Milloin pentu sänkyyn yöksi?

kollin mamma

Hei,
meidän pikkupentu on nyt 3,5kk ikäinen ja 2kg painava.
Minkä ikäisenä pennun voi päästää sänkyyn nukkumaan, ilman että tarvii pelätä sen liiskautumista?
Isompi kissa nukkui tuon ikäisenä sängyssämme, mutta jalkopäässä. Tämä järkkää itsenäsä veireen selän taakse tai mahan seutuville.

10

374

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meillä näin

Meillä kasvatit syntyvät makuuhuoneessa ja kun ne itse pääsevät kiipeämään sänkyyn, ne sinne tulevat ja saavat tulla. Olen havainnut, että itse väistelen jopa unissani enkä kääntyile kissojen päälle, on ne pentuja tai aikuisia. Huomaan unenkin olevan aika pinnallista kun pentuja on syntymässä tai syntynyt. Silloin vähäinenkin ääni herättää kyllä katsomaan mikä äänen aiheutti.

Muuten kissojen nukkuminen sängyssä ei minua häiritse, osa kissoista nukkuu pään vieressä tyynyllä, osa päällä ja osa tunkee vähäksi aikaa peiton alle. Ehkäpä olen vaan niin tottunut siihen, ettei se minua häiritse ollenkaan. Päälle en ole koskaan kääntynyt.

Olen yhden yö nukkunut jopa emon ja pentujen kanssa niin, että emo (sektioitu) nukkui selkä mahaani vasten ja sen pennut emon mahapuolella imien nisiä. Hyvin saatiin nukuttua porukallakin ;) Näin oli pakko toimia, sillä emon herättyä nukutuksesta se päätti vain tulla sänkyyn peiton alle ja niinpä pennut oli pakko ottaa sinne myös. Seuraavana aamuna siirsin pennut pesälaatikkoon sängyn viereen ja emokin sinne sitten rauhoittui pesuettaan hoitamaan.

• sänkyyn vaan :)

ihan pikkupennusta asti on meillä viekkuun tultu nukkumaan :) Mielestäni uskaltaa pennun ottaa viereen kun liikkuminen alkaa olla varmaa.

Kyllä se väistää( ja jos jää häntä alle tms. niin varmasti ilmoittaa siitä kivasti rääkäisemällä tai raapimalla, tuskin voit olla huomaamatta). Itse olen levoton nukkuja, mutta silti kissat tunkee viereen, yksi viihtyy jopa parhaiten jaloissani. Ongelmana pikeminkin on ollut se että nuorena kissat hyppelivät vauhdilla päälleni nukkuessani.

• kollin mamma

Niin, kait sitä pitää vain oppia luottamaan itseensä unissaankin. Pelkää vain kääntyväni päälle. Toisaalta, jos pidän vielä kauankin ovea kiinni, niin ei pentu enää välttämättä halua tullakkaan sänkyyn sitten kun päästän. Isompi kissa on jo vähän loukkaantunut sängystä häätöön. Kehräyksen ääneen nukahatamista ei kyllä voita mikään.
        PItääpä mennä sänkyyn loikoilemaan ja koekääntyilemään pennun päälle ja katsoa pääseekö oikeasti pois :)

• kollin mamma
        kollin mamma kirjoitti:

Niin, kait sitä pitää vain oppia luottamaan itseensä unissaankin. Pelkää vain kääntyväni päälle. Toisaalta, jos pidän vielä kauankin ovea kiinni, niin ei pentu enää välttämättä halua tullakkaan sänkyyn sitten kun päästän. Isompi kissa on jo vähän loukkaantunut sängystä häätöön. Kehräyksen ääneen nukahatamista ei kyllä voita mikään.
        PItääpä mennä sänkyyn loikoilemaan ja koekääntyilemään pennun päälle ja katsoa pääseekö oikeasti pois :)

Poju on nukkunut meidän kanssa viikon päivät. Painaa nyt 2,5 eli iso on tulossa. Olemme molemmat mieheni kanssa maanneet jossain vaiheessa pennun päälläm, josta on sitten mönkinyt pois. Ehkä sekin ajan mittaan oppii missä kohtaa kannatta mammiskella.

• 3 kastraatin mamma

Kannattaako kissaa opettaa nukkumaan ihmisten kanssa samassa sängyssä?

Kissa kantaa jaloissaan kissanhiekkaa lakanoille, tiputtaa karvoja ja hilsettä sen verran paljon että lakanoiden vaihto kerran viikkoon on jo liian harvoin.

Kissa myös saattaa olla yön kukkuja tai aamuvirkku tapaus joka ei anna ihmistenkään nukkua vaan kiusii, leikkii, herättelee, pikkaisen puraisee ja käpälällä härnää niin pitkään että saa ihmisen hereille vaikkapa tasan kello viideltä kuten meillä!

Meillä sängyssä koisii joka yö 2-3 kissaa joista ainoastaan yksi osaa nukkua nätisti minun ja mieheni välissä ilman häiriköintiä, mutta kaksi muuta pitävät kyllä huolen siitä että jos kissaa ei nukuta, niin ihminenkään ei saa nukkua! Ei ne pahalla, kunhan vaan haluavat vähän hellyyttä, seuraa tai ainakin käpertyä kainaloon tökkimään käpälillään. Ihqua, mutta ei siinä saa nukutuksi.

Seuraava pentu tai aikuinen joka meille tulee, saa oppia nukkumaan toisessa huoneessa kuin me ihmiset, sillä sänky on nukkumista ja PIIP varten.

• nukkumakaveri

Mun sängyssä nukkuu aina vähintään 3 kissaa :) Ja ne on ihan pikkusesta asti nukkunu siinä, enkä oo kertaakaan litistäny alleni. Kyllä kissa väistää, ja jotenki sen vaistoo et se katti on siinä ja osaa varoa sitä, vaik onki umpiunessa. Meillä on 7 kissaa ja jokainen niistä on nukkunu alku kuukautensa ihmisen vieressä, ettei tarvii yksin nukkua. Mun oma kissa oli alle luovutsikänen, kun se tuli meille, se oli niin pieni ja heti tuli kainaloon nukkumaan, nyt se on 4w ja nukkuu vieläkin siinä :)

• 1+1

Kissat on elukoita ja niiden paikka on lattialla, jos sielläkään. Sama pätee myös koiriin.

• ihmiset sängyssä

Meillä on myös kissalle oma paikka nukkuu lämpimän aikaan viltillä, on tikapuut sitä varten tehty.Ja pakkas aikaan saunan lauteilla.Ei nuku vieressä.Samoin koiralla on oma sohva eteisessä siinä nukutaan yöllä, mutta kyllä hereillä saa tulla sähkyyn jos ei ole karvan lähtö.En hyväksy että nukutetaan vieressä eläimet on eläimiä ja ne tottuu ja tietävät missä heidän nukkumis paikka.Hyvä näin meillä toimii.

• En suosittele laisinkaan koska on olemassa uniapnean mahdollisuus ja näin ollen lemmikissä saattaa esiintyä kuorsausta. Varsinkin öisin ja päivällä lemmikin kävellessä saattaa esiintyä ylimääräistä rohinna kuten haukotusta. Oma lemmikkini nukahti kesken ulkoiluttamisen ja jouduin kantamaan sen kotio.....ja kynnyksellä se tietysti heräsi ja halusi uudestaan lenkille kun ei muistanut , että oli jo käynyt ulkona puolinukuksissa.

• akka vaan

sängyssä on nukkunut nyrkin kokoisesta eli heti meille tultuaan. Ja koirakin (40kg) kömpii ukon ja akan väliin. Potkaistaan pois, ku aletaan peuhtaan mutta muuten saavat nukuskella missä lystäävät, sängyssä, sänyn vierssä. okkarin sohvalla, pyykkikoneen päällä, siis kissa. Sänky on silti ehdoton suosikki yö ja päiväunille

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      91
      2900
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      299
      1686
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1557
    4. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      87
      1391
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      402
      1374
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      398
      1292
    7. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1079
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1037
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      329
      874
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      257
      855
    Aihe