Objektit

Aloitteleva luontok

SIGMA APO 500mm F4.5 EX DG HSM
Onko hyvä vähän pidemmillä kuvaus etäisyyksillä.

11

348

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äikkämaikka

Objekti on tekemisen kohde. Objektiivi on se, mikä on kamerassa.

• Ihanan kallista

On se hyvä, mutta ootko varma, että haluut laittaa noin paljon rahaa 500 mm objektiiviin???

• Mikäs kallis tuo Sigman 500mm F4.5 on vain noin 5000€. En tosin sitä toistaiseksi osta enkä tiedä millaista jälkeä se tekee mutta Sigman 120-300mm F2.8 on saman hinnaston mukaan noin 2200€ ja siihen kun tuppaa 2x kertoimen niin saa 600mm F5,6 mikä ei sekään ole huonosti noin 2600€ hintaan. Varsinkaan jos on Canonin tai Nikonin kroppi kun tuon saa kertoa vielä vähintään 1,5:llä kun kuvakulmia tarkastellaan. Se olisi jo melkein metrin mittainen polttoväliltään.

Noissa pitkissä on se vika jotta niitä harvemmat testaa niiden varsin rajallisen kiinnostuksen vuoksi.

• Objektit
        nikon_d90 kirjoitti:

Mikäs kallis tuo Sigman 500mm F4.5 on vain noin 5000€. En tosin sitä toistaiseksi osta enkä tiedä millaista jälkeä se tekee mutta Sigman 120-300mm F2.8 on saman hinnaston mukaan noin 2200€ ja siihen kun tuppaa 2x kertoimen niin saa 600mm F5,6 mikä ei sekään ole huonosti noin 2600€ hintaan. Varsinkaan jos on Canonin tai Nikonin kroppi kun tuon saa kertoa vielä vähintään 1,5:llä kun kuvakulmia tarkastellaan. Se olisi jo melkein metrin mittainen polttoväliltään.

Noissa pitkissä on se vika jotta niitä harvemmat testaa niiden varsin rajallisen kiinnostuksen vuoksi.

Entä mikä on sitten Objekti?

Mitä sä tolla kuvaat?

• Objektit kirjoitti:

Entä mikä on sitten Objekti?

Mitä sä tolla kuvaat?

Mitäkö kuvataan 300 - 1000 mm putkilla? Enimmäkseen luontoa, lintuja, oravia, susia (jos sattuu kohdalle), jne. Maisemiin riittää laajakulma ja sama kelpaa moneen sisäkuvaan. Potretteihin on pieni tele eli 75 - 135 mm sopiva. Kyllä niille käyttöä löytyy kun vain saa ensin värkit hankittua.

• mitenkä?

Niin mutta onko Mercedes-Benz S-sarjan autot hyviä?

• Ihanan kallista

Ei ainoastaan hyviä, vaan S-sarja on paras

• ihanan totta.

Kyllä Scanian tukkirekka on tosi hommissa parempi kuin rasvamahan s-sarja.

• LOL LOGEDI LOL
        ihanan totta. kirjoitti:

Kyllä Scanian tukkirekka on tosi hommissa parempi kuin rasvamahan s-sarja.

LOL

Kerro mulle aloitteleva kuski, joka ostaa heti työuran alkuun OMAN Scanian

LOL

• Mies ei lollota
        LOL LOGEDI LOL kirjoitti:

LOL

Kerro mulle aloitteleva kuski, joka ostaa heti työuran alkuun OMAN Scanian

LOL

Älkääpä tenavat puuttuko aikusiten keskusteluun.

• Zoomirinkula

"SIGMA APO 500mm F4.5 EX DG HSM
      Onko hyvä vähän pidemmillä kuvaus etäisyyksillä. "

On se kohtuullinen.
      Moni tosin karsastaa sitä, kun 1,4x jatkeen kanssa valovoima menee yli f/5.6 joka rampauttaa monet AF-toiminnot.

Itse hankkisin mielummin 300/2,8 ja siihen 1,4x ja 2x jatkeet.
      Kevyt ja monipuolinen setti.

Tai jos olis hyvin fyrkkaa, niin 600/4

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka vanha kaivattusi on?

Gallup teille kaikille
      Ikävä
      125
      1468
    2. Taas puukotus yläristillä!

Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!
      Pieksämäki
      47
      1359
    3. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin

Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka
      Grillaus
      65
      1063
    4. Minkä haluaisit

Nähdä kaivatultasi
      Ikävä
      102
      908
    5. Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella

Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r
      Ikävä
      86
      862
    6. Ihana juhannusperinne

Lähdemme aina juhannuksena aivan hirveässä kännissä kiikkerällä veneellä pieliselle! Se on hauskaa ja jännittävää puuhaa
      Lieksa
      51
      825
    7. Mistä tunnistaa suomussalmelaisen kassajonossa

Terveiset täältä Kuopiosta! Olen aikoinaan Suomussalmelta lähtenyt maailmalle ja muutaman mutkan kautta päätynyt savon s
      Suomussalmi
      80
      766
    8. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      57
      723
    9. Mä muuten kerroin puolisolle susta

Nimeä mainitsematta....
      Ikävä
      59
      665
    10. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      34