Ristiin rastiin kaunista Gran Ganariaa helmikuu 2012

Kanarian saarista Gran Ganaria on kolmanneksi suurin ja kaikenlisäksi erittäin kaunis saari. Olen reissannut Kanarialla joulukuusta 1972 lähtien jokseenkin kaikilla saarilla La Palmaa lukuunottamatta. Koska olen liikunnasta tykkäävä ihminen, en juurikaan viihdy hotellissa ja sen uima-altaalla, joten joko kävelen, ajan pyörällä tai autoilen ympäri saarta. Luulempa, että ihmiset, jotka viihtyvät vain altaalla ja allasbaarissa, eivät tiedä matkakohteestaan juuri mitään. Jos vielä " useimmiten ukko" ryyppää koko loman, niin eipä siinä ole juuri kehusmista.
Sanoisin kuitenkin, että Kanariansaaret ovat meille suomalaisille ihanteellinen matkakohde. Siellä ei ole koskaan liian kuuma, ei tartte hikoilla tukka ja paita märkänä, eikä istua ilmastoiduissa huoneissa. Voin sen kertoa hyvällä omalla tunnolla, koska olen itse asunut kolme vuotta maassa, jossa ei puoleen vuoteen laskenut lämpötila juurikaan alle 40 plus celsiuksen. Minä ymmärrän nuoria, jotka rakastavat kaukoidän lämpötiloja ja kyllähän niihin tottuu ( noin 3 viikkoa), mutta harvapa siellä niin pitkän loman viettää.
Edelleen hehkutan Kanarian puolesta. Menkää hotellia etemmäs ja katselkaa paikkoja muualtakin. Kanarian historia on aivan huikea. Hyvänä oppaana voisi olla esim. Korpelan vaelluskirjat eri saarilata. Kirjastoista ja kirjakaupoista löytyy, joten tutustukaa. Kanaria on ihana paikka ja lentoaikan aivan kohtuullinen. Itse olen kylläkin seuraavaksi menossa Etiopiaan. Kerron, jos löydän jotakin merkittäv ää!

7

259

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Canarias, te quiero

Kanaria on saariryhmä jossa todellakin uskomattoman upea ja monipuolinen luonto ja tutustumisen arvoinen kulttuuri.

Oikea ja todellinen Kanaria ei löydy saarten rannikoiden turistirysistä vaikka moni niin luuleekin.

Vaihtakaa edes kerran hotellin uima-allasalue tai suomikuppila johonkin aitoon ja alkuperäiseen jotta näette että Kanaria ei ole teflonia ja suomipoppia!

• Amaria13

Hienoa tekstiä! Olen samaa mieltä kanssasi. Olemme menetelleet juuri samoin kuin sinä, ehkä pyöräilyä lukuunottamatta, mutta myös viihtyneet altaalla ja siinä baarissakin. Patikointia ja autoilua olemme harrastaneet paljon ja lisää on tulossa. Koska olen niin kovin mieltynyt Gran cnanariaan en toisaalta haluaisi hehkuttaa sitä paljon, koska jos sinne alkaa tulla tunkua on osa rauhasta ja tunnelmasta menetetty. Kävimme Korpelan kirjan mukaisella reitillä eism. Santa Luciassa ja siellä oli todella ihanaa, vastaan tuli vain yksi saksalainen perhe. Toivottavasti sama rauha jatkuu...

• Jaana S

Muuten ole 100% samaa mieltä - samalta kokemuspohjalta, mutta Korpelan vaellusoppaita en voi ainakaan varauksetta suositella niissä olevien pienten, mutta merkittävien virheiden takia. Ei niillä ohjeilla eksymään pääse, mutta parempiakin ohjeita on tarjolla netissä - ei tosin välttämättä suomen kielellä.

• Moro! Olet Jaana kyllä aivan oikeassa. Esim. se, että kirjoitetaan oppaassa talon värin mukaan, joka voi vuosien aikana muuttua. Kuitenkin kunnioitan Korpelaa, että hän on tehnyt valtavan työn meille suomalaisille kartoitettaessaan näitä reittejä. Minä tiedän myös, että löytyy oppaita myös englannin kielellä tai espanjaksi, mutta eihän me kaikki näillä kielillä pärjää!

• patikkapate

No, olemme Korpelan oppaan mukaan patikoineet useita reittejä ja huomanneet nuo samat epäkohdat. Toisaatla se on merkinnyt vain seikkaulua. Esim. reitti, mikä lähtee Palmitos Parkista ei pelittänyt; edessä oli heti kameroin vartioitu portti tielle, minkä piti mennä Helga meinhofin urheiluhotellille. Uskalsimme kuitenkin "ohittaa" portin pusikon kautta ja pääsimme reitille ongelmitta. Kivaa oli!
        päivitystä ne reititi tietenkin tarvitsisvat, joten lisää Korpeloita!

• Kohta matkaan

Hei, olipa asiallista ja mukavaa keskustelua! Olemme lähdössä 2.3. Marina Eliteen Puerto Ricoon kolmen hengen seurueella ja polkupyörän vuokraus on työn alla. Tarkoitus on pyöräillä rannikkoja ja pistäytyä turistialueen ulkopuolisissa kylissä. Onko teillä pyöräilykokemuksia? Myös etelärannikon vaellusreitit kiinnostavat!

• Varmasti löydät hienot vuoristotn ylätasankoineen ja luolineen, muusta luonnosta en osaa juurikaan arvella kun en ole käynyt, mutta joskus on ollut mielessä vilkaista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      21
      1361
    2. 67
      1295
    3. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      133
      1251
    4. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      108
      1245
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      67
      1059
    6. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      999
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      94
      967
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      182
      923
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      87
      880
    10. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      45
      871
    11. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      801
    12. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      696
    13. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      43
      666
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      58
      653
    15. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      646
    16. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      628
    17. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      87
      628
    18. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      123
      602
    19. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      576
    20. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      52
      574
    Aihe