Todelliset uskovaiset

Sairasta touhua

Olen lukenut täällä "ilmeisemmin", jonkun asteen uskovaisten kirjoituksia niin mieleeni tulee lähinnä ilkeämielisyys, ihmisten loukkaaminen, ei hyväksytä kaikkia ihmisiä tasaveroisina ja he ovat erittäin tuomitsevia.

Ovatko ns. uskovaiset ilkeämielisiä ja he eivät hyväksy kuin itsensä täydellisinä ihmisinä.

Ovatko he todellisuudessa sairaita uskonsa kanssa ja tuomitsevat. Minusta kaikki ovat samanarvoisia Jumalan edessä; Oli sitten kyse millaisesta henkilöstä tahansa. Miksi Kirkon ja sen yhetisöjen sisällä on paljon pedofiliaa, lapsiin sekaantumista ja haureutta. Miksi ette tuomitse itseänne ja iljettäviä touhujanne vai onko se Teille sallittua? Muiden erilaista seksikäyttäytymistä olette jatkuvasti loukkaamassa homo yms vähemmistöt. Toimitteko oikein?

25

148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nän on

0. Ja hän sanoi minulle: "Älä lukitse tämän kirjan profetian sanoja; sillä aika on lähellä.
      11. Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
      12. http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ilm.22.html

ja joka on saastainen, saastukoon ja joka on saastainen, saastukja joka on saastainen, saastukoon ja joka on saastainen, saastukoon

• tosi on

Kaksi leiriä on, ja kahteen jonoon mennään absolut.

Vasemmalle puolelle menevät ovat aina kokeneet uskon Jeesukseen erittäin pahaksi ja kartettavaksi asiaksi. Jeesukseen uskovien he kuulevat puhuvan pahaa heistä, vaikka he kutsuvat epäuskoisia parannukseen.

Sielunvihollinen kääntää epäuskoisten silmät nurinpäin ja panee totuuden ja valheen päinvastaikseksi kääntävän translaattorin heidän korviinsa.

• Tämä on Totuus

Ovatko heterot turuilla ja toreilla kylttien ym. baderollien kanssa toitottamassa seksuaalisuuttaan kaikille tiedoksi ?

Mitä enemmän pidätte tuosta älämölöä, sitä oksettavammaksi se käy, eli sahaatte poikki juuri sitä oksaa, jolla istutte.
      Jokaisen seksuaalisuus on jokaiselle yksityisasia, josta vastaa itse Jumalan edessä, se on varmaa.................

Uskovalle Raamattu on tähän asiaan ohjeistus ja henkilökohtainen usko Jeesukseen siihen vastaus.

• Rehti totuus asiasta

"Tämä on totuus" sinulle ja muilekkin. Mutta kysymyshän on siitä, että hetero isät, aviomiehet jne tekevät pahaa eli pedofiliaa. Ei homot.

Minusta oksettavinta mitä voi odottaa varsinkin uskovaislta ja heteroilta. Mikä oksa sinun tulisi sahata poikki itseltäsi ja muilta heteroilta, jotka tekevät pahaa.

Minusta on todella epäitsekästä nostaa itsensä yli muiden ja tehdä pahaa sekä kärsimystä lapsille. Miksi yhteisöt ja sen jäsenet tekevät näin. Ollaan niin "uskovaista" ja tulkitaan, joka Raamatun sana vähemmistöjä vastaan mutta itse tehdään juuri päinvastoin eli syntiä kaikessa irstaudessaan. Vahingoitetaan lapsia, nuoria, tyttöjä ja poikia.

Tätäkö on usko todellisuudessa. Kyllä turuilla ja toreilla useinkin ovat nämä uskovaiset ja yhteisöt toittomassa omaa hyvyyttään ja halveksimassa muita.

• eri juttu.
        Rehti totuus asiasta kirjoitti:

"Tämä on totuus" sinulle ja muilekkin. Mutta kysymyshän on siitä, että hetero isät, aviomiehet jne tekevät pahaa eli pedofiliaa. Ei homot.

Minusta oksettavinta mitä voi odottaa varsinkin uskovaislta ja heteroilta. Mikä oksa sinun tulisi sahata poikki itseltäsi ja muilta heteroilta, jotka tekevät pahaa.

Minusta on todella epäitsekästä nostaa itsensä yli muiden ja tehdä pahaa sekä kärsimystä lapsille. Miksi yhteisöt ja sen jäsenet tekevät näin. Ollaan niin "uskovaista" ja tulkitaan, joka Raamatun sana vähemmistöjä vastaan mutta itse tehdään juuri päinvastoin eli syntiä kaikessa irstaudessaan. Vahingoitetaan lapsia, nuoria, tyttöjä ja poikia.

Tätäkö on usko todellisuudessa. Kyllä turuilla ja toreilla useinkin ovat nämä uskovaiset ja yhteisöt toittomassa omaa hyvyyttään ja halveksimassa muita.

" Minusta oksettavinta mitä voi odottaa varsinkin uskovaislta ja heteroilta."

Niin minustakin, mutta en kyllä tunne yhtään USKOVAA, joka tuollaista tekisi !

Jos tekisi, ei hän ole uskova ! Hän on langennut, pois pokennut.

Kirkkoon kuuluvista on 99 % EI USKOVIA ! Eli ihan jumalattomia ihmisiä jotka vain ovat nimikristittyjä.
        Uskova on se, ketä on ottanut Jeesuksen elämäänsä ja varmasti hän EI VOI ELÄÄ SYNNISSÄ. ! Siitä Pyhä Henki pitää huolen .

• Ohutta yläpilvee
        eri juttu. kirjoitti:

" Minusta oksettavinta mitä voi odottaa varsinkin uskovaislta ja heteroilta."

Niin minustakin, mutta en kyllä tunne yhtään USKOVAA, joka tuollaista tekisi !

Jos tekisi, ei hän ole uskova ! Hän on langennut, pois pokennut.

Kirkkoon kuuluvista on 99 % EI USKOVIA ! Eli ihan jumalattomia ihmisiä jotka vain ovat nimikristittyjä.
        Uskova on se, ketä on ottanut Jeesuksen elämäänsä ja varmasti hän EI VOI ELÄÄ SYNNISSÄ. ! Siitä Pyhä Henki pitää huolen .

Jaa eli pilven päällä ei taida olla ruuhkaa..

• goddeloos

"Ovatko heterot turuilla ja toreilla kylttien ym. baderollien kanssa toitottamassa seksuaalisuuttaan kaikille tiedoksi ?"
      - Ei mutta hihhulit on uskoaan...

Oksasi alkaa olla aika ohut...

"Uskovalle Raamattu on tähän asiaan ohjeistus ja henkilökohtainen usko Jeesukseen siihen vastaus. "
      - Vastasit hyvin aloittajan tekstiin. Myöntäminen on ensimmäinen askel parantumiseen :)

• ??

Uskovat kantavat huolta myös muista.. Jos tiedät että joku on ajamassa jokeen, kun silta on poissa , etkö sinä varoita häntä ?

Vai oletko niin sydämetön et anna mennä vain ?

Sitten , kun Jeesus on hakenut omansa, muistat tämän ! Me varoitimme sinua, mutta otatko opiksesi, sen päätät sinä.

• goddeloos
        ?? kirjoitti:

Uskovat kantavat huolta myös muista.. Jos tiedät että joku on ajamassa jokeen, kun silta on poissa , etkö sinä varoita häntä ?

Sitten , kun Jeesus on hakenut omansa, muistat tämän ! Me varoitimme sinua, mutta otatko opiksesi, sen päätät sinä.

"Uskovat kantavat huolta myös muista.. Jos tiedät että joku on ajamassa jokeen, kun silta on poissa , etkö sinä varoita häntä ?"
        - Jokainen inhimillinen ihminen tekee niin. Ei siihen uskoa tarvita. Haluat vain verhota sen niin..

"Sitten , kun Jeesus on hakenut omansa, muistat tämän ! Me varoitimme sinua, mutta otatko opiksesi, sen päätät sinä."
        - Minä olen synnitön, sinä et :)

• Pelkkä usko ei riitä
        ?? kirjoitti:

Minun on vaikea uskoa sitä, että Jeesus hakisi vain osaa meistä ja sanoisi muille, että lälläslää, mitäs et uskonut. Pedofileille ei riitä rangaistukseksi se, että he saattavat joutua helvettiin. Kyllä heidän tekoihinsaon puututtava jo tässä elämässä.

• apuasentään
        goddeloos kirjoitti:

"Uskovat kantavat huolta myös muista.. Jos tiedät että joku on ajamassa jokeen, kun silta on poissa , etkö sinä varoita häntä ?"
        - Jokainen inhimillinen ihminen tekee niin. Ei siihen uskoa tarvita. Haluat vain verhota sen niin..

"Sitten , kun Jeesus on hakenut omansa, muistat tämän ! Me varoitimme sinua, mutta otatko opiksesi, sen päätät sinä."
        - Minä olen synnitön, sinä et :)

VAi on doddeloos synnitön!?

• goddeloos
        apuasentään kirjoitti:

VAi on doddeloos synnitön!?

"VAi on doddeloos synnitön!? "
        - Ei jumalaa/jumalia - ei syntiä. Sinä voit olla mitä mieltä tahansa se ei tuota poista...

• Mirka...

Ei normaali ihminen kirjoita noin typeriä kuin uskovaiset. Tämä vahvistaa käsitystäni että uskonnot saastuttaa aivot.

• pikkusen kyllästyttä

Mirka...oletko ajatellut että myös uskomattomuus voi saastuttaa aivot. No ei tietenkään sinulta mutta ehkä joltakin muulta vähän epätäydellisemmältä henkilöltä kuin sinä. Koska sinähän tiedät miten tämä maailma pyörii, kenellä on minkäkinlaiset sahajauhot päänupissa ja kuka on skitso ja kuka ei!

• näin on

:65 Ja hän sanoi: "Sentähden minä olen sanonut teille, ettei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei minun Isäni sitä hänelle anna."
      6:66 Tämän tähden monet hänen opetuslapsistaan vetäytyivät pois eivätkä enää vaeltaneet hänen kanssansa.
      6:67 Niin Jeesus sanoi niille kahdelletoista: "Tahdotteko tekin mennä pois?"
      6:68 Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat;
      6:69 ja me uskomme ja ymmärrämme, että sinä olet Jumalan Pyhä."

Kysymys on siitä ketä haluat seurata ja miksi olet täällä kun et halua seurata Jeesusta
      jos lemettiä on iskennyt kun on muisti mennyt niin kirjoitta samaa ja tunnin päästä samaa

• Saastuneet aivot

Olen kyllä samaa mieltä Mirkan kanssa, että Raamattu ja uskonto saastuttaa ja sekoittaa aivot. Tulee likinäköiseksi ja silmät kieroutuu. Kun lukee liian pientä tekstiä ja pränttiä. Tässä jo huomaa, että liitätte tänne Raamutusta eri kappaleita mutta ette ymmärrä niiden sisältöä laisinkaan.

Minusta monen pään on sekoittanut liika Raamatun luku. Olenkin ymmärtänyt niin, jotka liian tarkasti tulkitsevat iso kirjaa eivät ymmärrä sen sisällöstä yhtään mitään.

Itse kyllä luokittelisin nämä kiihkouskovaiset johonkin persoonallisuuhäiriöisten kategoriaan. Ovat tekopyhiä ja aivan samalla tavalla jos ei enemmänkin syntisiä erilaisten pervoilujen vuoksi Kirkon ja eri yhteisöjen sisällä.

• <<>>

Jos jäsenesi viettelee sinua,hakkaa se irti ja heitä luotasi ym. Jeesuksen
        kerrotaan sanoneen noin, kuinka moni uskovainen tottelee Jeesusta tässä
        kohdassa?
        Ettehän tietenkään itseänne silvo,sehän sattuu,hui! Helpommalla pääsee
        kunhan muistaa korostaa uskoaan ja löytää syntiä toisista,eihän oikeaa
        uskoa ole, ellei löydä vastakohtaa.

• ??

Ensimmäinen kirje korinttilaisille 1

Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. 19. Onhan kirjoitettu: ... Missä tämän maailman älyniekat? ... 22. koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,

• dapa dapa duu

Ja samoin sinä Saastuneet aivot, sinäkö sitten olet itse täydellisyys ja tuomari, eli tiedät miten raamattua tulisi tulkita. Hoh hoijaa. Oletko ajatellut että itse saa tana saatttaa puhua kauttasi?

• agnus Dei

Fundamentalistit ei oikein hallitse itsekritiikkiä. MUUT kyllä tuomitaan vaiks joka päivä

• pst.

C.O. Rosenius: Elämän leipää

"Niin kauan kuin ihminen vielä on itse mielestään jotakin, tahi mielestään pystyy johonkin, ovat hänen hurskaimmatkin tekonsa lihasta syntyneet ja Jumalalle kauhistus. Parhaimmatkin teot ovat itsejumaloimisen tahi muiden syntien saastuttamat. Jotta Jumalan voima voisi meissä ilmetä, täytyy oman voimamme, viisautemme ja toimeliaisuutemme tyhjiin raueta"

• kkkkkke

'Jos jäsenesi viettelee sinua'

Juuri näin. Myös seurakunta elämässä. Se epäkelpojen jäsenten heittely toimii, myös seurakunnissa.

• Olisin hyvin varovainen arvioimaan toisten ihmisten uskon laatua. Jokainen kyllä itse tietää millainen hänen suhteensa on Jumalaan ja se riittää. Sitä ei tarvitse muiden arvioida.

Kun tässä on viitattu tekojen ja uskon väliseen suhteeseen, niin kääntäisin asian hiukan toisin. En lähtisi toisen ihmisen tekojen perusteella arvioimaan hänen uskoaan, mutta sen sijaan teot toimivat kyllä itse kullekin oikein hyvänä peilinä. Varmaan jokainen tekisi hyvin, jos aina ajoittain pohtisi itsessään sitä, miten hyvin omat teot ovat linjassa esimerkiksi rakkauden kaksoiskäskyn kanssa. Näkyykö se rakkaus mistä uskon yhteydessä usein puhutaan, myös teoissa toisia ihmisiä kohtaan?

Vilppu H.
      pappi

• Lapsiarmas

Sitä en ole koskaan ymmärtänyt, miten sellaiset teot kuten vaikkapa meikkaaminen, korvakorujen käyttäminen, kilpaurheileminen, television katselu, kondomin käyttö yms. tekoina liittyvät millään lailla tekojen ja uskon väliseen suhteeseen ja olisi millään lailla eri linjassa rakkauden kaksoiskäskyn kanssa. Jopa niin pahasti eri linjassa esim. kirkkoomme kuuluvien vanhoillislestadiolaisten mielestä, että he arvioivat, julistavat sekä opettavat toisen ihmisen uskon vääräksi tällaisten tekojen perusteella.

• "Ovatko ns. uskovaiset ilkeämielisiä ja he eivät hyväksy kuin itsensä täydellisinä ihmisinä."

Uskoontulon prosessin yksi valaiseva ja arvokas tapahtuma on juuri se että tajuaa olevansa syntinen, hyvin kaukana täydellisestä ihmisestä. Mutta vajavaisenakin kelpaamme, suurta armua.

"Ovatko he todellisuudessa sairaita uskonsa kanssa ja tuomitsevat. Minusta kaikki ovat samanarvoisia Jumalan edessä; Oli sitten kyse millaisesta henkilöstä tahansa. Miksi Kirkon ja sen yhetisöjen sisällä on paljon pedofiliaa, lapsiin sekaantumista ja haureutta. Miksi ette tuomitse itseänne ja iljettäviä touhujanne vai onko se Teille sallittua? Muiden erilaista seksikäyttäytymistä olette jatkuvasti loukkaamassa homo yms vähemmistöt. Toimitteko oikein?"

Ei ole ihmisten käsissä tuomita toisiaan, se on varattu ainoastaan Jumalalle. Turha yrittää haalia Jumalan saappaita itselle, isoiksi ne jää kuitenkin. Media ei ole puoluuetonta, itsekkin olen tähän havahtunut viime vuosina. Jos pedofiilitapauksiakin ajattelee kokonaisuutena niin kirkon piirissä tapahtuneiden osa on murto-osa todellisista. Nekin toki yhtä tuomittavia kuin muutkin tapaukset.
      Vaikka uskovaisten ei pidä ketään tuomita niin silti uskovaisten on sanottava synti synniksi, siitä ei Jeesuskaan antanut periksi piiruaakaan, eikä pidä meidänkään. Tämä koskee luonnollisesti myös meitä uskovia itseämme.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. PropsApp Koodi

Haluatko ansaita ja kilpailla fiksusti samalla kun seuraat urheilua? Props tekee sen mahdolliseksi. Sovelluksessa pääset
      2
      3518
    2. Persut yrittävät epätoivon vimmalla

kiertää häirintä asian https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5389f072-60d9-4ef8-aa7b-c11f0eda66cf jonka muut puolueet a
      Maailman menoa
      100
      3366
    3. "Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"

Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin
      Maailman menoa
      57
      2863
    4. IL: "Kyykyttämistä, alistamista, painostamista, huutamista ja tiuskimista SDP:n

eduskuntaryhmässä." Häirintäkohu puolueen ympärillä paisuu. Iltalehden haastattelemien SDP-lähteiden mukaan eduskunta-
      Maailman menoa
      61
      2673
    5. Riikka runnoo: konkursseja eniten 30 vuoteen

Vuonna 2025 Suomessa haettiin konkurssiin yhteensä 3 906 yritystä. Konkurssiluku oli suurin sitten vuoden 1996.
      Maailman menoa
      92
      2475
    6. Taas nuoren kuolema

Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭
      Lapua
      54
      2181
    7. Jari Sillanpää isossa leikkauksessa - Paljastaa, mitä uralle tapahtuu!

Palaako Siltsu keikoille? Artisti, ex-tangokuningas Jari Sillanpää on ollut lonkkaleikkauksessa ja kotiinpaluu on edessä
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1373
    8. Kuinka paljon teillä

on ikäeroa?
      Ikävä
      96
      1298
    9. Raamatun kanta homoseksuaaliseen käytökseen on selvä

On oma mielipiteesi mikä tahansa on hyvä muistaa, mikä on Jumalan mielipide. Edelliset ketjut ovat tulleet täyteen joten
      Luterilaisuus
      365
      1190
    10. Hämmentävä muutos tv:ssä: Roope Salminen OUT, Sointu Borg IN!

Roope OUT, Sointu IN! Mitä tykkäät tästä muutoksesta? Suositun Myyrä-seikkailusarjan alusta asti juontohommissa on oll
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1065
    Aihe