luonnollisesti miesten lomakohteita.


      • sitä tässä
        pitää paikkansa kirjoitti:

        Thaimaan lisäksi seksiturismin maihin katsotaan kuuluviksi Kaakkois-Aasiassa
        Filippiinit, Vietnam, Kambodsha, Laos, Indonesia ja Korea. Nämä maat on luonnollisesti miesten lomakohteita.

        kerro minulle joku maailman valtio missä ei ole huoria?


    • kuullostaa tosi hyvälle,,ei tollasta paikkaa ole olemassakaan,,paratiisi?
      ei meill tavallisilla rivikansalaisilla oo varaa lähtee mihinkään,me vaan hakataan päätämme tonne karjalan mäntyyn ja toivomme ettei veli venäläinen hyökkää,,
      menkää te,me turvaamme rauhan et sull on paikka mihin tulla ja se on suomi
      meit tervaskantoja on tosi paljon,ja me niistetään tollaset kukkakepit,tollasii menee15 tusinaan,ja tuu kertoo mulle jostain phuketista,et rassaa,pidä toi omana tietonas mä olin 2v,tuoll us.air force,lentäjänä,kyll mä näin totuuden mitä se oli
      ei muuten pysähdytty snakarille ostaan hampurilaista,sun vauhti on 1200km/h ja ketsupit unohtus,,,toi on mun muisto phuketista

      • kukkakepille

        ja sitten mä heräsin... ja lääkkeet ottamatta... kele.. lähdenkin tässä sossuun.. lentämällä.


    • Topi.

      Ystävällisyys riippuu usein rahasta.Olen nähnyt että kuinka sairasta ja törkeää kohtelua saa monissa paikoissa siivoojat ja baareissa olevat tytöt.

      • saa mitä tilaa

        Se on kuule vielä murunen siitä asenteesta, miten samoihin ostohuoriin Suomessa suhtaudutaan.


    • kokemuksia...

      Sängyssä ylivertaisia!

      • ylivertaisia...

        Nimittäin hivi ja tippuri.


    • BanoVille

      Thaimaan kokemukset voi tiivistää hyvin yksinkertaisesti 3 sanaan...

      TYTTÖJÄ , TYTTÖJÄ, JA joillekin POIKIA ....

      Taisi tulla 5 sanaa pentele....


      Ei siellä mitään muuta ole. Kuin töpselineniä.... Nam nam ja röf röf

      • hgcfhgghf

        Suomen kuuluisin häirikkö on onnistunut pilaamaan tämänkin ketjun. On pahasti pää mennyt S-A:lla sekaisin ukon lähdettyä kauniin thainaisen matkaan.Nyt hän herkeämättä suoltaa p.skaa tänne ja vastailee vielä omiin viesteihinsä.

        Onko sulla kaikki himassa S-A?? Vai ootko muuten vaan hullu?


      • Rumaa käyttäytymistä

        Miksi BanoVille sinun pitää käyttäytyä täällä noin rumasti ja samalla pilata toisten asiallinen keskustelu?


    • -minna-

      Itse lähdössä kohtapuolin Krabille. Thaimaalaiset ovat luonnostaan auttavaisia iloisia ihmisiä. Buddhalaisuuteen kuuluu auttaa muita se palkitaan toispuoleisessa. ;0).
      Jos haluaa vain ja ainoastaan sexiturismia, sitäkin Thaimaasta toki haluavalle löytyy, kuten monesta muustakin maasta.

      Mutta thaimaa on ihana maa matkailla ei vähiten ihanien Thaimaalaisten ansiosta, thaikulttuurista puhumattakaan. Ilmasto, taivaallisen hyvä ruoka, ihmisten vieraanvaraisuus ja upeat kauniit maisemat eivät ole vähäisiä syitä matkustaa yhä uudestaan koko perheen voimin kyseiseen maahan.
      Toki joka maassa on myös varjopuolensa, mutta toisaalta turismi myös tuo leivän monen köyhän thaimaalaisen pöytään. Vähästäkin osataan iloita. Tsunamin aikaan ja jälkimainingeissa thaimaalaisten vieraanvaraisuus ja auttamisenhalu tuli erinomaisen hyvin esille. Siinä on monella muulla kansalla oppimista.!!

      Yhteistä kieltä ei aina tarvita, pienistä asioista syntyy ne elämän ikimuistoisimmat asiat ja hetket! Kuten useimmissa maissa, jos rohkeutta ja mielenkiintoa löytyy, kannattaa ehdottomasti poiketa valtaväyliltä...Kaikille matkustaville oli matkan syy ja aihe mikä tahansa HYVÄÄ MATKAA!

      • kerta kyllä riittää

        Krabi on pieni paikka, kaikki löytyy helposti.Käyttäkää lavataxksia on tosi halpa.
        Ruoka on todella hyvää, käytii monessa rannalla olevissa ruokapaikoissa.
        Noin puolivälissä rantakatua on ruokapaikka jossa on myös suomenkieliset ruokalistat, erittäin hyvä ruoka..Jos innostut ostamaan hellemekkoja , väriltään musta,pese ennen käyttöä , laskee todella paljon väriä, muuten ihanan vilpoisa.
        Käykää kolmen helmen retkellä , on mukava kokemus.(tiikeritemppeli,kuumat lähteet ja ihana luonnon allas viidakossa) todella mukava retki.Syötiin myös katu-
        kettiöstä kevätkääryleitä ,kanaa ja riisi annos, makso n.2,50e otetiin kutakin yksi annos ja meille kahdelle se oli sopiva annos.Todella hyvää..Kannattaa myös maistaa niitä ohuita lettusia / eri makuja, nekin erittäin hyviä.Taxksit kallita lavataksiin ja tuk tukiin verrattuna.Esim.käytiin Krabin pääkaupungissa lavataxsilla 50batia / per.nenä yksi sivu eli 1.25 e ,(kun taxksi olis 1000 batia eli 25e)Näitä ns. lavataxksia kulkee rantatietä n.puolentunnin välein,takas pääsee
        kun menet pääkaupungissa tien varteen tulee mies heti jysymään tarviiko kyytiä
        ja kohta lavataxsi tulee, todelle helppoa ja mukavan oloinen matkustus muoto.
        Voi käydä vaikka joka päivä, ei tule kalliksi.Mukavaa matkaa, siellä on mukavan väljää esim.phuketiin verrattuna.


    • -minna-

      Kiitos vinkeistä `kerta kyllä`riittää`
      Kuulumme turisteihin, jotka välttävät paikkoja missä suomenkileliset ruokalistat :0).
      Olen itse syönyt yhden parhaimmista aterioista yllätys, yllätys Phuketissa yhdellä sivukujalla lähellä vuorta.Pieni perhepaikka, halpa, mutta ruoka ja ilmapiiri loistavaa.Paljon matkustaneena (olen kulinaristi) olen syönyt myös luksuspaikoissa jotka rankattu maailman 10 parhaan joukkoon ja ne eivät yltäneet läheskään samalle tasolle, ilmapiiristä puhumattakaan.
      .mutta olen kuullut että kolmen helmen retki on ihan ok.joten todennäköistä että se tehdään. Perheemme snorklaa paljon, joten vesielementti meille täydellinen. Itse hakeudun jollekkin kurssille jossa voin opiskella thairuoan laittoa, sellaisiakin paikan päältä pitäisi löytyä.
      Ja koska valokuvaus on myös harrastuksemme, siihen on mitä loistavimmat puitteet.
      Lavataxeja, ja tuktukeja tulemme ilman muuta käyttämään, hinnasta voi aina sopia ja matkan määränpään ja keston päättää itse ja usein saa myös kuskeilta hyviä vinkkejä, mistä itsellä ei ollut aavistustakaan (toki ohjaavat mielellään sukulaisten paikkoihin) ja kyydisää aiitii maisemat, hajut ja tunnelman hyvin. maassa maan tavalla.
      Mekkovinkin pistän muistiin, varsinkin kun tarttuu mukaan ainakin tuliaisten muodossa, ja varmaan myös itselle.

      Haluaisin myös käydä jossain paikallisessa koulussa, täytyy katsoa sitten kuinka onnistuu. Vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan

      • observador

        Paikalliseen kouluun et pääse millään keinolla. Tuk tukit kyyditsevät sinua Phuketissa innokkaasti, mutta joudut tustumaan ilmaisella rundilla jalokivi- ha mattokauppoihin. Tutustuminen paikalliseen kulttuuriin on äärinmäisen vaikeaa. Älä anna hymyn pettää,12


      • -minna-
        observador kirjoitti:

        Paikalliseen kouluun et pääse millään keinolla. Tuk tukit kyyditsevät sinua Phuketissa innokkaasti, mutta joudut tustumaan ilmaisella rundilla jalokivi- ha mattokauppoihin. Tutustuminen paikalliseen kulttuuriin on äärinmäisen vaikeaa. Älä anna hymyn pettää,12

        Tahimaalainen hymyilee aina ja kaikille, kuuluu kulttuuriin. kasvoja ei `menetetä. Hymyillään vaikka ei aina ymmärretä vastapuolta, mitä tämä haluaa tai tarkoittaa. Tämä on hyvä muistaa kun Thaimaassa oleskelee, hymyn kautta tulee paljon väärinkäsityksiä.
        En tällä kertaa menossa Phuketiin vaan Krabille. Ilmaisia rundeja ei taida olla olemassakaan, jos näin luulee joutuu tosiaan kyseisille jalokivi- ym kierroksille.

        Itse olen perheeni kanssa viettänyt aivan ikimuistoisen päivän Phuketissa. Kysymyksessä oli hääkuvaus. Ja suomessa asuvan Thaimaalaisen ystäväni ansiosta sain jo ennakkoon varattua, valokuvaajan päiväksi kohtuuhinnalla hotellin kautta.Koska hän pystyi keskustelemaan thai kielellä sekä hinta että palvelu oli aivan erinomasita.
        Mikä parasta perillä osoittautui että saimme 2 huippukuvaajaa mukaamme päiväksi!!! Lisäksi hotelli vuokrasi meille `talon auton`kuljettajineen päiväksi. Saimme täysin vapaat kädet mennä minne halusimme, toki parhaat vinkit ja näin ollen mileenpainuvimmat hetket tulivat mukana olleiden kuvaajien sekä kuljettajan kautta. Kuljettaja katsoi lisäksi silloin 1,5v poikamme perään, täysin oma-alotteisesti Näimme upeita paikkoja, vietimme loistavan päivän ja saimme fantastisia kuvia, jotka sitten toimitettiin huoneeseemme parin päivän kuluessa cd levyllä.
        Kaikki tämä loistoauto, kuski, 2 kuvaajaa ja cd missä yli 300 upeaa kuvaa maksoi meille 70e. Emme viettäneet perinteisiä häitä, joten emme myöskään halunneet perinteisiä kuvia.
        He todellakin tekivät kaikkkensa jotta päivästämme tulisi upea, toki oma asennekkin vaikuttaa palveluun. Kuski olisi vielä yöpuolella halunnut hakea meidät kotiin, kun lähdimme omatoimisesti syömään päivän päätteeksi. Hän ehdotti aivan loistavaa paikkaa meille, johon päättää upea päivä. Ja vaikka kuinka vakuutimme että päivä ollut loistava ja hänen työpäivänsä päättyy, hän koki ettei se ollut päättynyt ennekuin olisimme kotona`hoellilla.`. Ja vielä seuraavana päivänä hän kävi varmistamassa ja kysymässä oliko päivä/ ilta onnistunut.

        Kun kaikkea ei suunnittele etukäteen niin tarkaan valmiiksi ja avoimin mielin liikkeellä, niin syntyy useimmiten ne parjaimmat hetket
        Ja useimpiin paikkoihinkin pääsee, jos osaa kysyä oikeilta ihmisiltä, Thaimaalaiseen kulttuuriin ei tutustukkaan ihan perinteisissä turistipaikoissa,ja se ei olekkaan ihan helppoa, muttei mahdotonta. Kyllä pitää uskaltaa mennä ja kokeilla vähän syrjemmällekkin...asioilla on tapana järjestyä, tavalla tai toisella. Avoin mieli mukaan, aimo annos kärsivällisyyttä ja itselläkin sitä HYMYÄ!


      • kuvattavaksi
        -minna- kirjoitti:

        Tahimaalainen hymyilee aina ja kaikille, kuuluu kulttuuriin. kasvoja ei `menetetä. Hymyillään vaikka ei aina ymmärretä vastapuolta, mitä tämä haluaa tai tarkoittaa. Tämä on hyvä muistaa kun Thaimaassa oleskelee, hymyn kautta tulee paljon väärinkäsityksiä.
        En tällä kertaa menossa Phuketiin vaan Krabille. Ilmaisia rundeja ei taida olla olemassakaan, jos näin luulee joutuu tosiaan kyseisille jalokivi- ym kierroksille.

        Itse olen perheeni kanssa viettänyt aivan ikimuistoisen päivän Phuketissa. Kysymyksessä oli hääkuvaus. Ja suomessa asuvan Thaimaalaisen ystäväni ansiosta sain jo ennakkoon varattua, valokuvaajan päiväksi kohtuuhinnalla hotellin kautta.Koska hän pystyi keskustelemaan thai kielellä sekä hinta että palvelu oli aivan erinomasita.
        Mikä parasta perillä osoittautui että saimme 2 huippukuvaajaa mukaamme päiväksi!!! Lisäksi hotelli vuokrasi meille `talon auton`kuljettajineen päiväksi. Saimme täysin vapaat kädet mennä minne halusimme, toki parhaat vinkit ja näin ollen mileenpainuvimmat hetket tulivat mukana olleiden kuvaajien sekä kuljettajan kautta. Kuljettaja katsoi lisäksi silloin 1,5v poikamme perään, täysin oma-alotteisesti Näimme upeita paikkoja, vietimme loistavan päivän ja saimme fantastisia kuvia, jotka sitten toimitettiin huoneeseemme parin päivän kuluessa cd levyllä.
        Kaikki tämä loistoauto, kuski, 2 kuvaajaa ja cd missä yli 300 upeaa kuvaa maksoi meille 70e. Emme viettäneet perinteisiä häitä, joten emme myöskään halunneet perinteisiä kuvia.
        He todellakin tekivät kaikkkensa jotta päivästämme tulisi upea, toki oma asennekkin vaikuttaa palveluun. Kuski olisi vielä yöpuolella halunnut hakea meidät kotiin, kun lähdimme omatoimisesti syömään päivän päätteeksi. Hän ehdotti aivan loistavaa paikkaa meille, johon päättää upea päivä. Ja vaikka kuinka vakuutimme että päivä ollut loistava ja hänen työpäivänsä päättyy, hän koki ettei se ollut päättynyt ennekuin olisimme kotona`hoellilla.`. Ja vielä seuraavana päivänä hän kävi varmistamassa ja kysymässä oliko päivä/ ilta onnistunut.

        Kun kaikkea ei suunnittele etukäteen niin tarkaan valmiiksi ja avoimin mielin liikkeellä, niin syntyy useimmiten ne parjaimmat hetket
        Ja useimpiin paikkoihinkin pääsee, jos osaa kysyä oikeilta ihmisiltä, Thaimaalaiseen kulttuuriin ei tutustukkaan ihan perinteisissä turistipaikoissa,ja se ei olekkaan ihan helppoa, muttei mahdotonta. Kyllä pitää uskaltaa mennä ja kokeilla vähän syrjemmällekkin...asioilla on tapana järjestyä, tavalla tai toisella. Avoin mieli mukaan, aimo annos kärsivällisyyttä ja itselläkin sitä HYMYÄ!

        Hei -Minna-

        Muistatko kuvaajaa, mistä hänet löytäisi, pitäisi ottaa muutama kunnon potretti.


    • Ei enää matakijija

      MOI
      Onko kukaan muu törmännyt Helsingin lentoasemalla paluu matkan tarkastuksessa ,että on menettänyt tuliaiset kun skannauskone todennut ,että juomissa jotain ainetta jota kone ei tunnista ja tuliaiset jätettävä heille?Epäreilua mitä voi tehdä?

    • Anonyymi

      Pääosin Thaikut kusettavat Farangia minkä ehtii, olitpa sitten Isaanissa tai esim Chiang Maissa.
      Lähes joka paikassa valehdellaan yms.
      Olen kiertänyt Thaimaata lähes 12 vuotta
      Katsos, hymyn tääkse et voi nähdä.

      • Anonyymi

        Olet kiertänyt Niuvanniemen Suljettua yli 12 vuotta


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1769
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      42
      1568
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      46
      1527
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe