Varattiin meidän perheelle (lapset 9v ja 5v.) Alanyan matka elokuun ekalle viikolle, kun kerran kohtuuhinnalla saatiin. Nyt olen jäänyt miettimään kohteen järkevyyttä; onko siellä tuskaisen kuuma tai kannattaako ylipäätään sinne matkata lasten kanssa? Jakakaahan nyt parhaat vinkit ja kokemukset! Mulla on vielä pari päivää aikaa perua loma, jos olen tehnyt vikavalinnan. Itse en ole käynyt koskaan Turkissa.
Lapsiperhe Alanyassa elokuussa?
3
329
Vastaukset
- jaakkoolavi
Kuumaahan siellä on kuten Välimeren seudulla tuohon aikaan yleensäkin.Olemme olleet lapsenlapsen kanssa heinäkuun helteellä ja itse useita kertoja elokuussa.Hyvin pärjää,kun pitää perusasiat kunnossa.Voisi kiteyttää vaikkapa v-linjaksi:vettä,varjoa,viilennystä ja vesileikkejä.Eli vettä pitää nauttia reippaasti.Välillä on hyvä olla varjopaikassa ja ilmastoinnit ovat ihan pakolliset,muutoin tulee suru puseroon.Ja uida kannattaa-se viilentää ja virkistää.Joko altaassa tai meressä.Tosin virkistys saattaa olla lyhytaikaista,vedet ovat todella lämpimiä.Kymmeniä Turkin reissuja tehneenä pistän etusijalle alkukesän,jopa toukokuun muttei elokuukaan ole ollut ylipääsemätön,varsinkin kun se on ollut oma valinta.Kyllä siellä pärjää kaikkina kuukausina.
- mama78
Moi!
Meidän perhe on aina käynyt Turkissa heinä-elokuun vaihteessa ja hyvin ollaan kuumuuden kanssa pärjätty :) Muuta ajankohtaa ei edes harkittaisi. Onhan se kuumaa mutta kun muistaa juoda hyvin ja suojakertoimet kohdillaan niin pärjää. Turkki on ihana lomakohde lapsiperheille..me menemme nyt neljättä kertaa sinne ja muuta vaihtoehtoa ei edes harkita.
Turkkilaiset ovat ystävällisiä ihmisiä, etenkin lapsiperheistä pidetään hyvää huolta. Kun kerran käytte niin haluatte varmasti uudelleen. Ruoka on taivaallista!!
Alanya on ihana kohde..olimme siellä 2 viikkoa ja nyt elokuussa menemme uudestaa. Suosittelen nähtävyyksistä Dim magarasin tippukiviluolaa ja ehdottomasti Kale kukkulalla kannatta käydä. Keskustan lähellä on kiva vesipuisto, ihan sopivan kokoinen pienten lasten kanssa.
Hamam saunassa kannattaa käydä heti ekoina päivinä, se on ihana kokemus ja siellä pääsee "kuolleesta" nahkasta eroon..tehokkaasti :). Näin rusketutte tasaisesti. Meillä lapset eivät ole lähteneet siihen mutta me aikuiset emme jättäisi sitä välistä.
Jos matkatoimiston kautta harkitsette meriristeilyä niin sitä voi suositella mutta vain jos vatsat kestää!! Se on aikamoista keikutusta, moni oksensi siellä ja joutuivat jättämään matkan kesken. Meidän perhe kesti sen hienosti mutta ei kovin häävi olo ollut meidänkään poppoolla.
Oikein hyvää Alanyan reissua!! Ei kannata perua matkaa.. - reissuun2013
kävimme toissa kesänä kesäkuussa ja ihanan lämmintä oli. Ekaa kertaa Turkissa mekin oltiin ja ilman muuta mennään joskus uudestaan. Alanyassa oltiin kale-kukkulan lähettyvillä. Sinne pääsi kätevästi taksilla halvalla. Ruoat hyvät joka paikassa ja ihanan isot annokset, halpaa. Ostoksia tehtiin maltilla, ku pitää osata tingata. Sillo oli melkoset hintapyynnöt perus vaatteistakin. Varmaan just kesän lopulla lähtöhinnatki kohillaan. Tuossa mainittiin vesipuisto, kannattaa ehdottomasti käydä ellet mene hotelliin, jossa jo on enemmän vesijuttuja. Vaikka kyllä se perusallaskin on meille ainakin riittänyt, kun ollaan kuitenkin myös rannalla käyty muutaman päivän. Ei kannata perua matkaa vaan hyvillä mielin reissuun lapset mukana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4022142Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek122009Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2501405Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.821059Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel57977Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402948Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä39828- 56789
- 75770
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo70734