Näykkiminen

apuvaa

Jos Colliemme nukkuu ja joku menee "vahingossa" tönäisemään jai astuu karvojen päälle, koira näykkäisee kädestä. Siis siten että siitä ei ikinä jää jälkeä käteen, mutta tavallaan hyökkää kimppuun. Ei siis pure.

Muuuten ihana koira, ei pelkäää toisia koiria, ei ole paukkuarka jne
Kynsien leikkaaminen on vaikeaa, ei millään antaisi leikata..

Onko tämä nyt lopun alkua ?

10

242

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paikka 9876

Jospa osoitat koirallesi sellaisen paikan, jossa saa huoletta nukkua rauhassa. Tiedän, että colliet sijoittuu juuri siihen asunnon risteyskohtaan, mutta ennakoimalla myös itse, voi vaikuttaa asioiden kehittymiseen. Ei ole siis lopun alkua.

• Rauhallinen uni

Mitäpä tuumaisit, jos sinun pitkien ohimohiustesi päälle joku kävelisi vahingossa silloin, kun nukut ja juuri silloin vaistomaisesti liikauttaisit päätäsi väistääksesi (Auts! se sattuu ja uni loppuu)? Tai jos sinua tönäistäisiin nukkuessasi? Minä ainakin saattaisin läväyttää ihan tahallisesti tai tahattomastikin unen pöppörössä.

Loppuisiko tuo, jos koiran annettaisi nukkua sellaisessa paikassa, missä se ei kesken uniaan joutuisi väistelmään tönäisyjä ja saamaan tukkapöllyä?

• bjnlrtg

Miten kukaan voi "vahongossa" mennä häiritsemään tai astumaan koiran päälle?

Käsittämätöntä taas syyllistää koiraa, joka luonteensa mukaisesti puolustautuu pelästyessään täydestä unesta, kun syy on päälleastujassa, joka ei viitsi välittää hankkimastaan koirasta.

Taas kerran esimerkki kasvattajille, että katsokaa nyt ihmeessä mihin niitä koiraparkoja myytte!

• vahinkoja sattuu

Ystäväni bjnlrtg,

Vahinkoja sattuu. Koetahan ottaa iisisti niin ei elämästä tule liian raskasta!

• Höpöti, höh.
        vahinkoja sattuu kirjoitti:

Ystäväni bjnlrtg,

Vahinkoja sattuu. Koetahan ottaa iisisti niin ei elämästä tule liian raskasta!

Vaikken tuo nimimerkki olekaan niin vastaan.

Tuollaisia vahinkoja ei pitäisi sattua. Mulla on ollut koiria koko elämäni ajan (56 v) ja eipä ole tullut käveltyä koiran päälle vielä kertaakaan "vahingosssa". Ei edes silloin, kun viihteellä on tullu oltua. En ole myöskään "vahingossa" tönäissyt koiraani, kun se vetää sikeitä.

Jos joskus koira on maannut lattialla tielläni, niin olen osoittanut johtajuuteni käskemällä koiraa antamaan tietä johtajalle. Se on yksinkertainen käsky normaali äänensävyllä; väistä.

• vahinkoja sattuu
        Höpöti, höh. kirjoitti:

Vaikken tuo nimimerkki olekaan niin vastaan.

Tuollaisia vahinkoja ei pitäisi sattua. Mulla on ollut koiria koko elämäni ajan (56 v) ja eipä ole tullut käveltyä koiran päälle vielä kertaakaan "vahingosssa". Ei edes silloin, kun viihteellä on tullu oltua. En ole myöskään "vahingossa" tönäissyt koiraani, kun se vetää sikeitä.

Jos joskus koira on maannut lattialla tielläni, niin olen osoittanut johtajuuteni käskemällä koiraa antamaan tietä johtajalle. Se on yksinkertainen käsky normaali äänensävyllä; väistä.

Sori, ystäväni Höpöti, höh. Minäpä olen astunut koirani karvojen päälle vahingossa, samoin muut meillä. Tasan ei käy onnen lahjat näköjään.

• 39 vuotta collieita
        vahinkoja sattuu kirjoitti:

Sori, ystäväni Höpöti, höh. Minäpä olen astunut koirani karvojen päälle vahingossa, samoin muut meillä. Tasan ei käy onnen lahjat näköjään.

Ei ole ko. asiasta ongelmia täälläkään: Jos haluan, että collieni väistävät sanon tyyt (heh) ja he siirtyvät kyllä, sitten kehun heitä heti. Jos olen joskus vahingossa tallannut heitä vähän ja ovat ärähtäneet, en ole moksiskaan, omapa oli mokani :))

• jonkinsortinroti

Mun koira vaan hyppää syrjään, muita perheenjäseniä se SAATTAA napsasta muttei siis edes pure oikeen.

Jos koira nukkuu...sikiunessa, sitten en käske siirtymään ja katon etten astuis sen päälle. Muuten käsken siirtymään tieltäni ja niin ne tekee.

Usein collikka vielä asettuu oviaukon eteen poikittain tai sit seinän vierustalle. Oviaukko on hyvä vahtipaikka, seinän lähellä ehkä on se seinä jotenkin sille kiva, mut sieltäkin se havaitsee tapahtumat. Harvemmin on muutoin keskellä lattiaa. Ja kun on koira tai koiria, on muistettava hiukka varoa koska toi sattuu moneen pitkäkarvaiseen koiraan.

Koira, etenkin paimenkoira, usein kyllä aivan itse sen nukkumapaikkansa valitsee, ei meillä IKINÄ keskellä. No joo, päivällä toki muttei yöaikaan.

• ovela on collie

sinulla sattuu olemaan itsevarma collie :)
      komenna koiraa näykkäisystä. meillä colliet makailee just siinä mistä pitäisi kulkea. uroksen saa siirtää makaavana ovella ja se ei silti siirry jos on päättänyt siinä makailla.

• coltsuli

Meillä ei kyllä collie välitä pätkääkään kun esim. 3v tytär saattaa vahingossa leikkien tohinassa karvojen päälle astua. Tietysti, jos on arka koira voi se pelästyessään puolustautua näykkäämällä. Tietysti koiran omapeti täytyy olla paikka jossa se saa olla varmasti rauhassa, eli sijoittaa sen niin ettei kukaan vahingossa pääse sen päälle astumaan. Onnea yritykselle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4659
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      272
      2376
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2247
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1642
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe