Tamron vai Sigma

mo

Kumpi olis parempi putki? Onko noilla merkeillä edes kauheasti eroa?

8

355

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mo

Moneen taipuvaa matkakumppani etsisin ja olenkin katsellut vaihtoehdoiksi näitä kahta: Tamron 18-270 f/3.5-6.3 Di II VC PZD ja
      Sigma 18-250MM F3.5-6.3 DC OS HSM.
      Onko laadulla paljoakaan eroa? Olisi kiva kuulla kokemuksia :)

• Kalle Koo

Mulla on Canonissa tuo Tamron. olen ollut tyytyväinen.

• 18 -200

Mulla on Sigman 18 -200 matkaputkena Nikonissa johon olen melko tyytyväinen. Tuo Tamron ei ole telepäässä enää kovin hyvä (Kameralehti no 8/2011) mutta menettelee turistizoomina.

• 18 -200 kirjoitti:

Mulla on Sigman 18 -200 matkaputkena Nikonissa johon olen melko tyytyväinen. Tuo Tamron ei ole telepäässä enää kovin hyvä (Kameralehti no 8/2011) mutta menettelee turistizoomina.

Mulla taas on Nikkorin 18-200 VR Nikonin kumppanina, ollut "matkaputkena" jo kauan ja toimii varsin mallikkaasti.

• mo

Olisiko Sigman kuvanlaatu siis parempi myös aivan telepäässä kuin Tamronin?

• 18 -200

Laajan zoomausalueen omaavat objektiivit ovat aina jossain määrin kompromisseja koska niiden rakenne on monimutkainen johtuen linssielementtien suuresta määrästä. Mitkään 18-200 (250 tai 270) eivät ole kovin hyviä. Testeissä esim Sigman 18 -125 on jo melko hyvä jos tyytyy hieman vaatimattomampaan zoomausalueeseen. Kyllä tuo 18 -270 menettelee yleiszoomina jos ei käytä sitä esim 270mm:ssä lintuputkena.

• mo

Mitäs mieltä olisitte sitten esim. Nikonin omasta 55-300mm? Ainut arveluttava asia siinä on huono valovoima.. (4.5-5.6) Mutta olisiko tässä sitten kuvanlaatu parempi?

• 18 -200

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      152
      2196
    2. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      97
      1443
    3. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      342
      1436
    4. 171
      1308
    5. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      68
      1081
    6. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      978
    7. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      950
    8. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      939
    9. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      27
      872
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      46
      849
    Aihe