apua!perintö tulossa

ulosotossa

auttakaa miestä mäessä,sain tiedon että saan perintöä muutaman tuat euroa,miten kantsis tehdä ettei ulosotto saa niitä?palkasta viedään jo 1/3 osa.saako ulosotto tiedon että on tulossa perintöä?eihän muutamasta tonnista tartte maksaa mitään veroakaan?nyt on jo kiire,asiallisia vastauksia kiitos.kiitos jo etukäteen!

93

15828

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15+15

      Et pääse siitä mihinkään, uo vie kaiken viimeistä senttiä myöten. Ja viestistäsi päätellen perintö on tulossa lähiaikoina joten et voi enää siitä kieltäytyäkään ym keplottelua!

      Jos tästä jotain hyvää pitää löytää niin lyheneepä velka ;)

    • hei!
      Jos sinulla on lapsia niin kieltäydy perinnöstä niin se siirtyy automaattisesti lapsillesi!

      • Väärin meni

        Ei siirry!


      • kyllä onnistuu
        Väärin meni kirjoitti:

        Ei siirry!

        Kyllä muuten siirtyy minun perheessäni maatila siirrettiin suoraan lasten lapsille, koska isovanhempienien perillinen oli itsekin jo vanha ja sairas, että ei käy niin, että suku joutuu raapimaan kasaan perintöverot samasta maatilasta kahteen kertaan muutaman vuoden sisään.

        Tiedän tapauksia missä näin on käynyt ja se on johtanut tilanteeseen missä kymmenen vuoden työpanoksesta melkein 90% on mennyt verottajalle ja verojen maksuun nostettujen lainojen korkoihin, koska muutaman vuoden sisään toistuvien perintöverojen maksuun on jouduttu ottamaan mielettömiä määriä lainaa pankista. Kun ensin on kuollut tilan omistaja ja sen jälkeen perillinen muutaman vuoden sisällä. Ne verovelathan periytyvät sieltä perunkirjoituksesta jos ottaa tilan vastaan joka tapauksessa jos edellinen perillinen ei ole niitä eläessään ehtinyt maksaa. Siis verot on yleensä ehditty maksaa, mutta niiden maksamikseksi nostettua pankkilainaa ei.

        Tuohon tilanteeseen on jouduttu kun ensimmäinen jo ikääntynyt perillinen on ollut niin jääräpää, että juuri hänen on ollut pakko päästä muutamaksi vuodeksi leikkimään tilan omistajaa maksoi mitä maksoi.


      • Amaalia
        Väärin meni kirjoitti:

        Ei siirry!

        Ei siirry automaattisesti. Minä kirjoitin perunkirjoitustilaisuuteen kirjallisen ilmoituksen jossa sanoin luopuvani perintöosuudestani lasteni nimiin. Näin säästettiin perintöverotkin.


      • Anonyymi
        Amaalia kirjoitti:

        Ei siirry automaattisesti. Minä kirjoitin perunkirjoitustilaisuuteen kirjallisen ilmoituksen jossa sanoin luopuvani perintöosuudestani lasteni nimiin. Näin säästettiin perintöverotkin.

        Jos luovut perinnöstä omasta pyynnöstäsi, et voi sen jälkeen osoittaa perintöoikeutta kenellekään muulle, vaan se katsotaan sitten lakipykälien mukaan; kuka olisi seuraava perillinen "jonossa". Perinnöstä luopuneella ei ole mitään sanavaltaa mihin luovutettu omaosuus menee.


    • ulosotossa

      mitä jos pyytää asianajaa maksamaan perinnön esim shekillä?jos kieltäydyn perinnöstä niin meneekö perintö automatic mun lapselle?ja pystyykö ulosotto nappaamaan lapselta rahat?

      • loipu890

        Lpasethan ne joka tapuksessa sun velkas maksaa enemmin tai myöhemmin jos et niitä itse pysty hoitamaan . Karhuavat sitten lapsiltasi perintörahoja .


      • rehgie¨
        loipu890 kirjoitti:

        Lpasethan ne joka tapuksessa sun velkas maksaa enemmin tai myöhemmin jos et niitä itse pysty hoitamaan . Karhuavat sitten lapsiltasi perintörahoja .

        Miten ja miksi lapset maksaisi?


      • Faktaaaaa
        loipu890 kirjoitti:

        Lpasethan ne joka tapuksessa sun velkas maksaa enemmin tai myöhemmin jos et niitä itse pysty hoitamaan . Karhuavat sitten lapsiltasi perintörahoja .

        Lapset ei maksa vanhempien velkoja esim. ulosottoja.


    • Anti Voutinen

      Kieltäydy perinnöstä. Tee kirjallinen ilmoitus pesänselvittäjälle mahdollisimmman pian. Perintösi menee suoraan lapsillesi, jos sinulla niitä on. Jos ei lapsia niin lähimmille sukulaisillesi.

      Googleta "perinnöstä luopuminen".

      • -3-%

        Laita vaan perintösi lapsillesi niin velkojat tietää mistä rahansa hakee, lapsiltasi korkoineen!!!


      • 6+8

        Ei taida onnistua enää tässä vaiheessa, eikö tuo pitäisi tehdä jo hyvissä ajoin ennen kuin omainen kuolee jolta se perintö on tulossa jne?


      • "Ennen"??
        6+8 kirjoitti:

        Ei taida onnistua enää tässä vaiheessa, eikö tuo pitäisi tehdä jo hyvissä ajoin ennen kuin omainen kuolee jolta se perintö on tulossa jne?

        Miten helvetissä voi luopua sellaisesta mitä ei ole olemassakaan?? Eihän mitään perintöä tietenkään ole ennen kuin joku on kuollut!

        Ei kukaan voi esim. vanhempansa eläessä tehdä mitään laillista paperia jossa sanotaan "Kun vanhempani joskus kuolee, en ota perintöä vastaan". Ei tuolla ole edes vessapaperin virkaa.

        Vanhemman täytyy ilmaista asia omassa testamentissaan, eli jättää lapsensa perinnöttä. Silloin perintö menee sille joka on seuraavana vuorossa, esim. lapsen lapselle. Mikään vouti ei voi pakottaa lasta vaatimaan lakiosaansa.

        Perinnöstä voi myös yrittää luopua ennen kuin se on ehditty ulosmitata, mutta nykyisin tieto liikuu niin nopeasti että luopumista ei helposti ehdi tehdä ennen ulosmittauksen alkua.


      • mamamayuy
        -3-% kirjoitti:

        Laita vaan perintösi lapsillesi niin velkojat tietää mistä rahansa hakee, lapsiltasi korkoineen!!!

        höpön höpön, velkoja ei hae lapsiltasi sinun velkojasi. lisäksi perintövero pienenee (progressio vähenee) jos lapsia on useampi.


      • mama444
        6+8 kirjoitti:

        Ei taida onnistua enää tässä vaiheessa, eikö tuo pitäisi tehdä jo hyvissä ajoin ennen kuin omainen kuolee jolta se perintö on tulossa jne?

        taas huuhaatietoa. voit luopua perinnöstä perunkirjoitusvaiheessa kirjallisesti.


      • naanaanaanaa

        tiedätkö siirtyykö velat suoraan alaikäisten lasteni maksuun jos kirjallisesti kieltäydyn perinnöstä, joka on pelkkää velkaa? Tällöin säästyn itse velan maksulta ja nimellisestihän perintöosuus siirtyy huollettaville? Vai ovatko he alaikäisten lasteni säästötililtä ottamassa ne velat?


      • niinniinniiin
        naanaanaanaa kirjoitti:

        tiedätkö siirtyykö velat suoraan alaikäisten lasteni maksuun jos kirjallisesti kieltäydyn perinnöstä, joka on pelkkää velkaa? Tällöin säästyn itse velan maksulta ja nimellisestihän perintöosuus siirtyy huollettaville? Vai ovatko he alaikäisten lasteni säästötililtä ottamassa ne velat?

        Perunkirjoitus ajallaan, niin velkahan ei nykyään periydy, vaan jää velkojien tappioksi.


      • Amaalia
        -3-% kirjoitti:

        Laita vaan perintösi lapsillesi niin velkojat tietää mistä rahansa hakee, lapsiltasi korkoineen!!!

        Ei niitä lapsilta haeta. Olin samassa tilanteessa. Velat eivät periydy, vaan mikäli kuolinpesällä on rahaa tai omaisuutta, niistä maksetaan vainajan velat ensin. Älkää puhuko asioista joista ei ole kokemusta tai faktatietoa :).


      • mama444 kirjoitti:

        taas huuhaatietoa. voit luopua perinnöstä perunkirjoitusvaiheessa kirjallisesti.

        näin on ja on kokemusta vuodelta 2019


    • 8+3

      Olisit herännyt enne ulosoton alkua..

      "Sekä konkurssissa että ulosottomenettelyssä on pääsääntönä se, että ennen konkurssin alkua tai ulosmittausta tehty luopuminen perinnöstä saa suojaa velkojia vastaan, jos luopuminen on tehty oikein eli perintöön ennen luopumista ryhtymättä. "

      Eli nyt se on siis myöhäistä ja jos pernnönjakoa hoitava sulle jonkun shekinkirjoittaa niin hän toimii lainvastaisesti ja joutuu siitä vastuuseen.

      • KalleHaataja

        Jaa eikö tuossa juurikin lue että ENNEN ulosmittaustoimien aloittamista tehty luopuminen suojaa velkojia vastaan. Joten eikös alkuperäisen olisi pitänyt luopua perinnöstä jo aikaa sitten kun on ollut ulosotossa jo ties kuin kauan?

        Kertokoon jokujoka oikeasti tietää ja on kokemusta vastaavasti.


        Itse kuitenkin luulen ettei alkuperäinen kerkeä kissaa sanoa kun tieto perinnöstä on kirinyt jotakin kautta ulosottovirastoon eikä enää ole mitään tehtävissä...eiks se jonkun perunkirjoitusten kautta mene verottajan tietoon = uo saa tietää.


      • 3+8
        KalleHaataja kirjoitti:

        Jaa eikö tuossa juurikin lue että ENNEN ulosmittaustoimien aloittamista tehty luopuminen suojaa velkojia vastaan. Joten eikös alkuperäisen olisi pitänyt luopua perinnöstä jo aikaa sitten kun on ollut ulosotossa jo ties kuin kauan?

        Kertokoon jokujoka oikeasti tietää ja on kokemusta vastaavasti.


        Itse kuitenkin luulen ettei alkuperäinen kerkeä kissaa sanoa kun tieto perinnöstä on kirinyt jotakin kautta ulosottovirastoon eikä enää ole mitään tehtävissä...eiks se jonkun perunkirjoitusten kautta mene verottajan tietoon = uo saa tietää.

        Voiko oikeesti olla äidinkieli noin vaikeeta? Ulosottotoimi kohdistuu omaisuuteen, yleensä palkkaan mutta perintökin on omaisuutta. Kun vouti lähettää palkanulosmittauksen työnantajalle niin se astuu voimaan kun posti sen firmaan kiikuttaa. Saapimispäivänä maksettu palkka on jo maksettu eli ulosmittaus alkaa seuraavasta liksasta.
        Vouti kun lähettää kuolinpesälle jonkun osakkaan osuuden ulosmittauksen niin ulosmittaus alkaa sillon sen perinnön osalta vaikka Jannu olis ollut voudin asiakkaana 25v. Nyt kun pesä eli se henkilö joka pesän asioita hoitaa saa postissa voudilta kirjeen ulosmittauksesta niin sen jälkeen luopuminen on myöhäistä. Posti tulee aamupäivällä eli jos sattuu niin että Jannu on saman päivän aamuna ennen postintuloa toimittanut luopumisilmoituksen niin vouti myöhästyi. Simple?


      • kuvanjaana
        3+8 kirjoitti:

        Voiko oikeesti olla äidinkieli noin vaikeeta? Ulosottotoimi kohdistuu omaisuuteen, yleensä palkkaan mutta perintökin on omaisuutta. Kun vouti lähettää palkanulosmittauksen työnantajalle niin se astuu voimaan kun posti sen firmaan kiikuttaa. Saapimispäivänä maksettu palkka on jo maksettu eli ulosmittaus alkaa seuraavasta liksasta.
        Vouti kun lähettää kuolinpesälle jonkun osakkaan osuuden ulosmittauksen niin ulosmittaus alkaa sillon sen perinnön osalta vaikka Jannu olis ollut voudin asiakkaana 25v. Nyt kun pesä eli se henkilö joka pesän asioita hoitaa saa postissa voudilta kirjeen ulosmittauksesta niin sen jälkeen luopuminen on myöhäistä. Posti tulee aamupäivällä eli jos sattuu niin että Jannu on saman päivän aamuna ennen postintuloa toimittanut luopumisilmoituksen niin vouti myöhästyi. Simple?

        Äläpä jorise joutavia. Tiedän ihan kokemuksesta, että *perunkirjoitukseen* toimitettu asiakirja, jolla perijä joko kieltäytyy perinnöstä tai siirtää sen jälkeläistensä nimiin, riittää. Vaikka perunkirjan tekijä saisi sen samana päivänä, kun perunkirjoitus on määrä pitää.


      • lellu62
        kuvanjaana kirjoitti:

        Äläpä jorise joutavia. Tiedän ihan kokemuksesta, että *perunkirjoitukseen* toimitettu asiakirja, jolla perijä joko kieltäytyy perinnöstä tai siirtää sen jälkeläistensä nimiin, riittää. Vaikka perunkirjan tekijä saisi sen samana päivänä, kun perunkirjoitus on määrä pitää.

        Asia on kyllä niin että laillisessa perinnöstä luopumistestamentissa pitää olla
        perittävän allekirjoitus eli testamentti on laadittava edesmenneen elinaikana.

        Eli jos rintaperillinen esim.luopuu perinnöstä lastensa hyväksi hänen tulee tehdä
        se ehdoitta eli koko perinnön osalta.


      • koijari
        lellu62 kirjoitti:

        Asia on kyllä niin että laillisessa perinnöstä luopumistestamentissa pitää olla
        perittävän allekirjoitus eli testamentti on laadittava edesmenneen elinaikana.

        Eli jos rintaperillinen esim.luopuu perinnöstä lastensa hyväksi hänen tulee tehdä
        se ehdoitta eli koko perinnön osalta.

        Höpö,höpö, perinnöstä voi luopua jo perinnönjättäjän olevan elossa tai kuoleman jälkeenkin, ottakaa asioista selvää ennenkuin pelottelette tietämättömiä....


    • siilitär70

      Eli jokaisen pitäisi siis luopua perinnöistä jo ennen ulosottoon joutumista? Jokaisen siis kannattaa tehdä se nyt heti maanantaina kun eihän sitä koskaan tiedä jos joskus tulevaisuudessa joutuu ulosottoon. Sen jälkeen jokaisen lapsen pitää tehdä sama kun ei tiedä jos joskus vaikka joutuu ulosottoon? Meneekö se oikeesti ihan näin?
      Tosin olen sitä mieltä että hyvä jos perintö menee velkoihin kun maksettava ne velat on kuitenkin.
      Ymmärrän että se ottaa päähän silloin kun velkaa paljon ja vähän olisi rahaa tulossa, kiva olisi se omaan käyttöön saada.
      Koita tuota kieltäytymistä, mutta eihän se raha silloinkaan sinulle tule vaan sille joka sinut perii.
      Olisi oikeasti mielenkiintoista tietää miten tuollaisessa tilanteessa kannattaa toimia.

    • 2+11

      Viimeistään perunkirjoituksessa pitää luopua perinnöstä mutta tässä tapauksessa niin pikaisesti kuin mahdollista. Jos uo kerkeää aloittaa ulosmittaustoimet koskien perintöä niin se on menetetty!

    • Perinnötön pureksija

      Eikös olisi järkevää antaa voudin viedä perintösi? Se perintöhän vähentää sinun velkataakkaasi. Vai kuulutko siihen luuserisakkiin, mikä odottaa vaan velkojen vanhenemista?

    • ulosotossa

      eli perintö tulee mulle aivan puuntakaa joltain ihmiseltä josta en ole edes kuullut ikinä,anyway.eli pesänselvitys on hoidettu ja seuraavana tulee perinnönjako,mihinkään lappuun en ole vielä nimeäni laittanut,eli jos hyvä tuuri käy niin ulosotto ei saa tietää perinnöstä mitään,ja ehdin nostaa rahat tililtä.

      • mamamam

        Pyydä pesänselvittäjältä heti muutos pesänjakopöytäkirjaan. älä allekirjoita perunkirjaa ennenkuin siihen on tehty vaatimasi muutos. itse olen luopunut perinnöstä perunkirjoitusvaiheessa ja nyt perintö on lasteni käsissä.


      • koijari

        Näin on


    • nO pEARLIT

      Minä oikein suunnittelin aikoinaan kuinka vouti jää nuolemaan näppejään ja niin kävi.Poikani on nimittäin myös sen verran pelimies; )),että vieläkin minulla ok-talo,pieni kesämökki ja olen aina ajanut suht uusilla autoilla.Nämä kaikki on järjestely kysymyksiä jos vain luotat lapsiisi minä luotin ja se kannatti.

    • Pieni haitallinen

      Tässä on sekin puoli asiasta, että leskihän istuu normaalioloissa mielellään-kin, toisten-kin, ihmisten omaisuuden päällä, joilla voi lyhentää tai maksaa velkansa kokonaan. Ja tulos? Korot korkojen päälle juoksee vaan...Hukkaamiskielto tuntuu olevan semmoinen vitsi, jolla pidetään vaikka tyhjillään olevaa kiinteistöä rapistumassa, ja loppupeleissä kukaan ei innostu maksamaan pesän kuluja, kun ei tiedä miten, millä aikataululla, pesän käy...
      Ja, arvatkaa saako velallinen mitään tietopuolista asioiden etenemisestä? Ei!

    • tyhmät maksaa

      Mitään tarvi perinnöstä luopua. Ei vouti sitä tiedä jos jokun kateellinen ei ilmoita. Itse sain pari vuotta sitten 12000€ perintöä sedältäni eikä niitä rahoja vouti saanut vaikka maksettiin pankkitilille. Vajaan vuoden kuluttua kun kävin voutin haastattelussa hän kysyi rahoista. Sanoin että ne rahat meni viinaan ja naisiin ja meni niitä ehkä vähän turhuuteenkin.

      • 23+1

        Höpö höpö..sulla on vaan käynyt tuuri kun uo ei ole huomannut asiaa. Normaalisti perintö menee 100% varmasti ennekuin kerkeät perseesi pyyhkiä.


      • koijari
        23+1 kirjoitti:

        Höpö höpö..sulla on vaan käynyt tuuri kun uo ei ole huomannut asiaa. Normaalisti perintö menee 100% varmasti ennekuin kerkeät perseesi pyyhkiä.

        Mitä isompi paikkakunta, sen vaikeampi uo.n tietää perinnöistä mitkä ei ole ns.rintaperintöjä !!


    • påpl.

      Miten se vouti voisi huomata kenelle on perintöä tulosssa. Minun sisaruksilla kahdella oli ulosotossa mutta kyllä he osuutensa sai tililleen. Pesän selvittäjä sanoi ettei hänelle kuulu onko jollain ulosotossa vai ei. Sanoi ettei hänen tarvitse ilmoittaa voutille kuka saa rahoja. Mistäpä se vouti edes tietäisi kenelle on tulossa perintöjä. Paitsi jos joku ilmoittaa.

      • pååvaan

        Voutikin on ihminen. Toiset ihmiset on ......sanotaan nyt vaikka ahkerampia. Voudin koneella näkee myös sukulaisten tiedot. Kun isän tai äidin kohdalla tieto elossa muuttuu tiedoksi kuollut ja päivämäärä oli viikko sitten niin toiset voudit valpastuu.


      • 30
        pååvaan kirjoitti:

        Voutikin on ihminen. Toiset ihmiset on ......sanotaan nyt vaikka ahkerampia. Voudin koneella näkee myös sukulaisten tiedot. Kun isän tai äidin kohdalla tieto elossa muuttuu tiedoksi kuollut ja päivämäärä oli viikko sitten niin toiset voudit valpastuu.

        Vielä kerran: voudit ovat kihlakunnanulosottomiesten esimiehiä, eivät tee mitään ulosmittauksia.


      • +4903y84y9
        30 kirjoitti:

        Vielä kerran: voudit ovat kihlakunnanulosottomiesten esimiehiä, eivät tee mitään ulosmittauksia.

        Lässynlässyn. Jos olet pyörinyt palstalla vasta hetken ja muutenkin tynnyrissä kasvanut niin tiedoksesi: puhekieln vouti on just se kihlakunnanulosottomies


      • vuohi.
        pååvaan kirjoitti:

        Voutikin on ihminen. Toiset ihmiset on ......sanotaan nyt vaikka ahkerampia. Voudin koneella näkee myös sukulaisten tiedot. Kun isän tai äidin kohdalla tieto elossa muuttuu tiedoksi kuollut ja päivämäärä oli viikko sitten niin toiset voudit valpastuu.

        Ennen perunkirjotusta vouti ei voi tehdä yhtään mitään, koska vasta silloin tiedetään mikä on pesän varallisuus...sitten oliko testamentti jne...

        Vouti sitten halutessaan ja perukirjan verotoimistosta jonka jälkeen se voi vasta toimia


      • että näin...........
        pååvaan kirjoitti:

        Voutikin on ihminen. Toiset ihmiset on ......sanotaan nyt vaikka ahkerampia. Voudin koneella näkee myös sukulaisten tiedot. Kun isän tai äidin kohdalla tieto elossa muuttuu tiedoksi kuollut ja päivämäärä oli viikko sitten niin toiset voudit valpastuu.

        Sukulaisten tiedot? Miten kauas? Itse sain eräältä kaukaiselta sukulaiselta pienen perinnön ja rahat napsahtivat suoraan käteen.


      • 17
        vuohi. kirjoitti:

        Ennen perunkirjotusta vouti ei voi tehdä yhtään mitään, koska vasta silloin tiedetään mikä on pesän varallisuus...sitten oliko testamentti jne...

        Vouti sitten halutessaan ja perukirjan verotoimistosta jonka jälkeen se voi vasta toimia

        Kihlakunnanulosottomies varmasti ulosmittaa kuolinpesän osuuden ennen perukirjoitusta, jos jaettavaa ei olekaan tekee itseoikaisun=peruuttaa ulosmittauksen. Tämä on pääasiallsin toimintatapa.


    • ..lkkk

      Kyllä muuten tekee. Voin kertoa ihan omakohtaisesta kokemuksesta. Minulta ulosmitattiin talo enkä edes keskustellut asiasta muiden kuin voutin kanssa.

      • MustaKapitalisti

        maksakaa velkanne ajoissa niin ei tartte miettiä perinnöstä luopumisesta.


    • seri52

      Tosihienoa, että saat perintöä. Lyheneepä velat. Mene itseesi, miksi velat ulosotossa?

      Opitpahan maksamaan velkasi. Minun ainakin pitää maksaa aina joka sentti, jonka otan velkaa.

    • näin on

      20.000 eur tai enempi niin menee perintöveroa eikä ulosottomies mitään tiedä jos ei satu olemaan uskottumies .

      • Perinyt minäkin..

        Prunkirjoituksesta suoraan menee tieto verotoimistoon.
        Siellä lasketaan meneekö veroa vai ei ja sieltä verotoimistostahan ulosottomieskin varmaan saa tiedon henkilön varallisuudesta, siis verotettavasta omaisuudesta ??


      • koijari
        Perinyt minäkin.. kirjoitti:

        Prunkirjoituksesta suoraan menee tieto verotoimistoon.
        Siellä lasketaan meneekö veroa vai ei ja sieltä verotoimistostahan ulosottomieskin varmaan saa tiedon henkilön varallisuudesta, siis verotettavasta omaisuudesta ??

        Sieltäkö se joka päivä kysyy kaikkien ulosotossa olevien varallisuutta....herää


    • Mummo
    • koi9087

      Kyllähän ulosotto ne vie , sorry
      tai sitten kyselevät myöhemmin että olet saanut perintöä .
      missä rahat.
      Kyllä ulosotossa on kaikki tiedot saavat sen selville .

      • koijari

        Höpö höpö


    • dsmadsmsa

      Perinnöstä voi luopua laillisesti omille lapsilleen. Ilmoita perunkirjoituksessa kirjallisesti lastesi nimet ja tahdonilmaisu.

      • Anonyymi

        Ei näin missän nimessä, ainoa ilmoitus jonka kannattaa tehdä on että luopuu perintöosuudestaan, jos itse ilmoitat lapsesi nimet jne. verottaja tulkitsee sinun saaneen perinnön ja antaneen perintösi lapsillesi ja molemmilta menee perintövero. Mitään tahdonilmaisua ei kannata tälläisessa tilanteessa antaa, Pelkkä luopuminen perintöosuudesta riittää, tästä "ansasta" varoiteltiin verosivuilla ei kannata mennä ominpäin sähläämään. Kyllä se perintö omille lapsillesi siirtyy niinkuin Manulle illallinen. MUISTA ilmoita vain pelkkä luopuminen perintöosuuteen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei näin missän nimessä, ainoa ilmoitus jonka kannattaa tehdä on että luopuu perintöosuudestaan, jos itse ilmoitat lapsesi nimet jne. verottaja tulkitsee sinun saaneen perinnön ja antaneen perintösi lapsillesi ja molemmilta menee perintövero. Mitään tahdonilmaisua ei kannata tälläisessa tilanteessa antaa, Pelkkä luopuminen perintöosuudesta riittää, tästä "ansasta" varoiteltiin verosivuilla ei kannata mennä ominpäin sähläämään. Kyllä se perintö omille lapsillesi siirtyy niinkuin Manulle illallinen. MUISTA ilmoita vain pelkkä luopuminen perintöosuuteen!

        Jos sulla on esim 2 lasta niin perinnöstä luopumispaperiin voidaan laittaa lauseke että luovun perinnöstä 2 lapseni hyväksi,se ei tuo tuplaveroja eikä sitä katsota perintöosan luovutukseksi.Näin ollen sun puheesi ovat ihan höpöpuhetta.
        Toinen seikka on se että molemmilta ei mene perintöveroa vaan jos asia tulkitaan perintöosan luovutukseksi niin silloin jättäjältä menee perintövero ja saajalta lahjavero,siinäkin meni sulla pieleen.

        Perinnöstä luopumispaperissa ei saa määrätä että kenelle perintö menee,luopumistapauksessa luovutettu osa menee määräämättäkin saajan lapsille näin ollen siinä ei määrätä että kenelle perintö menee vaikka paperissa lukisi että lapsille kun he kuitenkin jo lain mukaan saavat luopujan osuuden.

        Luopumispaperissa voi lukea ihan huoletta että luovun perinnöstä lapseni pekka puupään hyväksi,mutta jos määrätään että sijaantulija onkin joku muu kuin lapsi niin silloin paukkuu tuplaverot(perintövero ja lahjavero)


    • lrvcg

      Ilmoita pesänhoitajalle tilisi numero ja pyydä maksamaan sinne. Asia on sillä selvä. Voit tyhjentää tilisi saman tien. Kihlakunnanolusottomies ei tule niitä muutamaa tonnia koskaan kodistasi etsimään. Tililläsi olevat varat hän voi ulosmitata lähes viimeistä senttiä myöten.

      Luopuminen perinnöstä tarkoittaa ehdotonta luopumista. Perintö menee silloin sille tai niille, joille se olisi mennyt, jos perinnöstäluopuja olisi kuollut ennen perittävää. perintökaaren parenteelien mukaan 1) rintaperillisille tai heidän sijaansa tulleille 2) selkäperillisille 3) jos edellä mainittuja ei ole, menee perintö (josta luovuttu) sisaruksille tai heidän sijaansa tulleille. En viitsi jatkaa enää sedistä tädeistä tai enoista. Luopuja ei voi määrätä kenelle luovuttu perintö mene, vaan se menee perintökaaren mukaan.

      Ota perintö vastaan ja pidä hauskaa. Tuskin tullaan koskaan kyselemään. Jos perintö on kuitenkin suurempi kuin mainitsemasi muutama tonni, saattaisit syyllistyä velallisen epärehellisyyteen, koska et ole käyttänyt varojasi velkojen lyhentämiseen. Mutta tuskin sitäkään..

      • Anonyymi

        Ei ole mitään velallisen epärehellisyyttä, kenelläkään ei ole ilmoitusvelvollisuutta ulosoton suuntaan, jos ehdit saada ja käyttää rahat, ennen kuin ulosotto huomaa, niin mitään lakia ei ole rikottu.


    • Yllätyksiä tulee

      En kyllä suosittele että joku on niin tyhmä että siirtäisi vanhemmiltaan saamansa perinnön suoraan lapsilleeen. Tiedän tapauksia että jotkut ovat siirtäneet esimerkiksi asunnon tai kesämökin perintönä lapsilleen ja sairastunut sillä vällilla tai tullut muuten niin iäkääksi että olisi tarvittunut vaikka kotiin apua. Niin ei ole ollutkaan rahaa mistä maksaa kotiapu ja lapset ovat laittaneeet vanhainkotiin vaikka olisi pärjännyt kotihoidolla kotona.

      • Perinnötön

        Just joo, ja tässä kyseessä olevasta parista tonnistako se sitten kiinni on?


    • elä varojesi mukaan

      No eiks kannata ottaa itse perintö vastaan ja maksaa ihan suosiolla ulosottovelkojas ( kannattaa laittaa koko perintö velkojen maksuun), vai maksatatko ne mielummin tulevaisuudessa lapsillasi. aikuinen ihminen ota itseäsi niskasta kiinni. Itse olen kahden lapsen pienipalkkainen äiti ja maksan asuntolainoja ym. koskaan en ole jättänyt maksamatta mitään ja tiukkoina kuukausina olen soittanut jollekkin laskulle uuden päivämäärän sopimalla laskuttajan kanssa asiasta. Ulosotot ja muut perinnät tulevat hirveän kalleiksi korkojen kanssa ja ne kannattaa maksaa heti pois jos vaan pystyy ( ajattele mitä ja mikä summa lapsiasi odottaa korkojen kera tulevaisuudessa)

      • rneogbäe

        Koita nyt tajuta ettei lapset joudu maksamaan venhempiensa velkoja. Nykyään ei lapsia edes myydä orjiksi


      • 25

        Minä toimin juuri noin aikoinaan, kun sain 5000e perintöä äidin kuoltua. Maksoin takaajana yhden ihmisen pankkivelkaa ulosoton kautta. Kun äiti kuoli menin hautajaisten jälkeen ulosottomiehen luokse ja kerroin että perintö on tulossa. Sinne meni rahat, mutta toimin oikein ja rehellisesti. Ulosottomies sanoi, että jos on pankille maksamista, niin perintöä ei voi oikein hyvin siirtää kellekään; pankki tulee kyllä rahansa perimään joka tapauksessa. Yleisesti ottaen, kannattaa maksaa ne ulosottovelat pois, se on ainoa keino päästä veloista eroon. Saa aloittaa sitten puhtaalta pöydältä.


      • Perintämafia sucks..
        25 kirjoitti:

        Minä toimin juuri noin aikoinaan, kun sain 5000e perintöä äidin kuoltua. Maksoin takaajana yhden ihmisen pankkivelkaa ulosoton kautta. Kun äiti kuoli menin hautajaisten jälkeen ulosottomiehen luokse ja kerroin että perintö on tulossa. Sinne meni rahat, mutta toimin oikein ja rehellisesti. Ulosottomies sanoi, että jos on pankille maksamista, niin perintöä ei voi oikein hyvin siirtää kellekään; pankki tulee kyllä rahansa perimään joka tapauksessa. Yleisesti ottaen, kannattaa maksaa ne ulosottovelat pois, se on ainoa keino päästä veloista eroon. Saa aloittaa sitten puhtaalta pöydältä.

        Olipa surullinen Tuhkimotarina, ihan itsekö keksit vai auttoiko perintämafiatoimiston pomo?

        Tuo pankkiveto oli aika ovela, heh! Vai että oikein ulosottomies kertoili noin mukavia tarinoita pankin vallasta periä "joka tapauksessa"....


    • Kärpix

      Kuule maksa ulosottovelkasi vain pois. Suorastaan vi****aa tullaiset. Nim. Tässä on saanut faijan velkoja periä aivan tarpeeksi velallisilta, jotka eivät halua maksaa takaisin velkojaan. Raha kyllä kelpaa, mutta takaisin ei sitten makseta mitään.

    • lain suoma oikeus

      >> Kuule maksa ulosottovelkasi vain pois. Suorastaan vi****aa tullaiset. Nim.
      > Tässä on saanut faijan velkoja periä aivan tarpeeksi velallisilta, jotka eivät halua
      > maksaa takaisin velkojaan.

      Jos velkaa on niin paljon ettei sitä saa maksettua pois kuitenkaan ennen sen vanhentumista tai velkajärjestelyä, niin tietenkin siitä perinnöstä kannattaa silloin kieltäytyä.

      Silloinhan lapset perivät sen perinnön ja velkoja jää nuolemaan näppejään. Lapsilta niitä vanhempien velkoja on mahdoton periä vaikka olisivat saaneet miljardin euron perinnön kun ulosotossa olevat vanhemmat kieltäytyivät itse siitä perinnöstä.

    • töitä riittänee

      Oma näkemykseni ja kokemukseni on, että jos velkaa on paljon ja tulossa muutama lantti niin avustavilla on hanskat täynnä töitä isompien "kalojen" parissa, niin eivät juurikaan kiinnostu lopputuloksen ollessa edelleen pitkä miinus.

    • Joo....

      "Et pääse siitä mihinkään, uo vie kaiken viimeistä senttiä myöten. Ja viestistäsi päätellen perintö on tulossa lähiaikoina joten et voi enää siitä kieltäytyäkään ym keplottelua!

      Jos tästä jotain hyvää pitää löytää niin lyheneepä velka ;) "



      no kuka idiootti virallisesti tätä asiaa hoitaisi. Muutenhan valtion pellet saisivat itselleen kaiken.
      Annan toimivan neuvon ap:lle. Sovi ja kerro asiat tuttujesi kanssa ja hoida käteisellä, näin edistät omankäden oikeutta ja lakipellet saa nuolla näppejään. Olen kuullut että on toimiva keino.
      voin neuvoa lisää jos jätät yhteystietosi.

    • Kärpix

      Omistuista tässä viestiketjussa on se, että puhutaan lakipelleistä, ulosottomiehistä tai valtiosta, jotka jäävät nuolemaan näppejään, kun velat jätetään maksamatta. Velkojina on kuitenkin myös paljon tavallisia (köyhiäkin) pienyrittäjiä, yhden sijoitusasunnon omistajia (joilla voi olla esim.100 000 euroa pankkilainaa) jne. POINTTI on se, että on aivan mukavaa saada edes myöhässä takaisin sen mitä itselle kuuluu.

    • Velallinen myös

      Tarkista mitä laissa sanotaan velkojan oikeuksista tässä perintötapauksessa!

      • eraibvönä

        Mitäs ihmeen oikeuksia velkojalla sitten on? Ei mitään jos velallinen luopuu perinnöstä


    • &++&%?--

      Mitä oikeuksia velallisella on jos jättää velat maksamatta? Ei mitään. Ei oikeutta edes elää, eikä helpolla kuolla. Pitkän kaavan mukaan kiduttamalla.

    • digimaailma

      Valitettavasti et voi mennä asiaan väliin laillisesti mitenkään, tutki perintölakia. Tuohon tilanteeseen on omat asetuksensa. Googlaamalla löytynee.

    • N€uroottista

      Minä siirtäisin lapselle ellei tuomioistuin määrää pesänselvittäjää joka kuittaa saatavan, näin varmaan on ainakin silloin jos on yritysvarojen perinnästä kysymys.
      Perinnönjaosta saattaa tulla epäselvissä tapauksissa pitkä taival käräjöimistä ja isoissa perinnöissä jopa syytteitä velallisen epärehellisyydestä. Mieti mitä teet,
      etusijassa oikeastaan neuvon sinua neuvottelemaan ulosoton kanssa livennyksestä jos saat jotain helpotusta koska kuitenkin hoidat ulosottoasiaasi palkan kautta eteenpäin. Etenkin jos sinulla on perhettä, heillä on painava syy antaa harkinnallista armoa. Ulosotto voi ja on tiettävästi menetellyt näin joskus.
      Huomaa että sinulla on 3 kk ja vielä sittenkin lisäaikaluvalla aikaa järjestellä perinnön jakoa pesänhoitajien kanssa. Muutama tuhat euroa ei auta sinuakaan jos et osaa ottaa vastuuta raha-asioistasi joten tyydy siihen mitä saat voudin kanssa neuvoteltua. Kysy oikeusaputoimistosta tai juristilta lisää. Sellasia on mm. työttömien yhdistyksillä tavattavissa ja varmaan jossain muissakin palvelupaikoissa. Panikoimalla saat vaan sotkua aikaan ja annat itsestäsi viranomaisellekin epäluotettavan kuvan. Ota rauhallisesti.

      Ulosotto ja perintäbisnes kasvaa kuin sienet ja turkkilaiset pizzeriat suomessa,
      monilla on varmaan sama tilanne. Byrokratiaa vastaan taistellaan byrokratian kautta. Kylmän rauhallisesti. Olen lakannut jo kauan sitten säälimästä ja välittämästä, näistä. Ainakin joka 5 kadulla vastaantuleva on saanut perintälaskuja - ei se enää tunnu missään tässä maailmassa. Se on jo niin tavallista. Voin vakuuttaa että mitä perivätkin, menee espanjan kautta velkojien, velkojien, velkojien, velkojien velkojien ja velkojen velkojien velkojien kautta jonkun hämrän velat ostaneen sijoittajan salkkuun - ei ne voudin taskuun jää paitsi perimispalkkot jotka se vetää päältä.

    • Tuomari.

      Perinnöstä voi luopua. Vouti ei saa latiakaan. Googleta "perinnöstä luopuminen".

      • Ei ilmaiseksi

        Et voi luopua perinnöstä loukataksesi velkojasi oikeuksia! Tutustu lainsäädäntöön!


      • Tuomari.
        Ei ilmaiseksi kirjoitti:

        Et voi luopua perinnöstä loukataksesi velkojasi oikeuksia! Tutustu lainsäädäntöön!

        P@skaa. Perinnöstä voi luopua, siitä on oikein laki. Velkojat voivat pyyhkiä kätensä leppiin.

        "Perinnöstä luopuminen

        Perillinen voi luopua perinnöstä ja tämän voi tehdä joko ennen perittävän kuolemaa tai kuoleman jälkeen. Perinnöstä ei voi luopua kenenkään nimetyn henkilön hyväksi, vaan perimys määräytyy siten kuin luopuja olisi kuollut ennen perittävää. Jos luopujalla on lapsia, perintö menee näille luopujan sijaan edellyttäen, että myös lapset ovat perittävän perillisiä. Jos lapset ovat niin kaukaisia sukulaisia (esim. vainajan serkkuja), etteivät he peri, perintö menee muihin sukuhaaroihin. Perinnöstä luopumiseen ei tarvita erityistä syytä."


      • Espanja Krekka

        Mitä ihmeen oikeuksia velkojilla on jos luopuu perinnöstään ilman ehtoja? Ei mitään.

        Kaikilla meillä on laillinen oikeus käyttää perinnöstä luopumista. Byrokratiaa vastaan pitää taistella byrokratialla.

        Lainaaminen tai velaksi myynti on liiketoimintaa johon sisältyy luottoriskejä. Jos typeränä jakaa rahansa lainana riskikohteisiin niin kyllä siitä jonkinlaiset oppirahat kuuluu maksaa kukaan ei pakota lainaamaan tai myymään velaksi mitään kohteisiin joissa on suuri maksukyvyttömäksi ajautumisen riski. Mitään otamme sitten perinnöstä oikeuksia tätä velaksi myynti liiketoimintaa harrastavilla ei automaattisesti ole.

        Käykää hakemaan sieltä Espanjasta tai Kreikasta puuttuva osuus jos saatte.


      • koijari
        Ei ilmaiseksi kirjoitti:

        Et voi luopua perinnöstä loukataksesi velkojasi oikeuksia! Tutustu lainsäädäntöön!

        Et taida tuntea lakia, SUOMEN LAIN MUKAAN KAIKILLA ON OIKEUS KIELTÄYTYÄ PERINNÖSTÄ OLI ULOSOTOSSA TAI EI !!


    • Mistätietoa

      Minulla ainakin pesäosuus on mitattu ulos, ennen perunkirjoitusta. päiväys oli peräti lauantaille, maanantaina oli pk, jossa en ollut läsnä.

      Tässä on jo vuosi, ylikin, kun lähiomaiseni ilmoitti hukkaamiskiellosta. Nyt vouti on tulossa palkkaani, josta keskimäärin on kuukauteen mitattavaa 0-50 euroa, Sitä kun on tullut kootuksi verottajalle kunnon prosentilla, ettei niin paljon tulisi kuluja... Vai onko se prosentuaalinen?
      Jos joka kuu muutamasta egestä peritään käsittelykulut... Kiinnostavaa, miksi vouti ei ole pistänyt pesästä mitään realisointiin. Velkoja olisi niin jo saanut koko velan, ja kulutkin ois piilossa, itsellekkin ois jotain tullut.
      Miten kauan hukkaamiskieltoa voi pitää pesän kiusana, jos oikeasti mitään ei tehdä?
      Ja, mitä se vaikuttaa töissä käyntiin? Pelko että duuni menee alta.

      • rahat turvaan

        Oma kohtainen neuvo. esim 30k€ perintö tulossa ja menisi ulosottoon.
        alla vaiheet:: tarvitaan 3 valtakirjaa
        1. Perinnöstä luopuminen jos isä kuolee, eli ei ryhdy perintöön millään tavalla > siirtyy automaattisesti lapsille
        2. lahjakirja siitä osuudesta mikä koskee esim. edesmenneen äidin omaisuuteen joka on ositettu mutta ei jaettu.(esim kiinteistö raha tai osakkeet)
        jos pesän varat esim 60k€ ja perillisiä 2 sisarusta tekee 30 30k€ molemmlle.
        siitä 15K€ suoraan lapsille(perinnöstä luopuminen) ja toiset 15k€ lahjana äidin osalta koska ei voi luopua koska monesti aikaisemmin ositettu.
        lopputulos että jos 2 lasta niin 3999€ saa lahjoittaa verottomasti ja lopusta 3500€ menee 7% lahjavero noin 250€
        Näin veron määrä olematon ja rahat velkojien ulottumattomissa eikä koskaan mitään oikeutta niihin.


    • jk14

      vai iinn

    • En luopunut ; )

      mulla oli n42.000e velkaa maksoin vuotille velan pois,koska olin tullut ainkoinaan sanoneeksi,että maksan kerralla ,jos minulla vaan elopäiviä riittää.No vielä jäikin sen verran,että nyt ei ole velkaa ja on ok-talo,kesämökki ja auto.Nyt on mukava kalastella ja ennenkaikkea oleskella vaan.Noita ongelmia tulee,mikäli perii persaukisen.

    • perijätär------

      Mun tapauksessa uo-mies on saanut tiedon vasta nyt kun lähiomaiseni kuolemasta on kulunut kuukausia ja perunkirjakin tehty jo aikoja sitten sekä rahat jaettu.
      Ei saanut latiakaan velkojat.
      Tiedän kyllä, että uo voi pyytää pankista saldon niiltä tileiltä, jotka ovat käytössäni, mutta rahat on jo pois sieltäkin.
      Paremmassa tallessa.

    • Lottoaja

      paskat uo mitään vie. Eipä ne koske lottovoittoihinkaan...ja KOKEMUSTA on :D

    • marike60

      mulle tuli n.kymmenen vuotta sitte perintöö,ja uo olis vieny sen,mutta se lakimies joka hoiti perunkirjotuksia ym sattu oleen hyvä tuttu,niin hän neuvoi että avaa aivan uusi tili pankkiin,laita se lastesi nimille,ja sinne rahat.näin tein,ja uo ei päässyt 25.000mmk käsiksi.tai voi siittä olla kauemminki,kumminki oltiin mummun markan aikaa..

    • realistisuutta ihmis

      "Kyllähän ulosotto ne vie , sorry
      tai sitten kyselevät myöhemmin että olet saanut perintöä .
      missä rahat.
      Kyllä ulosotossa on kaikki tiedot saavat sen selville ."

      Niin ja mitä sitten että kyselevät myöhemmin? siinäpä kyselevät tyhjää. Rahat on jo aikaa sitten ryypätty lomareissulla sen jälkeen muu omaisuus. Ei se paraskaan uo haista sitä setelikassia kaverin saunamökin lattialautojen alta :-) Tämä maa on tupaten täynnä surkeita joilla on muutaman kymppi/ sadantonnin ulosotot, ja heiltä toisinaan siitä palkasta jos sellainen tulee niin jotain napataan, yleensä otettavaa ei paljon ole eikä tule

    • ,vmm,vm,v

      Tämä ketju täynnä virheitä, mutta innokkaita neuvojia riittää siitäkin edestä.

      Perinnöstä voi luopua tietyssä ajassa vainajan kuoleman jälkeen. Luopuminen tehtävä määrämuotoisesti ja luopujan ulosoton sekä konkurssin osalta lisäehtoja, ulosotolla rajoitetumpi.

      Lahjakirjalla luopuminen on sitten kokonaan eri tilanne, koska silloin perintö on otettu vastaan ja velkojat pääsee siihen käsiksi takaisinsaannin kautta halutessaan.

    • pitkänenä

      Tee niinkuin minä.Tarpeeksi ajoissa julkisesti sano isääsi/äitiäsi kusipääksi,niin he ovat oikeutettuja kieltämään sinut perinnönsaajaksi.
      Rahat menee kodittomien kollikissojen hyväksi.
      Näin kävi mulle ja ulosotto jäi nuolemaan näppejään.
      Hah...haa

    • Aviopuolison perintö

      Mulla paljon ulosotossa velkaa. Aviomiehelle tulossa perikunnan omistaman talon myynnistä perintörahaa. Jos olen oikein ymmärtänyt, minulla ei ole lain mukaan oikeutta noihin rahoihin, eikä näin ollen myöskään niitä voida ulosmitata minun velkojeni maksamiseksi. Pitääkö paikkansa? Velat siis minun velkojani, ei miehen kanssa yhteisvastuullisesti otettuja. Tietääkö joku?

      • jhedfj

        Pitää paikkansa. Omaisuus avioliitossa ei ole yhteistä, joten UO ei voi ulosmitata miehesi perintöä lyhentääkseen velkojasi.


      • 1/300000:sta
        jhedfj kirjoitti:

        Pitää paikkansa. Omaisuus avioliitossa ei ole yhteistä, joten UO ei voi ulosmitata miehesi perintöä lyhentääkseen velkojasi.

        Minä tein näin.
        Minulla oli pankkitili Ruotsissa kun kerran olen asunut siellä.
        Isäni kuoli Ruotsissa jokin aika sitten ja annoin tietenkin pesänselvitystä hoitaneelle asianajajalle sen Ruosissa olevan tilinumeroni.Sinne tulivat rahat.
        Hyppäsin sitten laivaan ja purjehdin Tukholmaan ja nostin tililtäni rahat.
        Tulin Suomeen.Otin töistäni lomaa ja matkustin etelään juhlimaan.
        Rahaa on vieläkin tallessa,osa siellä Ruotsissa ja osa vaatekaapin ylähyllyssä kenkälaatikossa.
        Ja UO ei tiedä mitään.


      • Anonyymi
        1/300000:sta kirjoitti:

        Minä tein näin.
        Minulla oli pankkitili Ruotsissa kun kerran olen asunut siellä.
        Isäni kuoli Ruotsissa jokin aika sitten ja annoin tietenkin pesänselvitystä hoitaneelle asianajajalle sen Ruosissa olevan tilinumeroni.Sinne tulivat rahat.
        Hyppäsin sitten laivaan ja purjehdin Tukholmaan ja nostin tililtäni rahat.
        Tulin Suomeen.Otin töistäni lomaa ja matkustin etelään juhlimaan.
        Rahaa on vieläkin tallessa,osa siellä Ruotsissa ja osa vaatekaapin ylähyllyssä kenkälaatikossa.
        Ja UO ei tiedä mitään.

        Isäsi olisi kannattanut mieluummin lahjoittaa rahat hyväntekeväisyyteen kuin rahoittaa juominkejasi. Varmasti hän olisi löytänyt hyviä hyvätekeväisyyskohteita.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3154
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2121
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1895
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe