Kiinanskootterien ruusut ja risut

Skootteria ostava

Perheen jälkikasvuille - kumpaakin sukupuolta - pitäisi hankkia kaksi skootteria ja kovasti kiinnostaisi tuo kiinalainen, jota myydään monella eri merkillä, ihan kustannussyitä. Kuitenkin negatiivistakin palautetta näkee paljon ja se mietityttää.

Kertokaapa ihmiset, joilla on noita kiinalaisia skoottereita sen hyviä ja huonoja puolia vaikka ihan lyhyesti.
Voin vaikka itse aloittaa:
Ruusuja: halpa, uusi
Risuja: hepposen oloinen

27

6870

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jorma™

      itse ainakin olen tyytyväinen hintaa ja laatuun vaikka se ehkä ei "vielä" liikukkaan kummemmin... johtuukohan se että ekaa huoltoa ei vielä ole tehty(300km) jossa säädöt ja kaikki tsekataan kuten venttiilit jne... ajaessa tuntuu kuin olisi lehmän selässä ja yrittäisi samaan aikaa vääntää sarvesta lisää vauhtia ja vastaus on "aaaammmmmuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu" heh olipa vertaus mutta osuva kuitenkin jos vertaa kaksitahtiseen joka lähtee eikä vikise...

      Mutta jos kuvat kiinnostaa niin tuossa linkki juuri tulleista härveleistämme :)

      http://groups.msn.com/skootterisivut/uudetskootterit.msnw?albumlist=2

    • Sanili Forte

      Itse ostin Sanili Forten Hong Kong tavaratalosta reilu kuukausi sitten,ja nyt noin 1000km sillä ajettuani,en voi olla kuin tyytyväinen skootteriin.Tietenkään en asettanut vaatimustasoa kovin korkealle,maksaahan tuo vain n.1/3 ns.merkkiskootterin hinnasta,mutta kaikki nuo odotukset skootteri on ylittänyt.En nyt tietenkään ole tässä kehumassa skootteria maasta taivaisiin,mutta ehdottomasti on hintansa"väärtti".Olen aikaisemmin läpikäynyt neljä mopoa,yhden kevytmoottoripyörän,ja kolme moottoripyörää,eli ei tämä kaupunkiajelua kesäsäässä varten hankkimani Sanili ole ensimmäisin kosketus 2-pyöräisiin,eikä varmasti myöskään paras,mutta mielestäni ihan kelvollinen ajettava.

    • Speedy Gonsales

      Sanili Forte kulkee vakiona n.70km/h, mutta kiihtyvyys on aika huono ja skootteri tykkää hyytyä aina n.40km:iin tunnissa ylämäissä, mutta ongelman korjasin siten, että laitoin skootterin variaattoriin kevyemmät paino-rullat, niin johan kiihtyvyyskin lisääntyi. Sanili on myös erittäin pieni, verrattuna "merkki-skoottereihin", ja sen huomaa jokaisessa, vähänkin isommassa kynnyksessä, jolloin matala pohja ottaa kiinni maahan.

      Nyt on ajettu noin 1200km ja ainoat viat ovat olleet: imukaulan hapertuminen (kait tyyppivika), oikeanpuoleisen takavilkun "toiminta häiriö" ja putsarin pidike variaattorista katkesi, joten se roikkui viikon verran irrallaan. Kaikki viat meni takuuseen ja nyt skootteri on kuin uusi!

      Olen ollut erittäin tyytyväin siihen, etten mennyt ostamaan ns."merkki-skootteria", koska Sanili Forte on ollut erittäin hyvä maantie-skootteri. Suosittelen kaikille...!

    • Fudempi

      Mulla se on ollut aika rajussa käytössä. Katteet ei oikein kestä ja niitä mä olen teipannut. Samoin muut muoviosat. Piuhoja irtoo, mutta ei kesällä valoja kukaan kaipaa. Mut kulkee se, toistaseks. Kerran jätti tielle, sähkövika. Pieni se on.

    • no1

      no itelläni on tollanen fude ollu ny 10 päivää ja hyvin on toiminut ainoa asia mikä ottaa päähän on se ettei se oikeen tykkää kiihtyä, tuon takia ajattelin variaattorin rullat vaihtaa kevyempiin kun se kuulemma auttaa .Hintalaatu suhde on hyvä ja kannattaa ostaa

      (muuten sattuisiko ketään tietämään onko variaattorin vakio rullien vaihtaminen kevyempiin sallittua ?)

      • nyypie

        Eka määräaikaishuollossa vaihdatin 5,5g rullat ja samalla tappi kaasarista "hävisi" johonkin :). Huollon jälkeen skootteri on ollut kuin eri peli, kiihtyy näppärästi 50 km/t ja sillä on ilo ajella liikenteen seassa. Huippuja en ole edes kokeillut kun tuosta ylöspäin alkaa jo skootterin ajo-ominaisuudet/jarrut tulla vastaan.

        Asiaa sivuten, tämän aamun paikallislehdestä tuli luettua että skootterikuski kuollut tultaessa "alikäytävän mutkaan" ja syynä todennäköisesti liian luja tilannenopeus, siis älkää virittäkö niitä skootterita jos ette osaa ajaa niillä !


      • mikäli huippunopeus

        pysyy 45km/h


    • Asentaja

      Ruusut:
      Halpa, moni niistä toimiikin
      Nokka-akselissa on kuulalaakerointi
      Risut:
      Kaasutin, ainoa mitä pystyy säätämään on tyhjäkäynti. Karkeaa, halpaa tekoa, seosta ei pysty säätämään ollenkaan. Pääsuutin on kiinteä. Jos Fudea haluaa parantaa täytyisi kaasutin ehdottomasti vaihtaa.
      Öljynsuodattimen puuttuminen moottorista. Öljyt täytyy vaihtaa 300 km välein. Tämän takia Fudesta ei saa kunnollista tekemälläkään.
      Happoakku. Fudessa ei saisi käyttää happoakkua, mutta halvan hinnan takia sellainen tulee kuitenkin mukana.
      Sähkölaitteissa paljon vikoja ja osa on sellaisia, että matkanteko keskeytyy.
      Kaikissa asioissa on säästetty. Pienellä lisäpanostuksella siitä olisi saanut kunnollisen vehkeen.

      • asentaja 2

        Miksi seoksia pitäisi kaiken aikaa säätää. Eikö mopo hankita ajamista varten.
        Käsien paikka on sarvissa ei kaasuttimessa.
        Ja ei öljyjä tarvi vaihtaa 300 km välein, tai tietysti vaikka 100 välein jos ei käytä kunnon öljyjä. Ja jos öljyä menee 7-8 dl kerralla, vaihtelee niitä vaikka joka päivä, jos on aikaa ja mielenkiintoa ruuvailla kaasuttimen seoksiakin.
        Ei öljynvaihtoväli ole siitä kiinni mikä on mopon merkki.
        Öljynsuodatinkin on täysin turha, täytyy vaan pitää itse huoli ettei kaatele moottoriin öljyn mukana kiviä. Koneessa oleva sihti riittää kyllä.
        Ei 2-tahti koneissakaan mitään öljynsuodattimia ole - kaikki kaasuttimen ilman mukana tulevat epäpuhtaudet kulkevat kampikammion ja sielä olevien liikkuvien osien kautta.
        4-tahtikoneessa öljytila on umpinainen minne ei epäpuhtaudet edes pääse.
        Älä käytä nimimerkkiä "asentaja" jos olet noin pihalla perusasioista.
        Mopot on tarkoitettu mopoiksi ja kilpapyörät kilpapyöriksi.


      • Asentaja
        asentaja 2 kirjoitti:

        Miksi seoksia pitäisi kaiken aikaa säätää. Eikö mopo hankita ajamista varten.
        Käsien paikka on sarvissa ei kaasuttimessa.
        Ja ei öljyjä tarvi vaihtaa 300 km välein, tai tietysti vaikka 100 välein jos ei käytä kunnon öljyjä. Ja jos öljyä menee 7-8 dl kerralla, vaihtelee niitä vaikka joka päivä, jos on aikaa ja mielenkiintoa ruuvailla kaasuttimen seoksiakin.
        Ei öljynvaihtoväli ole siitä kiinni mikä on mopon merkki.
        Öljynsuodatinkin on täysin turha, täytyy vaan pitää itse huoli ettei kaatele moottoriin öljyn mukana kiviä. Koneessa oleva sihti riittää kyllä.
        Ei 2-tahti koneissakaan mitään öljynsuodattimia ole - kaikki kaasuttimen ilman mukana tulevat epäpuhtaudet kulkevat kampikammion ja sielä olevien liikkuvien osien kautta.
        4-tahtikoneessa öljytila on umpinainen minne ei epäpuhtaudet edes pääse.
        Älä käytä nimimerkkiä "asentaja" jos olet noin pihalla perusasioista.
        Mopot on tarkoitettu mopoiksi ja kilpapyörät kilpapyöriksi.

        Asentaja -titteliä käytän, koska työnantaja maksaa pienkoneiden asentamisesta. Hyvä tai huono on jo sitten eri juttu. Tuon kaasuttimen suhteen ainakin lopputulos oli huono, koska seossuhdetta ei saanut oikeaksi - neulankorkeutta muuttaa, suutinta vaihtaa ja oikeasta polttoainepinnasta ei ole informaatiota. Se on joko oikea tai väärä; sitä ei kukaan tiedä. Takuuseen saa uuden kaasarin, toivotaan, että siinä säädöt ovat kohdallaan. Jos ei - otetaan taas uusi. Nuo mainitsemani kaasuttimen pikkuosat ovat muuten kuluvia ja joskus ne pitäisi vaihtaa. Fuden/Streamyn kaasariin niitä ei vaihdeta.
        Mopo hankitaan ajamista varten. Jos kaasutin ei toimi ei mopollakaan ajeta.
        Hyvän esimerkin moottoriöljyn joukossa olevista epäpuhtauksista saa avaamalla käytetyn suodattimen. Huomaa, että ne ovat syntyneet moottorissa ja epäpuhtauksien suodatus on erittäin tarpeellinen osa 4-T moottorin voitelua. Fudessakin sen pitäisi olla, mutta se puuttuu.
        Moottoressa käytetään ilmansuodattimia estämään ilman mukana tulevia epäpuhtauksia.
        4-tahtimoottori ei ole umpinainen. Talvisin saattaa esimerkiksi isäsi autosta ( ellei se ole 2-tahtinen Wartburg) huohotinputki jäätyä ja silloin moottorin sisällä olevat paineenvaihtelut eivät pääse tasaantumaan. Moottori ei tällöin toimi ja syntyvä lipaine voi pullauttaa akselitiivisteet pois paikaltaan.


      • asentaja2
        Asentaja kirjoitti:

        Asentaja -titteliä käytän, koska työnantaja maksaa pienkoneiden asentamisesta. Hyvä tai huono on jo sitten eri juttu. Tuon kaasuttimen suhteen ainakin lopputulos oli huono, koska seossuhdetta ei saanut oikeaksi - neulankorkeutta muuttaa, suutinta vaihtaa ja oikeasta polttoainepinnasta ei ole informaatiota. Se on joko oikea tai väärä; sitä ei kukaan tiedä. Takuuseen saa uuden kaasarin, toivotaan, että siinä säädöt ovat kohdallaan. Jos ei - otetaan taas uusi. Nuo mainitsemani kaasuttimen pikkuosat ovat muuten kuluvia ja joskus ne pitäisi vaihtaa. Fuden/Streamyn kaasariin niitä ei vaihdeta.
        Mopo hankitaan ajamista varten. Jos kaasutin ei toimi ei mopollakaan ajeta.
        Hyvän esimerkin moottoriöljyn joukossa olevista epäpuhtauksista saa avaamalla käytetyn suodattimen. Huomaa, että ne ovat syntyneet moottorissa ja epäpuhtauksien suodatus on erittäin tarpeellinen osa 4-T moottorin voitelua. Fudessakin sen pitäisi olla, mutta se puuttuu.
        Moottoressa käytetään ilmansuodattimia estämään ilman mukana tulevia epäpuhtauksia.
        4-tahtimoottori ei ole umpinainen. Talvisin saattaa esimerkiksi isäsi autosta ( ellei se ole 2-tahtinen Wartburg) huohotinputki jäätyä ja silloin moottorin sisällä olevat paineenvaihtelut eivät pääse tasaantumaan. Moottori ei tällöin toimi ja syntyvä lipaine voi pullauttaa akselitiivisteet pois paikaltaan.

        Isäsi varre ja 4t-mopo ovat kaksi eri asiaa.
        Fudessa ja muissa zy50qt-7-skoottereissa n.0,8 litraa öljyä,kuten muissakin mopoissa.
        Tuollainen pieni öljymäärä korkeissa lämpötiloissa joutuu aika koville ja menettää pienessä ajassa "toimintakykynsä".
        Se, onko moottorissa öljynsuodatinta, tai ei, ei vaikuta öljyn vaihdon tarpeeseen.
        Monesti oletetaan, että öljynsuodatin antaa mahdollisuuden harvempaan öljynvaihtoon, mutta öljyjen kestollakin on rajansa.
        Koeta laittaa 8 dl öljyä paistinpannuun liedelle, ja "aja" sillä jonkin aikaa, niin näet tuloksen.


      • Asentaja
        asentaja2 kirjoitti:

        Isäsi varre ja 4t-mopo ovat kaksi eri asiaa.
        Fudessa ja muissa zy50qt-7-skoottereissa n.0,8 litraa öljyä,kuten muissakin mopoissa.
        Tuollainen pieni öljymäärä korkeissa lämpötiloissa joutuu aika koville ja menettää pienessä ajassa "toimintakykynsä".
        Se, onko moottorissa öljynsuodatinta, tai ei, ei vaikuta öljyn vaihdon tarpeeseen.
        Monesti oletetaan, että öljynsuodatin antaa mahdollisuuden harvempaan öljynvaihtoon, mutta öljyjen kestollakin on rajansa.
        Koeta laittaa 8 dl öljyä paistinpannuun liedelle, ja "aja" sillä jonkin aikaa, niin näet tuloksen.

        Sotket taas asioita, mutta eipä se haittaa. Onhan varmasti pitkä aika siihen kun täytät 15 vuotta ja saat oman mopon.
        Voiteluöljyt sitovat syntyneitä epäpuhtauksia ja kunnollisessa moottorissa ne jäävät öljynsuodattimeen, eivätkä kierrä moottorissa edes sitä yhtä kertaa. Suodatusaste on millin sadasosia. Fudessa kiintoaineet ovat koko ajan voitelukierrossa. Likainen öljy ei kestä pintapainetta yhtä hyvin kuin suodattunut. Hyvä esimerkki on Hondan monessa 49...450cc moottoreissa: niissä on erinomaisesti toimiva keskipakosuodatin, mikä pitää puhdistaa säännöllisesti. Jos tämän jättää tekemättä moottori ei kestä kovinkaan pitkään.

        Öljyssä pitää olla riittävä lämpötilankesto. Eräs ominaisuus on öljyn haihtuminen:halvoissa öljyssä tämä voi olla 30%, huippuöljyissä alle 10%. Siis paistinpannulla ohuet jakeet haihtuvat ja raskaat jäävät pannulle, tämä muuttaa myös öljyn viskositeettia. Tämä on havaittavissa myös kuluneessa moottorissa. Ohuet jakeet näkyvät pakokaasussa sinisenä savuna ja raskaat karstana sylinterissä. Samoin käy moottorin kuumimmissa osissa, mutta öljynsuodatus poistaa karstan.
        Ylikuumennut öljy menettää voiteluominaisuutensa ja se on vaihdettava.
        Suomessa moottorit eivät joudu kovin suurelle rasitukselle lämpötilan vuoksi verratuna johonkin todella kuumaan maahan.
        Miten olet havainnut, että moottoriöljysi on menettänyt pienessä ajassa toimintakykynsä?
        Onko syy itse Fuden moottorissa vai heikkolaatuisessa öljyssä?


      • Sepe

        Soopaa liikkellä. Itselläni on fude jossa on uimurikaasutin. Kaasuttimessa on normaalit säädöt. Eli tyhjäkäyntisäätö päällä ja seossaatö kulkusuuntaan katsottuna vasemmalla puolella kaasuttimen kyljessä. Kaasutin on sama kuin mikunin vastaava ja on käytössä 99% japanilaismoottoripyörissä. Säädöt olen aikaisemmin kirjoittanut tänne. Eli lue jos et osaa säätää. Kulut paranevat huomattavasti.


      • Honda
        Sepe kirjoitti:

        Soopaa liikkellä. Itselläni on fude jossa on uimurikaasutin. Kaasuttimessa on normaalit säädöt. Eli tyhjäkäyntisäätö päällä ja seossaatö kulkusuuntaan katsottuna vasemmalla puolella kaasuttimen kyljessä. Kaasutin on sama kuin mikunin vastaava ja on käytössä 99% japanilaismoottoripyörissä. Säädöt olen aikaisemmin kirjoittanut tänne. Eli lue jos et osaa säätää. Kulut paranevat huomattavasti.

        Ensinkin: Honda on maailman suurin prätkävalmistaja ja käyttää Keihiniä. Mikuni on myös laadukas kaasari. Fuden on täysin ala arvoinen - ÄLÄ IKINÄ vertaa sitä noihin merkkituotteisiin.
        Se seossäätö on tyhjäkäyntiä varten silloin kun luisti on alhaalla. Muuten sillä ei ole merkitystä.
        Varinaista seosta säädetään noissa merkkikaasareissa:
        1. Pääsuutinta muuttamalla - Fudessa kiinteä, ei voi muuttaa
        2. Luistimen neulan korkeudella - Fudessa kiinteä, ei voi muuttaa
        3. Uimurikammion bensapintaa säätämällä - Fudessa kiinteä, ei voi säätää


      • Miten
        Asentaja kirjoitti:

        Sotket taas asioita, mutta eipä se haittaa. Onhan varmasti pitkä aika siihen kun täytät 15 vuotta ja saat oman mopon.
        Voiteluöljyt sitovat syntyneitä epäpuhtauksia ja kunnollisessa moottorissa ne jäävät öljynsuodattimeen, eivätkä kierrä moottorissa edes sitä yhtä kertaa. Suodatusaste on millin sadasosia. Fudessa kiintoaineet ovat koko ajan voitelukierrossa. Likainen öljy ei kestä pintapainetta yhtä hyvin kuin suodattunut. Hyvä esimerkki on Hondan monessa 49...450cc moottoreissa: niissä on erinomaisesti toimiva keskipakosuodatin, mikä pitää puhdistaa säännöllisesti. Jos tämän jättää tekemättä moottori ei kestä kovinkaan pitkään.

        Öljyssä pitää olla riittävä lämpötilankesto. Eräs ominaisuus on öljyn haihtuminen:halvoissa öljyssä tämä voi olla 30%, huippuöljyissä alle 10%. Siis paistinpannulla ohuet jakeet haihtuvat ja raskaat jäävät pannulle, tämä muuttaa myös öljyn viskositeettia. Tämä on havaittavissa myös kuluneessa moottorissa. Ohuet jakeet näkyvät pakokaasussa sinisenä savuna ja raskaat karstana sylinterissä. Samoin käy moottorin kuumimmissa osissa, mutta öljynsuodatus poistaa karstan.
        Ylikuumennut öljy menettää voiteluominaisuutensa ja se on vaihdettava.
        Suomessa moottorit eivät joudu kovin suurelle rasitukselle lämpötilan vuoksi verratuna johonkin todella kuumaan maahan.
        Miten olet havainnut, että moottoriöljysi on menettänyt pienessä ajassa toimintakykynsä?
        Onko syy itse Fuden moottorissa vai heikkolaatuisessa öljyssä?

        Miten poika joka ei tiedä öljynsuodattimen tärkeyttä kehtaa kutsua itseään asentajaksi?


      • J.J.
        Miten kirjoitti:

        Miten poika joka ei tiedä öljynsuodattimen tärkeyttä kehtaa kutsua itseään asentajaksi?

        Asentaja 2 on siuntiolainen skootterijobbari, joka tarjoaa myös huoltopalveluja. Eipä poju tunne tekniikkaa. Meinasin kuolla nauruun, kun peelo selitti 2-t moottoreista ja ilman epäpuhtauksista sekä umpinaisesta moottorista.


      • Sepe
        Honda kirjoitti:

        Ensinkin: Honda on maailman suurin prätkävalmistaja ja käyttää Keihiniä. Mikuni on myös laadukas kaasari. Fuden on täysin ala arvoinen - ÄLÄ IKINÄ vertaa sitä noihin merkkituotteisiin.
        Se seossäätö on tyhjäkäyntiä varten silloin kun luisti on alhaalla. Muuten sillä ei ole merkitystä.
        Varinaista seosta säädetään noissa merkkikaasareissa:
        1. Pääsuutinta muuttamalla - Fudessa kiinteä, ei voi muuttaa
        2. Luistimen neulan korkeudella - Fudessa kiinteä, ei voi muuttaa
        3. Uimurikammion bensapintaa säätämällä - Fudessa kiinteä, ei voi säätää

        Kohokammion bensapinnan korkeutta ei saa säätää annettujen rajojen ulkopuolelle eikä sillä ole mitään merkitystä kaasuttimen toiminnan kannalta. Siis jos korkealla niin kaasutin tulvii ja jos alhalla ei saa bensaa riittävästi.

        Fuden seosta säädetään antamastani paikasta. Säädön vaikutuksen voi todeta helposti esim. koeajolla tai pelkästään säätämällä mopoa keskiseisontatuella. Tämä säätö on pakollinen muutettaessa neulan asentoa. Jos säätöä ei tee huomaa tuloksen koeajolla ja tulpan väristä (jos lähtee käyntiin).

        Mitä mikunin ja keihinin kaasuttimeen tulee, niin ne tehdään samalla tehtaalla eikä niiden rakenteessa ole juurikaan eroja. Fuden kaasuttimen laatu on varmasti yhtä hyvä kuin vanhemmissa japanilaismoottoripyörissä.

        1.Fudessa on pääsuutin ja tyhjäkäyntisuutin samassa paikassa vierekkäin. Kummankin kokoa voi vaihtaa normaalisti.

        2.Uimurissa olevan neulan asentoa voi säätä viiteen eri asentoon. Siis ei ole kiinteä.

        3. Katso ylhäältä.

        Tämä koskee tietysti LH ??? - mallia. Myös muita mahdollisia kaasutinmalleja voi löytyä. Itse olen korjannut huollon jäljiltä n. 20 skootterin säädöt. Enemmänkin tulisi jos aikaa olisi.

        Lukija kannattaa miettiä näiden asiantuntijoiden kirjoituksia jotka ovat usein hyvinkin kiihkomielisiä. Todellisuuden kanssa niillä on usein vain vähän merkitystä.


      • Honda
        Sepe kirjoitti:

        Kohokammion bensapinnan korkeutta ei saa säätää annettujen rajojen ulkopuolelle eikä sillä ole mitään merkitystä kaasuttimen toiminnan kannalta. Siis jos korkealla niin kaasutin tulvii ja jos alhalla ei saa bensaa riittävästi.

        Fuden seosta säädetään antamastani paikasta. Säädön vaikutuksen voi todeta helposti esim. koeajolla tai pelkästään säätämällä mopoa keskiseisontatuella. Tämä säätö on pakollinen muutettaessa neulan asentoa. Jos säätöä ei tee huomaa tuloksen koeajolla ja tulpan väristä (jos lähtee käyntiin).

        Mitä mikunin ja keihinin kaasuttimeen tulee, niin ne tehdään samalla tehtaalla eikä niiden rakenteessa ole juurikaan eroja. Fuden kaasuttimen laatu on varmasti yhtä hyvä kuin vanhemmissa japanilaismoottoripyörissä.

        1.Fudessa on pääsuutin ja tyhjäkäyntisuutin samassa paikassa vierekkäin. Kummankin kokoa voi vaihtaa normaalisti.

        2.Uimurissa olevan neulan asentoa voi säätä viiteen eri asentoon. Siis ei ole kiinteä.

        3. Katso ylhäältä.

        Tämä koskee tietysti LH ??? - mallia. Myös muita mahdollisia kaasutinmalleja voi löytyä. Itse olen korjannut huollon jäljiltä n. 20 skootterin säädöt. Enemmänkin tulisi jos aikaa olisi.

        Lukija kannattaa miettiä näiden asiantuntijoiden kirjoituksia jotka ovat usein hyvinkin kiihkomielisiä. Todellisuuden kanssa niillä on usein vain vähän merkitystä.

        Älä Sepe enää koske kaasareihin - saat aikaan vain vahinkoa.
        Kohokammiossa besiinipinnalla on tärkeä merkitys seossuhteelle - liian korkea = liian rikas seos, liian alhaalla = laiha seos.
        Sepe - ammattimies mittaa seossuhteen. Lyijyttömällä bensalla tulpanväri ei juorua samalla lailla kuin takavuosina. Ainoa "väri" mitä voit nähdä on musta karsta jos seos on pahasti rikkaalla - no kuten itse kerroit ei se edes käynyt.

        Jössus mitä soopaa: Mikuni ja Keihin samaa firmaa! Oikeaa tietoa: Honda omistaa Keihinin ja Mikuni on taas suuri ja vanha kansainvälinen yritys, joka tekee paljon muutakin kuin kaasuttimia. Tehtaitakin on ympäri maailmaa. Lisätietoja: http://www.mikuni.com/index.html

        Fuden kaasarin valun jälki on rumaa ja viimeistelemätöntä, vanhoissakin japsipyörissä - ja autoissa -viimeistely oli huippua.

        Sepehän fakiiri on kun kiinteän suuttimen vaihtaa. Etpä taida tietää edes missä ne suuttimet ovat.

        Sepe - muuttuvakurkkuisessa kaasuttimessa seosta säädetään pääsuuttimen, uimurikammion bensapinnan ja LUISTIMEN neulalla, mikä Fudessa on kiinteä.

        Älä hyvä mies "säädä" korvakuulolta ja mutumenetelmällä mitään vaan jätä ne ammattimiehille.

        Sepen on vaikea analysoida oman kirjoituksen totuusarvoa,koska ei ymmärrä mistä on kysymys ja keksii vielä omiaan.
        Kumma piirre noissa kinuskiskootterijobbareissa - Sepekin taitaa asua Siuntiossa - että väen väkisin keksitään mitä ihmeellismpiä satuja ja niissä aina verrataan japsimerkkeihin, kuten tääs on Jammun tai Hondan moottorei, Keihinin kaasari jne.


      • Sepe
        Honda kirjoitti:

        Älä Sepe enää koske kaasareihin - saat aikaan vain vahinkoa.
        Kohokammiossa besiinipinnalla on tärkeä merkitys seossuhteelle - liian korkea = liian rikas seos, liian alhaalla = laiha seos.
        Sepe - ammattimies mittaa seossuhteen. Lyijyttömällä bensalla tulpanväri ei juorua samalla lailla kuin takavuosina. Ainoa "väri" mitä voit nähdä on musta karsta jos seos on pahasti rikkaalla - no kuten itse kerroit ei se edes käynyt.

        Jössus mitä soopaa: Mikuni ja Keihin samaa firmaa! Oikeaa tietoa: Honda omistaa Keihinin ja Mikuni on taas suuri ja vanha kansainvälinen yritys, joka tekee paljon muutakin kuin kaasuttimia. Tehtaitakin on ympäri maailmaa. Lisätietoja: http://www.mikuni.com/index.html

        Fuden kaasarin valun jälki on rumaa ja viimeistelemätöntä, vanhoissakin japsipyörissä - ja autoissa -viimeistely oli huippua.

        Sepehän fakiiri on kun kiinteän suuttimen vaihtaa. Etpä taida tietää edes missä ne suuttimet ovat.

        Sepe - muuttuvakurkkuisessa kaasuttimessa seosta säädetään pääsuuttimen, uimurikammion bensapinnan ja LUISTIMEN neulalla, mikä Fudessa on kiinteä.

        Älä hyvä mies "säädä" korvakuulolta ja mutumenetelmällä mitään vaan jätä ne ammattimiehille.

        Sepen on vaikea analysoida oman kirjoituksen totuusarvoa,koska ei ymmärrä mistä on kysymys ja keksii vielä omiaan.
        Kumma piirre noissa kinuskiskootterijobbareissa - Sepekin taitaa asua Siuntiossa - että väen väkisin keksitään mitä ihmeellismpiä satuja ja niissä aina verrataan japsimerkkeihin, kuten tääs on Jammun tai Hondan moottorei, Keihinin kaasari jne.

        Miksi annat tarkoituksella väärää tietoa. Jokainen joka on purkanut fuden kaasuttimen voi nähdä kaksi vaihdettavaa suutinta kaasuttimen alta. Lisäksi irroittamalla kaksi ruuvia kaasuttimen päältä näkee neulan säädöt.

        Kaaasuttimista et ymmärrä mitään jos yrität kohokammion pinnalla säätää kaasuttimia. Hommaahan ohjekirja esim. repairmanual.com. Ei maksa kuin 50 USD ja loppuu sinullakin valheen levitys, jos luonto antaa periksi. Johan sen tyhmempikin ymmärtää että mopon asento vaihtelee puolelta toiselle kallistusten mukaan ja samalla bensapintakin muuttuu. Vai meinaato että kun mopo on oikealla kyljellä on seos laihaa ja toisella kyljellä rikasta. Voe voe.

        Yrität kirjoittamalla saada asian mieleiseksesi. Näin se ei kuitenkaan onnistu. Jos seosäätöä muuttamalla 50cc:n kone kulkee 20km/h lujempaa ei siinä selittelyille jää sijaa. Kokeile itse.

        Jos joku on fakiiri niin sinä. Vai että oikein mopon seokset mittaat. Ensimmäistä kertaa kuulen. Muistithan kiinnittää penkkiin ja ajaa koko kierrosalueen läpi? Höpö höpö.

        Mitä kaasutinvalmistajiin tulee on keihin tettänyt kaasuttimiaan lisenssillä Italiassa, USAssa, Taiwanissa jne. eli siellä missä halvimmalla tehdään. Tätä nykyä Kiinassa. Kaasuttimia ei Japanissa juurikaan tehdä enään johtuen ruiskutekniikan tulosta.

        Mitä viimeistelyyn tulee olen korjannut mm. yhden sinulle niin tärkeän Honda cbx:n (6 sylinteriä) jota maahantuojallakin yritettiin korjata. Kahdesta kaasuttimesta oli koneistamatta bensiinille niin tärkeitä väyliä. Useita muitakin esimerkkejä olisi tarjolla. Se siitä laadusta.

        En kirjoita enään. Ei kannata. Olet sitä tyyppiä joka on aina oikeassa, vaikka olisikin väärässä. Uskokoon ken haluaa.


      • Honda
        Sepe kirjoitti:

        Miksi annat tarkoituksella väärää tietoa. Jokainen joka on purkanut fuden kaasuttimen voi nähdä kaksi vaihdettavaa suutinta kaasuttimen alta. Lisäksi irroittamalla kaksi ruuvia kaasuttimen päältä näkee neulan säädöt.

        Kaaasuttimista et ymmärrä mitään jos yrität kohokammion pinnalla säätää kaasuttimia. Hommaahan ohjekirja esim. repairmanual.com. Ei maksa kuin 50 USD ja loppuu sinullakin valheen levitys, jos luonto antaa periksi. Johan sen tyhmempikin ymmärtää että mopon asento vaihtelee puolelta toiselle kallistusten mukaan ja samalla bensapintakin muuttuu. Vai meinaato että kun mopo on oikealla kyljellä on seos laihaa ja toisella kyljellä rikasta. Voe voe.

        Yrität kirjoittamalla saada asian mieleiseksesi. Näin se ei kuitenkaan onnistu. Jos seosäätöä muuttamalla 50cc:n kone kulkee 20km/h lujempaa ei siinä selittelyille jää sijaa. Kokeile itse.

        Jos joku on fakiiri niin sinä. Vai että oikein mopon seokset mittaat. Ensimmäistä kertaa kuulen. Muistithan kiinnittää penkkiin ja ajaa koko kierrosalueen läpi? Höpö höpö.

        Mitä kaasutinvalmistajiin tulee on keihin tettänyt kaasuttimiaan lisenssillä Italiassa, USAssa, Taiwanissa jne. eli siellä missä halvimmalla tehdään. Tätä nykyä Kiinassa. Kaasuttimia ei Japanissa juurikaan tehdä enään johtuen ruiskutekniikan tulosta.

        Mitä viimeistelyyn tulee olen korjannut mm. yhden sinulle niin tärkeän Honda cbx:n (6 sylinteriä) jota maahantuojallakin yritettiin korjata. Kahdesta kaasuttimesta oli koneistamatta bensiinille niin tärkeitä väyliä. Useita muitakin esimerkkejä olisi tarjolla. Se siitä laadusta.

        En kirjoita enään. Ei kannata. Olet sitä tyyppiä joka on aina oikeassa, vaikka olisikin väärässä. Uskokoon ken haluaa.

        Nyt täytyy anaa hieman periksi. Kävin hakemassa läjän takuuhuollossa äskettäin vaihdettuja roskiin meneviä Fuden kaasareita ja rupesi tutkimaan niitä aikani kuluksi. Näissä oli tunnus LB 803-06. Näissä luistin neula edelleen oli kiinteä, mutta bensapintaa pystyi muuttamaan uimurin kielekkeellä ja irroitettavat suuttimet - toisin kuin aikaisemmassa kaasarimallissa.
        Näitä kaasareita huollon mukaan on kinuskiskootereissa ainakin viittä eri mallia, mutta tämä malli on yleisin tällä hetkellä takuukaasariremppaan tulevista. Vikana noissa on bensan vuotaminen kohokammion sakkakupista.
        No se siitä.
        Sitten tarkastelemaan kaasaria lähemmin. Se muistutti Keihinin alipainekaasaria, joka on tuttu monesta Hondasta. Huolto-ohjetta siitä ei ole saatavissa, joten tuo tärkeä, mutta sinulle merkityksetön, bensapinnan säätäminen on mahdotonta. Suuttimessa ei ollut stanssattu sen arvoa, joten tein sille valutuskokeen. Otin Keihinin suuttimen nr 98 ja valutin sen läpi bensaa 30 sek. ajan mittakuppiin. Revin kolmesta Fuden kaasarista pääsuuttimet irti ja valutin saman bensamäärän näiden läpi. Kuvittelin Fuden tehon&kierrosluvun&tilavuuden perusteella, että aika olisi minuutin luokkaa, mutta yksi valutti bensat 37 sekunnissa, toinen 54 sek ja kolmas 64 sek. - no iso maa, isot toleranssit, mutta ei ihme että kaasareita ei saa säätöön.

        Ja sitten se bensapinta, luonto ja valheen levitys - mene vaikka Mikunin linkin VM kaasarin manuaaliin sivulle 9. kappale 3-3 Float systems:
        http://www.mikuni.com/pdf/vmmanual.pdf
        Toien kappale alkaa "The fuel level in the bowl controls the amount of fuel in the fuel mixture...jne" - kumpikohan valehtelee Sepe vai Mikuni?
        CBX:stä sen verran, että sen kasareiden säätö aloitetaan tuosta bensapinnan korkeudesta ellei pääsuutinta jouduta vaihtamaan.Sitten luistin neulat, venttiilien säätö ja lopuksi synkataan kaasarit. Ei siis ihme, ettei säätösi onnistu.
        Tuo kallistusten vaikutus seokseen pitää paikkaansa osittain ja sitä on pyritty minimoimaan kaasarin rakenteella. Tuohon vaikuttaa osittain eräs toinenkin asia, voit miettiä sitä itse.

        Hondan suomalainen maahantuoja ei korjaa tai huolla itse pyöriään vaan sen tekee eräs toinen
        firma. Keksit siis itse tuon CBX -jutun.
        Seoksen mittaaminen on helpoin, nopein ja tarkin tapa määrittää seossuhde. Ja koko kuormitusalueella, koska esimerkiksi neulan siirtäminen vaikuttaa eri kierrosalueen seokseen kuin pääsuutin.

        Keihinin kaasuttimissa lukee Made in Japan. Kumpikohan valehtelee Sepe vai Keihin?

        Jos haluaa valmistaa jonkun toisen patentoimaa tuotetta täytyy saada siihen lisenssi patentinhaltijalta. Lisenssivalmista valmistaa tuotetta omalla tuotemerkillään, mutta siinä täytyy olla patentin numero ja lisenssin numero.
        On muistettava myös, että lisenssillä valmistettu tuote ei ole sama kuin alkuperäinen. Hyvänä esimerkkinä on venäläinen Lada, joka oli alunperin erään automerkin lisenssillä valmistettu. Tai intialainen Royal Endfield.

        Kiinalaiset kuitenkin kopoivat ja lisenssien kanssa heillä ei ole mitään tekemistä.

        Pysy siis kaukana kaasareista JM ... eikun Sepe!


      • sivusta katsoja
        Honda kirjoitti:

        Nyt täytyy anaa hieman periksi. Kävin hakemassa läjän takuuhuollossa äskettäin vaihdettuja roskiin meneviä Fuden kaasareita ja rupesi tutkimaan niitä aikani kuluksi. Näissä oli tunnus LB 803-06. Näissä luistin neula edelleen oli kiinteä, mutta bensapintaa pystyi muuttamaan uimurin kielekkeellä ja irroitettavat suuttimet - toisin kuin aikaisemmassa kaasarimallissa.
        Näitä kaasareita huollon mukaan on kinuskiskootereissa ainakin viittä eri mallia, mutta tämä malli on yleisin tällä hetkellä takuukaasariremppaan tulevista. Vikana noissa on bensan vuotaminen kohokammion sakkakupista.
        No se siitä.
        Sitten tarkastelemaan kaasaria lähemmin. Se muistutti Keihinin alipainekaasaria, joka on tuttu monesta Hondasta. Huolto-ohjetta siitä ei ole saatavissa, joten tuo tärkeä, mutta sinulle merkityksetön, bensapinnan säätäminen on mahdotonta. Suuttimessa ei ollut stanssattu sen arvoa, joten tein sille valutuskokeen. Otin Keihinin suuttimen nr 98 ja valutin sen läpi bensaa 30 sek. ajan mittakuppiin. Revin kolmesta Fuden kaasarista pääsuuttimet irti ja valutin saman bensamäärän näiden läpi. Kuvittelin Fuden tehon&kierrosluvun&tilavuuden perusteella, että aika olisi minuutin luokkaa, mutta yksi valutti bensat 37 sekunnissa, toinen 54 sek ja kolmas 64 sek. - no iso maa, isot toleranssit, mutta ei ihme että kaasareita ei saa säätöön.

        Ja sitten se bensapinta, luonto ja valheen levitys - mene vaikka Mikunin linkin VM kaasarin manuaaliin sivulle 9. kappale 3-3 Float systems:
        http://www.mikuni.com/pdf/vmmanual.pdf
        Toien kappale alkaa "The fuel level in the bowl controls the amount of fuel in the fuel mixture...jne" - kumpikohan valehtelee Sepe vai Mikuni?
        CBX:stä sen verran, että sen kasareiden säätö aloitetaan tuosta bensapinnan korkeudesta ellei pääsuutinta jouduta vaihtamaan.Sitten luistin neulat, venttiilien säätö ja lopuksi synkataan kaasarit. Ei siis ihme, ettei säätösi onnistu.
        Tuo kallistusten vaikutus seokseen pitää paikkaansa osittain ja sitä on pyritty minimoimaan kaasarin rakenteella. Tuohon vaikuttaa osittain eräs toinenkin asia, voit miettiä sitä itse.

        Hondan suomalainen maahantuoja ei korjaa tai huolla itse pyöriään vaan sen tekee eräs toinen
        firma. Keksit siis itse tuon CBX -jutun.
        Seoksen mittaaminen on helpoin, nopein ja tarkin tapa määrittää seossuhde. Ja koko kuormitusalueella, koska esimerkiksi neulan siirtäminen vaikuttaa eri kierrosalueen seokseen kuin pääsuutin.

        Keihinin kaasuttimissa lukee Made in Japan. Kumpikohan valehtelee Sepe vai Keihin?

        Jos haluaa valmistaa jonkun toisen patentoimaa tuotetta täytyy saada siihen lisenssi patentinhaltijalta. Lisenssivalmista valmistaa tuotetta omalla tuotemerkillään, mutta siinä täytyy olla patentin numero ja lisenssin numero.
        On muistettava myös, että lisenssillä valmistettu tuote ei ole sama kuin alkuperäinen. Hyvänä esimerkkinä on venäläinen Lada, joka oli alunperin erään automerkin lisenssillä valmistettu. Tai intialainen Royal Endfield.

        Kiinalaiset kuitenkin kopoivat ja lisenssien kanssa heillä ei ole mitään tekemistä.

        Pysy siis kaukana kaasareista JM ... eikun Sepe!

        Syökö joku leipääsi?


    • Lapsi
      • lapsilisät perjantaipulloon

        Vaa ohase halpa skootteri ;)
        Ei siinä sun tekaistut protestit auta, ajan voisit kuluttaa paremminkin vaikka lehdestä leikkelemällä vihaisia sanoja. Niputtaa nyt koko kiina samaan pakettiin?.


    • Työtön

      Noin heikkolaatuisen skootterin tuominen markkinoille on hyvä juttu. 300 km öljynvaihtoväli ja älyttömästi pikkuvikoja työllistää korjaamoja.

    • tyttönen...

      Itselläni eka oli kiinalainen ja se oli surkea! käynnistämisen kanssa onngelmia ja meinasi matkalle sammua ja yhesti sammui eikä lähtenyt. Kulkee jonkun verran mutt ylämäessä vauhti hiljenee. Mutt eipä enää ongelmia ku heivasin kiinalaisen kuuseen ja ostin hondan! : )

    • kunkkukeitto

      tiiättekös mite saa tehoa irti ketusti, laittakaa tankkiin kurkkukeittoa



      keeekerkekekekekekekekekekekekekeekekekekeeeee teevetuloa tänään tänne meidän kokkiohjelmaan tänään me teemme kunkkukeittoa joho tarvitsemme ainaki puski suolakurkkuja ja rasvaa, ja lisaa rasvaa ensiksi laitetaa suolakuskkuja


      itellä kinkkimanki ja laiton kurkkukeittoa ja rasvaa tankkii ni kyrvähti

      • paskamonkey

        joo testasin itekki mopo leipo!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

      Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      234
      6120
    2. Jos olisit täällä

      Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      49
      2715
    3. Tämän hetken

      Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2262
    4. Jos yhdistät nimikirjaimet

      Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      43
      2238
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

      Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1779
    6. Vieläkö sä toivot

      Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1424
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

      Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      162
      1407
    8. Voi Rakas siellä

      Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1321
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

      Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      35
      1291
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

      Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      109
      1007
    Aihe