Teen klapeja ihmisille myytäväksi n. 200 irtokuutiota vuosittain. Viime vuonna löysin uuden huikeasti helpottavan tavan puiden tekoon ja varastointiin. Hengittävät suursäkit mullisti koko tuotantoprosessin ja lyhensi parin rekkakuorman puumäärän tekoa tuntuvasti.
Klapit kuljettimesta suoraan säkkiin ja säkki paikkaan x kuivumaan. Kesän lopulla säkit sisään vaivattomasti verrattuna irtotavaraan. Säkkejä voi pinota kolmeen kerrokseen. Käden jäljet teko ja kuivausprosessissa väheni tuntuvasti. Säkit melko arvokkaita mutta voidaan käyttää useita kertoja. Olen luonut panttijärjestelmän ja säkit palautuvat näin hyvin takaisin.
Muilla kokemuksia? Firma josta olen säkkejä tilannut, mielestäni halvimmat hinnat.
www.puusäkki.fi
POLTTOPUUKAUPPAA
14
5884
Vastaukset
- Pohdintaaa
Klapisäkkejä on useita erilaisia ja mikään niistä ei kestä UV-säteilyä kauaa (max 10kk). Kysymys kuuluukin, miksi ostaa kertakäyttöisiä säkkejä ehkä 1-3 käyttökertaan? Kustannushan tulee lopulta klapimyyjälle, jonka tappioksi jää säkkien ostohinta. Vaikka olisi pantti säkeissä, niin se ei poista tuota auringon aiheuttamaa hapertumaa säkeissä.
Tuota ongelmaa olen pohtinut ja vastausta ei ole vielä löytynyt.- puukauppias
Olen käyttänyt/täyttänyt osan säkeistä nyt viisi kertaa ja reikiä tms. ei oikealla käytöllä ole tullut. Myös kertakäyttö verkkopussit maksavat ja niistä iloa vain kerraksi.
- Klapihommaa
Tuollainen 200 irtomottia on enemmänkin harrastehommaa ja siinä voi puuhastella noitten säkkien kanssa. Ei todellakaan nopeuta millään tavalla tekoa eikä kuivausta, vaikka noiden säkkivalmistajien sivut niin hehkuttavat. Jos homma on pientä niin sama millaisiin nyssäköihin ne laitat. Jos klapihomma on pääasiallisena liiketoimintana, niin nuo säkkihommat voi unohtaa jos homman meinaa pitää kannattavana. Ostajalle et niistä aiheutuvia kustannuksia saa myytyä.
- puukauppias
juuri säkeillä siitä saadaan kannattavaa ja paras laatu irti puusta. Olen liian monia kertoja tehnyt klapeja suuriin kasoihin maahan, jolloin mm kuivumisessa ongelmia. Päsee paljon helpommalla ja nopeammin kuin puut säkitetään. Aika on rahaa!
- Klapihommaa
puukauppias kirjoitti:
juuri säkeillä siitä saadaan kannattavaa ja paras laatu irti puusta. Olen liian monia kertoja tehnyt klapeja suuriin kasoihin maahan, jolloin mm kuivumisessa ongelmia. Päsee paljon helpommalla ja nopeammin kuin puut säkitetään. Aika on rahaa!
Ei kukaan ole käskenyt tehdä niitä klapeja kasoihin makaamaan. Klapi ei kuivu yhtään sen paremmin eikä siitä irtoa yhtään enemmän laatua säkissä. Ajallista rahaa et tule yhtään enemmän saamaan säkeillä. Klapihommassa raha on kustannuksissa eikä ajassa.
- Kuivausongelma
puukauppias kirjoitti:
Miten klapisäkin nopeuttavat työtä, kun käytössä yksi traktosi pilkekoneella?
Saa max kolme korillista/säkillistä käännettävällä kuljettimella täytettyä ja sitten traktoria on pakko siirtää pilkekoneen kanssa. Ainakaan nostolenkilliset klapisäkit ei tässä tapauksessa auta yhtään. Monet rukkasen jäljet klapeissa vasta harmittaakin.
Kuka tietäis edullisimman tavan kuivata pilkekoneella silputut klapit, ettei tarttis irtokasaan niitä tehdä osaa homehduttamaan. Ritiläkoreihin teko taas ongelmallista tyhjentämisen kanssa, kun ei ole sivukääntäjää etukuormaimessa. Lisää ritiläkoreja tarttisin, jos jollakin niitä olisi myynnissä. Tuntuu menevän paljon aIkaa ongelmien pohtimiseen ja senkin ajan voisi tehdä klapeja. - työntekij ä
Olen miettinyt samaa asiaa että kannattaako säkeillä pelleily? jos se sattuu vaikka hätäsen kytkimen noston takia leviämään pihaan niin siinä menee taas aikaa kun sitä siivotaan.Mielestäni paras tapa myydä puuta on laittaa trukkilavoja aurinkoiseen paikkaan ja tehdä päälle puita.Kuivuvat näin helposti.
Kuormaaminen ei ole koitunut ongelmaksi, kourakuormaajaan kuivapaskan käsittelyyn tarkoitetut sakset kiinni, niin käy kärryyn laittaminen todella näppärästi.
Jokainen tietysti tekee niinkun mielestään on kannattavaa ja helppoa.
- Kuivausongelma
Oikoluenta olisi suotavaa, korjaan ensimmäisen lauseen virheet:
Miten klapisäkit nopeuttavat työtä, kun käytössä yksi traktori pilkekoneella? - ETTEHÄN TE
osaa raukat tehdä poltopuista,pa aa
- pilkekauppa
kun vielä keksisi sellaisen pakkauksen polttopuille, jota olisi myös asiakkaisen helppo liikuttaa. pitäisi varmaan olla jonkinlainen tynnyri jota voisi pyörittää ...
- hinta ja harrastus.
Mistä ostatte tuon puun? vai oletteko kaikki metsänomistajia? Minä haluaisin ostaa omaan käyttööni puuta, vaikkapa pystystä, tai mieluummin pinon vaikkapa metsänhoitoyhdistykseltä.
- klapeja
Kannatta olla yhteydssä lähimpään metsänhoitoyhdistykseen.
Monin paikoin pino löytynee. - Kuusta saunanuuniin
klapeja kirjoitti:
Kannatta olla yhteydssä lähimpään metsänhoitoyhdistykseen.
Monin paikoin pino löytynee.Missäköhän hinnoissa kuusiklapi on pääkaupunkiseudulla per pinomotti?
- jepujeee
Kuka sulle pinoaa sen motin, jos se kipataan se on heittomotti, vaikka maksaisit kiinnosta;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1033121GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431167- 831142
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521055Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!32997- 67868
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 53847
- 44832
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24801