Huonot ajat kerhoissa

Tarpeeksi kun päätät

Kun kerhossa businesstrategiat voittaa ja harrastehenki pilaantuu, niin jotain on tehtävä. Yhdessäkin lentokerhossa tilannetta rauhoitettiin vaihtamalla kaikkiin oviin ja portteihin etähallittavat lukot ja rakennukseen ja tontille kamerat. Jokaiselle jäsenelle annetaan ovikohtainen pääsy tiettyinä kellonaikoina.

114

3478

1Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikkea sitä kuulee!

      Tarkoitatkohan sitä samaa Etelä-Karjalassa olevaa kerhoa, josta itsekin kuulin kavereilta? Sinnehän on kuulemma jo aiemmin asennettu useita turvakameroita ja laukeavia väripatruunoita. Nyt sitten laittavat rekisteröivän kulunvalvonnan, jossa henkilöiden liikkumista rakennuksessa rajoitetaan jollain koodijärjestelmällä?
      Onkohan tuolla kaikki "airot veneessä", kun noin skitsofreenisiä liikkumista rajoittavia järjestelmiä rakennetaan normaaliin harrastekerhoon?

      Onkohan jossan muussa suomalaisessa kerhossa mitään vastaavaa?

      • Jep mutta mitäs teet kun lukitussa kerhohallissa johon vain tietyillä henkilöillä on avaimet, koneet & pääsy niin koneista alkaa haihtumaan sitä ja tätä??


      • Mikkihiirisetkin
        mustang10 kirjoitti:

        Jep mutta mitäs teet kun lukitussa kerhohallissa johon vain tietyillä henkilöillä on avaimet, koneet & pääsy niin koneista alkaa haihtumaan sitä ja tätä??

        Siellä Itä-Suomessa kenttä lukkiutuu ja kuulemani mukaa hallitkin lukitaan ettei vieraat pääse katsomaan hitä halleissa on siis sähkölukot ja uudet sarjoitukset halleihin.Tämä tuntuu kuin vankilat, jossa avataan joku ovi joillekin avainsarjan omistajalle kahvilaan pääsee kun on maksanut huiman hinnan avaimesta jolla saa kahvin ja munkin, mutta ei muuta, kun vasta olet maksanut suojelurahaa.
        Kuka suojelee koneita ja kirjallisuutta ja toisen lyhteitä. Olisi hyvä jos avoimmoisuus säilyisi ilmailussa ja harrastuksessa.
        Hip hei missä lentäjät kun tiavaalla ei ole kuin pölyä....


      • Jyri Miettinen Jäsen

        Kenenkään liikkumista ei rajoiteta.harrastajat,ilmailijat voivat liikkua kerhon tiloissa mihin vuorokauden aikaan tahansa.Uuden aikainen kulunvalvonta luo myös turvallisuutta.Kerhon kaikki jäsenet ovat oikeutettu avaimeen jolla kulkeminen on mahdollista.Lentokausi on alussa uudet jäsenet ovat tervetulleita,tulkaa vaikka kahville tutustumaan tähän niin paljon puhuttiin paikkaan.Tarjoan ne kahvit!


    • mikkihiirisetkin

      Jokohan sielä Itä-Suomessa on lentokausi alkanut aukeneeko lukitut ovet harrastajille vai katsovatko verkkoaidan takaa kun toiset harrastaa jaloa lentämistä.
      Avoimuus alkaa kukoistaa, kun saadaan harrastajat verkkoaidan taakse.

    • fksfkdfkkdfkf

      Uudet lukot, portit ja kameravalvonta lienee peruja Finavian/Trafin kiristyneistä säädöksistä lentokenttäalueella. Esim. kerhon portista ei saa ajaa autolla kerhon pihaan ilman kirjallista lupaa vain yhtenä esimerkkinä. Autot jätettävä lentokenttäalueen ulkopuolelle.

      • ropenteli

        Finavialla ei tossa tapauksessa ole osaa eikä arpaa. Ko. halli/kehotilat vuokratontilla. Kenttäalue alkaa hallien jälkeen!
        Tiedättehän kuinka narsistit toimii?


    • mikkihiiriset

      Tiedonolku on ihmeellinen kaikkea sitä kuule sieltä Itä-Suomesta on joku ns isokerko, joka sanelee mitä pienet kerhot saavat tehdä ja uhkailevat, että kokontumisvapaus ei kuulu kaille henkilöile, jos kuuluu ns. isoon kerhoon ei saa kuulua pikkukerhon johtoon. Okohan tämä sitä pitkäntoiminnan ratekiaa tuhotaan pikkukerhot ja isot mahtailee. Näin tuhotaan ilmailun ihana ilmailun henki ja halu kuulua harrastuksen pariin ei ole ihme , että mopokerhot ja nuoriso hakeutuu muihin hauskoihin yhtestapahtumiin.

      • ropenteli

        Niin, kun johtohenkilöilliä on olkapäiden välissä olevan" luupallon" sisällä olevavat ns. harmaat solut keltaisen nesteen ympäröiminä, voi tulokesena olla juuri tuollaista!


      • Elvi H
        ropenteli kirjoitti:

        Niin, kun johtohenkilöilliä on olkapäiden välissä olevan" luupallon" sisällä olevavat ns. harmaat solut keltaisen nesteen ympäröiminä, voi tulokesena olla juuri tuollaista!

        Äläkee ihimiset sitte menkö sinne kerhoon! Pysy kotona!


      • ropenteli
        Elvi H kirjoitti:

        Äläkee ihimiset sitte menkö sinne kerhoon! Pysy kotona!

        Onneksi ajomatkaa tonne on parin tunnin verran, joten eipä tulisi mieleenkään mennä.
        Tietääkseni paikkakuntalaisetkin noudattaneet kiitettävästi tuota neuvoasi.
        Kymmentä on helpompi hallita kuin sataa!


      • Graf von Barschland

        pitää ymmärtää kuinka lähelllä rajaa Itä-Suomessa ollaan. Isossa kerhossa ymmärretään tämä, mutta pikkukerhon porukalle kaikkea ei ole lupaa kertoa. Kaikesta ei voi puhua julkisesti. Vihollisen sirkkoja lentää joka yö jos viitsit nousta 3000 jalkaan ja katsoa pimeänäkökiikarilla suuntaan 150 niit näet kuinka lähellä ne ovat. Sirkoista osasi varoittaa jo entinen arvostettu ufonäkijäkin. Valvokaa, ja varokaa sirkkoja!


    • mikkihiiriset

      Vieläkö Sitmukki hinurikoneena vaiko myyty vai on siellä kerhossa hiauskoneena.
      Vai onko tullut sejyrypeli hiaskoneeksi100 hp himan tehokas värki sillä rotaxsilla varustettu tehopakkaus?

    • naapurin liisa

      Joo olen kanssa kuullut väripanoksista ja kameroista. Viime viikolla sinne kuulemma asennettin metallinpaljastin ja läpivalaisulaite niitteen läpi pitää kaikkien purjelenytäjien kulkea koneelle. Tämä on vatrma tieto kaverin poikaystävä kertoi on asennusliikkeessä töissä. Laitteet saatu finavialta vanhoja käytettyjä varmaan säteilevät liiikaa. ihme touhua!

      • ryppypeppu

        Viin-Avia lahjoittaa kerran paskannettuja ja pestyjä, vanhoja kalsareita purselentäjille


    • huolet on lentäjä

      hätiä mitiä. Silli toimii taas, panovireineen.
      Lainaus uutisista , " Urheiluilmaisuopiston hallitukseen."

      Uuusi opisto perustettu : Urheiluilmaisuopisto ?
      Ei hätää, liitto hoitaa hommat :)

    • tahtoo nähdä

      Mikä kerho toi on, millä kentällä??

    • Mikkihiiriset

      Tiennäyttäjä on ilmaantunut sinne Itä-Suomeen joka osaa näyttää tietä jota pitää serata niin tulet onnelliseksi lentoharrastajaksi, kun rahaa on panna sinne mihin tiennäyttäjä käskee. Omatunto kuulemma on se jota näyttäjällä ei ole ohjataan toisaalle ja tehdään muuta kuin neuvotaan.

    • Tarpeeksi kun päätät

      Tänään taas nähtiin esimerkki siitä että omistaja ei saa hallita omaisuuttaan vaan on täysin lieassa kun ilmaan piti päästä. Kauhu estää tiedon välityksen, koko ajan pelotellaan ja sitten kun omaisuutta käytetään. Kaiken lisäksi pidetään irti kerhotragegioista, onkohan tämä sitä ratekiaa jolla estetään kaikki.

      • Sepepep

        Mitä sisäpiiri keskustelua ja vihjailua tämä on? Kertokaa mistä kerhosta ja minkälaisesta toiminnasta kyse. Avointa puhetta ja asiat kuntoon.
        Muuten valitus pois. Runkut!


    • Vihje

      Viiden pisteen vihje!
      Paikkakunnan vaakunassa on villimies!

      • Kdkdkd

        Siis mkä kunta ja kerho. Nyt suoraa tekstiä tai lopettakaa.


      • DerpThrottle
        Kdkdkd kirjoitti:

        Siis mkä kunta ja kerho. Nyt suoraa tekstiä tai lopettakaa.

        Lappeenrannan ilmailuyhdistyksen vanhat muumiot täällä uikuttavat kun yllätys yllätys ajan pyörä pyörii ja uudet tuulet puhaltavat. Muutos pelottaa


      • niskalaukaus.
        DerpThrottle kirjoitti:

        Lappeenrannan ilmailuyhdistyksen vanhat muumiot täällä uikuttavat kun yllätys yllätys ajan pyörä pyörii ja uudet tuulet puhaltavat. Muutos pelottaa

        Itse vaikuttamaan kerhon asioihin, muuten tyydytään yhteisiin päätöksiin. Se ei sovi niin pois kerhohommista. Monestinainoa keino on


      • Sivullinen lukija
        DerpThrottle kirjoitti:

        Lappeenrannan ilmailuyhdistyksen vanhat muumiot täällä uikuttavat kun yllätys yllätys ajan pyörä pyörii ja uudet tuulet puhaltavat. Muutos pelottaa

        On ne vaan nuo ihmiskunnan evoluutio ja internet mielenkiintoisia asioita. Muumiot on oppineet käyttämään nettiä :) Kuinkahan muinaiset Faaraot?
        Kiinnostaakohan tämä keskustelu muita ilmailijoita?
        Toisaalta, jos johto narsistisilla asenteilla ajaa toiminnan kuralle on siitä syytä myös keskustella.


      • Nar Sissi
        Sivullinen lukija kirjoitti:

        On ne vaan nuo ihmiskunnan evoluutio ja internet mielenkiintoisia asioita. Muumiot on oppineet käyttämään nettiä :) Kuinkahan muinaiset Faaraot?
        Kiinnostaakohan tämä keskustelu muita ilmailijoita?
        Toisaalta, jos johto narsistisilla asenteilla ajaa toiminnan kuralle on siitä syytä myös keskustella.

        Narsisti on nykyään oikea muotisana.

        Kaikki eronneet naiset ovat todennäköisesti olleet narsistin kanssa parisuhteessa.

        Kaikki potkut saaneet työntekijät ovat olleet narsistin alaisena.

        Kaikki huonosti menestyvät opiskelijat ovat olleet narsistiopettajan uhreja.

        Ja puolet Lappeenrannan Ilmailuhdistyksen jäsenistä pitävät kaiketi sitten Mäkistä narsistina koska heidän oma älynsä ei riit näkemään mikä tulevaisuudessa odottaa. Harmittaahan se jos jollekin on suotu älyä enemmän kuin itselle.

        Myös (ja erityisesti) ilmailuyhtistysissä liikkeelepaneva voima on raha. Enenevässä määrin nykyisessä elämyshakuisessa yhteiskunnassa.

        Ihmettelen, miksi yhdistyksellä ei voisi olla strategioita joilla varaudutaan tulevaisuuteen.

        Jatkakaa vinkumista vaan.


    • Muumioitako kaikki

      Ilmeisesti pankinjohtajan laskelman mukaan muumioita olisi ovet paukkuen poistunut kohta jo sata.

      • Ilmailun ystävä

        Selvittäkää Lappeenrannan ihmiset asianne keskenään kuin muutkin normaalit ihmiset. Pois näiltä keskustelupalstoilta. Olkaa hyvä!
        Saatanan mulkut!


    • Cessna

      Vaikea kuvitella nopeaa ratkaisua Lappeenrantaan. Kerhon monasti kuultu kantahan on ollut myös: muumiot ovat niitä peltikoneella lentokäsialansa pilanneita!

    • lqiugcynqpo9ut

      Ajat muuttuvat,uudet tuulet puhaltavat,myös pankki alkaa vaatia saataviaan liyltä.

    • Ilkkaowq8gcyn

      Tiennäyttäjä taloudelliseen katastrofiin.LIY

    • Mallikerho?

      Jotain kertoi sekin, että kaikki toiminnot ja paikat (äänet) oli hulluimpaan aikaan jaettu kolmen perheen kesken. Helpoin hallintomalli pyramidin jälkeen.

      • Ventti 5

        Näin kuulemma oli. Nyt käskyttäjiä on kahdesta perheestä vahvistettuna yhdellä öykkärillä. Näin olen kuulut vaikka en kyseisestä kerhosta muuta tiedäkään. Huh huh....


    • Muumi oo

      LIY saakin tällä viikolla toisen tehdasuuden koneen.
      Aijaijai kun menee huonosti.
      Muumiot kummissaan.

      • ilggaL

        Eikö se ensimmäinen olekaan enää tehdasuusi? Missäs se on?

        Näytti vaan aktiivista liyn porukkaa lentävän eilenkin apinakiikku-pikkucecnalla.
        Näyttivät lentävän naamat messingillä,vaikka ei ollut digitaalinäyttöä eikä dieselmoottoria.
        Ystävyyden puistosta rullasi kentälle.Siitä keskimmäisestä hallista.


      • IFR Pilot
        ilggaL kirjoitti:

        Eikö se ensimmäinen olekaan enää tehdasuusi? Missäs se on?

        Näytti vaan aktiivista liyn porukkaa lentävän eilenkin apinakiikku-pikkucecnalla.
        Näyttivät lentävän naamat messingillä,vaikka ei ollut digitaalinäyttöä eikä dieselmoottoria.
        Ystävyyden puistosta rullasi kentälle.Siitä keskimmäisestä hallista.

        Järkyttävää paskaa tuo teidän touhu. Kuka haluaa harrastaa vapaa-ajallaan ilmailua tuommoisessa soosissa. Voi helevetti teitä., muka ilmailijoita!


      • Kissa pöydälle

        Kuka sen koneen maksaa?
        Tuskin teillä talousneroilla on aikomustakaan saada niitä perkeleen rakkineita koskaan maksetuksi.
        Pankkihan antaa lainaa,kun on halli minkä voi laittaa vakuudeksi.
        Kylmä facta on kumminkin se,ettei noilla lentohinnoilla saada noin kalliita koneita maksetuksi koskaan.
        Kun jonain päivänä pankki sitten pistää hallin vasaran alle,niin sehän ei ole enää oma ongelma.
        Oma ilmailuharrastus voi olla jo ohi,tai siirrytään toiselle paikkakunnalle huijaamaan vanhojen ilmailuharrastajien säästetyt pääomat.


    • mikkihiiriset

      Vanha sanonta kuuluu se johon kalikka kalahtaa se älähtää siis Itä-suomessa kalikka osuu useaan johtajaan siis ei turhaan asioita arvostellaan ja ei ne johtajatkaan ole aina oikeassa.Sulkekekaa kerhot ja katsokaa kuinka paljon jää sisäpuolelle ja kuinka paljon kulkee siellä aidan ulkopuolella.
      Kyllä siellä Itä-Suomessa on pajon ilmailuhenkistä porukkaa jotka uskaltaa arvostella sitä lukkojen häätämää johtajistoa. Lykkyä vaan alamäkeen.

      • Zakins

        Talous on alamäessä.


    • Tannenholtz

      Tosi on, rahat on siltä kerholta loppu. Ajelin tänään Lentokentäntietä niin siellä oli ulosottomies kaatamassa puita. Muovikoneista ei saa mitään rahaa niin kerhon puut myydään hankintakaupalla Gutzeitille.

      • Kesnalentäjä

        Järkyttävää touhua siinä kerhossa. Pitää kokous ja siivotkaa paskat ulos. Runkut!


    • Lentäkää perseeseen

      Ei se ollu ulosottomies joka puita kaatoi, vaan urakoitsija. Ota asioista selvää jos aiot niistä kertoa. Meidän kerhon asiat ei kuulu idiooteille, jotka ei asiasta mitään tiedä.

      • Jäsen minäkin

        Joopa joo. Mitähän tuohon viestiin osaisi kommentoida. Missä kulkee idiootin ja kaikki tietävän "viisaan" raja?
        Surullista, mutta dynastiat hallitsee!


    • Ilkkuvailkka

      Vallan käyttö on kopioitu pohjois-koreasta ja taloudenhoito kreikasta.
      Kerholaisten annetaan nähdä vain väärennettyjä kirjanpitoja.

    • mikkihiiriset

      Taasko Itä-Suomessa rajoitetaan yhdistyksen alueella liikkujia aitaamalla aluetta jotta vahdittavaa aluetta on helpompi valvoa , sähköaita niin ei tartte epäiltyja hakea kaukaa, kun aidan vierestä . Lisäksi sähkölukko porttiin ja kamera tolpan nenään niin homma on kai hallinnassa ei rahattomia aidansisälle hi hi

      • Qz

        Nostetaampa tämä hiukan ylemmäksi, ettei totuus unohtuisi!


      • Peter Tähtinen
        Qz kirjoitti:

        Nostetaampa tämä hiukan ylemmäksi, ettei totuus unohtuisi!

        Mikähän on se totuus jota ei saa unohtaa?

        Riidatonta asiassa on ainakin se, että LIY:llä on omistuksessaan yksi hienoimmista kerhokoneista Suomessa, noin 120 eur/ tunti jo kuudetta kautta. Monet nimimerkin suojista käsittämättömiä kommenttejaan suoltavat ovat enemmän ja enemmän harmissaan kun konkurssia ei tullutkaan.


    • ei piisaa

      Mitä tarkoita kuudennella kaudella? Tai hienoimmilla kerhokoneilla tarkoitatkin ehkä törkeän kalliilla ylläpidettäviä pelkkiä johtokunnan matkakoneita, jotka köyhdyttävät kaiken ympäriltään . 120 eur/ tunti meneekin kai pelkkiin muuttuviin kustannuksiin... ja 90€/h pelkkään Thielertiin. Onneksi on säädetty se vuosittainen TDI- käyttömaksu päälle (joka oikeuttaa pääsyyn kerhon moottorikonehallin ovesta) Muutenhan kaikki olisi myyty jo aikaisemmin. Valitettavan riitaista on jaostojen kesken.

      • Jäsen minäkin

        Naulan kantaa tuo edellinen! Vielä kun lisätään porttimaksu (ns. jäsenmaksu) niin aletaankin päästä asiaan. PT:n pitäisi ottaa selvää todellisista hinnoista, eikä huudella puutteellisin tiedoin.
        Lennokit menettetty. Pursipuoli henkitoreissaan! Tarpeettomia johdolle.


    • Mikkihiiriset

      Niin siellä Itäsuomessa on lennokkitoiminta lopetettu ja purjelento on lopun toreussa siis lopusta. Siellä teillä on hyvä tai ainakin hyvä kansultt, joka tohonnut siellä koko kerhon ja nyt on SIL etujärjestönne tominnan tuhoaminen kyseisten konsulttien tyrannisoinien alaisiana mennään alamäkeen huimaavauhtia. SIL kauppa loppuu ja lennokkitoiminta tarvikkeidenmyynti loppu. Toiminnanjohtajalla potkut ja konsultti on kiipeämä keulaan voi kun politikot pyrkii valtuustoon siellä Lappeenrannan kupeessa Taitalsaaren valtuustooon ja tuhomaan lennokkiharrastuksen. Pyrkiröyt on tuhounut monta järjestöä.
      Konkurssiyhtiöt ja heidän johtajat on pyrkiröitäjäyt.on ilman omaatuntoa vailla ja pyrkivät uusiin huijajien konklaamiin. Tuhotkaa ja sulka hattuun ilmailijoiden tuhoamiseen

      • mölö

        Jännää porukkaa...

        Yksi poistuneista valitti, että piti lähteä kerhosta, kun ei saa lentää ilmaiseksi. Mulle on joskus opetettu, että "ilmaisia lounaita ei ole". Ei kai ilmaisia lentotuntejakaan. "Joku muu" varmaankin maksaa.

        Lukkojen vaihdon jälkeen lentokoneiden polttoaineenkulutus laski n. 30%.

        Ymmärtääkseni lennokkiharrastus on aika vähissä paikkakunnan kerhoissa yleisestikin.

        Purjelento pelaa hyvin, ja ensi kaudeksi on vahvoja suunnitelmia viritteillä.


      • Cari Jong-Un
        mölö kirjoitti:

        Jännää porukkaa...

        Yksi poistuneista valitti, että piti lähteä kerhosta, kun ei saa lentää ilmaiseksi. Mulle on joskus opetettu, että "ilmaisia lounaita ei ole". Ei kai ilmaisia lentotuntejakaan. "Joku muu" varmaankin maksaa.

        Lukkojen vaihdon jälkeen lentokoneiden polttoaineenkulutus laski n. 30%.

        Ymmärtääkseni lennokkiharrastus on aika vähissä paikkakunnan kerhoissa yleisestikin.

        Purjelento pelaa hyvin, ja ensi kaudeksi on vahvoja suunnitelmia viritteillä.

        Mölö ei vaan bonjaa. Mikkihiirisen viesti on salakirjoitusta. Se muistuttaa etäisesti Suomen kieltä, mutta se on vaan hämäystä. Mikkihiiriselle itselleen kävi niikuin Obelixille aikoinaan: putosi Peikkojuomapataan, mutta Mikkis ei ole päässyt sieltä pois. Ulkolaiset tiedustelupalvelut ovat palkanneet tämän entisen hävittäjälentäjäCapteenin palvelukseensa. Lähettelee salakoodattuja viestejä työnantajalleen Pohjois-Koreaan. Lainaus:

        "toreussa siis lopusta kansultt tohonnut Pyrkiröyt. Taitalsaaren tyrannisoinien sejyrypeli hiaskoneeksi".

        Käsi ylös kenen mielestä tämä on Suomea?

        C J-U


    • matikas

      Ainahan kerhossa on halveksittu matematiikan valinneita, eikä johtokuntaan ole tässäkään tapauksessa määrätty ensimmäistäkään. Enkä vähättele kielioppiakaan, kun sulava käytös ja internetti kädessä on erittäin tärkeää vuosi - ja junttakokouksissa. Muistan hyvin tapauksen, kun ylimääräisessä vuosikokouksessa, samalla koulukiusaajien tyylillä ja kaikkien edessä julkisesti, puheenjohtaja alkoikin moittia kieliopin virheistä ja saatiinkin jäsen ovelasti unohtamaan asiansa. Ja voi sitä yes- miesten kannustavaa ilkkumista!! Kovaa peliä kaakossa!

      • matikkakoukku

        Onhan sinne johtokuntaan määrätty ainakin yksi professori, tekniikan tohtori. Kai se on ainakin kansakoulun matematiikan joutunut suorittamaan? Vaiko valetohtori sitten tuo?


    • mölö

      Matematiikka ei ollut kansakoulussa oppiaineena; siellähän opetettiin laskentoa. Matematiikka on peruskoulun mukanaantuoma hapatus.

      Sen verran on ymmärtääkseni The Johtokunta €uroja laskeskellut, että täman vuoden aikana on vissiinkin päästy eroon edellisen hallinnon savusaunaristeilyn (...joka tietenkin oli määrätylle osalle porukkaa ILMAINEN...) kuluista. Joku mitättömämpi kerho olis menny jo kanttuvei.

      Tietääkö kukaan, että mistä Muukon mikroautot nykyään saavat 100LL:ää? Hinta lienee entisestä (30€ / 10 litraa) noussut huomattavasti. Myyjän kate (100%) lienee pysynyt ennallaan...

    • Hörö korva

      Kuulin, että Thielertin jaksokin menee kohta vanhaksi. Millähän ihmeellä konkurssikypsä kerho rahoittaa uuden moottorin hankinnan ja montakohan kuukautta lentäminen on seis?

    • Älämölö74

      Ei hyvältä näytä Lappeenrannan ilmailu kun täytyy tälläkin palstalla riidellä oikein kunnolla. Antaa ulospäin oikein hyvän kuvan paikallisesta ilmailukerhotoiminnasta.
      Nyt sitten samankaltainen väittely vielä Ilmailuliiton "saneerauksesta"
      Eikös Ilmailukerhojen ja SIL:n tarkoitus ole edistää Ilmailun harrastusta eikä siitä riitelemistä. Kuka kumma tämän kaiken saa aikaiseksi. Eihän kukaan normaali ihminen enää uskalla tuonne lentokentän suuntaan edes katsella.

      • ilkka.toivanen

        Arvon keskustelijat,

        en nyt tiedä olenko normaali ihminen, mutta uskalsin lähteä tammikuussa LIY:n moottorilentokurssille ja sain PPL-lupakirjan alle yhdeksän kuukauden, lentokoulutukseen meni alle puoli vuotta. Kokonaiskustannukset kaikkine lääkärikuluineen yms jäivät alle kymppitonnin. Koulutus oli erinomaista ja sain oppia todellakin muutakin kuin kentänkiertoa, matkalentoakin tuli ympäri Suomea ja Ruotsiinkin yli 15 kentälle tosiaan Suomen ehkä hienoimpiin kuuluvalla kerhokoneella.

        Kerhossa on hieno meininki, asiat hoidetaan huumoria unohtamatta, talkoissa on mukavasti porukkaa ja tulokas otettiin kerhotoimintaan hienosti vastaan. Sisäpiirejä tai kuppikuntia en ole huomannut, purje- ja moottorilentäjät tulevat hyvin toimeen, riippuliitoa ja nuoria lentokonebongariharrastajia tms unohtamatta.

        Uudet koneet houkuttelevat lentäjiä kauempaakin ja lentävät paljon (TDI jopa sata tuntia kuukaudessa kesäkuukausina), mutta silti varauskalentereissa on vielä tilaa ja olen päässyt toteuttamaan yli 20 vuoden unelmiani lentämällä viimeisen parin viikon aikana käytännössä niin paljon kuin säät ovat sallineet. Väittäisin että LIY on edistänyt ilmailuharrastusta uudella konekalustolla ja muilla fasiliteeteillä (mm. halli- ja kerhotilat) aivan omalle tasolleen.

        Niin, ja se 120 euroa tunti ei todellakaan piisaa. Maksan kolmannen kahdeksan tunnin paketin myötä lentämisestä 90 €/h. Viidennen paketin jälkeen hinta on sitten 72 €/h.

        Ilkka Toivanen, omalla nimellään
        Lappeenranta


      • Liikemies busy
        ilkka.toivanen kirjoitti:

        Arvon keskustelijat,

        en nyt tiedä olenko normaali ihminen, mutta uskalsin lähteä tammikuussa LIY:n moottorilentokurssille ja sain PPL-lupakirjan alle yhdeksän kuukauden, lentokoulutukseen meni alle puoli vuotta. Kokonaiskustannukset kaikkine lääkärikuluineen yms jäivät alle kymppitonnin. Koulutus oli erinomaista ja sain oppia todellakin muutakin kuin kentänkiertoa, matkalentoakin tuli ympäri Suomea ja Ruotsiinkin yli 15 kentälle tosiaan Suomen ehkä hienoimpiin kuuluvalla kerhokoneella.

        Kerhossa on hieno meininki, asiat hoidetaan huumoria unohtamatta, talkoissa on mukavasti porukkaa ja tulokas otettiin kerhotoimintaan hienosti vastaan. Sisäpiirejä tai kuppikuntia en ole huomannut, purje- ja moottorilentäjät tulevat hyvin toimeen, riippuliitoa ja nuoria lentokonebongariharrastajia tms unohtamatta.

        Uudet koneet houkuttelevat lentäjiä kauempaakin ja lentävät paljon (TDI jopa sata tuntia kuukaudessa kesäkuukausina), mutta silti varauskalentereissa on vielä tilaa ja olen päässyt toteuttamaan yli 20 vuoden unelmiani lentämällä viimeisen parin viikon aikana käytännössä niin paljon kuin säät ovat sallineet. Väittäisin että LIY on edistänyt ilmailuharrastusta uudella konekalustolla ja muilla fasiliteeteillä (mm. halli- ja kerhotilat) aivan omalle tasolleen.

        Niin, ja se 120 euroa tunti ei todellakaan piisaa. Maksan kolmannen kahdeksan tunnin paketin myötä lentämisestä 90 €/h. Viidennen paketin jälkeen hinta on sitten 72 €/h.

        Ilkka Toivanen, omalla nimellään
        Lappeenranta

        Kuulin että kerholtanne on saanut edullisia lentotaksikyytejä ivaloon.Onko niiden hinnat samaa luokkaa?


    • mölö

      Hörökorva kirjoitteli:

      "Kuulin, että Thielertin jaksokin menee kohta vanhaksi. Millähän ihmeellä konkurssikypsä kerho rahoittaa uuden moottorin hankinnan ja montakohan kuukautta lentäminen on seis?"

      -------------------------------------------------------


      En tiedä, mistä kerhosta tässä on kysymys, edustamani kerho ei ole mainitussa finanssipoliittisessa tilassa.

      Meidän Diamondissa on tosiaan moottorinvaihto esissä vielä tämän vuoden puolella. Tuli vähän äkkiä, kun koneen suunniteltiin lentävän 180 tuntia vuodessa mutta meneekin näköjään reilusti yli 300. Kääntöpuolena tuossa tuntimäärässä on se, että kone tulee maksettua paljon suunniteltua nopeammassa aikataulussa.

      Moottorinvaihdon rahoituksesta: kahvikassassa ei kai ole ihan vaadittua summaa, pitänee maksaa lasku ihan pankkitililtä (huom. ei tililimiitin puolelta). Moottorinvaihdossa menee päivä, siirtolentoineen kaikkineen ehkä viikon arkipäivät.

      Lentäminen ei ole kyseisellä viikollakaan seis, koska kerhon Dynamic on käytössä. Jollain toisella porukalla voisi olla lentäminen seis vaikka 5 vuotta, kun ei ole, millä lentäisi.

      Onko kenelläkään tietoa, että onko naapurissa hiirille ja rotille varattu muutakin syötävää kuin vuokralaisten matkailuautot ja veneet? Vaikka kauralyhteitä?..?

      • Muginen

        Yksinkertainen laskutoimitus.
        300 tuntia vuodessa x 100 euroa tunti = 30000 e vuodessa
        200 000 euron laina on maksettu seitsemässä vuodessa
        Kun.
        -Polttoaineen kulutus on niin pieni,että kone tuottaa kerholle säästöä jokainen lennetty tunti.
        -Tehdasuutena ostetussa on takuu,tehdas hoitaa koneen huollot veloituksetta.
        -Viranomaismaksut,ALV velvollinen kerho voi vähentää viranomaismaksut verotuksestaan,
        kuluja ei siis ole tässäkään kohtaa.


      • lento-oppilas

        Kuuluko sulle mitä lappeenrannassa tehdään, muuta joko ukkosen salaman isku koneeseen on tutkittu ja mitä maksaa harmittaa minuakin se korjaus


    • lennon oppilas

      Tämä kaikki on luomassa hienoa ilmailuhenkeä

    • Lentooppilas

      jokoha politiikka iski kerhoon

    • nimmarit20

      Lappeenrannan ilmailuyhteisö on yhäkin ratkaisemattomassa tilanteessa. Suurimman kerhon jäseniä on jo muutaman vuoden ajan yllytetty uskomattomaan paloon ja kaikki keinot ovat sallittuja. Syyttelyt ja lakiuhkaukset ovat arkipäivää: mm. toisten koneet ovat lentokelvottomia ja niillä lennetään laiitomasti! Toivottavasti uusi johto muuttaa tilanteeen? Edes pieniä anteeksipyyntöjä odotellen...

    • tv fani

      Näitä ketjuja kun joutessani lueskelin tuli mieleen TV2 tv-sarja Pirunpelto. Näiden viestien perusteella kaikki ko. sarjan roolihahmot löytyvät. On huijari Östielää ja Sorjosta. Myös tahdoton, hieman tyhmä, Sutki. Tosinnoita joita on useampia. Härmälää en vielä ole onnistunut tunnistamaan.
      Seurataan kuinka tämä sarja etenee!

    • S. K.

      Miksi joku Jyväskylän Peter Tähtinen puuttuu ylipäänsä itä-Suomen touhuihin ja varsinkaan jollain 120eur/h. Kateellisten persaukisten kerho löytyy jostain muualta arvon Peetteri. Antaa jokaisen kerhon hoitaa omat asiansa itse eikö niin? Kukaan ei ole sinulta kysynyt vit*uakaan.

      • Peter T

        Taidat olla oikeassa, juuri tuota mainitsemaasi asiaa ei kukaan ole minulta kysynyt. Se saattaa olla jotekin sukupuoleen liittyvä rajoite. Sinun pitää kysyä joltakin toiselta.

        (Vai liittyiköhän asia jotenkin sanan ja ilmaisun vapauteen; en muista nyt varmaksi. )


    • yks op

      Nostetaanpa tämä hyvä ketju ylöspäin!

    • Nyt tarkkana papat

      Peteri laittaa kaikki itäsuomen löysäperse-kerhot ja muut kääpä-ukot ojennukseen.

      • Pötyä kangas

        No, Aleksihan se siellä kirjoittelee.

        Sillälailla.


      • lento-oppilas

        Onkohan aivoisa löysää tilaa kun tuonne löysä....???


    • Aireconi

      Airecon Oy meni viime kuussa konkurssiin. Oliko jollekin tuttu ja tuleeko koneet huutokaupat.com iin? Hupaisaa, kun toimialana on liikkeenjohdon konsultointi ja...

    • Näin on....

      Miksi,tämä mielenkiintoinen ketju ei pysy kärjessä?
      Hyvää viihdettä foorumin lukijoile.

      • Se oikea Ilkka

        Textiä tulee kyllä aikanaan,menee vain aikaa,kun pahimpia alapään ilmaisuryöppyjä ensin leikataan pois.


    • mr Hide

      Meidän kerhossa saa pisteitä, kun osallistuu fossiilien ulos "blokkaamiseen!!

      • Entinen jäsen

        LIYn nykyjohdon taktiikka on vähentää kerholaisia.
        Pidot paranevat,kun väki vähenee.
        Saadaan parempi rauha syödä vanhojen fossiilien suurella vaivalla kerryttämä pääoma pois,käyttäen se kalliiden huippunykyaikaisten lentokoneiden vakuudeksi.
        Kaikki jotka tämän salajuonen ovat tajunneet,täytyy tietenkin blokata ulos kerhosta.


    • Sillä lailla

      mr hide = tuleva fossili! Tutkipa sinäkin kerhosi historiaa. Kuka on luonut edellytykset sinunkin touhuillesi!

    • Ilkka2

      Onko täällä vielä sellaisia jotka eivät ole tajunneet,että Muginen on HUIJARI

    • pop3

      UP

    • Peter T

      Kyllä, täällä on vielä sellainen. Minä nimittäin. En edelleenkään tajua (!) ketä on Lappeenrannan Ilmailuyhdistyksessä huijattu ja mikä on se vahinko mikä olisi kärsitty. Ellei vaingoksi katsota sitä, että kerholla on kaksi Suomen nykyaikaisimpiin kuuluvaa lentokonetta ja kerhon lentotunti- ja jäsenmäärä on noussut noin 2-kertaiseksi uuden kaluston hankinnan myötä.

      Vai onko se huijausta, että kerho on IM:n aloitteesta kaukonäköisesti ilmoittautunut alv-velvolliseksi, jolloin se sai vähentää kuluistaan uuden koneen hintaan sisältyneen alv:n MIKÄ ON SUORAAN ALENTANUT KONEEN KULUJA KAIKILLE JÄSENILLE?

      Vai onko huijausta tai vahinkoa se, että nyt koneen moottorin vaihto voidaan maksaa yhdistyksen tilille kertyneistä varoista ilman lainanoton tarvetta - mikä oli takavuosina välttämättömyys kun jotakin piti maksaa ?

      Ehkä huijausta toisaalta onkin se, että erinäiset ns. ikimuistoiset nautintaoikeudet on peruutettu eräiltä vanhoilta jäseniltä ja kaikki ovat nyt samanarvoisia eikä kukaan saa syödä kuormasta ?

      En tajua edelleenkään sitäkään, kuka oikeasti on kateellinen kenelle. Tai miksi. Kateudesta, tyhmyydestä ja tahallisesta tietämättömyydestä (vai sanoisinko valehtelusta ja vastoin parempaa tietoa väittämisestä) tämäkin säie energiansa saa.

    • UPista

      Nostetaanpa tämäkin ketju ylöspäin, jospa Peter T kertoisi muutakin omaa ja kuulemaansa "faktaa" suomen kerhoista.
      Harvinaisen "viisas" mies kun on!

    • Sakka

      huonot on ajat kun joku aina vaan venkuloi ja suhmuroi.

    • ilmapaukku

      Saku, olen tästä aivan samaa mieltä tästä asiasta, ja hyvin monesta muustakin, en tietenkään kaikesta. Peter ja normaali harrasteilmailu on aika kaukana toisistaan.

      Tässä on nähty nyt kuinka muutama ihminen on pilannut hyvän työn joka tehty vuosien varrella. Mitä sitten jos SUIO olisi mennyt konkkaan, olisi annettu mennä ja perustettu uusi. Ei omistajien tarvitse pääomittaa osakeyhtiötä lisää jos ei halua.
      Hallit ja omaisuus olisi realisoitu 'käypään' hintaan sitten tahoille jotka niistä olisivat parhaan hinnan maksaneet.

      • Peter T

        Mielenkiintoisia ja kovin tunteikkaita kannanottoja löytyy täältä palstalla. Some:n ns. ydinenergia on tunnetusti TUOHTUMUS. Koska löydän minuun nimeltä kohdistuvaa arviointia, en malta olla kysymättä teiltä (Sakarikin saa vastata koska ei kuitenkaan malta olla vastaamatta. Vastaa kuitenkin omalla nimelläsi).

        Miten "kaukana" olen "normaalista" harrasteilmailusta. Voisitteko te ystävällisesti vaikkapa kuvailla millaista on normaali harrasteilmailu. Haluan toden totta ymmärtää. Ihan kaikkea viime aikoina näkemääni kun en ole ymmärtänyt.

        Toivottavasti harrasteilmailu on sitä, että harrastetaan omilla rahoilla. Silloin ainakin olen aivan harrasteilmailun ytimessä.

        Vauhtisokeus talousasioissa ei ole kunniaksi kenellekään. Ja vastoin toissalta lukemaani, tiedän montakin osakeyhtiötä, jotka ovat kuolleet. Yleensä osaamattomaan talousjohtamiseen.

        Muistan vielä elävästi puhelinkeskustelun erään urheiluilmailuopiston tj:n kanssa pari viikkoa sitten. Sanoin että "Olet tehnyt hienoa työtä ja saanut paljon aikaan. Älä tyri."

        Ja kun jotakin tehdään pitäisi olla tasapaino sille, että tehdään sekä oikeita asioita että tehdään asiat oikein. Jos taas taloudelliset realiteetit katoavat ja jatkuvaa tappiota tehden tehdään myös enemmän ja enemmän velkaa, on tulevaisuus taattu. Kuten Esko L tapasi sanoa: "Onnettomuusoli hyvin suunniteltu; lento sen sijaan ei."

        Ajojahdistakin olen lukenut Sakun kirjoittaneen. Eihän sellaista miestä kukaan jahtaa, joka toimii rehellisesti ja avoimesti. Ja pelaa joukkuepeliä.


    • Kuppa Töölöstä

      Saku, joko huomasit miten kävi kun valehtelit yhden kerran liikaa?

      • oikea lentäjä

        Mikä ihmeen tyyppi tuo Peter on? Kirjoituksista päätellen ei koskaan ole käynyt edes lentokoneessa. Joku äidin poika, joka katselee taivaalle ja haaveilee tai vaihtoehtoisesti mielenterveyspotilas, joka pääsee osaston ainoalle koneelle joskus vuorollaan. Pois näiltä ilmailjoiden palstoilta.


      • Peter T
        oikea lentäjä kirjoitti:

        Mikä ihmeen tyyppi tuo Peter on? Kirjoituksista päätellen ei koskaan ole käynyt edes lentokoneessa. Joku äidin poika, joka katselee taivaalle ja haaveilee tai vaihtoehtoisesti mielenterveyspotilas, joka pääsee osaston ainoalle koneelle joskus vuorollaan. Pois näiltä ilmailjoiden palstoilta.

        Voi sinua Saku,
        Minähän nimenomaan pyysin että kirjoitat täällä omalla nimelläsi.


    • Peterin kaveri

      Peter panee kaikki vanhan liiton änkyräilmailijat ja varkaat nippuun. On se sellanen jätkä!

      Oottakaa vaan.

    • V aalit

      Peter pois sillin hallituksesta samoin pitkänen

    • V. Aali

      Lisää Peterin kaltaisia SIL hallitukseen! Vanhojen hyvävelikähmintöjen on loputtava!

      • Villede fus

        Peter on sieltä lapeenrannan kerhosta.Mäkisen hyvä veli.


    • dyna mikki

      Ei ole Peter Mäkisen veli. On sisko.

      • samanlai

        Lappeenrannan Ilmailuyhdistyksen ja Suomen Ilmailuliiton saneerauksista on vastannut pitkälti sama henkilö. Probleemat tuntuvat olevan myös samat!


      • näin on
        samanlai kirjoitti:

        Lappeenrannan Ilmailuyhdistyksen ja Suomen Ilmailuliiton saneerauksista on vastannut pitkälti sama henkilö. Probleemat tuntuvat olevan myös samat!

        100% samaa mieltä!. Varokaa hyvät ihmiset!


    • kaipauksella

      Peter on ollut kaikilla foorumeilla vuorokauden hiljaa. Onko se tapettu?

    • tietää asiasta

      Oli se ainakin vielä eilen elossa

      • tietää asiasta

        On se nähty, mutta ei saatu selville elääkö se.


    • Nick152

      Lappeenrannassa lahtasivat kaikki peltikoneilla lentokäsialansa pilanneet. Ei ihme, että keski-ikäiset tunsivat itsensä ikälopuiksi.

    • qnh

      Tuo varmaan sen Brylgreem silopään aikaan, vai?

    • nilkku

      Mistä hallista löytäisi sen mersumiehen mikä aikanaan moi 100LL:aa kympin kannuissa? Pitäisi laittaa mikroauto taas kulkemaan kunnolla...

      • pcmuseo

        Hae mittarista. Niihin käy normi visakortti.
        Mutta miten tuo kulkuun vaikuttaa?
        Tuskin se puristus-suhde on niin korkea ettei 98 aja samaa asiaa oikeilla säädöillä.
        Ja ainahan voi kokeilla re85:llä jos oktaaniluku arveluttaa.


    • kansa

      Onnistuiko se entisen puheenjohtajan vuosikokouksessa esittämä tarjous, että TDI:n dieselit ostettaisiin hänen ulkomaanlentoja lentävän lentofirmansa kortilla? Nerokasta verosuunnittelua!

      • I.liysström

        Tähtinen onkin mäkinen. Tuo vanhalla volkkarin romulla liikkuva köyhä,elää vaimon palkalla ja kirjoittelee flight foorumiinkin usealla eri nimellä.
        Pahaa ei voi tehdä salaa.


    • Olisiko

      Joidenkin kerhojen "saneeraukset" ovat muodostuneet erittäin kivuliaiksi. Täällä pyörii myös näiden epäonnisten kerhojen vielä epäonnisempia entisiä jäseniä. Onko suurikin vika päässä, jos he eivät enää koskaan pysty luottamaan minkäänlaisiin lakimiehiin, yrityskonsultteihin, eikä ilmailukerhojen "saneeraajiin"

    • Missä_luvat
      • totta_vai_tarua

        Tuota pitäis kysyä entiseltä puheenjohtajalta. Sama tyyppi opetuslapsineen tais tuhota koko harrasteilmailun hengen samaisella paikkakunnalla.


      • Peter__T

        Viimeisimmäsä SIIVET-lehdessä oli Lappeenrannan Ilmailuyhdistyksen ilmoitus lentokoulutuksesta. Koulutusta siis on tarjolla edelleenkin. Käsittääkseni yhteistyössä toisen yhdistyksen kanssa.

        Edellinen nimimerkki esitti kiintoisan väitteen "harrasteilmailun hengen tuhoamisesta". Mihin mitattavissa olevaan faktaan väite perustuu?


    • Peter__T

      Sillä joko on ATO-status tai sillä ei ole ATO-statusta. Tai se kouluttaa jonkin ATO:n koulutusluvan alaisuudessa. Trafin listassa johon viittasit, on lueteltu vain kansallisen koulutusluvan haltijat.

    • Takatuuli

      Hyss!! Onko tämä kyseinen kerho jotenkin Peterin suojeluksessa? Kytkökset esiin!

    • Peter__T

      Oi jospa tietäisit.
      Onneksi et tiedä.

      • piilo.ansiokoulutusta

        Tarkoittaako tämä ehkä, että vaikkapa TTT-Aviation tai Nordicflite voisi kouluttaa parastaikaa jonkin ATO:n koulutusluvan alaisuudessa, ilman että ko. firmojen nimi näkyy yhtään missään listassa?


    • Peter__T

      Tuo olisi periaatteessa mahdollista kyllä.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2201
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1700
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe