Inseminaatio olis 3-4 päästä mutta vieläkin niukkaa vuotoa...

Niinuliiiiiiiiii

Minulla on Menopur 75 IU piikitys menossa. Ultrassa kävin loppuviikosta ja sanottiin, että inseminaatio tehdään keskiviikkona tai torstaina... mutta minulla on EDELLEEN ( nyt kiertopäivä 7) hyvin niukkaa kirkkaan punaista vuotoa. Voiko inssiä tehdä ja mistä tämä johtuu????

4

345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos kysymyksestäsi!
      Usein niukka verinen vuoto johtuu vielä siitä, että munarakkula on vielä pieni ja kohdun limakalvo ohut. Todennäköisesti vuoto lakkaa ennen toimenpidepäivää. Mikäli se ei lakkaa sinuna kannattaa soittaa hoitavaan klinikkaan, jotta tilanne tarkistetaan uudestaan.


      Ystävällisin terveisin,

      Anna-Kaisa/Väestöliiton klinikat

    • Tiedonhaluinen

      Moi! Voiko inseminaatio hoidot aloittaa jos kuukautiset ovat niukat? Minulle sanottiin että soita heti klinikalle kun menkat alkaa, soitin kun alkoi ja hoitaja kysyi niistä ovatko ne normaalit niukat ym. Vastasin niukat kuin olivatkin, hän tuumasi että piikittelyä ei voida aloittaa kun vuoto on pieni. Kuukautiseni tulevat femoston lääkkeellä koska n.10 vuotta sitten päästäni leikattiin kasvain.. Onko hoitaja toiminut lääkärin kanssa oikein kyseisessä tilanteessa(hoitaja vastasi puhelimeen ja kuulemma kysyi lääkäriltä)?? Tavoitteena oli aloittaa Menopur 1200 IU ja Pregyl 5000 IU kun seuraavat kuukautiset alkavat, ennen sitä pistos opetus. Oliko hoitaja oikeassa siinä että kuukautisten tulee olla ``runsaat``?, että kehosta poistuu ``lika``? Joudun lisäksi käyttämään Omnitrope kasvuhormoonia(Olen käyttänyt sitä n. 4kk, voiko kasvuhormoni pienentää kuukautisia? Mistä saan runsaammat kuukautiset?

      • Hei,

        Kiitos kysymyksestä. Käyttämäsi Femoston lääkitys on todennäköisin syy niukkaan vuotoosi. Sen ei pitäisi olla este suunnitellulle hormonilääkitykselle. Niukka vuoto johtuu siitä, että hormonikorvaushoidolla kohdun limakalvo ei kasva kovin paksuksi, silloin vuotokaan ei voi olla runsas. Kuukautisvuodon määrä on erittäin yksilöllistä. Kokenut lääkäri tietää tämän.
        Onko tuo Menopur annos 1200 IU kerta-annos?
        Kasvuhormonista niukat kuukautisvuotosi ei johdu. Sinun kannattaa tarkentaa ohjetta.

        Kannustavin terveisin
        Anne-Maria / Väestöliiton klinikat


    • Tiedonhaluinen

      Moi! Menopur 1200 IU, menotropin lukee lääkepakkauksessa, tarkempia ohjeita en vielä ole saanut. Tahtoisin tarkemman vastauksen siitä että voiko Menopur piikitystä aloittaa jos on seuraavatkin kuukautiset niukat vai tarkoittaako tämä että en voi aloittaa ollenkaan pistämään? Olen käyttänyt Femostonia useamman vuoden ja vuoto on ollut välillä runsaampaa, Femoston lääkitys on tarkoitus lopettaa kun pistokset alkavat. Lähinnäminua mietityttää vuodon määrä ja voiko niukalla vuodolla aloittaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      283
      2968
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1890
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1562
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1330
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      261
      1152
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1011
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      951
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      814
    Aihe