Laguna I 2.0 rt (1995) Omitusitakin omituisempi "vika"...

OliverTwist

Auto sammuu kesken ajon. Siis auto sammuu kuin seinään, sen enempää mitenkään ilmoittelematta/nykimättä/hyytymättä. Lähtee käyntiin kun vääntää virtalukon nolla asentoon ja starttaa uudestaan. Voi mennä monta päivääkin ettei mitään vikaa. Ja voi myäskin sammua taas esim. 10 minuutin kuluttua uudestaan. Vika ilmeni ku tuli nuo kovat pakkaset (myös pakkasella rupes ABS:n valokin välkkyyn (Nyt ilmeisesti sammunut). Nyt kun on leudonpaa (-4 astetta) vika esiintyy kuitenkin. Hermothan tässä paukku ku ei meinaa ollenkaan toimata toi auto. Yhen vian saa korjattua
Olisko autoista tietävällä ihmisellä/ihmisillä mitään hajua miten/mistä korjata?? Multa voi kysyä jos jäi jokin epäselväksi.

3

639

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juha Seppänen

oliskohan kosteus joka temppuilee. tai virtalukon pohja menossa kohta. tai sulakerasian liitokset sulaa ja huonoja kosketuksia. mulla itsellä oli 2l -96. siinä oli sulakerasia kunnossa. Katso huutonetin ilmoitusta, siellä oli joskus kaupan sulakerasia, oli jotain 20e, en muista. Voihan ne itsekin liittää liitimillä, mutta helppoa jos vaihtaa sulakeboksin.

• RenaultGrandScenic

90 % varmuudella on vika tuossa yläkuolokohdan (TDC) anturissa, joka haistelee moottorin pyörimisnopeutta vauhtipyörän kylejssä olevista lovista/"hampaista". On aika hankalassa paikassa kytkinkopan päällä vaihdelaatikon ja moottorin yhtymäkohdassa. Kato esim. YouTubesta videoita vaihdosta sen vaihdosta, haulla "Renault TDC", jos suunnittelet sen vaihtoa itsenäisesti. Huollossa taitaa mennä jo toiselle sadalle eurolle sen vaihto?

• Rellu tutuksi

Mun reppanassa oli samantapainen vika, vaikka moottori on 1.9Dti, sekin sammuili hanakasti, useita kertoja kauppareissulla... Piuhan nokassa käyttökään ei auttanu, kun ei ollu mitään vikakoodia... Netti oli täynnä asiantuntijoita, mutta yks paikka kerrallaan kävin läpi eri vaihtoehtoja ja kun olin imuputket irrottanu ja tarkastanu niiden olevan ehjät, olikin lämpötila-anturit ja yläkuolokohdan-anturi näkösällä, irrotin nekin ja putsasin niitten liittimet huolella (7/10:stä sähköviasta mun rellussa on johtunu liittimissä olevasta kosteudesta, myös ABS:ssa). Kun sain kasattua hilut takas, niin EI ole sammunu itsestään sen jälkeen!!!! Eihän se tarkoita, että sulla ois sama vika, mun rellu alkoi pelittään ton jälkeen. Nehän on Rellukoita, niissä on kaikki mahdollista....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      199
      11814
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      58
      5559
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2867
    4. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      17
      2590
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      42
      2479
    6. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      34
      2043
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      47
      1949
    8. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1921
    9. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      38
      1775
    10. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      1747
    Aihe