Saako aluskatteen levittää suoraan vanhan päreen päälle vai pitääkö purkaa pois? Tämä kuitenkin näyttää olevan isojen kattoremontteja tarjoavien yritsten tapa jättää mahdolliset lahotvauriot piiloon.
Väärinkö tehty?
7
621
Vastaukset
- gkkfsdfcs
Aina pitää purkaa ensin vanhat pois eikä jättää alle muhimaan. Kattoyritys joka ehdoittaa tällaista päälle rakentamista on huijjari virma joka haluaa asiakaalta vain mahdollisimman suuren katteen.
- peltimiesruukki
Ehdottomasti päreet pois. Muuten mahdoton todeta ja korjata mahdolliset lahoumat. Potki kyseiset tarjoajat pihalle.
- mikä meni pieleen?
Minä laitoin vanhaan mökkiini peltikaton noin viisi vuotta sitten. Mökissä on alimmaisena pärekatto jonka päällä on kaksi huopakerrosta. Mökissä on korkea vinttitila. Alapuolelta näkee hyvin rakenteen. En ruvennut poistamaan vanhoja kateaineita. Vedin kolmiorimojen väliin pitkillä pulteilla katon läpi kakkosneloset ja niihin peltikaton aluslaudat. Hyvin on toiminut. Olisi muuten ollut mahdoton siivo vinttitilassa, jos olisin purkanut vanhat huovat ja päreet pois.
- ....
hieman eri asia jos itselleen tekee ja on mahdollisuus tarkistaa katon kunto vaikka vintiltä. jos taas maksaa remontista reilut 100e/m2 niin luulis sillä rahalla vähän saavan jo vastinetta. kyseessä siis perus rintamamiestalo eikä mikään monimuotoinen hirviö.
- ihan normi juttu
Pärekaton jättäminen on ihan hyvä ratkaisu, kun vaan huolehtii, että rakenteet tarkastetaan ja tuuletus hoidetaan kuntoon. (harja ja räystäs auki.)
Aluskatetta ei saa levittää suoraan päreiden päälle, vaan täytyy huolehtia aluskatteen molemmin puolisesta tuuletuksesta. Eli aluskate tulee kahden pystyjohteen väliin.
Kun yllämainitut asiat huolehditaan asianmukaisesti, kysymyksessä ei todellakaan ole fuskaus, vaan asiallinen kattoremontti.- asennuksia22vtehty
Älä nyt omiasi puhu. Taidat olla myyntimies. Päreet ovat ehdottomasti poistettava. Vain poistamalla pystytään toteamaan katon todellinen kunto. Kattoremontin yhteydessä suoritetaan myös katon oikaisu. Mikäli päreitä ei poisteta niin oikaisu joudutaan tekemään päreiden päälle joka ei todellakaan ole paras ratkaisu.
miten pitäisi menetellä kun rintamamiestyyppisess talossa on jyrkkä harjakato ja siinä on huopakatto jonka päällä on nyt peltikatto asianmukaisin rimoin ym . .Nyt peltikatto pitää uusia ja vanha huopakatto siinä alla saattaa osittai ehkä vuotaa , niin VOIKO HUOVAN PÄÄLLÄ ASENTAA SUORAA ALUSKATTEEN varmudem vuoksi. ja siihen 2,5x100 laudat ja siihen peltikatto kiinni. pitäisikö aluskate ja huopakatteen väliin vielä jättää rimoilla oma tuuletus väli siis irti huopakatosta vaikka vintillä on 1,5 metriä ilmatilaa.KIITÄN
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.855030- 473362
- 1013259
- 1992483
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj322414- 1332049
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️181841- 201776
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51659- 1821658