Kasvattajat vievät laumansa koirapuistoihin

MinäpäVainMielipitei

Olen täällä Turun alueella törmännyt otsikon mukaiseen ongelmaan. Kasvattajat vievät koko laumansa ulkoilemaan koirapuistoon ja kun joku muu haluaa sinne, ei voi mennä koska lauma ei hyväksy ulkopuolisia (näiden ihmisten sanojen mukaan).

Yleensä kyllä lähtevät pienen ajan kuluttua, mutta kun itse haluaisit lenkin päätteeksi mennä puistoilemaan ja tapaamaan muita koiria,niin eipä onnistukkaan,ainakaan meillä täällä. Onko niin, ettei kasvattajilla ole omia pihoja missä sen lauman voisi ulkoiluttaa? Kun sinne puistoon ei siis mitä ilmeisimmin tulla muita koiria tapaamaan kun sinne ei kerran saa muita tulla. Ottaa pannuun.

Luultavasti joku vetää tästä herneen nenuun mutta, minun ymmärtääkseni koira puisto on tarkoitettu koirille jotka tulevat muiden kanssa toimeen.

8

284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eeewrewr

se on kaikille, poliisit on voimattomia noissa tilanteissa, koska ne on vaa sääntöjä , ei lakipykäliä, mut kustsu poliisit paikalle, ni kyl ne sit viimestää lähtee. ei ne sitä saa omia. mee vaikka väkisin sinne, koirapuistossa saa olla vaan koiria jotka tulee KAIKKIEN kanssa toimeen

• asiahanonnäin

Kannattaa itse pysyä asiallisena ja kysyä aikovatko he olla kauan puistossa ja mainita, ettei yleisiä koirapuistoja voi omia itselleen. Heidän kuuluisi väistyä muiden tieltä jos heidän koirat eivät tule toimeen muiden kanssa.

• puistossaxx

mulla ianaki on sen verta pitkä matka lyhimpänä olevaan puistoon että mä en paljos kysele että ootteko kauan, kyllä ne epäsosiaaliset täytyy sieltä pois saada. ja joo toi on toaa et kyl ne poliisit yleensä toiset saa lähtee, mut koita ensin järkipuhetta mut jos ei auta ni sit poliisit, mut riitelee ei kannata alkaa

• mitäjos

No sanot vaikka "Kävelen ton korttelin ympäri ja tuun sitten".
      Ehtii sillä aikaa koota laumansa ja poistua.

• kommunika

Kyllä kannattaa ihan puhumalla hoitaa asia. Ei poliisia kutsuta sen vuoksi, että omat kommunikaatiotaidot on olemattomat. Itse en menisi samaan aikaan kasvattajan lauman kanssa jo senkin vuoksi, että tällaisessa kontaktissa mahdolliset (joidenkin kasvattajien riesana ovat) syöpäläiset voivat tarttua koiraan. En yleistä, mutta mm. näyttelyissä käydessä esim. täitartunnat eivät ole mitenkään tavattomia..

• Haukku

Lauma on mitä tahansa kahdesta koirasta ylöspäin... Kait Turussakin asuu ihmisiä, joilla on useampi kuin yksi koira eikä silti omaa pihaa; verorahoillahan koirapuistoja ylläpidetään, eli ilman muuta ne on kaikille vapaita alueita.
        Erikoiselta kuulostaa, jos joku huutelee aitauksesta, ettei tänne voi tulla, kun minun koirat ei tykkää muista, mutta meitä on kaikenlaisia. Olen ehdottomasti samaa mieltä, että ellei tämän tasoiset jutut puhumalla selviä, on tosi huonosti asiat! Kuvittelisin, että erityisesti kasvattajat pitävät koiriensa terveydestä hyvää huolta, ja toki heidänkin koirilleen pitää sallia koirapuiston riemut!
        Eli annetaan kaikkien kukkien kukkia ja kaikkien koirien kakkia, haukkuminenhan ei ole osoitus aggressivisuudesta, ainakaan koirilla!

• Järki hoi ...

kummallinen kasvattaja?
      Koirapuisto on tarkoitettui kaikille koirille omistajineen, kukaan ei voi sitä omia.
      Kasvattajan tulisi jo pennusta opettaa koirat sosiaaliseen käytökseen ja hyväksymään muita koiria/ihmisiä/muitakin eläimiä mahd. mukaan. Toki pentujen kanssa vaahdotaan puuttuvista rokotuksista, mutta silloin ei ole muutenkaan asiaa koirapuistoon, joka kuhisee muiden aikuisten koirien pissoja (kakkojakin)

Jos siis kennelinpitäjä yrittää häätää Sinut koirinesi pois puistosta, ole kovana, ja mene vaan puistoon. Hän ei voi puistoa omia, eikä mitään järkeviä perusteluja siihen ole, miksi hän voisi tuoda pennnut ja aikuisetkin koiransa puistoon ja estää sinne muiden tulon. Jokainen koiranomistaja ymmärtää, ettei koirapuistoon tuoda agressiivista tai sairasta koiraa. Jos kasvattaja kuvittelee oman laumansa päättävän kuka tulee, on täysin väärässä. Ja jos koirat ei todellakaan hyväksy (siellä tyhansien hajujen keskellä) muita koiria "laumaan", on paras, että kyseinen "lauma" ei puistoon tule-. Epäilen kyllä, että kyse on kasvattajan luulotaudista...

• virkavalta rules!

no ei se järkipuhe aina auta, mulla kokemus yhen äijän kanssa täällä järvenpäässä ku sillä on kolme aggressiivista koiraa jota se väkisin tuo puistoon, uudelleen ja uudelleen, ei sille puhe mee kaaliin vaik kui jankuttas. niinpä me sit soitettii ne virkavallat paikalle ku alettii kyllästyy siihen, ei muu auttanu, ja ei oo kyseistä äijää enää sen koommin puistossa näkyny, sen verta nöyränä poisteli ulos puistosta ku virkavalta kehotti. järvenpääläiset tietää tapauksen. musta on ihan hyvä että nää puistonvaltaajat saa opetuksen. et täss tarina ku ei järkipuhe riitä. et mä kannatan kyl virkavaltaa paikalle, ja kyl se äijä sielt aika nopee lähti, meinaa virkavaltaki sano et heillä olis parempaaki tekemistä ku tulla koirapuistoihin selvittelee itsestäänselvyyksiä :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      90
      8546
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      42
      4748
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      41
      4421
    4. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      46
      2623
    5. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      99
      1500
    6. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      40
      1306
    7. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1256
    8. Heräsin taas sinä mielessä

Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      64
      1162
    9. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      39
      1160
    10. Kannattaa toimia yleisesti ottaen

Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo
      Ikävä
      167
      1100
    Aihe