Jätevuori ja varisten orkesteri

Kulttuurinautinto

Olen asunut muilla main, 13 vuotta, ja siitä suurimman osan Aasiassa. Toisin sanoen, osaan erottaa kulttuurin ja jätevuoren eron, kuten myös nostalgian ja köyhyyden eron.

Sellaista paikkaa saa maailman päältä etsiä joka lyö Intian kurjuudessa. Youtuben kautta näyttää Mogadishussa ja Nigerian Lagosissa vähän samanlaiselta kuin jokaisessa Intialaisessa kaupungissa.

Intian voi tehdä kotonakin, jos löytyy ruokamikseri.ei tartte maksaa paljoa mennä täydelliseen kurjuuteen, voi nauttia tuosta kulttuurista kotonakin.

Mikseriin llaitetaan ensin reilu annos jätettä ja miksataan. Sitten sinne laitetaan sekaan kultturaalinen alemmuuskompleksi. Tämän jälkeen reilu annos tauteja. Sitten fanaattista hindu-uskontoa, mielellään Kalia palvovaa veristä rituaalia. Sitten annos saastunutta mutaa. Tämä on "vettä". Löpulta reilu annos currya ja masalaa.

Annos tarjoillaan varisten rääkinnässä. Tarjoilija kaivaa ensin nenää ja sitten tarjoaa tämän kulttuurinautinnon. Ennen ruokailua pitää laittaa kymmenen nimikirjoitusta papereihin, ja kertoa isän nimi. Annos syödään käsin. Jos paikalla on naisia, heidät lukitaan kellariin.

Bon Apetit.

67

409

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kulttuurinautinto

      Ai niin unohtui sanoa että annos nautitaan "Borat" mentaliteetissä, peukut pystyssä, ja mahdollisimman saastuneessa ilmanlaadussa. Jos nenän sieraimet alkavat tummua jo parin minuutin hengittämisen jälkeen, tämä on hyvä merkki.

      Nauttikaa maailman kulttuureista!

    • Kulttuurinautinto

      Tuossa on hyvä video youtubella:

      http://www.youtube.com/watch?v=w678V9NvH6U


      Kommentitkin kertovat siitä kuinka intialaiset kommentoijat vihaavat sitä "denial" mitä tapahtuu koskien Intiaa.

      Olisikin hyvä jos myönnettäisiin tosiasia: Intian kurjuus on aivan käsittämätön ja kansakunnan psyyke traumassa.

      Älkää hyvät ihmiset matkustako Intiaan, Nigeriaan tai Somaliaan. Katsokaa tuo youtube video jos vielä harkitsette.

    • Psykiatri

      Kyllä tässä nyt ihan selvästi on kirjoittajalla itsellään psyyke traumassa ja pahasti onkin!!!!

      KUKAAN, joka on oikeasti sivistynyt ja oikeasti maailmaa nähnyt, ei kirjoita noin moukkamaista tekstiä matkailupalstalle. Piste.

    • indie

      Itse olen lähdössä Intiaan ensi viikolla ensimmäistä kertaa, mutta tiedän toki jo etukäteen, että Intia on köyhä maa, jossa epäpuhtaus on yleistä ja saastaisia mestoja riittää. Mutta ainakin itse matkustaessani juuri pyrin pakenemaan länsimaisen kulttuurin steliiliyttä ja muovisuutta sekä pinnallisia ja itsekkäitä ihmisiä, joille elämä on pelkkää rahan haalimista ja kulutusta ilman edes hetkittäistä pysähtymistä ja vallitsevan elämäntyylin kyseenalaistamista.

      Usein köyhemmissä oloissa ihmiset ovat aidompia ja vieraanvaraisempia, koska he eivät ole marinoituneet länsimaisessa egonpönkittämiskulttuurissa. Ja kyllä mielestäni Mammonan palvonnan rituaalit ovat paljon verisempiä kuin vaikkapa tuon mainitsemasi Kalin..

      • Kulttuurinautinto

        Niin, tuo on se miten monet nuo asiat ajattelee.He ovat näkevinään helvetin sijasta jonkun kulttuurin. Oikein valokuvaamaan kun jengi tekee kuolemaa.

        Kun itse järkyttyneenä on joskus tullut kerrottua jollkekin toiselle länsimaalaiselle tuota köyhyyttä, niin he tulkitsevat sen niin, että sitä ei olisi saumoja astua "toiseen kulttuuriin". Osa pässeistä ottaa vielä kengät pois, ja kävelee katuja ilman kenkiä. Tällä tavalla he ovat vapaita "materiaalisesta Lännen kulttuurista". Aika hassu juttu, kun ilman kenkiä Intoassa kävelee ne, joilla ei ole rahaa kenkiin. Miksi nämä länsimaalaiset eivät samalla mene jätevuorille keräämään jätteitä, jotta olisivat "kulttuurissa".

        Kyllä minä tiedän että kirjoitukseni provosoi, ja se on tarkoituskin, mutta se, että ihannoidaan toisten ihmisten kurjuutta, ja tehdään sinne köyhyyteen jotain elämysmatkoja - kieltämällä kurjuus jopa siellä paikan päällä - on kyllä käsittämätöntä ja ihmisyyttä loukkaavaa. Kävelettekö kenties Auswitchissakin ottamassa elämyskuvia?

        Js haluatte nähdä "Intian kulttuuria" joka ei ole traumatisoitunut, kuolemaa, nälkää, saasteita, tauteja ym, niin menkää Lontooseen, Malesiaan tai Singaporeen. Siellä on sitä kulttuuria vapaata helvetistä.

        Jos Intia vaurastuisi niin mammonaa palvotaan enemmän kuin Suomessa. Ja Intialla olisi eded mahdollisuus toteuttaa kulttuuria, nyt ei ole.

        PS. Ota muuten korvatulpat mukaan. Missään toisessa maassa ei hotellihuoneisiin kuulu niin paljon perheriitoja, riitoja, ja huutelua. Tuo ei ole kulttuuria, se on helvettiä.


      • Kulttuurinautinto

        Muistathan myös mennä johonkin Ashramiin, jonkun kilahtaneen mestarin alaiseksi. Siellä on muitakin länsimaalaisia kavereita jotka kärsii ties mistä mielenvioista, joten siitä tulee varmaan hieno kokemus. Tosi ei-materiaalinen.siellähän kaikki intialaiset on tosiaan joogamestareita.

        Ja mene Bangkokin kautta hakemaan tatuointi ja rastatukat. Sitten Gooalle johonkin "trance" musiikkiin polttamaan pilveä ja juttelemaan syvällisiä jonkun ranskalaisen sekopään kanssa joka on vaeltanut niitä rantoja viisi vuotta, jointti kädessä. Asiat kirjoitetaan päivälkirjaan. Mielenkiintoinen maailma, mielenkiintoisia kulttuureja, ja mielenkiintoisia ihmisiä. Matkailu avartaa! Ha-Ha-ha-haaaa!


    • indie

      En sanonut viestissäni, että kieltäisin paikan köyhyyden. Tottakai se on tosiasia. Asiaan voi kuitenkin vaikuttaa muutenkin kuin louskuttamalla leukojaan keskustelupalstalla. Esimerkiksi matkustaessaan voi asua paikallisten pitämissä majoituksissa, jolloin raha jää paikallisille eikä mene suurien kansainvälisten hotelliketjujen pohatoille. Sama juttu ruuan kanssa: syö paikallisten safkoja äläkä McDonalds -kamaa. Lisäksi voi lahjoittaa rahaa esim. Unescolle, joka auttaa kehitysmaiden ihmisiä.

      Itse en näe mitään väärää siinä, että joku menee joogaamaan tai vaikka polttelemaan jointteja jos niin haluaa. Usein tällaiset ihmiset tiedostavat köyhyyden ja kurjuuden paljon paremmin kuin tavalliset matkalaukkuturistit. Ja heidän toimintansa ei millään tapaa lisää maan kurjuutta, toisin kuin mainitsemissani luksushotelleissa majailevien matkalaukkuturistien luksustelu.

      Enkä itse mene Intiaan "nauttimaan toisten ihmisten kurjudesta", vaan yksinkertaisesti näkemään maailmaa, johon valotettavasti myös köyhyys kuuluu. Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että osa matkailijoista toimii täysin moraalittomasti torjuen köyhyyden. Tästä on kuitenkin turha syyttää joogaajia tai rantahippejä, he kun usein matkaavat pikkurahalla ja kuluttavat ja kuormittavat ympäristöä minimaalisesti.

      Olisin kiinnostunut tietämään millä tavoin sinä autoit maan köyhiä ihmisiä siellä vieraillessasi, kun kerran olet niin välittävä ihminen.

      • Kulttuurinautinto

        En minä välitä. Minä paukautan kerjäläisiä turpaan, (työnnän, jos rehellisiä ollaan) jos ovat liian tunkeilevia. Eikä rahaa tipu. Pippurisuihkulla kävelen katuja, ja läheltä on pitänyt että olisi päässyt tyyppäämään. Kolmas kerta siis menin intiaan pippurisuihkeen, kanssa, ei siellä muuten tokene kaikkialla kävellä.ja siellä on pahoja ihmisiäkin, kuten muuallakin.

        Ei sitä pysty välittämään.

        Mutta tuota ei saa kieltää, se on pointtini. Jos ihminen menee Auschwichiin, niin on turha maalata siitä jotain paratiisia. intiasta pitäisi puhua oikealla nimellä: helve-ti ja ennennäkemätön kärsimysnäytelmä. Jossa kansakunnan psyyke on pahemmassa traumassa kuin vietnamissa konsanaan. Jossa on dalitit, untouchablesit, ja jonka "modernissa" pääkaupungissa Bombayssa, (Mumbai) 60% on slummia. Ja 39% räkälää. Siinä oikea moderni uusi Intia!

        Asioista pitää voida puhua niitten oikeilla nimillä.


      • Kulttuurinautinto

        Vinkkejä sinulle Indie:

        Halvemmissa paikoissa torakoita. Osa tulee sänkyihin. Lakanoita ei aina vaihdeta, tämä on enemmän käytäntö kuin poikkeus. Jos ne pestään, niin mahdollisesti jossain jiesa jossa valuu enemmän p-kaa kuin vettä. Vessanovessa kasvaa mahdollisesti sieniä! Hygienia on niin alhainen, että voi puhua vaarallisesta hygieniasta. Sen jälkeen kun olet pessyt takapuolesi sillä vedellä, niin vedä viinaa käsille, sillä koko kauhakin ja hanat, on täynnä ihmisten ulostetta. Kyllä on mukavaa. Korvatulpat on ehdottomasti tärkeät, sillä selä ihmiset kommunikoi huutamalja ja ennennäkemätön määrä perheriitoja kuuluu huoneeseen. Huoneita ei eristetä varsinaisesti, joten mekkalaa riittää. Aamulla rääkii varikset, joten siitäkin syystä hyvä pitää syvällä. Sähköt menee tuon tuosta. Mutta parempi ehkä että ei sähköt pelaa, sillä systeemit on liian vaarallisia muutenkin. Henkilökunta töykeää ja yrittää rahastaa sinua. Kaikki "ystävällisyys" on nimenomaan materialista. Majoituksen ravintolassa tarjoilija kaivaa nenää. Jos haluat oluelle, niin pitää mennä jonnekkin bunkkeriin häpeämään. Jos olet pohjois-intiassa, niin isäntä lukitsee ulospääsyn illalla, ja jos tulee maanjäristys, niin kuolet. Sama koskien tulipaloa.mutta ehkä et edes pääse niin pitkälle sillä siellä on niin vaarallinen bussilikenne, että todennäköisesti kuolet bussionnettomuudessa ennen sitä.

        Varo muuten yskiviä ihmisä, siellä on tuberkuloosia lähes joka toisella, ja nyt hyvin vaarallinen mutaatio liikkkeellä. Sama mitä tulee superbakteereihin.

        Hyvää matkaa, tutustumaan maailman kulttuureihin.

        PS. Maailma tulee varmaan kaatumaan siihen että Intian bakteerit vielä tulevaisuudessa pääsevät rajojen yli.


      • kari eka
        Kulttuurinautinto kirjoitti:

        Vinkkejä sinulle Indie:

        Halvemmissa paikoissa torakoita. Osa tulee sänkyihin. Lakanoita ei aina vaihdeta, tämä on enemmän käytäntö kuin poikkeus. Jos ne pestään, niin mahdollisesti jossain jiesa jossa valuu enemmän p-kaa kuin vettä. Vessanovessa kasvaa mahdollisesti sieniä! Hygienia on niin alhainen, että voi puhua vaarallisesta hygieniasta. Sen jälkeen kun olet pessyt takapuolesi sillä vedellä, niin vedä viinaa käsille, sillä koko kauhakin ja hanat, on täynnä ihmisten ulostetta. Kyllä on mukavaa. Korvatulpat on ehdottomasti tärkeät, sillä selä ihmiset kommunikoi huutamalja ja ennennäkemätön määrä perheriitoja kuuluu huoneeseen. Huoneita ei eristetä varsinaisesti, joten mekkalaa riittää. Aamulla rääkii varikset, joten siitäkin syystä hyvä pitää syvällä. Sähköt menee tuon tuosta. Mutta parempi ehkä että ei sähköt pelaa, sillä systeemit on liian vaarallisia muutenkin. Henkilökunta töykeää ja yrittää rahastaa sinua. Kaikki "ystävällisyys" on nimenomaan materialista. Majoituksen ravintolassa tarjoilija kaivaa nenää. Jos haluat oluelle, niin pitää mennä jonnekkin bunkkeriin häpeämään. Jos olet pohjois-intiassa, niin isäntä lukitsee ulospääsyn illalla, ja jos tulee maanjäristys, niin kuolet. Sama koskien tulipaloa.mutta ehkä et edes pääse niin pitkälle sillä siellä on niin vaarallinen bussilikenne, että todennäköisesti kuolet bussionnettomuudessa ennen sitä.

        Varo muuten yskiviä ihmisä, siellä on tuberkuloosia lähes joka toisella, ja nyt hyvin vaarallinen mutaatio liikkkeellä. Sama mitä tulee superbakteereihin.

        Hyvää matkaa, tutustumaan maailman kulttuureihin.

        PS. Maailma tulee varmaan kaatumaan siihen että Intian bakteerit vielä tulevaisuudessa pääsevät rajojen yli.

        Olen menossa nyt syyskuussa Chennaihin, Kolkatalle ja Mumbaihin.
        Käsitykseni Intian olosuhteista ovat samat kuin yllä. Kävin viime vuonna (5vk) Kolkatalla leikkauksessa ! ja pääsin samaan tulokseen, vaikka tei viikon matkan toipumislomallani pyhässä kaupungissa Purissa, missä minä olin se likainen.
        Nyt siis uudelleen tuohon slummiin - ja uuteen leikkaukseen - pelaan nimittäin venäläisesti. Minulla on koko ajan toimivat videotallentimet, joista minut yritettiin pidättää metrossa, koska olin ilmiselvä pakistanilainen vakooja, joka yrittää räjäyttää Kolkatan metron.
        Yksin matka on arveluttavaa - muutama viikko Chennaissa ja viikko Mumbaissa ja kolme Kalkutassa. Kuinka pääsen uimaan rannalle, missä 4 -5 ihmistä häviää joka päivä tai kuika kuljen Mombain lähijunassa, missä kuolee päivittäin 10 ihmistä?
        Juicen kappale oli muistaakseni: elämästä ei ...


      • me
        Kulttuurinautinto kirjoitti:

        En minä välitä. Minä paukautan kerjäläisiä turpaan, (työnnän, jos rehellisiä ollaan) jos ovat liian tunkeilevia. Eikä rahaa tipu. Pippurisuihkulla kävelen katuja, ja läheltä on pitänyt että olisi päässyt tyyppäämään. Kolmas kerta siis menin intiaan pippurisuihkeen, kanssa, ei siellä muuten tokene kaikkialla kävellä.ja siellä on pahoja ihmisiäkin, kuten muuallakin.

        Ei sitä pysty välittämään.

        Mutta tuota ei saa kieltää, se on pointtini. Jos ihminen menee Auschwichiin, niin on turha maalata siitä jotain paratiisia. intiasta pitäisi puhua oikealla nimellä: helve-ti ja ennennäkemätön kärsimysnäytelmä. Jossa kansakunnan psyyke on pahemmassa traumassa kuin vietnamissa konsanaan. Jossa on dalitit, untouchablesit, ja jonka "modernissa" pääkaupungissa Bombayssa, (Mumbai) 60% on slummia. Ja 39% räkälää. Siinä oikea moderni uusi Intia!

        Asioista pitää voida puhua niitten oikeilla nimillä.

        Älä mene Intiaan kun asenteesi on tollainen!


    • Kulttuurinautintoja

      Kerron vielä lisää.

      Olen käynyt Intiassa useamman kerran. Minun ei psykologisesti tarvitse kompensoida harmaata elämää, (katso "orientalism") jollain "Intialla", ja olla sokea kurjuudelle ja kuvitella että ihmisten ennennäkemätön kärsimys on jotain ei-materiaalista kulttuuria. Tai että nämä olisivat "ystävällisiä" kun eivät edes saa puhdasta vettä. Sama jengi jonka moelestä Thaimaassa "hymyillään" voi selvittää minkälainen thaimaalainen "hymy" oli vastassa vietnamilaisia venepakolaisia aikoinaan.

      Mutta asiaan.

      Ensimmäisen kerran menin nepalista intiaan. Voi herajestas mikä räkälä tuli vastaan! Ja mkä saastnut ilma. Yksi musta jok siellä virtasi joka haisi niin pahalle että melkein oksensi. Juna-asema, josta piti menä "kauniiseen" Lucknow nimiseen kaupunkiin, oli kuin zombie elokuvasta.

      Okei. Viimein Lucknowissa. Intialainen "pariisi". Ei j-malaua mikä kurjuuden helve-ti. Kuinkq hullu ihmisen pitää olla että kirjoittaa Lucknowista että tuo on joku idän pariisi? Harmi että olin kaatunut moottoripyörällä aikaisemmin ja oikea käsi rikki, muuten olisin voinut paukauttaa turpiin joitan agressiivisia "ketjäläisiä" jotka oli enemmän ryöstäjiä kuin kerjäläisiä.

      Se paska joka siellä tuli vastaan, ei loppunut Delhissäkään. Sen kyllä kaikki ne tietää jotka on Delhissä käyneet. Voi tavaton mikä kärsimysnäytelmä, mikä räkälä!

      Mitä kokemuksia muilla on? Olen edelleen traumassa, sillä nukuin Allahabadin juna-asemalla kolme viikkoa sitten lattialla siellä zombieporukan kanssa. He keräsivät jätteitä roskiksesta aamupalaksi. Itse en nyt kuitenkaan niin pitkälle mennyt "kulttuuriin".

    • indie

      Kirjoitit, että olet asunut Aasiassa 13 vuotta. Luulisi, että olet nähnyt likaa ja kerjäläisiä muuallakin kuin Intiassa.

      Mutta näinhän se kuitenkin menee: köyhyys vie epätoivoon ja kadulle kerjäämään, rikastuminen juoksemaan uusien rikkauksien perään keinoja kaihtamatta, muista välittämättä. Ja kyllä mielestäni köyhän päälle sylkevä pohatta ansaitsisi saada turpaan, eikä nälkään kerjäävä tai varastava köyhä. Siksi mielestäni tuo pippurisuihkekommenttisi(sarkasmia tai ei) on asiaton. Kritisoit siis sitä, että köyhyyttä ylenkatsotaan, mutta itse heilut pippurisuihkeen kanssa, jottei löyhyys pääsisi liian lähelle!?

      Olisi tosiaan mukava kuulla muidenkin kokemuksia, ettei tämä mene vain kahden väittelyksi. Onko foorumilla muita pidempiä aikoja Intiassa viettäneitä ihmisiä? Olenhan vähän väärä ihminen kommentoimaan kokemuksiasi, sillä olen menossa vasta ensimmäistä kertaa paikan päälle. Mutta keskustellan toki lisää kun palaan kuukauden päästä.

    • Kulttuurinautintoja

      Missään muualla Aasiassa ei ole mitään vastaavaa kuin se näytelmä joka on Intiassa. Tai, noh okei, kaksi vastaavaa paikkaa löytyy ja ne ovat Pakistan ja Bangladesh. Samassa sarjassa kutakuin. Indonesia ja Filippiinit on asteen paremmalla puolella, tosin sielläkin kurjuutta. Mutta Intia on paljon paljon jopa Manilan slummeja pahempi. Paljon enemmän saasteita, tauteja, orjia, koskemattomia, nälkää, hätää, kurjuutta, alistamista, korruptiota, vallan väärinkäyttöä, valheita, lapsityövoimaa....you name it. Kuinka siellä edes pystyy elämään, on suoranainen ihme.

      Kuinka joku voi tuon totuuden valossa, edes puhua "Intiasta" jonain kulttuuripaikkana? Silmät taitaa olla takapuolessa.

      Pippurusuihke minulla on pahoja ihmisiä vastaan. En tykkää puukosta, tai edes nyrkeistä - en ole väkivaltainenkaan. Osa kerjäläisistäkin on pahoja, ja käyttää "kerjäläisen" vapaalippua olemaan töykeä. Osa jopa taitavia käsistään - you know. Sellainen ei muuta ansaitsekkaan kuin lätäisyn naamalle. (Älä pidä rinkkaa selällä, ota neuvo talteen.)

      Voin antaa sinulle paljon hyviä neuvoja, älä vaan närkästy. Mutta valmistaudu siihen että olet laskeutumassa maailman pahimpiin helvetteihin, (josta maalataan kauniita kuvia) jos siis aiot siellä kiertää, etkä lojua jossain "Intian Gooan rannoilla", täyspässien nykyhippien kanssa. Olet menossa kurjuuteen, et kulttuuriin. Olet menossa sinne, missä ihmiset eivät edes voi palvota mammonaa, koska sitä ei ole. Sinne, missä ilma on niin saastunut, että koko nenäsi on musta. Sinne, missä yksikin yskäisy sinua päin voi olla tappava. Tai yksikin feikattu vesipullo.

      Pippurisuihkeen saa ostaa Bangkokista, mene ihmeessä sitä kautta. Hyvää kulttuuri matkaa.

      • kari eka

        Olen tilannut suihkeen valmiiksi Chennaihin. Nuo lentokoneet eivät ota mielellään virolaisia sumuttimia.
        Puukko on oltava hihassa.
        Koska ostareissa on ruumiintarkastukset niin miehille kuin naisillekin, niin puukon / veitsen on oltava kovaa muovia (Pohjoisranta). Rinkassa tulee olla teräsverkko sisäpuolella. Hälyttimiä ja vaijereita tarvitaan. Kolmesataamiljoonaa haluaa sinun tavarasi heti ja nyt. Älä pysähdy slummeissa. Rahat on oltava kiinnitettyinä jalkoihin, käsivarsiin ja kaulaan. Remmeissa on oltava teräsvahvisteiset hihnat (englantilaista laatukamaa - Safe Pack)). Kehenkään et voi luottaa. Et voi jättää kenkiäsi maksulliseen temppelivartiointiin. Pyyhettäsi et löydä rannalta. Uimassa on oltava kompassi (merivirrat) henkilötodistuksen kopio sekä tietysti rahaa.
        Hyvää matkaa !


    • Kulttuurinautintoja

      Tuossa vielä muutama ajankohtainen uutinen, jolla voit hieman valmistautua siihen mahataan kulttuurimatkaan "Intiaan":

      HS: Intiassa maailman pahin ilmanlaatu:
      http://www.hs.fi/a1305554765877

      Verkkouutiset: Intiassa enemmän köyhiä kuin Yhdysvalloissa asukkaita:
      http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=34298:intiassa-enemmaen-koeyhiae-kuin-usassa-asukkaita&catid=4:ulkomaat&Itemid=6

      Mediuutiset: Intiassa vaarallinen vastustuskykyinen tuberkuloosi:
      http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/intiasta loytyi kaikille laakkeille vastustuskykyinen tuberkuloosi/a752359

      YLE: Superbakteeri on hengenvaarallinen Intian tuliainen:
      http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/12/superbakteeri_ndm-1_on_ikava_intian-tuliainen_3076774.html

      Stefanus: Väkivaltaisuuksia Orissassa:
      http://www.stefanus.fi/uutiset/7-3-11.html

      Ulkoministeriön Matkustustiedoite: Terrorismin uhka koko maassa:
      http://www.finland.org.in/Public/default.aspx?contentid=71224&nodeid=34935&culture=fi-FI

    • indie

      Otan toki neuvoja vastaan, äläkä käsitä väärin, en ole närkästynyt. Vähän vain ihmeissäni. Lähinnä mietityttää se, että mikä sinut sai lähtemään Aasian suunnalle noinkin pitkäksi aikaa kun kerran köyhyydensietokykysi on noin matalalla? Ja jos "nykyhipitkin" ärsyttävät?

      En mene Bangkokin kautta vaan suoralla lennolla, mutta vaikka menisinkin niin en jatkaisi sieltä pippurisuihke mukanani. Mielestäni ihmisten karkottaminen jollain pippurisuihkeella vain lisää sitä mainitsemaasi alemmuutta ja traumatisoitumista. Tilanne on eri jos joku lähestyy raiskaus- tai tappoaikeissa, mutta kerjäläiset on vain kestettävä.

      En oikein ymmärrä mitä tarkoitat sanalla kulttuuripaikka. Luulen kuitenkin, että meillä on eri käsitys sanasta kulttuuri. En tiedä miten paljon olet lukenut Intian kulttuurihistoriaa, mutta oletan, ettet paljoakaan(en minäkään). Intialla on maailman maista ehkäpä pisimmät monikulttuurisuuden, moniuskoisuuden( =maassa monia uskontoja, ei siis yksilöllä), suvaitsevaisuuden ja yleisen kastivapaan väittelyn perinteet. Tämä kaikki kuuluu Intian kulttuuriin ja sitä ei mielestäni voi jättää huomioimatta vain sen takia, että maassa on paljon kerjäläisiä. Ja se, että menee Intiaan ja esimerkiksi ihailee muinaisia palatseja tai linnoituksia ei mielestäni osoita vastuuttomuutta tai välinpitämättömyyttä. Moni intialainen elää turismista ja siksi turisteilta veloitetaan enemmän temppeleissä yms. paikoissa. Välinpitämättömyyttä on se, että menee Intiaan ja kulkee kaduilla kuin kuningas pitäen itseään paikallisia parempana ihmisenä tönien kerjäläiset tieltään. Ja syö vain länsimaalaisissa ravintoloissa.

      Kaiken kaikkiaan paras tapa Intiassa käydessään on käyttää paljon rahaa oikeissa paikoissa. Eli siten, että se päätyy paikallisille.

      • Kulttuurinautintoja

        Olen käynyt intiassa koska olen matkaoppaana tiibetissä/kiinassa/burmassa ym. En tosin suomalaisille, vaan rikkaille ulkomaalaisille. En mene sen enempää yksityiskohtiin, mutta kieliä puhun ihan tarpeeksi. Joskus matkat loppuu Kathmanduun. Sieltä on tultava poieskin - kotiin Kiinaan.

        Nyt viimeksi, äsken, ajattelin että pakoitan itseni Allahabadin ja Varanasin kautta, Kalkuttaan. Sieltä sitten Air Asialla bangkokkiin vaikka thaibaareihin lyhyelle lomalle. Kaksi aikaisempaa kertaa olen myös kironnut koko hel-etin. Ja kyllä se oli pakottamista tälläkin kertaa. Allahabadiin teki mieli mennä, koska kirjoitan kirjaa, ja oli pakko nähdä se pyhä joenristeytys, jotta saisi kirjaan spirittiä.

        Mutta voi helvata mikä paikka. Sanoin kuvaamatonta. Juna oli tietenkin myöhässä 15 h joten joutui nukkumaan asemalla kerjäläisten kanssa. Lattialla. Kylmäkin oli. Samat sanat Varanasi, voi jestas mikä räkälä. Kalkutta nyt meni joten kuten, tosin oli kyllä syvä helpotuksen huokaisu kun sen viimeisen nimmarin sai vetää lentokentällä, ja päästä pakoon sieltä.

        Minun pointti on, ehkä olet ymmärtänyt jo, Intia on niin käsittämättömän mielipuolisen kurjuuden alue, että se kuva joka siitä annetaan on täysin vääristynyt. Se on jopa väärin intialaisia kohtaan. Se on valtaa. Olen nähnyt pakolaisia Nepalissa, ja jopa he elävät paljon paljon siedettävämpää elämää kuin keskiverto intialainen. Sama varmaan mitä tulee afrikankin tiettyihin pakolaisleireihin.

        En ole käynyt Rajastanissa, mutta samaa sarjaa. Lennät vissiin Delhin kautta. Kauhea räkälä sekin. Älä usko kehenkään, siellä tulee jengiä muka ystävällisinä tekemään tuttavuutta, mutta se on kikka. Jos jotain suosittelen, niin muuta suunnitelmat niin että menet mielummin Kathmanduun ja Nepalin vuorille. :)

        Itse olen edelleen traumassa, suorastaan helpottnut että elossa, laitappas sitten infoa miltä tuntuu.


      • tarsu
        Kulttuurinautintoja kirjoitti:

        Olen käynyt intiassa koska olen matkaoppaana tiibetissä/kiinassa/burmassa ym. En tosin suomalaisille, vaan rikkaille ulkomaalaisille. En mene sen enempää yksityiskohtiin, mutta kieliä puhun ihan tarpeeksi. Joskus matkat loppuu Kathmanduun. Sieltä on tultava poieskin - kotiin Kiinaan.

        Nyt viimeksi, äsken, ajattelin että pakoitan itseni Allahabadin ja Varanasin kautta, Kalkuttaan. Sieltä sitten Air Asialla bangkokkiin vaikka thaibaareihin lyhyelle lomalle. Kaksi aikaisempaa kertaa olen myös kironnut koko hel-etin. Ja kyllä se oli pakottamista tälläkin kertaa. Allahabadiin teki mieli mennä, koska kirjoitan kirjaa, ja oli pakko nähdä se pyhä joenristeytys, jotta saisi kirjaan spirittiä.

        Mutta voi helvata mikä paikka. Sanoin kuvaamatonta. Juna oli tietenkin myöhässä 15 h joten joutui nukkumaan asemalla kerjäläisten kanssa. Lattialla. Kylmäkin oli. Samat sanat Varanasi, voi jestas mikä räkälä. Kalkutta nyt meni joten kuten, tosin oli kyllä syvä helpotuksen huokaisu kun sen viimeisen nimmarin sai vetää lentokentällä, ja päästä pakoon sieltä.

        Minun pointti on, ehkä olet ymmärtänyt jo, Intia on niin käsittämättömän mielipuolisen kurjuuden alue, että se kuva joka siitä annetaan on täysin vääristynyt. Se on jopa väärin intialaisia kohtaan. Se on valtaa. Olen nähnyt pakolaisia Nepalissa, ja jopa he elävät paljon paljon siedettävämpää elämää kuin keskiverto intialainen. Sama varmaan mitä tulee afrikankin tiettyihin pakolaisleireihin.

        En ole käynyt Rajastanissa, mutta samaa sarjaa. Lennät vissiin Delhin kautta. Kauhea räkälä sekin. Älä usko kehenkään, siellä tulee jengiä muka ystävällisinä tekemään tuttavuutta, mutta se on kikka. Jos jotain suosittelen, niin muuta suunnitelmat niin että menet mielummin Kathmanduun ja Nepalin vuorille. :)

        Itse olen edelleen traumassa, suorastaan helpottnut että elossa, laitappas sitten infoa miltä tuntuu.

        http://www.traumaterapiakeskus.com/


    • indie

      Kiitokset noista linkeistä. Tarkoitukseni on kierrellä Rajasthanin alueella, josta ei tietääkseni ole raportoitu levottomuus- tai väkivaltatapauksia. Tuo tuberkuloosi tietysti mietityttää, tuossa uutisessa kun sitä ei rajattu millekään tietylle yksittäiselle alueelle.

      • Kulttuurinautintoja

        Rajasthanista ei ole pitkä matka Pakistaniinkaan. Et sitten ole ajatellut, että tutustuisit mielenkiintoiseen maailmaan niin että vilkaisisit myös Pakistanin kulttuuritarjontaa? Siellä on kulttuuria, kulinaarielämyksiä, minareetteja, satiinia, värikkäitä basaareja, karavaaneja ja muuta jännää.

        Näen jo edessäni Pakistanin matkaoppaan, jossa kuvia manipuloimalla on saatu täysin väärennetty kuva todellisuudesta, ja joka markkinoidaan nimellä "Unelmien Pakistan".

        Myös "Intiaa" väärennetään tuolla tavalla. Se selviää aika he-vetin nopeasti. Olet ilmeisesti nainen. Minulle lentokoneessa vieressä istuva nainen kertoi, kun lensn pois Ntiasta, että junassa miehet masturboivat yläsängyssä ja tuijottivat häntä. Juna on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin bussi, sillä yöbussi on rallibussi. Ota kallein luokka, muuten ei ole kivaa.

        :) Hyvää matkaa.


      • Rick Random

        Moikka Indie. Jos olet menossa Intiaan, Pallontallaajien keskustelufoorumi on aika hyvä paikka kysellä.
        Herra , rouva tai neiti Kulttuurinautintoja on kyllä melko omalaatuinen persoona. Joillakin sanotaan olevan ruusunpunaiset silmälasit päässä mutta Kulttuurinautintoja on kulkenut sellaiset lasit päässä joilla näkee pelkkää pahaa.
        Itsekin Intiassa käydessäni jossain vaiheessa väistämättä hermostun toimimattomuuteen, huijausyrityksiin ja vastaaviin.
        Mutta silti käyn maassa mielelläni. Hyvät puolet ylittävät huonot.

        Miksi ihmeessä Kulttuurinautintoja olet muuten maassa usein edes käynyt jos se sinusta on noin käsittämättömän vastenmielinen paikka? Lulisi yhden kerran riittäneen.


      • Rick Random
        Rick Random kirjoitti:

        Moikka Indie. Jos olet menossa Intiaan, Pallontallaajien keskustelufoorumi on aika hyvä paikka kysellä.
        Herra , rouva tai neiti Kulttuurinautintoja on kyllä melko omalaatuinen persoona. Joillakin sanotaan olevan ruusunpunaiset silmälasit päässä mutta Kulttuurinautintoja on kulkenut sellaiset lasit päässä joilla näkee pelkkää pahaa.
        Itsekin Intiassa käydessäni jossain vaiheessa väistämättä hermostun toimimattomuuteen, huijausyrityksiin ja vastaaviin.
        Mutta silti käyn maassa mielelläni. Hyvät puolet ylittävät huonot.

        Miksi ihmeessä Kulttuurinautintoja olet muuten maassa usein edes käynyt jos se sinusta on noin käsittämättömän vastenmielinen paikka? Lulisi yhden kerran riittäneen.

        Nii ja Indiamike on hyvä englanninkielinen foorumi Intian matkailijalle.


      • Kulttuurinautintoja
        Rick Random kirjoitti:

        Moikka Indie. Jos olet menossa Intiaan, Pallontallaajien keskustelufoorumi on aika hyvä paikka kysellä.
        Herra , rouva tai neiti Kulttuurinautintoja on kyllä melko omalaatuinen persoona. Joillakin sanotaan olevan ruusunpunaiset silmälasit päässä mutta Kulttuurinautintoja on kulkenut sellaiset lasit päässä joilla näkee pelkkää pahaa.
        Itsekin Intiassa käydessäni jossain vaiheessa väistämättä hermostun toimimattomuuteen, huijausyrityksiin ja vastaaviin.
        Mutta silti käyn maassa mielelläni. Hyvät puolet ylittävät huonot.

        Miksi ihmeessä Kulttuurinautintoja olet muuten maassa usein edes käynyt jos se sinusta on noin käsittämättömän vastenmielinen paikka? Lulisi yhden kerran riittäneen.

        Jopa monet intialaiset ovat raivoissaan siitä vääristyneestä kuvasta mitä Intiasta ylläpidetään. Syy siihen, miksi sen koko kärsimysnäytelmän jotkut ei vain pysty näkemään, joutuu vain arvailemaan.

        - Ehkä se "Intia" täyttää jonkun psykologisen funktion teidän tylsässä elämässänne.

        - Ehkä se antaa elämälle sisältöä, kun istuu kattomassa kun sastunutta jokea virtaa alas ulostetta, ja siinä sitten imeskelee hassista ja kritisoi länsimaiden materiaalista kulttuuria. Kuolemakin niin "normaali" kun saa kattoa kun poltetaan ruumista. On se niin luonnollista vaan.

        - Ehkä kyseessä on yksinkertaisesti niin voimakas kulttuurishokki, että asennoidutte siihen tukholma-syndrooman tavoin.

        - Ehkä teidän elämässänne on eksistentiaalinen tyhjiö niin ammottava, ja kriittinen, että olette valmiita hyväksymään kaikenlaiset pähkähullut huijarit teidän guruiksenne, ja raahautumaan Biharin käsittämättömään kurjuuteen kattomaan dalai laman kalachakraa.

        Minä en h-vetti tiedä mikä teitä vaivaa, mutta sinne vaan sitten fiilistelemään jätevuoren sekaan, ja ihannoimaan aasiaa.

        En minä pelkkää pahaa intiassa näe. 99% on kurjuutta, ja 1% on siedettävää. Tämä käsittää sekä ympäristön että ihmiset.

        Olen ensimmäisen kerran käynyt Intiassa kattomassa. Järkytyin. Toisen kerran piti mennä läpi. Järkytyin. Kolmas kerta, ja ihan äsken, menin Kalkuttaan tutkmaan Asiatic Societyn arkistoja. Oli kyllä kauheata. Hirvittävää. Olen onnellinen että selvisin hengissä.

        Nepalilaisten, Bhutanilaisten, Tiibettiläisten, jopa Sri Lankalaisten kanssa olemme aina vaan samaa mielä tuosta koko r-kälästä ja sen kansasta. Ihme kyllä en suomalaisten kanssa. Heh-heh, sinne vaan nauttimaan.

        Bhutanilaiset tekivät järkevästi kun sulkivat ovet. Kun heidän kanssaan juttelee niin löytyy aika äkkiä sama sävel. Voi, voi, Sikkimiä. Sinne on rantautunut rutto.


      • Rick Random
        Kulttuurinautintoja kirjoitti:

        Jopa monet intialaiset ovat raivoissaan siitä vääristyneestä kuvasta mitä Intiasta ylläpidetään. Syy siihen, miksi sen koko kärsimysnäytelmän jotkut ei vain pysty näkemään, joutuu vain arvailemaan.

        - Ehkä se "Intia" täyttää jonkun psykologisen funktion teidän tylsässä elämässänne.

        - Ehkä se antaa elämälle sisältöä, kun istuu kattomassa kun sastunutta jokea virtaa alas ulostetta, ja siinä sitten imeskelee hassista ja kritisoi länsimaiden materiaalista kulttuuria. Kuolemakin niin "normaali" kun saa kattoa kun poltetaan ruumista. On se niin luonnollista vaan.

        - Ehkä kyseessä on yksinkertaisesti niin voimakas kulttuurishokki, että asennoidutte siihen tukholma-syndrooman tavoin.

        - Ehkä teidän elämässänne on eksistentiaalinen tyhjiö niin ammottava, ja kriittinen, että olette valmiita hyväksymään kaikenlaiset pähkähullut huijarit teidän guruiksenne, ja raahautumaan Biharin käsittämättömään kurjuuteen kattomaan dalai laman kalachakraa.

        Minä en h-vetti tiedä mikä teitä vaivaa, mutta sinne vaan sitten fiilistelemään jätevuoren sekaan, ja ihannoimaan aasiaa.

        En minä pelkkää pahaa intiassa näe. 99% on kurjuutta, ja 1% on siedettävää. Tämä käsittää sekä ympäristön että ihmiset.

        Olen ensimmäisen kerran käynyt Intiassa kattomassa. Järkytyin. Toisen kerran piti mennä läpi. Järkytyin. Kolmas kerta, ja ihan äsken, menin Kalkuttaan tutkmaan Asiatic Societyn arkistoja. Oli kyllä kauheata. Hirvittävää. Olen onnellinen että selvisin hengissä.

        Nepalilaisten, Bhutanilaisten, Tiibettiläisten, jopa Sri Lankalaisten kanssa olemme aina vaan samaa mielä tuosta koko r-kälästä ja sen kansasta. Ihme kyllä en suomalaisten kanssa. Heh-heh, sinne vaan nauttimaan.

        Bhutanilaiset tekivät järkevästi kun sulkivat ovet. Kun heidän kanssaan juttelee niin löytyy aika äkkiä sama sävel. Voi, voi, Sikkimiä. Sinne on rantautunut rutto.

        Asia selvä. Itse ajattelin mennä lähiaikoina taas nauttimaan Intiasta. Kalkutan kautta Andamaaneille.

        Kenties tapaamme Intiassa. :)


      • Kulttuurinautintoja
        Rick Random kirjoitti:

        Asia selvä. Itse ajattelin mennä lähiaikoina taas nauttimaan Intiasta. Kalkutan kautta Andamaaneille.

        Kenties tapaamme Intiassa. :)

        Hienoa. Lähiaikoina Kalkutassa onkin niin kuuma, että siellä valuu asvaltitkin kadulla, ja se virtsan haju tulee huoneisiin asti.

        Kyllähän sinä intiassa käyneenä sen varmaan tiedät, että siellä kustaan kaduille. Kun 10 miljoonaa ihmistä kusee kaduille ja mittari näyttää 40 Celsius, niin johan tuoksuu ehtoo.

        Sen jälkeen saat ihanan kulttuuri monsuunin niskaasi. Kiva sitten kahmia Kalkutan katuja kun on metrin verran vettä polviin asti, eikö vaan. Vedessä valuu jätteet, ulosteet, kuolleet koirat ja lehdet varoittaa kolerasta.Rotat ja torakat on paenneet hotellisa ylähuoneisiin, ja kun tulet huoneeseesi, niin sen on vallanne torakat ja rotat.

        Junat ei kulje ja Andamanit jäi siihen. Mutta mikäs siinä, nautit Kalkutasta.

        Nauttimaan, nimenomaan.


      • Kulttuurinautintoja
        Kulttuurinautintoja kirjoitti:

        Hienoa. Lähiaikoina Kalkutassa onkin niin kuuma, että siellä valuu asvaltitkin kadulla, ja se virtsan haju tulee huoneisiin asti.

        Kyllähän sinä intiassa käyneenä sen varmaan tiedät, että siellä kustaan kaduille. Kun 10 miljoonaa ihmistä kusee kaduille ja mittari näyttää 40 Celsius, niin johan tuoksuu ehtoo.

        Sen jälkeen saat ihanan kulttuuri monsuunin niskaasi. Kiva sitten kahmia Kalkutan katuja kun on metrin verran vettä polviin asti, eikö vaan. Vedessä valuu jätteet, ulosteet, kuolleet koirat ja lehdet varoittaa kolerasta.Rotat ja torakat on paenneet hotellisa ylähuoneisiin, ja kun tulet huoneeseesi, niin sen on vallanne torakat ja rotat.

        Junat ei kulje ja Andamanit jäi siihen. Mutta mikäs siinä, nautit Kalkutasta.

        Nauttimaan, nimenomaan.

        Kerroinko senkin, että sähköt ei toimi kuukauteen? Paska juttu kun äiskä odottaa sähköpostia, jossa kerrot mahtavista fiiliksistä, ja viboista taas "Intiasta".

        Jihuu!

        Hahaha


    • IndiaLover

      Surettaa kyllä sun puolesta, kun olet noin ikäviä traumoja saanut Intiasta! Itse kun olen saanut kokea hyvin erilaisen maan ja kulttuurin. Toistakymmentä reissua olen tehnyt ja sahannut maata niiden kautta pitkin ja poikin. Missään en ole saanut noin kamalia kokemuksia. Vai liekö vika kuitenkin itsessäsi ja asenteessasi....!?

      Mutta pisteet siitä, että kovasti olet nähnyt vaivaa kirjoitellessasi noita provoja =). Toivottavasti olet saanut hyvät kiksit niistä =)!

      • Marrrrrkku

        No mutta hei kattokaa nyt. Tyyppi on käväissyt ihan Delhissä ja Varanasissa ja ehkä on menossa Kalkuttaankin oikein. Oikea asiantuntija siellä taas äänessä...ja kovasti pitääkin meteliä!!!

        Ei kannattais vouhkata asioista, joista ei oikeasti tiedä mitään....

        Ja varmaan tosi hyvä "matkaopas" tuollainen...ja oikein "kirjailijakin"...hih....


      • Kulttuurinautintoja

        Asenteista se johtuu. Mutta molemmilla.

        Kun menee maailman kurjimpiin kolkkiin hypnoosissa niin kai siellä voi ufojakin nähdä jos niissä fiiliksissä menee.

        Satanen vetoa, että teikäläiset saa Mogadishuun ja Sudanin Darfuriinkin fiilistelemään ihanaa mailmaa, ystävällisiä ihmisiä, luontoa ja jännittäviä basaareja. Varmaan joku hieno kamera rinnuksilla.

        Eiköhän asia ole selvä, että täällä ollaan sitä mieltä että teidän kuuluisi hävetä sitä että päädytte näkemään tuossa järkyttävässä kärsimysnäytelmässä, nimeltä Intia, jotain hienoa.

        Ottakaa seuraavaksi vaikka miekka mukaan, ja iskekää silläkin vastaantulijoita. Tarjokaa kärsiville myrkytettyä vettä. Varmaan siitäkin saa kultuurikiksejä.


      • Kulttuurinautintoja
        Marrrrrkku kirjoitti:

        No mutta hei kattokaa nyt. Tyyppi on käväissyt ihan Delhissä ja Varanasissa ja ehkä on menossa Kalkuttaankin oikein. Oikea asiantuntija siellä taas äänessä...ja kovasti pitääkin meteliä!!!

        Ei kannattais vouhkata asioista, joista ei oikeasti tiedä mitään....

        Ja varmaan tosi hyvä "matkaopas" tuollainen...ja oikein "kirjailijakin"...hih....

        Olet väärässä. Minulta sensuroitiin aikaisempi kommentti, koska vittuilin siinä takaisin. Niillä sanoilla jotka ansaitsit.

        Mutta olen käynyt läpi koko Himachal Pradeshin. Dharamsalasta, Dehra Duniin ja joka hemmetin vuortenhuiput ja laaksot siellä, jonne nuo tulevat fiilistelemään, hullujenhuoneen Rishkieshiä myöten. Koko Uttar Pradeshin olen kahminnut sen jätteitä myöten, enkä koskaan enää tule sinne jalalla astumaan. New Delhissä olen asunut viikkoja kun olin kahmimassa Tibet Centerin arkistoja. Biharin olen käynyt Varanasia, Goyaa, Bodhgayaa, Sarnathia, Sekä joka budhhalaismonumenttia läpi Patnaan saakka. Olen iloinen että selvinnyt hengissä. Kerrottiin että iltaisin on liian vaarallista likkua Biharissa. Ja sen näköistä tosiaan olikin, voi herrajestas mikä räkälä ja köyhyys. West Bengalin olen kahminut pohjoista Sikkimiä myöten, Darjeliingin ja Kalimpongin kautta Sliguuriin, ja asunut viikkoja Kalkutassa. Ja Kalkutasta lentänyt Kingfisherillä Bombayhin ja Madrasiin kattomaan kolonialismin jälkiä. Nuo kun on ne kolme olennaisinta koloniaalikaupunkia.

        Eli kyllä kokemusta riittää kun tuohon lisää 11 vuotta Aasiassa asuneena, matkaoppaana, historiaa tutkivana ym.

        En ole mennyt sinne jostain peräseinäjoelta silmät perseessä kuten jotkut muut on. Eikä kärsimystä tee mieli fiilistellä. Puhukaa edes totta. Yrittäkää edes.


    • Just, just...

      Terveisiä Intiasta! En edes vaivaudu kommentoimaan tämän ns. idänmatkailijan ja matkaoppaan(?) kommentteja.
      Intia on mahtava, kulttuuriltaan rikas, upea maa!
      Te muut, tervetuloa Intiaan!
      Jos henkinen elämä on tämän em. matkailijan luokkaa, kannattaa sitten matkustella vaikka niiden rikkaiden ulkomaalaisten kanssa viiden tähden hotelleissa vaikkapa lännen suunnalla. Tervemenoa sinne!
      Incredible India! Namaste!

      • Kulttuurinautintoja

        Huh huh.

        Missä päin Intiaa olet?


    • Kulttuurinautintoja

      70% intialaisista elää ennennäkemättömässä köyhyydessä.

      Mahtavaa Namaste! Incredible India!

      Tuberkuloosia, Hiviä, Koleraa, Malariaa, Superbakteereja.

      Mahtavaa Namaste! Incredible India!

      Poliittinen kaaos, naxaliiteja, daliitteja, terroria.

      Mahtavaa Namaste! Incredible India!

      Sasteita, maailman surkein ilmanlaatu, saastunut vesi, saastuneet joet.

      Mahtavaa Namaste! Incredible India!

      Ylikansoitus, slummit, kaupunkien räjähtäminen, ihmisten hätä.

      Mahtavaa Namaste! Incredible India!


      ---

      Tuota voisi jatkaa vaikka kuinka pitkälle. Kuinka pässi ihmisen pitää olla, että hän ei kykene tuota näkemään? Mikä häntä vaivaa?

    • Himachal

      Ja eiköhän se ole ihan jokaisen oma asia matkustaako Intiaan vaiko ei.. Jos nyt et sinä satu pitämään ko. maasta, niin et kai voi olettaa että kukaan muukaan ei saisi sinne sitten matkustaa?? Itse seitsemän reissua Intiaan tehnyt, Delhi (ja vielä se taitaa olla New Delhi Intian pääkaupunki, aikaisemmin mainitsit Intian pääkaupungiksi Mumbain :)), Agra, Andhra Pradesh, Bangalore, Goa, ja joka kaupungista olen pitänyt, olen viihtynyt jokaisessa, varmaan sitten olen aika pässi kun pidän Intiasta, kaikesta negatiivisestakin huolimatta. Mutta eiköhän tuota täällä koti Suomessakin ole vielä enemmän negatiivista? Kyllä täällä olisi sille pippurisuihkeelle enemmän käyttöä kun liikkuu ulkona tai välillä jopa kun on töissä.

      Ja nytten mikä ihaninta, kahdeksas reissu Intiaan on tulossa jälleen, tällä kertaa Pohjois-Intian kierrosta reilu kuusi viikkoa ensi syksynä, ja siihen asti painan töitä niska limassa että saisin tienattua matkarahat kasaan :D

      Eikun hyviä reissuja Intiaan kaikille ketkä sinne on menossa, tiedän että on paljon jotka nauttii saadessaan olla Intiassa. Ja pyydän, ketkä sattuu olemaan syntyny kultalusikan kanssa ja ei sitten ole yhtään taitoa katsoa omaa napaa pidemmälle tai sattuu muuten vaan olemaan pahemmin sitten asennevammainen, olkaa menemättä Intiaan, teette suuren palveluksen niille ketkä siihen maahan on menettäneet sydämensä :)

      • Jep jep...

        Tämän 'kulttuuri-ihmisen' kommentit ja mielipiteet on sitä luokkaa, että kannattaako edes keskustelua tässä jatkaa. Kirjailija voisi keskittyä ja pistää energiaansa vaikkapa suomenkielen opiskeluun ja oikeinkirjoitukseen. Tai vaikka käydä selvittämässä traumaansa ihan ammattiauttajalla.

        Me, jotka Intiasta pidämme ja siellä paljon matkustelemme, tiedämme kyllä mitä se maa on niin hyvässä kuin pahassa. Intiassa elää maailman köyhimmät ja rikkaimmat ihmiset. Se on todellinen vastakohtien maa monessakin mielessä. Navetan takana kasvaneelle en sitä ensimmäiseksi matkakohteeksi kuitenkaan suosittele. Todellakin suosittelen Intiaa matkakohteena matkailijalle, jolla riittää uteliaisuutta ja kiinnostusta vanhaa kulttuuria kohtaan.
        Todellakin; Incredible India!!!


      • Kulttuurinautintoja

        Olet oiekassa New Delhin suhteen. Takoitin talouden pääkaupunkia, mutta nopeasti kun naputtaa tabloidia niin menee jopa kirjaimet perseelleen.

        Äh. Olette vain ignorantteja. Pitäkää se "Intianne" ja kuvitelkaa ettei siellä olisi traumaa ja ennennäkemätön hätä ja kärsimys. Lapsityövoima, vallan väärinkäyttö ja naisten alistaminen nyt vaan kuuluu asiaan. Siellä jengi varmaan nauttii saasteistakin Ymmärretty on - teidän on mahdotonta edes nähdä se. Niistä lähtökohdista joista tulette.

        Pohjois Intiasta suosittelen sinulle etenkin Lucknowin paratiisikaupunkia. Ja ehdottomasti mainiota Allahabadin kulttuuritarjontaa. Junassa kannattaa ottaa sleeping class. Mikäs siinä, se on kulttuuria kun mennään paskan seassa. Ihmisten kanssa on jännittävio keksusteluja. Ja mene ihmeessä Bihariin sinne tutustumaan uskomattomaan "Intian kulttuuriin". Tosi makee juttu. Kamera mukaan. Siistii ja jännää. Namaste!


      • Kulttuurinautintoja

        Niin, olet hankkinut sen "Intian" kompensoimaan jotain psykologista tilaa, ilmeisesti Suomen harmaus. Jotain mikä saa väriä tyhjään virkamiesmäiseen elämääsi. Tämän olen jo selittänyt täällä. Siitä johtuen olet sokea, kuvittelet kärsimyksen kulttuuriksi, JA OLET OLENNAINEN SYY SIIHEN MIKSI HIRVITTÄVÄÄ KÄRSIMYSTÄ KIELLETÄÄN, MILLÄ TAVALLA SE PALVELEE VALLAN VÄÄRINKÄYTTÖÄ, JA MITEN SIITÄ PUHUMINEN SUOMETTUU.

        On tuo p-kele kumma juttu, että ihmisten ennennäkemätön kärsimysnäytelmä saadaan käännettyä kulttuutiksi ja historiaksi. Oletteko siellä myös jätevuorilla kuvaamassa kulttuuria kun lapset tonkii jätteitä?

        Monenko ruumiin yli olet kävellyt hymyillen?


    • Suosittelisin

      että nimimerkki 'Kulttuurinautinto' ainakin hakeutuisi mahdollisimman äkkiä pois matkaoppaantehtävistä, sillä noilla asenteilla ja ennakkoluuloilla hän ei ainakaan pysty kaksisia elämyksiä opastettavilleen tarjoilemaan.

      Toisekseen epäilen, ettei kyseisellä 'matkaoppaalla' ole kaikki inkkarit kanootissa, mutta se on toki vain minun epäilykseni. Kun en ole alan ammattilainen, niin en tietenkään pysty arvioimaan hänen henkistä tilaansa sen kummemmin.

      Omalta osaltani voin todeta, että olen jokseenkin erimieltä lähes kaikkien nimimerkki 'Kulttuurinautinnon' väittämien kanssa. Ja lisään tähän lopuksi, etten alennu jatkamaan hänen valitsemallaan keskustelulinjalla yhtään tämän pitempään.

      • kulttuurinautintoja

        Minä taas suosittelen sinulle, että ennen kuin seuraavan kerran matkustat sinne pieneen utopisiseen "Intiaasi" niin selvität vaikka netin kautta minkä verran siellä on:

        Lapsityövoimaa, saasteita, hiv:iä, malariaa, tuberkuloosia, koleraa, puhdasta vettä, perheriitoja, kärsimystä, kurjuutta, vesistöt pilaantuneet, ylikansoittumista, työolot, slummia, sairautta, nälkää, ihmiskauppaa, jätteitä, korruptiota, koskemattomia, väkivaltaisia poliittisia liikkeitä, ryöstöjä, liikennekuolemia, ylikalastusta, ilmanlaatu....

        Mitäs jos seuraavan kerran yrität pinnistämällä edes selvittää mikä on tosiasia? Vai rikkoontuuko siinä se sinun iluusiosi? Se "Intia" jonne matkustat sieltä peräseinäjoen virkamiesseudulta oikein "kulttuuriin".

        Miksi et mene Manillan slummeihin tutustumaan uuteen kulttuuriin seuraavan kerran? Hävetkää.

        PS. kyllä minä ymmärrän ettei teidän pikku "Intia" yhteisöstänne löydä kaveria. Sitäkin typerimmiltä näytätte. Miksi et tule meikäläiselle ruokailemaan. Sanon vaikka että kyseessä on cordon bleu, ja voit kuvitella niin, samalla kun syöt tiskirättiä. Taitaa nimittäin teikäläisiltä onnistua.


      • tarsu
        kulttuurinautintoja kirjoitti:

        Minä taas suosittelen sinulle, että ennen kuin seuraavan kerran matkustat sinne pieneen utopisiseen "Intiaasi" niin selvität vaikka netin kautta minkä verran siellä on:

        Lapsityövoimaa, saasteita, hiv:iä, malariaa, tuberkuloosia, koleraa, puhdasta vettä, perheriitoja, kärsimystä, kurjuutta, vesistöt pilaantuneet, ylikansoittumista, työolot, slummia, sairautta, nälkää, ihmiskauppaa, jätteitä, korruptiota, koskemattomia, väkivaltaisia poliittisia liikkeitä, ryöstöjä, liikennekuolemia, ylikalastusta, ilmanlaatu....

        Mitäs jos seuraavan kerran yrität pinnistämällä edes selvittää mikä on tosiasia? Vai rikkoontuuko siinä se sinun iluusiosi? Se "Intia" jonne matkustat sieltä peräseinäjoen virkamiesseudulta oikein "kulttuuriin".

        Miksi et mene Manillan slummeihin tutustumaan uuteen kulttuuriin seuraavan kerran? Hävetkää.

        PS. kyllä minä ymmärrän ettei teidän pikku "Intia" yhteisöstänne löydä kaveria. Sitäkin typerimmiltä näytätte. Miksi et tule meikäläiselle ruokailemaan. Sanon vaikka että kyseessä on cordon bleu, ja voit kuvitella niin, samalla kun syöt tiskirättiä. Taitaa nimittäin teikäläisiltä onnistua.

        Onkos neiti Kulttuurinautinnolla palkalliset työt vähissä kun ehtii suoltamaan sontaa tänne Intiapalstalle? Tai ehkä olet lataamossa jossa lääkitystäsi ei vielä ihan ole saatu kohdalleen?


      • Kulttuuritarjontaa
        tarsu kirjoitti:

        Onkos neiti Kulttuurinautinnolla palkalliset työt vähissä kun ehtii suoltamaan sontaa tänne Intiapalstalle? Tai ehkä olet lataamossa jossa lääkitystäsi ei vielä ihan ole saatu kohdalleen?

        Olen mies, ja vien jengiä myös Everestille, (- en huipulle asti, mutta tarpeeksi ylös kuitenkin).

        Everestistä sanotaan että se "exposes all your faults and weaknesses". Eli täällä on kyllä pää tsekattu pyhällä vuorella. Siellä varmaan jossain muualla.

        Okei. Ryhdyin oikein kelaamaan nyt tätä punkkulasi kädessä. Kerroinhan jo, että tulin Thaimaaseen nauttimaan normaalista kulttuurista?

        Ehkä te tosiaan tarvitsette sitä "Intiaa" kompensoimaan sitä kliinistä elämää jota elätte. Minulle tuli tämä mieleen kun katoin ravintolassa CNN-kanavaa, ja tosiaan, oli kliinistä.

        Ehkä pitäisi teikäläisille kehittää oikein joku oma matkaohjelma. Vaikka Manillan slummien kautta lento Bamgladeshiin, sieltä pohjois-intian kautta, Pakistaniin, ja sitten takaisin Suomeen. Kulttuurimatka. Basaarien kautta. Vaikka nimellä "Vapaudu katharttisesti, Unelmien Matka". Päämääränä olisi tasoittaa kliinisyyttä, slummeilla. Tämä olisi eräänlainen terapia modernille ihmiselle.


      • tarsu
        Kulttuuritarjontaa kirjoitti:

        Olen mies, ja vien jengiä myös Everestille, (- en huipulle asti, mutta tarpeeksi ylös kuitenkin).

        Everestistä sanotaan että se "exposes all your faults and weaknesses". Eli täällä on kyllä pää tsekattu pyhällä vuorella. Siellä varmaan jossain muualla.

        Okei. Ryhdyin oikein kelaamaan nyt tätä punkkulasi kädessä. Kerroinhan jo, että tulin Thaimaaseen nauttimaan normaalista kulttuurista?

        Ehkä te tosiaan tarvitsette sitä "Intiaa" kompensoimaan sitä kliinistä elämää jota elätte. Minulle tuli tämä mieleen kun katoin ravintolassa CNN-kanavaa, ja tosiaan, oli kliinistä.

        Ehkä pitäisi teikäläisille kehittää oikein joku oma matkaohjelma. Vaikka Manillan slummien kautta lento Bamgladeshiin, sieltä pohjois-intian kautta, Pakistaniin, ja sitten takaisin Suomeen. Kulttuurimatka. Basaarien kautta. Vaikka nimellä "Vapaudu katharttisesti, Unelmien Matka". Päämääränä olisi tasoittaa kliinisyyttä, slummeilla. Tämä olisi eräänlainen terapia modernille ihmiselle.

        Olen mies, ja vien jengiä myös Everestille, (- en huipulle asti, mutta tarpeeksi ylös kuitenkin).

        Juu, aivan varmaan :D Everestillehän me kaikki ollaan menossa...

        Kerroinhan jo, että tulin Thaimaaseen nauttimaan normaalista kulttuurista?

        Nautitko "normaalia kulttuuria" pikkupoikien kanssa? Näitäkin riittää valitettavan paljon..

        Provot provoina ja mielisairaat pois avohoidosta.


      • Kulttuurinautintoja
        tarsu kirjoitti:

        Olen mies, ja vien jengiä myös Everestille, (- en huipulle asti, mutta tarpeeksi ylös kuitenkin).

        Juu, aivan varmaan :D Everestillehän me kaikki ollaan menossa...

        Kerroinhan jo, että tulin Thaimaaseen nauttimaan normaalista kulttuurista?

        Nautitko "normaalia kulttuuria" pikkupoikien kanssa? Näitäkin riittää valitettavan paljon..

        Provot provoina ja mielisairaat pois avohoidosta.

        Fuck off, - typerys.


      • Himachal
        Kulttuurinautintoja kirjoitti:

        Fuck off, - typerys.

        Noh, etkö kestäkkään totuuksia Thaimaasta?? Niinhän sielä asiat menee, vai kenties ennemminkö ladyboy viehättäs? Sielähän ei onneksi ole HIViä, eikä mitään muita tauteja.. Sielähän ei ole ollenkaan roskia eikä variksia, sielä ei yritetä huijata turistia joka käänteessä ja nyhtää rahaa vaikka millä konstilla, kaikki on niin hyvin kuin olla osaa.. Ota ne ruusunpunaset lasit pois silmiltä ja rupea kertomaan vaihteeksi totuuksia Thaimaasta, ei sieläkään asiat niin hyvin ole.. Vielä ennemmin Intiaan kuin Thaimaahan..


      • tarsu
        Himachal kirjoitti:

        Noh, etkö kestäkkään totuuksia Thaimaasta?? Niinhän sielä asiat menee, vai kenties ennemminkö ladyboy viehättäs? Sielähän ei onneksi ole HIViä, eikä mitään muita tauteja.. Sielähän ei ole ollenkaan roskia eikä variksia, sielä ei yritetä huijata turistia joka käänteessä ja nyhtää rahaa vaikka millä konstilla, kaikki on niin hyvin kuin olla osaa.. Ota ne ruusunpunaset lasit pois silmiltä ja rupea kertomaan vaihteeksi totuuksia Thaimaasta, ei sieläkään asiat niin hyvin ole.. Vielä ennemmin Intiaan kuin Thaimaahan..

        veit sanat suustani :D


    • indie

      Vaikuttaa vahvasti yksi kaikkia vastaan -tilanteelta. Itse en jaksa enää vaivata asialla päätäni, kun vastapuoli jankuttaa samaa asiaa kymmenissä viesteissään ilman sen kummempia perusteluja tai kysymiäni selvennyksiä.

      Matkustan huomenna Intiaan, vietän siellä kuukauden ja, jos muistan, tulen tänne kertomaan kokemuksistani ja toivottavasti (lue: mitä todennäköisimmin) vetämään maton liioiteltujen uhkakuviesi alta.

      • Kulttuurinautinto

        Oi, oi, Indie. Voi helkkari, siis olet tosiaan menossa sinne jätevuoreen. Haha!

        Mitä olet kysynyt?


      • Himachal

        Hyvää reissua indielle! Nauti matkastasi, oikealla asenteella siitä maasta saa paljon irti (muutakin kuin negatiivista)! Kateellisena täytyy vielä kärvistellä itse tässä ennenkun pääsee täältä "sekopäiden" joukosta hetkeksi taas levähtämään! :)


      • tarsu
        Kulttuurinautinto kirjoitti:

        Oi, oi, Indie. Voi helkkari, siis olet tosiaan menossa sinne jätevuoreen. Haha!

        Mitä olet kysynyt?

        Ok, Herra Kulttuurinautinto. Sori mutta epäilen vahvasti, oletko koskaan edes käynyt Intiassa tai muuallakaan maailmassa. Kaikki "tieto" ja videot joita raivopäissäsi lataat tänne asialliselle palstalle on meidän kaikkien netin ääressä istuvien saatavilla. Juttusi eivät ole mitään uutta ja ihmeellistä.
        Jos nyt kuitenkin lääkityksesi saadaan kuntoon ja pääset ns. "vapaalle" lähiviikkoina niin suosittelisin sinulle äkkilähtöä Intian Goaan. Saat nauttia auringosta, lämmöstä ja tuoreista hedelmistä. Tekee hyvää kaikille sairastuneille ja toipilaille.


      • Kulttuurinautintoja
        tarsu kirjoitti:

        Ok, Herra Kulttuurinautinto. Sori mutta epäilen vahvasti, oletko koskaan edes käynyt Intiassa tai muuallakaan maailmassa. Kaikki "tieto" ja videot joita raivopäissäsi lataat tänne asialliselle palstalle on meidän kaikkien netin ääressä istuvien saatavilla. Juttusi eivät ole mitään uutta ja ihmeellistä.
        Jos nyt kuitenkin lääkityksesi saadaan kuntoon ja pääset ns. "vapaalle" lähiviikkoina niin suosittelisin sinulle äkkilähtöä Intian Goaan. Saat nauttia auringosta, lämmöstä ja tuoreista hedelmistä. Tekee hyvää kaikille sairastuneille ja toipilaille.

        Typerys.


      • Kulrtuuinautintoja
        Himachal kirjoitti:

        Hyvää reissua indielle! Nauti matkastasi, oikealla asenteella siitä maasta saa paljon irti (muutakin kuin negatiivista)! Kateellisena täytyy vielä kärvistellä itse tässä ennenkun pääsee täältä "sekopäiden" joukosta hetkeksi taas levähtämään! :)

        Nauti! Intiasta!

        Ei siellä ole saasteita, ei mitään, jengu kusettaa! (ha-ha)

        Kun kerran Rajastaniin menet, niin mene ihmeessä myös kulttuurikierros Pakistanin kautta! (Harm että Bangladesh ei sovi ohjelmaan!)

        Namaste! Perkele! Yes! Siistiä!

        Cooooooool...!


      • Kulttuurinautintoja

        Huomaatko Rakas,

        Nuo kaikki, jotka käyttää "Intiaa" jonkinlaisena viimeisenä fetissinä yitttää liriuttaa sinut samaan helvettiin, ja/tai illuusioon jossa he ovat.

        Pidä piposta kiinni!

        With Love,

        Kulttuuria


      • tarsu
        Kulttuurinautintoja kirjoitti:

        Typerys.

        nooh, mikäs nyt on? kerro vielä kerran miten paskaista Intiassa on!


      • call me
        Kulttuurinautintoja kirjoitti:

        Huomaatko Rakas,

        Nuo kaikki, jotka käyttää "Intiaa" jonkinlaisena viimeisenä fetissinä yitttää liriuttaa sinut samaan helvettiin, ja/tai illuusioon jossa he ovat.

        Pidä piposta kiinni!

        With Love,

        Kulttuuria

        http://www.mielenterveydenensiapu.fi/index.php?z=4zzz


      • Kulttuurinautintoja
        tarsu kirjoitti:

        nooh, mikäs nyt on? kerro vielä kerran miten paskaista Intiassa on!

        Vaivaako että kertoo totuuden miten paskaista siellä on?
        Jos olet Intiassa äynyt, niin tiedät totuuden, miten paskaista siellä on.

        Mutta ehkä olet tulkinnut sen paskan kulttuuriksi.


        hahahahah!


      • tarsu
        Kulttuurinautintoja kirjoitti:

        Vaivaako että kertoo totuuden miten paskaista siellä on?
        Jos olet Intiassa äynyt, niin tiedät totuuden, miten paskaista siellä on.

        Mutta ehkä olet tulkinnut sen paskan kulttuuriksi.


        hahahahah!

        Sinä sairas ihminen puhut kultturista. Ei täällä kukaan muu ole Intian kulttuuria mainostanut.
        Koita jo saada putki poikki. Lue sitten selvittyäsi nämä juttusi ja ole ylpeä itsestäsi, matkaopas :D
        ps. sinut on todella helppo tunnistaa näistä jutuistasi.

        http://www.tjareborg.fi/akkilahdot?


      • Koitahan
        Kulrtuuinautintoja kirjoitti:

        Nauti! Intiasta!

        Ei siellä ole saasteita, ei mitään, jengu kusettaa! (ha-ha)

        Kun kerran Rajastaniin menet, niin mene ihmeessä myös kulttuurikierros Pakistanin kautta! (Harm että Bangladesh ei sovi ohjelmaan!)

        Namaste! Perkele! Yes! Siistiä!

        Cooooooool...!

        nyt, Kultruuinautintoja, selvitellä päätäsi, ja vetää välillä vähän henkeä :D Uhoamisesi alkaa hipoa naurettavuuden rajoja. Pysy, hyvä mies, pois Intiasta jos se angstaa sinua noin pahasti. Matkusta siellä missä pystyt nauttimaan olemisestasi, mutta anna hyvän tähen muiden matkustaa missä sitten ikinä lystäävät - se ei kai kuitenkaan ole pois sinulta millään tavalla, vai onko?

        Kyllähän sitä paskaa maaailmaan mahtuu, ja varmasti sitä löytää, jos oikein hakemalla hakee. Tuolla oli aikoinaan Monikulttuuriset suhteet-osiossa kaltasesi Intian vihaaja, joka aina tuppasi itsensä kaatopaikkojen kupeeseen ja slummeihin asumaan. En ymmärrä miksi ylipäätänsä pitää hakeutua sellaisiin paikkoihin, kun Intiassa on tarjolla runsaasti muitakin vaihtoehtoja. Ja sitäkin ihmettelen, miksi ehdoin tahdoin olet matkustanut Bihariin, kun kaikki vähänkin Intiaa tuntevat, tietävät sen olevan niemimaan köyhin osavaltio. Olen itsekin siellä reissannut, en turistina, vaan muista syistä, joten olen senkin puolen Intiasta nähnyt. Mutta olen myös nähnyt kolikon toisen puolen, ja täytyy sanoa että vastaavaa loistoa ja vaurautta saat koti-Suomestakin hakea.

        Se, mitä sanoit siitä, että intialaiset ovat vihaisia median tarjoamasta Intia-kuvasta, pitää paikkansa. Mutta intialaiset ovat vihaisia sen takia, että dokkari toisensa jälkeen näyttää Intian nurjaa puolta, ja luo siten kovin virheellisen sekä vajaan kuvan siitä mitä Intia on. Köyhyttä, likaisuutta ja saasteita ei tarvitse kieltää, mutta samalla tulisi näyttää muutakin, sillä ei nuo ongelmat suinkaan kosketa kaikkia intialaisia. Mutta toki on niin, että negatiiviset uutiset myyvät paremmin kuin positiiviset.

        Sinua en yritä/haulua käännyttää millään tavoin. Voit olla tykönäsi aivan mitä mieltä haluat, ja itse asiassa onkin parempi että sinä ja kaltaisesi pysyykin poissa Intiasta. Annat nimittäin intialaisille kovin huonon kuvan suomalaisista.


      • talsu :D
        Kulttuurinautintoja kirjoitti:

        Vaivaako että kertoo totuuden miten paskaista siellä on?
        Jos olet Intiassa äynyt, niin tiedät totuuden, miten paskaista siellä on.

        Mutta ehkä olet tulkinnut sen paskan kulttuuriksi.


        hahahahah!

        :D


      • Kulttuurinautintoja
        Koitahan kirjoitti:

        nyt, Kultruuinautintoja, selvitellä päätäsi, ja vetää välillä vähän henkeä :D Uhoamisesi alkaa hipoa naurettavuuden rajoja. Pysy, hyvä mies, pois Intiasta jos se angstaa sinua noin pahasti. Matkusta siellä missä pystyt nauttimaan olemisestasi, mutta anna hyvän tähen muiden matkustaa missä sitten ikinä lystäävät - se ei kai kuitenkaan ole pois sinulta millään tavalla, vai onko?

        Kyllähän sitä paskaa maaailmaan mahtuu, ja varmasti sitä löytää, jos oikein hakemalla hakee. Tuolla oli aikoinaan Monikulttuuriset suhteet-osiossa kaltasesi Intian vihaaja, joka aina tuppasi itsensä kaatopaikkojen kupeeseen ja slummeihin asumaan. En ymmärrä miksi ylipäätänsä pitää hakeutua sellaisiin paikkoihin, kun Intiassa on tarjolla runsaasti muitakin vaihtoehtoja. Ja sitäkin ihmettelen, miksi ehdoin tahdoin olet matkustanut Bihariin, kun kaikki vähänkin Intiaa tuntevat, tietävät sen olevan niemimaan köyhin osavaltio. Olen itsekin siellä reissannut, en turistina, vaan muista syistä, joten olen senkin puolen Intiasta nähnyt. Mutta olen myös nähnyt kolikon toisen puolen, ja täytyy sanoa että vastaavaa loistoa ja vaurautta saat koti-Suomestakin hakea.

        Se, mitä sanoit siitä, että intialaiset ovat vihaisia median tarjoamasta Intia-kuvasta, pitää paikkansa. Mutta intialaiset ovat vihaisia sen takia, että dokkari toisensa jälkeen näyttää Intian nurjaa puolta, ja luo siten kovin virheellisen sekä vajaan kuvan siitä mitä Intia on. Köyhyttä, likaisuutta ja saasteita ei tarvitse kieltää, mutta samalla tulisi näyttää muutakin, sillä ei nuo ongelmat suinkaan kosketa kaikkia intialaisia. Mutta toki on niin, että negatiiviset uutiset myyvät paremmin kuin positiiviset.

        Sinua en yritä/haulua käännyttää millään tavoin. Voit olla tykönäsi aivan mitä mieltä haluat, ja itse asiassa onkin parempi että sinä ja kaltaisesi pysyykin poissa Intiasta. Annat nimittäin intialaisille kovin huonon kuvan suomalaisista.

        Katos vaan, joku normaalimpikin ihminen täältä löytyy.

        Minä pohdin sitä, jos humanismin nimissä pitäisi sallia näille pässeille heidän terapeuttinen "Intia" kuva.

        Onko mielipidettä?

        Kyllä minä sen ymmärrän, että tuota on hyvä pitää yllä jotta sinne virtaa turisteja, ja rahaa..mutta huh-huh...


      • Jos nyt ihan
        Kulttuurinautintoja kirjoitti:

        Katos vaan, joku normaalimpikin ihminen täältä löytyy.

        Minä pohdin sitä, jos humanismin nimissä pitäisi sallia näille pässeille heidän terapeuttinen "Intia" kuva.

        Onko mielipidettä?

        Kyllä minä sen ymmärrän, että tuota on hyvä pitää yllä jotta sinne virtaa turisteja, ja rahaa..mutta huh-huh...

        kaiken, tai edes vähänkin tietäisit enemmän minusta ja Intia-'suhteestani', en ole ollenkaan varma, että pitäisit minua yhtään sen 'normaalimpana' kuin muitakaan, itseäsi lukuunottamatta. Ei silti, että hirveästi perustaisin siitä mitä minusta ajattelet, normaali - normaalimpi, who cares!

        'Minä pohdin sitä, jos humanismin nimissä pitäisi sallia näille pässeille heidän terapeuttinen "Intia" kuva.' Siis olenko nyt oikeassa: Sinäkö 'sallit' tai 'olet sallimatta' jotakin? Eikö kuulosta yhtään siltä, että egosi alkaa olla liian iso ajatellen omaa hyvinvointiasi? Alat kuulostaa yhä huvittavammalta - tai sitten olet pirun juovuksissa.


      • Kulttuurinautintoja
        Koitahan kirjoitti:

        nyt, Kultruuinautintoja, selvitellä päätäsi, ja vetää välillä vähän henkeä :D Uhoamisesi alkaa hipoa naurettavuuden rajoja. Pysy, hyvä mies, pois Intiasta jos se angstaa sinua noin pahasti. Matkusta siellä missä pystyt nauttimaan olemisestasi, mutta anna hyvän tähen muiden matkustaa missä sitten ikinä lystäävät - se ei kai kuitenkaan ole pois sinulta millään tavalla, vai onko?

        Kyllähän sitä paskaa maaailmaan mahtuu, ja varmasti sitä löytää, jos oikein hakemalla hakee. Tuolla oli aikoinaan Monikulttuuriset suhteet-osiossa kaltasesi Intian vihaaja, joka aina tuppasi itsensä kaatopaikkojen kupeeseen ja slummeihin asumaan. En ymmärrä miksi ylipäätänsä pitää hakeutua sellaisiin paikkoihin, kun Intiassa on tarjolla runsaasti muitakin vaihtoehtoja. Ja sitäkin ihmettelen, miksi ehdoin tahdoin olet matkustanut Bihariin, kun kaikki vähänkin Intiaa tuntevat, tietävät sen olevan niemimaan köyhin osavaltio. Olen itsekin siellä reissannut, en turistina, vaan muista syistä, joten olen senkin puolen Intiasta nähnyt. Mutta olen myös nähnyt kolikon toisen puolen, ja täytyy sanoa että vastaavaa loistoa ja vaurautta saat koti-Suomestakin hakea.

        Se, mitä sanoit siitä, että intialaiset ovat vihaisia median tarjoamasta Intia-kuvasta, pitää paikkansa. Mutta intialaiset ovat vihaisia sen takia, että dokkari toisensa jälkeen näyttää Intian nurjaa puolta, ja luo siten kovin virheellisen sekä vajaan kuvan siitä mitä Intia on. Köyhyttä, likaisuutta ja saasteita ei tarvitse kieltää, mutta samalla tulisi näyttää muutakin, sillä ei nuo ongelmat suinkaan kosketa kaikkia intialaisia. Mutta toki on niin, että negatiiviset uutiset myyvät paremmin kuin positiiviset.

        Sinua en yritä/haulua käännyttää millään tavoin. Voit olla tykönäsi aivan mitä mieltä haluat, ja itse asiassa onkin parempi että sinä ja kaltaisesi pysyykin poissa Intiasta. Annat nimittäin intialaisille kovin huonon kuvan suomalaisista.

        Sanon vielä senkin että et ole auktoriteetti mikään - vaikka ilmeisesti olet naimisissa ym jonkun täkäläisen DJ:n kanssa. Kukkahatut soi. Minä voin neuvoa sinua kokemuksella enemmän kuin sinä minua, väittäisin.

        Minä sanon suoraan, että vituttaa että Intiasta maalataan täysin vääristynyttä kuvaa. Ei vain omasta puolestani vaan myös intialaisten. En tosin heistä paljoa välitä, mutta totuus on totuus, js myös kärsivät ja heidän vallanpitäjät ansaitsevat totuuden.


      • Kulttuurinautintoja
        Jos nyt ihan kirjoitti:

        kaiken, tai edes vähänkin tietäisit enemmän minusta ja Intia-'suhteestani', en ole ollenkaan varma, että pitäisit minua yhtään sen 'normaalimpana' kuin muitakaan, itseäsi lukuunottamatta. Ei silti, että hirveästi perustaisin siitä mitä minusta ajattelet, normaali - normaalimpi, who cares!

        'Minä pohdin sitä, jos humanismin nimissä pitäisi sallia näille pässeille heidän terapeuttinen "Intia" kuva.' Siis olenko nyt oikeassa: Sinäkö 'sallit' tai 'olet sallimatta' jotakin? Eikö kuulosta yhtään siltä, että egosi alkaa olla liian iso ajatellen omaa hyvinvointiasi? Alat kuulostaa yhä huvittavammalta - tai sitten olet pirun juovuksissa.

        Minun "ego" perustuu vuosien kokemukseen. Näkemiseen. Ha-ha. Kieliin ja historiaan. Bhutanista Hanoihin, suhteita, Everestistä Yunnanin laaksoihin. Vuosien kokemuksia mafiasta, politiikkoihin.

        Ei siihen että pamahdan jostain Tampereen lähiöstä "Intiaan", ja fiilistelen jotain kärsimystä.

        Minun ego on tulta ja totuutta.

        Mikä on sinun laitasi?


    • whatever

      Mistä moinen viha?

    • terv roskiksesta

      totuushan on se, etta Hesassa ja ymparistossa ei asu muita kuin Homoja ja Lesboja ja yhesta homosta meinas tulla oikein Suomen Presidentti, etta repikaa tasta ja jos joku vittuilee, etta en osaa kirjoittaa, niin sanon vain, etta taalla intiassa ei tarvita aan pilkkuja....

    • HeiHaloo!

      Kaikista eniten ihmetyttää tässä nyt se, että miksi ihmeessä täyspäiset ihmiset alkaa jankuttamaan yhden kajahtaneen kanssa????

      • kari eka

        Todellisuutta se vain on !
        Jos et ole käynyt intialaisen kanssa muualla kuin yleisessä suomalaisessa saunassa, niin intialaisilla on kaikki hyvin. Kukin ihminen on saanut syntyessään luonnonlahjat - käyttököön niitä. Tosiasiassa miljardi intialaista ihmistä ei saa edes euroakaan päivässä elantoon.
        Totuus on kaukana tuolla - ette uskalla hyväksyä totuutta, niinkuin ei intialainen hyvätuloinenkaan, joka käy ulkomailla töissä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4809
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4383
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2851
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1921
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1665
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe