Riistakamera toimiiko saunalahti liittymillä?

isoveli52

Riistakamera/valvontakamera GSM -SG550M ja saunalahti prepaid .Kuvat ja tiedot sähköpostiin lähetys.
Pienellä kokemuksella voin sanoa että prepaid liittymän sain toimimaa n.2 pävän jälkeen kun asetuksia aloin kameraan asentamaan .Ei edes montaa asetusta tarvitse tehdä (4) mms mutta tarkkana saat olla . : / näidenkin kanssa .
Ensin ei kyllä prepaid suostunut toimimaan mitenkää , aina virheilmoitus .
Sitten kokeilin saunalahden puhelimessani olevaa liittymäkorttia ,se toimi.
Ja taas prepaid ( virheilmoituksineen ). Ei toiminut .
Sitten löysinkin täältä ohjetta että prepaid liittymää käytettäessä asetuksiin tulee ohjeenkin mukaan elisan asetukset . Ja joissakin saunalahden prepaid korteissa elisan on tehtävä palvelun päivitys .
Eli asiakaspalveluun yhteys . Minulla ainakin avasi yteyden kamerasta /sähköpostiin ::D

38

11539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hemppa

      Mistä nuo elisan gprs asetukset löytyisi selkokielellä? Itselläni myös saunahti prepaid.

    • Toiset vastaisivat suoralla kopioidulla osoitteella ,mutta täältä löytyy.
      Digimesta -
      Riistakamerat-
      (sivun alaosassa)
      (asiakaspalvelun alla)
      MMS asetukset -
      Löytyy kaikkien operaattoreiden asetukset riistakameroille .
      ps. kun asettelee asetukset tämän mallin kameraan kannattaa tarkistaa muistikortin formatoinnin jälkeen onko asetukset vielä ok.
      Minulla palautuu ainakin tehdasasetukset .
      Uusi asetusten näpyttely ,ja kaikki toimii taas ?

    • hemppa

      Jep, nuo ja monta muuta sivua on kyllä tullut koluttua- Mutta kun tarvisin gprs asetukset kun olisi tarkoitus lähettää datana sähköpostiin:-/ Monta versiota testinyt mutta ei toimi.

      • hemppa

        Vai siis pitääkö se gprs kohta jättää tyhjäksi vaikka lähettää datana?
        Ärsyttävää säätämistä, varsinkin kun ei tiedä missä vika kun ei tuo masiina anna virheilmoa..
        Kysyin ohjetta myös myyjäliikkeestä mutta tyytyivät toteamaan ettei toimi prepaidilla.
        Mulla on muuten 588D mutta ei sen nyt luulisi asiaan vaikuttavan. Prepaidissa on data ja mms palvelut, joten miksei se toimisi.


    • Mielenkiinnost yrittelen ratkoa juuri tälläisiä ongelmia . Sinulla onkin ilmeisesti se parempi versio mikä pystyy dataa lähettämään (minun ei pysty kuin mms /kautta kuvat siirtämään ) data tulee halvemmaksi . mutta saunalahden prepaidin lähetys mms. on myös siedettävä . muihin verrattuna .
      Muuten oletko ottanut elisan asiakaspalveluun jo yhteyden ,ja pyytänyt tarkistamaan onko kaikki palvelut aktivoitu , vaikka pakkauksessa ja asiakaspalvelussa ,sanotaan pitäisi olla kunnossa ,niinkuin minullekkin , niin sieltä yhdistettiin vikapalveluun , ja löytyikin ettei korttini kaikki palvelut olleet aktivoitu. Tämän soiton jälkeen vasta minunkin mms, alkoivat toimimaan .
      Yritän tässä vielä itsekkin etsiskellä tietoa , mutta varmaan sinäkin olet jo sivustoja selannut .Palaan jos ilmenee jotain erikoista !

    • hemppa
    • Hyvä!
      Tämähän oli asiallinen ja hyvä, opassivu ,
      Täytyykin tutustua vielä paremmin antoisaan sivuun .

    • hemppa

      No mutta, vuorokauden renkkaamisella tästä selvisi:-) Eli saunalahden prepaidin gprs lähetyksen sähköpostiin saa toimimaan seuraavalla asetuksella..
      En vaan ymmärrä miksei tätä ohjetta voi selkeästi laittaa esiin eikä tavaran myyjä osannut sitä kertoa. Väitti vain ettei prepaidia voi käyttää.

      ; for MMS application
      [MMS Setting]
      URL=
      APN=
      IP=
      Port=
      Account=
      Password=
      [GPRS Setting]
      Server=posti.saunalahti.fi
      Port=25
      APN=internet
      Account=
      Password=
      Email [email protected] eli gsm liittymän mukana tullut mailiosoite
      Email password=xxxxx liittymän mailiosoitteen salasana
      [Addressee]
      Phone1=
      Phone2=
      Phone3=
      Phone4=
      Email1=xxx@xxx osoite mihin kuvat haluaa
      Email2=
      Email3=
      Email4=

    • Hienoa jos toimii !
      Ja hyvä kun kirjoitit vielä tämän ohjeen .
      Samansuuntaisen sain Elisa -sopista juuri äsken !
      Toivottavasti olisi tästä ,,,ja varmaan onkin apua joka pähkäilee samojen asioiden kanssa .
      ps. Hyvin ymmärretty kun vain vuorokausi meni --minun asetukset alkoi toimia vasta kolmen vuorokauden jälkeen , omassa kamerassa???

    • hemppa

      Joop lähetys toimii.
      Nyt vaan ilmeni ongelma testikuvia poistellessa, että kortti jotenkin sekoaa kun kuvat poistaa tietsikalla. Kortti menee jotenkin GSM kansion osalta lukukelvottomaksi ja asetuksiin tulee alkuperäisasetukset. Formatointi ja asennusten uudellen tallennus ja taas toimii. Liekkö nyt sitten tuo muistikortti viallinen vai mitä krenaa. En ole sitä poistanut kamerasta tai mitään muutakaan minkä pitäisi hakemistot sotkea. Ainoastaan poistanut otettuja testikuvia kuvakansiosta mutta se riittää sekoittamaan muistikortin.
      Mukavaa tämä tekniikan maailma!

    • Pikku harppauksin eteenpäin.
      Siis muistikortti SD sekoilee.
      Minä omastani poistin testikuvat kameran kaukosäätimellä /valikon kautta .
      Ei ongelmia .
      Mutta kun formatoin SD kortin ,senkin kamerassa ,ja kameran oman valikon kautta ,
      niin asetukset palasi tehdasasetuksiksi ,samalla sähköpostiosoitteenikin hävisi .
      Asennus ja tallennus uudelleen ---Ok
      Jossain ohjeessahan neuvottiin että tulee käyttää uutta SD korttia ja Format tehdä
      kamerassa . Eikä ainakaan niin että Fofmatoinnin suorittaa tietokoneessa.
      Jep. Hyvinhän sulla eteenpäin asia menee .. (kaksi vuorokautta vielä aikaa) kohta kamerasi toimii .
      ps. kun alkaa näyttämään valoisalta niin sitten testiä jonkinaikaa kotona , kameran suuntaus ,mitä kuvaa ,täytyy kokeilla .
      Niissä on se pieni viive ! Minun kaksi kameraa suht samanlaiset , Ei välttämättä kuvaa jos liike tapahtuu suoraa edestä kameraan , tai kamerasta poispäin , mutta pieni sivuliike ,niin kuvia alkaa tulla . Herkkyys liiketunnistimellani on keskellä.

    • Scout Guard 588

      Siis tuleeko Saunalahden Prepaid liittymän mukana myös sähköpostiosoite? Riistakameraa minäkin tässä yritän saada lähettämään.... hankalaa tämä on.

      • hemppa

        Ei tule. Mulla muitakin saunalahden liittymiä josta lainasin osoitteen.. Nyt tosin yrityksen alla saada normi liittymällä lähetys toimimaan eikä onnistu millään. Prepaid kortti kun meni vanhaksi kun en tajunnut että pitää ladata sitä ennenkuin 3kk tulee täyteen.


    • Heippa ystävät :
      hemppa on oikeassa Prepaid:din mukana ei tule uutta sähköpostiosoitetta .
      Vaan riistakameran valikkoon tietenkin täytyy kirjoittaa oma sähköpostiosoite , tai puhelin-numero , ja vaikka molemmat , riippuen mihin kuvat haluaa .
      Ja mms-kuvaviestinä kuvat lähetettäessä hinta .
      saunalahti Prepaid n 7 senttiä kuva .
      Muut liittymät n 35 senttiä kuva ?????
      Jos lähettää datana niin vielä tulee edullisemmaksi . Mahdollista uudemmilla kameraversioilla :
      Kameran näytöltä kannattaa ainakin tarkastaa , tunnistaako kamera simkorttia(tulee kortin kuva näytölle )
      Ja ettei kortin kuvakkeen päällä ole ruksia ( kenttä tai muu lukuhäiriö ).
      Ja uusia Prepaid korttiahan saa vaikka r-kioskilta 6 euron hintaan , jossa 7 euroa puhe-viesti saldoa .
      Saldon lataus vaivatonta netissä . Jopa minäkin onnistuin ?????

      • hemppa

        Juu toki pitää olla sekin osoite mihin kuvat lähetetään.
        Nyt on norppa ja mini ja kuvaa saa tulla miten paljon vaan;-) Kamerakin kun heräsi sitten lähettämään seuraavana päivänä vaikken enää asetuksiin kajonnut. Kortin tunnisti kyllä siis koko ajan mutta mikä lie mutka oli matkalla.
        Tuo prepaidin sulkeentuminen oli ihan oma moka. En huomannut sitä ladata 3kk sisään kun luulin että se on vuoden voimassa.


      • Nahka
        hemppa kirjoitti:

        Juu toki pitää olla sekin osoite mihin kuvat lähetetään.
        Nyt on norppa ja mini ja kuvaa saa tulla miten paljon vaan;-) Kamerakin kun heräsi sitten lähettämään seuraavana päivänä vaikken enää asetuksiin kajonnut. Kortin tunnisti kyllä siis koko ajan mutta mikä lie mutka oli matkalla.
        Tuo prepaidin sulkeentuminen oli ihan oma moka. En huomannut sitä ladata 3kk sisään kun luulin että se on vuoden voimassa.

        MOro mulla ei rupea pelaamaan vaikka mitä tekee. Kokeillu eri liittymiä, sekä prepaid että tavallinen. Kahta eri muistikorttiakin mutta aina sama vika. Eli menee step 10 asti ja ilmottaa joku error 6 network busy. Rupiaa hermo mennä, pari päivää nyt taistellu.. Onko muilla ollu vastaavaa?


    • Eipä vielä kirvestä kaivoon kannata heittää (vai mitenkä se menikään )???
      Mikähän kamera sinulla on ?
      Error kyllä minullakin vilahti vielä 4päivänkin jälkeen kun asetuksia laittelin ??
      Ja patteritkin täytyi vaihtaa pariinkin kertaan , ennenkuin alkoi toimimaan ?
      Tällä hetkellä pelaa oma kamerani moitteettomasti .
      Osti siihen vielä viimekuussa ulkoisen , virtajohdon , akun , ja laturin , niin virtakin riittänee nyt pitempään !
      Hinta oli n. 50 e. matkahuoltoon toimitettuna . Ihan kohtuullinen !
      Tuolla toisaalla riistanhoito/sarakkeessa olen myös kirjoittanut mitä vaikeuksia on ollut minulla ? Kameran kanssa .
      Mutta taas kerran perusasiat !
      Sim kortista täytyy ottaa puhelinta käyttäen pin. koodikysely pois päältä !
      Jokainen liittymä tarvitsee (saunalahti , elisa , sonera , dna) eri paramertrit .
      Ja tietenkin oma sähköposti -osoite oikei kirjoitettuna !
      Sitten voi vielä kokeilla kameralla lähetystä puhelimeen ?
      Mutta tuossa edellisessä tapauksessa varmaan, kun tulee virheilmoitus ,
      niin liittymäasetukset / paristojen varaustaso (mistä taas tulee oma ilmoitus)kannattaa tarkastaa ,jokaista viivaa ja pilkkua myöten !
      Yrittämisiin ,vielä muutama nappulan painallus , niin eiköhän ala tokenemaan ?

      • Nahka

        Kamera mallia SG550M-8MP, patterit pakasta vedetyt joten kait pitäs toimia.
        Kuvat tulee puhelimeen ja s-postiin mms viestinä. GPRS ei pelaa vaikka voltteja heittelis,Asetukset tarkastanu n.46kertaa ja näyttä ainaski oikeilta. Eli on seuraavat:

        Liittymänä saunalahti prepaid:

        Server=posti.saunalahti.fi
        Port=25
        APN=internet

        S-postin kohdalle olen laittanut toisessa liittymässä olevan s-postin, en ole sitä koskaan käyttänyt ja löysin sen oma saunalahdesta, on muotoa [email protected], sieltä muutin uuden salasanan kun alkuperästä muistanu eikä lappuja mistään löytyny.

        Oon kokeillu myös normi saunalahden liittymällä, muuten samoilla asetuksilla mutta tuo APN=saunalahti.internet.

        Ei ymmärrä.. jelppikää joku viisaampi


    • Olet varmaan lukenut tapiolantakamailla, linkin tuolla ylempänä on linkitys , ja ystävämme hemppa kirjoitti myös asetuksista , minulla kun on se vanhempi versio , kamerasta millä ei voi lähettää dataa , vain mms , viestiä en itse ole paininut näiden asetusten kanssa .
      Mutta siellähän puhutaan 6 asetuksesta mitkä tulisi asetella oikein .
      Näyttäisi nyt että :
      Email user
      Email pasword
      Näissä olisi jotain pielessä ?
      Koska jos oma sähköpostiosoite on väärin kameraan ei tule virheilmoitusta mutta kuvat vaan eivät tule perille ? Email 1

      • SG880

        Itselläni SG880MK GPRS ja Saunalahti prepaid. Ylläkuvatut asetukset toimivat
        (server=posti.saunalahti.fi, port=25, APN=internet), mutta satunnaisen oloisesti
        Uskon että kyseessä muistikorttiin liittyvä juttu.
        Viimeisen vuorokauden sisällä arviolta n. 20% kuvista oli tullut läpi. Vaihdoin toisen kortin tilalle (Verbatim class 6), nyt ei tule mitään. Tähän korttiin kopioin suoraan config.ini tiedoston tietokoneella formatoimatta korttia laitteessa. Täytynee seuraavaksi kokeilla nopeampaa korttia, alustaa se laitteessa ja naputella serveriasetukset kaukosäätimellä.

        Onko muilla vastaavia kokemuksia?


      • SG880
        SG880 kirjoitti:

        Itselläni SG880MK GPRS ja Saunalahti prepaid. Ylläkuvatut asetukset toimivat
        (server=posti.saunalahti.fi, port=25, APN=internet), mutta satunnaisen oloisesti
        Uskon että kyseessä muistikorttiin liittyvä juttu.
        Viimeisen vuorokauden sisällä arviolta n. 20% kuvista oli tullut läpi. Vaihdoin toisen kortin tilalle (Verbatim class 6), nyt ei tule mitään. Tähän korttiin kopioin suoraan config.ini tiedoston tietokoneella formatoimatta korttia laitteessa. Täytynee seuraavaksi kokeilla nopeampaa korttia, alustaa se laitteessa ja naputella serveriasetukset kaukosäätimellä.

        Onko muilla vastaavia kokemuksia?

        Ja tarkennuksena vielä, sähköpostiosoitetta ja salasanaa ei tunnu tarvittavan. Toimii vaikka keksityllä. Tosin se tulee näkyviin viestin lähettäjäkenttään. Liekö mahdollista, että tämän takia viestit menisivät spämminä roskapostikansioon?


      • SG880 nro 2
        SG880 kirjoitti:

        Ja tarkennuksena vielä, sähköpostiosoitetta ja salasanaa ei tunnu tarvittavan. Toimii vaikka keksityllä. Tosin se tulee näkyviin viestin lähettäjäkenttään. Liekö mahdollista, että tämän takia viestit menisivät spämminä roskapostikansioon?

        Terve,

        Minulla on sama kamera ja Saunalahti. Tilasin kameran asennettuna Retkitukusta, ja sain luvatun 8 Gb kortin sijaan 4 Gb kortin ja toimimattoman asennuksen. Aikoivat hoitaa asiaa, mutta ei ole kuulunut...

        Päätin sitten itse kokeilla. Nyt kameran asetuksissa muut ovat kameran formatoiman kortin jäljiltä, mutta muutin nuo server, port, APN, email user, email password ja email1 kohdat. Tarkistin pariin otteeseen, ja oikein pitäisi olla kaiken. Kamera ei kuitenkaan lähetä mitään, vaikka verkossa se on ja kuvia ottaa muistikortille. Ei lähetä testitoiminnolla eikä lähetä instantilla. Olen kokeillut kaikki kuviteltavissani olevat kombinaatiot ja kyllä, kamera oli ON asennossa.

        Voisitko SG880 laittaa oman asetustiedostosi sisällöin näytille (ilman salaisuuksia) niin katson vielä, että minulla näyttää varmasti samalta.


      • SG880 nro 2
        SG880 nro 2 kirjoitti:

        Terve,

        Minulla on sama kamera ja Saunalahti. Tilasin kameran asennettuna Retkitukusta, ja sain luvatun 8 Gb kortin sijaan 4 Gb kortin ja toimimattoman asennuksen. Aikoivat hoitaa asiaa, mutta ei ole kuulunut...

        Päätin sitten itse kokeilla. Nyt kameran asetuksissa muut ovat kameran formatoiman kortin jäljiltä, mutta muutin nuo server, port, APN, email user, email password ja email1 kohdat. Tarkistin pariin otteeseen, ja oikein pitäisi olla kaiken. Kamera ei kuitenkaan lähetä mitään, vaikka verkossa se on ja kuvia ottaa muistikortille. Ei lähetä testitoiminnolla eikä lähetä instantilla. Olen kokeillut kaikki kuviteltavissani olevat kombinaatiot ja kyllä, kamera oli ON asennossa.

        Voisitko SG880 laittaa oman asetustiedostosi sisällöin näytille (ilman salaisuuksia) niin katson vielä, että minulla näyttää varmasti samalta.

        Itse itselleni... ja samalla muillekin tiedoksi.

        Korttihomma oli sekaannus eli väärä kortti oli jäänyt kameraan lähetyshetkellä ja tämän vuoksi eivät myöskään asetukset olleet kunnossa. Retkitukku on jo laittanut uuden kortin tulemaan postissa.

        Huom!
        Mikäli käytät Saunalahden Norppa tms. tavallista liittymää (ei prepaid) tulee APN olla internet.saunalahti, muut GPRS asetukset kuten edellä on kerrottu. Nyt toimii.


    • Hyvät kommentit (itse itselleni).
      Tosi hienoa että et jättänyt kysymyksiäsi ,ilman omaa kommenttia .
      Niistä on varmaan hyötyä kun satunnainen vierailija lukee niitä .
      Mutta herättäisinkin kysymyksen nyt näin , onko jollain tietoa tai onko kokeiltu?
      class 6 , on varmaan jo kohtuunopea , on tietenkin 8 ja 10 :kin .
      Mutta toimiiko kamera niin että kuva otetaan ensin muistikortille , ja vasta sitten lähetetään , vai toimiiko kamera ilman muistikorttiakin . Eli lähettää ottamansa kuvat?
      Itselläni ainakin parani kuvanotto/ lähetysvarmuus , kun tilasin ja laitoin ulkoisen akun , ja tietenkin virtajohdon ,joka on suunniteltu kamerassa käytettäväksi . Johdon liittimessä vesisuojaus / Hattu.
      Sarja ei mielestäni ollut hirmuisen kalliskaan / sisälsi myös laturin .

    • SG880 nro 2

      Terve,

      En tiedä, mutta olen kuullut, että tässä SG880 kamerassa tulee käyttää joko Class 4 tai Class 6 muistikorttia kooltaan maksimissaan 16 gigaa. Muuten voi tulla ongelmia. Class 10 kortti ei kuulemma ainakaan toimi, kertoi sitä kokeillut henkilö.

      En ole kokeillut ilman korttia, toimiiko lähetys.

      Kerro vielä, mistä hankit tuon johdon ja millainen se on. Millä tavalla toimintavarmuus paranee? Mietin 7 Ah Sonnenschein akun hommaamista. Vaikka kyllähän nuo patteritkin olivat vielä hengissä muutaman päivän käytön jälkeen. Kamera vaan oli tiltannut. Otti kyllä kuvia, mutta ei lähettänyt sähköpostia ennen kuin käytin virrat pois. Eikä tietenkään sen jälkeenkään lähettänyt muuta kuin uusista kuvista. Minulla on Eneloop-akkupatterit kamerassa, ja niiden pitäisi pelata hyvin myös viileässä, että siinä ei pitäisi olla vika. Oliko tällaisiin asioihin apua ulkoisen akun asennuksella?

    • Hei!
      Oma kokemukseni /koskien myös omaa kameraa on!
      ----
      Ladattavien paristo-akkujen jännite on 1,2v / = 4 kp 4,8v
      Paristojen jännite taas 1,5v / = 4 kp 6,0v
      Täyteen ladattuina , ja uusien paristojen jannite on vielä 0,2v korkeampi!
      ----
      Olen aiemmin käyttänyt paristoja mutta huomasin että , jo pienen ajan jälkeen alkoi tulla murheita ?
      Kameran parametrit muuttuivat itsestään tehdas-asetuksiin ?
      Kamera hukkasi sim kortin ?
      Ja yleensäkkin kamera ei kuvannut kaikkea , mitä olisi pitänyt ?
      Elikkä minusta kameran toiminta oli epävarmaa?
      ---
      Nyt on käytössäni ollut 2kk. ulkoinen akku 6v. 7Ah.
      Niin kamera on toiminut todella hyvin .
      ----
      Täytyy kuitenkin muistaa !
      Epävarma toiminta on monesta asiasta kiinni ?
      Ympäristön sää. Lämpötila ,kosteus , auringonvalo, myös paristojen jännite , sekä tietenkin ,mitä itse teet . Kameran asento ja paikka , Miten vaihdat muistikortin , sekä paristot ?
      ----

      Scout Guard 550M lisävirtasarja 6v 7Ah, akku, johto ja laturi
      Löytyi digimestan sivuilta tuotekuvaa ei ollut ? Mutta , muista virta-paketeista oli kuva , virtajohto oli vaan liittimeltään ilman vesisuojaa ?
      ---
      http://www.rxtx-tuote.fi/index.php?valikko=kamera&sivu=kamera.sg550gsmvirta&tuote=Y
      Tuosta taitaa löytyä virtajohdon kuva!
      ---
      Sinulla kamera on kyllä toista mallia , että kannattaa katsoa minkälainen johto siihen sopii ?

      • SG880 nro 2

        Kiitos vastauksestasi.

        Tilasin virtajohdon kameraani. Se taitaa olla samanlainen kuin tuo edellisen linkin malli. Ajattelin hankkia jonkin pienen ja kohtuuhintaisen syväpurkausta kestävän akun, kuten nuo Sonnenschein akut ovat. Ei maksa tuossa koossa kovinkaan paljon.

        Päätös syntyi, kun kamera lähetti taas kuvaa muutaman päivän tauon jälkeen, ja kuulin tuttavani kävelleen eilen aivan kameran edestä. Siitä ei kuvaa postiin tullut, vaikka varmasti olisi kuulemma pitänyt laueta, kun oli siitä koittanut huolta pitää...


      • eihänsesaatana toimi
        SG880 nro 2 kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi.

        Tilasin virtajohdon kameraani. Se taitaa olla samanlainen kuin tuo edellisen linkin malli. Ajattelin hankkia jonkin pienen ja kohtuuhintaisen syväpurkausta kestävän akun, kuten nuo Sonnenschein akut ovat. Ei maksa tuossa koossa kovinkaan paljon.

        Päätös syntyi, kun kamera lähetti taas kuvaa muutaman päivän tauon jälkeen, ja kuulin tuttavani kävelleen eilen aivan kameran edestä. Siitä ei kuvaa postiin tullut, vaikka varmasti olisi kuulemma pitänyt laueta, kun oli siitä koittanut huolta pitää...

        SG880 ja saunalahden norppa, ongelma että viestit ei tule sähköpostiin kuin satunaisesti... luulin että kamera ei toimi, mutta kyllä se kortille on räpsinyt, mutta tosiaan vain pari kuvaa on tullut postiin. missähän vika?


    • Peke

      SG880 ja saunalahti norppa hyvin tullu sähkö postiin kuvat mutta..
      Ottaa kuvii melkeen säännöllisesti 5min välein ihan tyhjästä oli yön riistapellon reunassa. säädöt ehkä jotenkin pielessä? Lähetti jonkun 30kuvaa ja viimeinen ilmotus patterin teho vähissä vaihda petterit ja kortilla oli joku 140 kuvaa.. säädöt oli herkkyys low, pir 2min, ja instant lähetys ja vaikka ite liikuin kameran kentässä seuraavan aamun suht rauhallisesti nii eipä ollu ottanu kuvaa? virtaa oli vielä jälellä. Onkohan kameras vai säädöis jotai vikaa....?

    • asetukset2

      kertoisko joku mitä sinne asetuksiin pitää kirjottaa et alkais kuvat lähtee postiin.. sg880mk-8m on malli ja saunalahden liittymä duo. alkaa hermot mennä.

    • mitäs tästä sanotte

      vähä samaa vikaa sg880mk-8m kameran kanssa. ollu haaskalla noin kuukauden ja alussa tuli muutamia kuvia puhelimeen mutta ei yhteensä kuin abaut 10. kuvia kamera oli kuitenki räpsiny 440 kpl. näistä kuvista suurin osa oli sellaisia että joku oli laukassut kameran kuvaamaan ja sen jälkeen n. minuutin välein kamera oli ottanu kuvan vaikka mitään kuvassa ei näkyny. tätä oli jatkunu noin 60 kertaa ja sitten taas hiljaista siihen saakka että joku laukasi kameran kuvaamaan.

      voi olla että patterien käyttö ja kovat pakkaset vaikuttavat asiaan mutta manuaalisesti kuvien lähettäminen onnistui vielä kameraa pois haettaessa (kuukauen jälkeen viemisestä samoilla pattereilla).

      lisäksi hukkasin käyttöohjeen. ehkä joku asetus pielessä...

    • KimmoR

      Haastetta oli hiukan täälläkin gprs-asetusten säätämisessä ScoutGardiin.

      Uusissa Saunalahden ja Elisan SIM-korteissa ei ole kytkettynä sähköpostilaatikkoa, jonka nimissä lähetyksen voisi tehdä. Tämä on ollut uskoakseni isoin ongelma muillakin asetusten säätämisessä. Scoutgard kamerat näyttävätä vaativan Email user= ja Email password= kenttiin jotain vaikka gprs yhteys ei näitä tietoja tarvitse. Molempiin kenttiin voi syöttää ilmeisesti mitä vain. Itse syötin "[email protected]" ja "huuhaa" kyseisiin kenttiin. APN (action point) kenttä on ronkelimpi ja se pitää olla oikein. Esim. saunalahdella prepaid-arvo on "internet" ja tavallisella liittymällä internet.saunalahti.

      Tältä sivulta bongasin toimivat saunalahden gprs-asetukset:
      http://www.retkitukku.fi/media/gprs-asetukset.pdf

      Vielä tiedoksi, että itse jätin kaikki mms-kohdat tyhjäksi profile-tiedostossa ja se ei estänyt gprs-toimintaa.

      Tarkka mallitieto vielä varuilta: SG-550-8M

    • riistakamera

      Hei!

      Kyselisin lisää tietoa tästä kamerasta sen toimimaan saaneille. Olen profile.ini tiedoston kautta kaikki asetukset laittanut oikein Soneran liittymällä. Kenelle pitää lähettää ym. MMS/GPRS yhteydet. Aina kun pistän kameran test-tilaan niin SIM-kortti näyttää X merkkiä vaikka PIN-koodin kysely on poistettu ja SIM-kortin avulla on myös soitettu kännykällä toisesta kännykkään.

      Kokeiltu telefinlandin ja Soneran korteilla, SIM-kortti kamerassa silti näyttää X kohtaa vaikka kaikki edellä tehdyt on kokeiltu. Olen nyt vailla ymmärrystä.

    • Riistakyttä

      Näin pitäisi tehdä ensin, sitten alkaa lähetys toimia ja "x" katoaa:


      Once you set up a MMS text messag plan with you GSM carrier and place the SIM card into the camera, if you get an X on the left side of the camera screen where identifying the SIM card connection, go ahead and program the camera with all the settings.
      To get rid of the X, Once the camera is programmed you will need to do a manual sending from the camera to help enable the camera and SIM card to connect.
      To do a manual sending, from the menu screen:
      Go to SEND MODE;
      Change to manual;
      Press menu and go back to the test screen;
      Press the 3 button to take a photo ( the camera will beep twice and the number counter will increase);
      Press OK to display the photo;
      Press MENU;
      Then Press OK;
      The camera will start GSM and searching the network and say Please Wait;
      The camera will then go through steps 1- 10. Once the camera gets to step 10, it will pause for about 20 or 30 seconds on step 10 maybe longer;
      You should get a SEND SUCCESSFUL;
      5 or 10 seconds later a message should come to your phone or email.
      Your camera will be connected to the network.

    • Salaampuja

      Riistakytän ohjeet toimii kanssa ja näillä Elisan simmillä toimii oikein hyvin:

      ; for MMS application
      [MMS Setting]
      URL=http://mms.elisa.fi
      APN=mms
      IP=213.161.41.57
      Port=80
      Account=
      Password=
      [GPRS Setting]
      Server=smtp.kolumbus.fi
      Port=25
      APN=internet
      Account=abcd
      Password=abcd
      Email [email protected]
      Email password=abcd
      [Addressee]
      Phone1=0501234567
      Phone2=
      Phone3=
      Phone4=
      [email protected]
      Email2=
      Email3=
      Email4=

      Mulla on PIR interval 2min, ettei koko ajan paukuta meiliä, kun tuntuu että tämä gprs pohjainen lähetys on niin hidas että ilmeisesti keskeytyy aina uuden kuvan otossa tai jotain että 2min täytyy olla tuossa.

      Aika basic juttua - pitää siis vain malttaa odottaa että laite lähettää kuvaa - ei siis ole mitenkään ripeimmästä päästä oleva laite. Oletan että sammuttaa gsm:n aina kun jää postailemaan "saalista" ja gsm:n käynnistys on hidas. Tämä puhtaasti paristojen säästämiseksi tehty ominaisuus.

      Näiden vehkeiden kanssa täytyy lukea ohjeet. Ohjeissa ei tosin sanota että tuonne account ja password kohtiin pitää kirjoittaa jotain höpö höpöä että gprs asetukset on kohdallaan. MMS puolelle ei tarvii.

      Sitten on hierveäti tota että vain DNA liittymät toimii, mutta se on bulshittiä. Kaikki toimii kunhan käyttää oman operaattorin smtp palvelua jossa ei ole ssl/tls salausta. Toisen operaattorin smtp palvelua ei voi käyttää autentikoimatta. Tämä tulee reguloinnista määrättynä ominaisuutena. Kiitos spämmääjien.

      Häppy hunting vaan - näillä mennään

    • Haniboy

      3 vuotta olen kokeillut jotain. SG 550M-8M. Saunalahti ja DNA SIM on kokeiltu, ei vaan onnistunut. nyt on Elisan Mobiililaajakaista mini SIM korttina. olen laittanut posti.saunalahti ja IP tuon yllämainitun ja portteihin kokeillut 80 ja 25, vaan meilin meiliä ei lähde eikä älypuhekin vingahtele.. on se vaikeaa. t. Hani

    • Anonyymi

      Toimiiko tämä riistakamera vielä? Minä en saa enään sitä lähettämään kuvia .

    • Anonyymi

      Minkä merkkisiä riistakammeroita Saunalahti tekee? Tai mistä voi ostaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1847
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1543
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1233
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe