Kasvattajat vievät laumansa koirapuistoihin

MinäpäVainMielipitei

Olen täällä Turun alueella törmännyt otsikon mukaiseen ongelmaan. Kasvattajat vievät koko laumansa ulkoilemaan koirapuistoon ja kun joku muu haluaa sinne, ei voi mennä koska lauma ei hyväksy ulkopuolisia (näiden ihmisten sanojen mukaan).

Yleensä kyllä lähtevät pienen ajan kuluttua, mutta kun itse haluaisit lenkin päätteeksi mennä puistoilemaan ja tapaamaan muita koiria,niin eipä onnistukkaan,ainakaan meillä täällä. Onko niin, ettei kasvattajilla ole omia pihoja missä sen lauman voisi ulkoiluttaa? Kun sinne puistoon ei siis mitä ilmeisimmin tulla muita koiria tapaamaan kun sinne ei kerran saa muita tulla. Ottaa pannuun.

Luultavasti joku vetää tästä herneen nenuun mutta, minun ymmärtääkseni koira puisto on tarkoitettu koirille jotka tulevat muiden kanssa toimeen.

8

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eeewrewr

      se on kaikille, poliisit on voimattomia noissa tilanteissa, koska ne on vaa sääntöjä , ei lakipykäliä, mut kustsu poliisit paikalle, ni kyl ne sit viimestää lähtee. ei ne sitä saa omia. mee vaikka väkisin sinne, koirapuistossa saa olla vaan koiria jotka tulee KAIKKIEN kanssa toimeen

    • asiahanonnäin

      Kannattaa itse pysyä asiallisena ja kysyä aikovatko he olla kauan puistossa ja mainita, ettei yleisiä koirapuistoja voi omia itselleen. Heidän kuuluisi väistyä muiden tieltä jos heidän koirat eivät tule toimeen muiden kanssa.

    • puistossaxx

      mulla ianaki on sen verta pitkä matka lyhimpänä olevaan puistoon että mä en paljos kysele että ootteko kauan, kyllä ne epäsosiaaliset täytyy sieltä pois saada. ja joo toi on toaa et kyl ne poliisit yleensä toiset saa lähtee, mut koita ensin järkipuhetta mut jos ei auta ni sit poliisit, mut riitelee ei kannata alkaa

    • mitäjos

      No sanot vaikka "Kävelen ton korttelin ympäri ja tuun sitten".
      Ehtii sillä aikaa koota laumansa ja poistua.

    • kommunika

      Kyllä kannattaa ihan puhumalla hoitaa asia. Ei poliisia kutsuta sen vuoksi, että omat kommunikaatiotaidot on olemattomat. Itse en menisi samaan aikaan kasvattajan lauman kanssa jo senkin vuoksi, että tällaisessa kontaktissa mahdolliset (joidenkin kasvattajien riesana ovat) syöpäläiset voivat tarttua koiraan. En yleistä, mutta mm. näyttelyissä käydessä esim. täitartunnat eivät ole mitenkään tavattomia..

      • Haukku

        Lauma on mitä tahansa kahdesta koirasta ylöspäin... Kait Turussakin asuu ihmisiä, joilla on useampi kuin yksi koira eikä silti omaa pihaa; verorahoillahan koirapuistoja ylläpidetään, eli ilman muuta ne on kaikille vapaita alueita.
        Erikoiselta kuulostaa, jos joku huutelee aitauksesta, ettei tänne voi tulla, kun minun koirat ei tykkää muista, mutta meitä on kaikenlaisia. Olen ehdottomasti samaa mieltä, että ellei tämän tasoiset jutut puhumalla selviä, on tosi huonosti asiat! Kuvittelisin, että erityisesti kasvattajat pitävät koiriensa terveydestä hyvää huolta, ja toki heidänkin koirilleen pitää sallia koirapuiston riemut!
        Eli annetaan kaikkien kukkien kukkia ja kaikkien koirien kakkia, haukkuminenhan ei ole osoitus aggressivisuudesta, ainakaan koirilla!


    • Järki hoi ...

      kummallinen kasvattaja?
      Koirapuisto on tarkoitettui kaikille koirille omistajineen, kukaan ei voi sitä omia.
      Kasvattajan tulisi jo pennusta opettaa koirat sosiaaliseen käytökseen ja hyväksymään muita koiria/ihmisiä/muitakin eläimiä mahd. mukaan. Toki pentujen kanssa vaahdotaan puuttuvista rokotuksista, mutta silloin ei ole muutenkaan asiaa koirapuistoon, joka kuhisee muiden aikuisten koirien pissoja (kakkojakin)

      Jos siis kennelinpitäjä yrittää häätää Sinut koirinesi pois puistosta, ole kovana, ja mene vaan puistoon. Hän ei voi puistoa omia, eikä mitään järkeviä perusteluja siihen ole, miksi hän voisi tuoda pennnut ja aikuisetkin koiransa puistoon ja estää sinne muiden tulon. Jokainen koiranomistaja ymmärtää, ettei koirapuistoon tuoda agressiivista tai sairasta koiraa. Jos kasvattaja kuvittelee oman laumansa päättävän kuka tulee, on täysin väärässä. Ja jos koirat ei todellakaan hyväksy (siellä tyhansien hajujen keskellä) muita koiria "laumaan", on paras, että kyseinen "lauma" ei puistoon tule-. Epäilen kyllä, että kyse on kasvattajan luulotaudista...

    • virkavalta rules!

      no ei se järkipuhe aina auta, mulla kokemus yhen äijän kanssa täällä järvenpäässä ku sillä on kolme aggressiivista koiraa jota se väkisin tuo puistoon, uudelleen ja uudelleen, ei sille puhe mee kaaliin vaik kui jankuttas. niinpä me sit soitettii ne virkavallat paikalle ku alettii kyllästyy siihen, ei muu auttanu, ja ei oo kyseistä äijää enää sen koommin puistossa näkyny, sen verta nöyränä poisteli ulos puistosta ku virkavalta kehotti. järvenpääläiset tietää tapauksen. musta on ihan hyvä että nää puistonvaltaajat saa opetuksen. et täss tarina ku ei järkipuhe riitä. et mä kannatan kyl virkavaltaa paikalle, ja kyl se äijä sielt aika nopee lähti, meinaa virkavaltaki sano et heillä olis parempaaki tekemistä ku tulla koirapuistoihin selvittelee itsestäänselvyyksiä :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1403
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      18
      1063
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      999
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      996
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      974
    6. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      2
      881
    7. 3
      880
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      4
      879
    9. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      870
    10. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      868
    Aihe