Tamron vai Sigma

mo

Kumpi olis parempi putki? Onko noilla merkeillä edes kauheasti eroa?

8

409

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mo

Moneen taipuvaa matkakumppani etsisin ja olenkin katsellut vaihtoehdoiksi näitä kahta: Tamron 18-270 f/3.5-6.3 Di II VC PZD ja
      Sigma 18-250MM F3.5-6.3 DC OS HSM.
      Onko laadulla paljoakaan eroa? Olisi kiva kuulla kokemuksia :)

• Kalle Koo

Mulla on Canonissa tuo Tamron. olen ollut tyytyväinen.

• 18 -200

Mulla on Sigman 18 -200 matkaputkena Nikonissa johon olen melko tyytyväinen. Tuo Tamron ei ole telepäässä enää kovin hyvä (Kameralehti no 8/2011) mutta menettelee turistizoomina.

• 18 -200 kirjoitti:

Mulla on Sigman 18 -200 matkaputkena Nikonissa johon olen melko tyytyväinen. Tuo Tamron ei ole telepäässä enää kovin hyvä (Kameralehti no 8/2011) mutta menettelee turistizoomina.

Mulla taas on Nikkorin 18-200 VR Nikonin kumppanina, ollut "matkaputkena" jo kauan ja toimii varsin mallikkaasti.

• mo

Olisiko Sigman kuvanlaatu siis parempi myös aivan telepäässä kuin Tamronin?

• 18 -200

Laajan zoomausalueen omaavat objektiivit ovat aina jossain määrin kompromisseja koska niiden rakenne on monimutkainen johtuen linssielementtien suuresta määrästä. Mitkään 18-200 (250 tai 270) eivät ole kovin hyviä. Testeissä esim Sigman 18 -125 on jo melko hyvä jos tyytyy hieman vaatimattomampaan zoomausalueeseen. Kyllä tuo 18 -270 menettelee yleiszoomina jos ei käytä sitä esim 270mm:ssä lintuputkena.

• mo

Mitäs mieltä olisitte sitten esim. Nikonin omasta 55-300mm? Ainut arveluttava asia siinä on huono valovoima.. (4.5-5.6) Mutta olisiko tässä sitten kuvanlaatu parempi?

• 18 -200

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      113
      2351
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      32
      1235
    3. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      106
      973
    4. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      942
    5. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      629
      933
    6. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      865
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      88
      798
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      680
    9. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      70
      676
    10. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      31
      666
    Aihe