Hei,
minulla on käytössä Canonin DPP ohjelma kuvien käsittelyyn. Aiemmin Canonin EF 50mm 1.4 oli helppo poistaa vinjetointi kyseisellä DPP ohjelmalla.
Miten saan poistettua vinjetointia Sigman 50mm 1.4 objektiivilla otetuista kuvista helpoiten?
Vinjetointi pois 50mm 1.4 Sigmasta?
6
300
Vastaukset
- Lightrooom
Helpoin tapa lataa Lightroom ja paina autocorrect oikeanpuoleisesta moduulista Develop-osassa.
- ljkghkjujik
Ei siinä ohjelmamainoksia tarvita.
Millä tahansa ohjelmalla onnistuu, jos sen tietokanta sisältää ko. objektiivin. Canonin ohjelmat ei sisällä muita kuin sen omien objektiivien tiedot.
Monissa ohjelmissa, ehkä Canoninkin on myös manuaalinen säätö. Liulla valotetaan reunoja. saa joskus ihan "invertoidun" vinjetoinnin aikaiseksi, kun vetää säädön tappiin. - Lightroom
ljkghkjujik kirjoitti:
Ei siinä ohjelmamainoksia tarvita.
Millä tahansa ohjelmalla onnistuu, jos sen tietokanta sisältää ko. objektiivin. Canonin ohjelmat ei sisällä muita kuin sen omien objektiivien tiedot.
Monissa ohjelmissa, ehkä Canoninkin on myös manuaalinen säätö. Liulla valotetaan reunoja. saa joskus ihan "invertoidun" vinjetoinnin aikaiseksi, kun vetää säädön tappiin.Tässä kysyttiinkin helpointa tapaa ja tuo oli mielestäni helpoin tapa tehdä se....
- Räpi
Lightroom kirjoitti:
Tässä kysyttiinkin helpointa tapaa ja tuo oli mielestäni helpoin tapa tehdä se....
Komppaan!
Sen lisäksi LR on parhaita kuvankäsittelyohjelmia josta on juuri ilmestynyt 4 version beta joka on nyt ladattavissa. Ilmainen luultavasti sen 30 vrk, vaatii rekisteröitymisen Adobeen.
Äärimmäisen suositeltava!
http://labs.adobe.com/technologies/lightroom4/ Räpi kirjoitti:
Komppaan!
Sen lisäksi LR on parhaita kuvankäsittelyohjelmia josta on juuri ilmestynyt 4 version beta joka on nyt ladattavissa. Ilmainen luultavasti sen 30 vrk, vaatii rekisteröitymisen Adobeen.
Äärimmäisen suositeltava!
http://labs.adobe.com/technologies/lightroom4/Myös Elements sisältää vinjetoinnin korjauksen ollen halvempi hankkia kuin LR, uskoakseni.
- Lightroom
Työeläkeläinen kirjoitti:
Myös Elements sisältää vinjetoinnin korjauksen ollen halvempi hankkia kuin LR, uskoakseni.
Vaikka tätä nyt ei saisi suositella mutta kröh Piratebay höm.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as983772Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna363251- 603219
- 683029
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)682894Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.672819On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle632524Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä802321- 692168
- 452162