läppäri nettiin

läppärinettiin

Hei!
Tätä on kait kysytty aikaisemminkin, mutta tarvisin oikein helpot ohjeet..
Miten yhdistää läppäri pöytäkoneen nettiin? Onko tämä siis langatonta yhdistämistä vai mitä? Pöytäkoneessa ja läppärissä on windows 7. Pöytäkoneessa kiinteä netti ja adsl-modeemi.
Löysin "napin", ikonin, vai millä nimellä se nyt onkaan.. läppäristä. Siinä tuli lista langattomista neteistä lähialueella, mutta pöytäkonetta ei ollu tässä. Mistä siis etsisin pöytäkoneen netin, että siihen voisi yhdistää?
Toivottavasti joku ymmärsi jotain sekavasta selityksestä...

50

668

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kauppaan mars
    • Ei onnaa....

Parempi käydä jossakin liikkeessä kysymässä niin ne käy asentaan langattoman netin.

• kauppaan mars

juu,ja varmaan lähtevät ihan ilmaseks virittelemään langatonta verkkoa..

• Ei onnaa...

Pakko kysyjän on maksaa siitä jos ei osaa ite tai joku tuttu. Täällä ei oikein voi neuvoja antaa.

• läppärinettiin?

hyvä kauppaan mars (ja muutkin)
      Kyllä mulla juuri ton näkönen on, en vaan tiennyt sen nimeä.. *sorry*

• Langaton yhteys

Laita se läppäri sen adls johdon kanssa kiinni siihen modeemiin ja sitten voit seikkaila netissä mielin määrin.
      Jos haluat langattoman yhteyden niin sulla pitää olla modeemi,joka mahdollistaa tuon yhteyden internettiin.
      Laitappa tänne sen modeemin merkki niin asiaa vois selvitellä sitten vähän tarkemmin

• läppärillänettiin?

langattoman yhteyden joo, kyllä.
      ZTE ZXDSL 931 series

• Langaton yhteys

Eihän ne mihinkään ole kadonnut, mutta näin kauniina päivänä on muutakin tekemistä kuin istua tietokoneen ääressä ja ohjeet ja neuvot tulevat kunhan ehtii.
        Kysyjä onkin jo saanut neuvot palveluntarjoajien asetusten laittamisesta, joten kysyjä on varmaan saanut yhteydet toimimaan ja surffailee langattomasti netissä täyttä päätä.

• Hehheh....

No, mihin ne "asiantuntijat" katos? Hyvä kun ne käskee antaa lisätietoja ja sitten ne katoaa
      kuin pieru saharaan.

• asema222

Hommaa verkkokaaplia niin pitkä pätkä että yltää läppäriltä modeemin takana olevaan reikään, niitä löytyy 1,5m - 100m pitkiä.

• --jj--

Pakko myöntää rehellisesti, en oikein ymmärrä aloittajan itsensä "kuvailemaa" ongelmaa, jonkun pitäisi "suomentaa" se vähän selkeämmin niin sitten voisi ehkä jo auttaa häntä

• Hmmm.....

Se haluaa kytkeä nettiin pöytäkoneen ja läppärin. Sillä on nyt pöytäkone ADSL-liittymällä kytketty nettiin.

• --jj--

Thanks!

Eli ongelmana ja toive on siis: miten yhdistää se läppäri langattomasti nettiin?

• kerro pois.

aika oleellinen asiaon se,että kenen liittymä on kyseessä.
      sonera,saunalahti??

• läppärinettiin?

läppäri langattomasti nettiin. (sonera)
      Kyllä mä oon löytänyt läppäristä sen yhdistämiskohdan (luulisin ainakin :D). Ongelma on ettei pöytäkone näy siellä listalla, joten ei voi yhdistää. Siihen niitä yksinkertaisia ohjeita.

springerspaniel: kiitos. Jos vielä selvennettynä saisi ohjeet niin olisi jees..

• nimierkkikerkki

>Ongelma on ettei pöytäkone näy siellä listalla, joten ei voi yhdistää. Siihen niitä yksinkertaisia ohjeita.<

Tämä on ihan eri asia kuin alussa kerroit.

• Eihän se langaton yhteys oletuksena ole päällä,vaan sinun pitää se itse tehdä.

Noissa Soneran ohjeissa (vaikka maailman surkeimmat ovatkin) se on kyllä neuvottu.

Ensin sinun pitää kirjoittaa selaimeen http://192.168.1.1 jolloin pääset purkin asetuksiin käsiksi.

käyttäjätunnus ja salasana on admin molempiin.

Valitset vasemmalta "User Interface"-->"WLAN"

Tuonne tehdään se yhteys.Purkki vaan on minulle aivan outo,joten en osaa tarkasti selvittää tätä vaihe vaiheelta.
      Noissa Soneran ohjeissa näkyy olevan salauskin valmiina päällä,joka minua ihmetyttää,koska sinun on itse annetava se salausavain,jota läppäri ensimmäisenä kysyy.

Sanoit,että se pöytäkone ei näy sinun läppärissäsi.No ei varmaan näykkään,koska se verkon nimi voi olla oletuksena aivan mikä tahansa,kuten noista ohjeista huomaat,niin tuon verkon nimi on ZXDSL931WII.

Lisäksi purkin takana näkyy olevan WLAN-nappi,jonka tarkoitus ei minulle ainakaan aukea.

• NO EI

Vaan yhdistät omaan WLAN tukiasemaan.

• Tuo purkki nimenomaan toimii langattomana tukiasemana!!

• läppärinettiin?

Hei ja kiitos!

Tutuntutuntutuntuttu oli laittamassa tätä konetta kuntoon kun ostettiin. Hän teki nuo asetukset silloin ja nimesi myös langattomanyhteyden, eli tämä on joskus tehty. Siksi ihmettelenkin miksi tuo nimetty yhteys ei näy läppärissä. Salasanakin on tiedossa langattomaan nettiyhteyteen, mutta kun se ei näy listalla, ei voi yhdistää. Eli tietääkö joku missä se vika voisi näissä koneissa olla? Läppärissä,pöytäkoneessa vai reititimessä? Vai jossain ihan muualla?
      (juu ja ei tartte vastata että mussa, tiedän jo sen etten ole kovin tekninen..)

• Käynnistä-->ohjauspaneeli-->laitevallinta.

Jos verkkosovitinten päällä ei ole keltaista huutomerkkiä,niin verkkokortti lienee ehjä.
      Pöytäkone ei tähän liity mitenkään,joten älä sitä korjaa yhtään.

Vika lienee ADSL-purkin asetuksissa,joten ehkäpä sinun kannattaa ottaa yhteyttä siihen tutuntutuntuttuun uudelleen.

• SE on

Piilotettu ssid joten se ei näy vaan pitää kirjoittaa jos tietää verkon nimen ja yhdistää siihen.

• Alkuperäiset

ZTE modeemiin on määritetty valmiiksi suojattu langaton WLAN-verkkoyhteys. WLAN-verkon nimi (SSID) ja salasana (WPA key) löytyvät laitteen pohjassa olevasta tarrasta. Tarvitset verkon nimen ja salasanan yhdistäessäsi tietokoneesi langattomasti verkkoon. Jos haluat itse määritellä omat langattoman verkon asetukset, voidaan tämä tehdä modeemin lähihallinnasta.

• läppärinettiin

olen tietoinen että tarvitsen verkon nimen ja salasanan yhdistääkseen. Ongelma on etten läppäristä nyt löydä sellaista kohtaa mihin ne laittaisin...

• oujeeh,,

näytön oikeassa alanurkassa on sellainen kuvake,missä on viisi erikorkuista palkkia.
      klikkaat sitä,ja valitset avautuvasta valikosta oman yhteytesi,jolloin se kysyy salasanaa.
      annat salasanan ja siinä se

• läppärinettiin?

Olisipa niin yksinkertaista...
      Siinähän se ongelma juuri on että eiyhteys näy siellä!
      Jos näkyisi niin ei olisi ongelmaa...

• TROLLI?

Taidat olla TROLLI?

• läppärinettiin?

TROLLI??
      Että mikä?
      Ei kyllä ihan tosissani olen.. :/

• oujeeh,,

kato vielä kerran ne soneran ohjeet läpi ja sano,että mitä niissä sanotaan sen purkin WLAN-valosta.

siinä purkissa on takuuvarmasti valo sille langattomalle yhteydelle.

epäilen,että sen pitää palaa silloin kun yhteys on olemassa,ja vilkkua silloin,kun yhteyttä käytetään.

jos se valo ei pala,niin silloin sen purkin asetukset on persiillään.

• läppärillänettiin

yep, juuri noin se "purkki" tekee. WLAN valo palaa ja vilkku kun käytetään.

• oujeeh,,

olipa älyttömän kiva,kun kerroit,että miten sen valon laita on omassa purkissasi.

oletko noin yksinkertainen,vai tekeydytkö vain??

• TROLLI?

Trolli se on. Älkää neuvoko sitä enää.

• läppärillänettiin?

Mä nyt en edes tiedä mikä se TROLLI on.
      ouhjee.. mitä mun olisi pitänyt vastata?
      Antii olla.. ette te näköjään voi auttaa..

• Tiedät että mitä....

Vastasit aiemmin: TROLLI??
      Että mikä?
      Ei kyllä ihan tosissani olen.. :/

• Langaton yhteys

On kaikista selvin, kun pyydät sitä auttamaan, joka ne siihen "purkkiin"asetukset alunperinkin laittoi. Kerrot hänelle ongelman ja mitä olet tehnyt jos läppäri ja pöytäkonekaan ei yhdistä nettiin.
      Jos sulla ei ole tietämystä noista yhteyksistä ja niiden muodostamisesta niin älä puutu niihin tai asetuksiin, kun yhteydet toimii vaan pelkästään surffailet, etkä puutu asetuksiin ollenkaan.
      Milläs yhteydellä muuten surffailet ja kyset läppäriä nettiin jos pöytäkone ei yhdistä?

• läppärinettiin?

Langaton yhteys->
      surffaan pöytäkoneella. Tässä siis netti toimii, se ei vaan löydy langattomien listasta läppärillä. Haluaisin yhdistää läppärin tähän nettiin koska se on niin paljon nopeampi kun se surkea mokkula joka läppäriin on olemassa.

Mutta sain selkeän syyn siihen mukavalta "it-tyypiltä" eräällä keskustelupalastalla:

Langaton yhteys ei tule näkymäänkään listalla koska se on salattu yhteys.

Kysymys nyt sitten on että mistä mä windows 7:ssa löydän sen kohdan mihin laitan pöytäkoneen netin tiedot että pääsisin sisään.

• Langaton yhteys

Et ole todella tainnut ymmärtää miten nuo yhteydet ylipäänsä muodostetaan. Koneet liitetään yksilöinä modeemin tai reitittimeltä modeemin kautta sinne nettiin, eikä toistensa kautta.
        Jos sulla on nykyaikainen puhelin niin senkin kautta koneella voi muodostaan tuon yhteyden.
        Tee nyt niin kuin neuvoin eli soitat vaikka heti huomenna sille tutun jne. tutulle ja pyydät kylään ja teet niin kuin olen neuvonut.
        Minun osaltani tämä keskustelu loppuu nyt tähän, kun tämä ei etene vaan pyöritään edelleen samoissa ympyröissä.

• rautalankaa

Ohjauspaneeli -> Verkko ja Internet -> Verkko- ja jakamiskeskus -> Määritä uusi yhteys tai verkko -> Muodosta yhteys langattomaan verkkoon manuaalisesti.

• näin tänään

epäilen vahvasti,että sinulla on vaaleat hiukset ja olet naispuolinen ihminen!!

sinulle sanottiin,että:"olipa älyttömän kiva,kun kerroit,että miten sen valon laita on omassa purkissasi."

tähän vastasit,että mitä sinulle olisi pitänyt vastata.

neuvoja olisi ehken halunnut tietää,että palaako se WLAN-valo sinun purkissasi,mutta kun olet blondi,niin et sitä tajunnut.

sinulle on ihan turha kenenkään mitään neuvoja antaa,kun et erota kissaa koirasta!

Koomisin on tuo,että netin palstoilla joku satusetä pystyy näkemään,että yhteys on salattu..

• voje perenna

>Langaton yhteys ei tule näkymäänkään listalla koska se on salattu yhteys.<

Tämä todistaa sinut trolliksi tai joksikin muuksi.....

• NIIN JUURI

Piilotettu SSID silloin se ei näy vaan pitää tietää mikä se on. Lisäät uuden yhdeyden ja kirjoitat sen ssid mikä se nyt mahtaa olla.

• läppärinettiin?

:))))))
      Kiitti nyt niille jotka oikeasti yrittivät auttaa.
      Aina ei vaan voi voittaa. (eli saada toimimaan..)

• enosaaauttaa....

Ei voida auttaa kun et itsekkään tiedä mikä on ongelmana, tai jos tiedätkin, niin et osaa sitä sanoiksi muuttaa ja tänne kirjoittaa.

• TROLLI?

Sillä on se ongelma että se on TROLLI. Uskokaa jo. Se on karvaperse äijä ja ei se anna teille
      pimpuraa kun sille ei semmoista ole. Joka ei tiedä että mikä on TROLLI niin Googlettakaa.

• läppärinettiin?

Niinpä, en osaa pukea oikein sanoiksi.
      Kiitti nyt kuitenkin. :)

• läppärinettiiVIHDOIN

Onkelma ratkaistu, kiitos sulle springerspaniel, olit oikeassa.
      Piti mennä purkin asetuksiin ja huomata ettei tutuntutuntuttu ollutkaan tehnyt niitä nimeämisiä uudelleen jne. Nimi kyllä oli langattomien listalla, mutta ei sillä nimellä kun piti. Salasanakin on, joten nettiin pääsee nyt. Kiitti!!

Ja en, en ole TROLLI; MOLLI tai mikään muukaan KOLLI.... :))))))))))

• Toivottavasti verkon suojaus on WPA2 ja siinä on pitkä salasana...

• :/

Hanki täältä yksi nettipiuha jaliitä sen avulla läppäri ja reititin http://adf.ly/5iYue

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paljonko meidän ikäero on?

Ois kiva tietää.
      Ikävä
      127
      1617
    2. Kuka tai ketkä tappo eilen?

Kenet ja miksi?
      Varkaus
      25
      1448
    3. Nainen onko kaikki

Onko sinulla nainen kaikki hyvin? mies
      Ikävä
      140
      1162
    4. Työttömät risusavottaan

Tuli tässä juhannusnuotiolla sellainen idea mieleen, että miksei työttömiä velvoiteta tekemään hanttihommia, kuten risus
      Maailman menoa
      337
      936
    5. Mies onko sinulla

Kaikki hyvin? 🌞 -nainen
      Ikävä
      42
      760
    6. Arvostele kaivattusi

ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      748
    7. Persujen kansanedustaja häpäisi lipun!

"Persujen kansanedustaja Pekka Aittakumpu julkaisi Instagramissa videon, jossa hän heittää Pride-lipun roskiin. Video on
      Maailman menoa
      303
      737
    8. Jos tunnistit...

Voit hyvin ottaa yhteyttä...olisi mukava jutella☺️
      Ikävä
      60
      711
    9. Mitä teet mies?

Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      66
      676
    10. Väsynyt odottamiseesi, M.

Vaikka et minua haluaisi tai huolisi, asia pitäisi käydä lävitse. Siksi etten sinusta pääse ylitse. Pystyisinkö tyytym
      Ikävä
      49
      665
    Aihe