Onko liian suuri pyörä tytölle ? Olen muutaman vuoden ajellut 800lla intikalla ilman ongelmia.
M1800R
89
1265
Vastaukset
- mika2
No ei tietenkään ole:-) ohjausta ne isotkin pyörät tottelee ja vaikka tommonen 350kg:n kustomi voi tuntua isolta, niin siinä on kuitenkin matala painopiste, niin ei sen pystyssä pitäminen paikoillaan paljoa voimia vaadi. Pyörän pystyyn nostamista voidaan pitää myös edellytyksenä ja noin iso pyörä vaatii jo tekniikkaa siinä asiassa.
Menet vaan rohkeasti ja kokeilet miten kädet yltää stongalle ja miltä ajaminen tuommoisella tuntuu. Jos et ole kokeillut, niin voin sanoa että se on melkonen norsu kasisatasen jälkeen;-)- Mika++
Voi se olla aika iso. Mun setä (jotain 165-170 cm) kokeili istua IsoX:n päällä ja tuumi, että hän ei uskaltais lähteä tällä mihinkään. Kannattaa käydä pyörän päällä kiikkumassa. Kyllä sen siinä paikallaan pyörää heilutellessa huomaan onko se liian painava. Ajaessahan paino katoaa, mutta sitä pitäis kyetä käsittelemään bensa-asemalla ja parkkipaikalla. Eli pyörä ei saa olla niin painava, että tulee turvaton olo.
- kyllä ja ei
Jos joutuu työntelemään esim. kääntämään tallissa tai parkissa yleensä, joutuu hieman harjaantumaan siihen, kuinka sitä liikutellaan.
Raskaan pyörän saa kääntymään edestakaisella nykimisellä kääntämällä ääriasennosta toiseen melkein paikallaan .Ajossa ei mitään ongelmia ole.
kaatumaraudat auttaa hieman, jos täytyy nostaa maasta, ei mene niin sivulleen. Kengät ei saa olla liukkaat..länkkäribuutsit ovat viheliäiset ! - Jotain tapoja !
ON SE LIIAN SUURI ! ei tytöillä kuulu olla isoa pyörää !
- sopii2
kevyt ohjaus...
- sukisuki m 1800 r
en usko et tulee ongelmia jos olet jo pikku intikalla ajellu, ja ajaahan ne pienet naiset noita painavia harrikoitakin eli naisesta se on kiinni.toi r:ä on uskomattoman kevyt omasta mielestäni .ja jos se kippaa nurin matala painopiste tekee sen kevyeksi nostaa pystyyn.
- Rohkearokansyööö
Ei muuta kun rohkeasti kokeilemaan,mielettömän mukava ja laadukas pyörä,hyvä hankinta,parempaa tuskin tuosta hintaluokasta jos muutenkaan löytyy !
- 750 vt
Miksi noin iso pyörä? 800intruder ei ongelmia miksi nyt haikailet noin isoa?
Kuutiohulluus?- M1500
anna toisen haikailla! piruako se sua liikuttaa mistä toiset haaveilee
- sukisuki m 1800 r
mitä on kuutiohulluus?näin aikapoikana lähemmäs 30vuoden tauon jälkeen kun kokeilin työkaverin 650cc pyörää ja osittain työkaverin innoittamana aloitin moottoripyöräilyn jälleen, hommasin 750cc afrikkalaisen ja ajattelin et tämä saa riittää ohan se 750cc.mun nuoruudessa 750cc oli oikea miesten pyörä mut muutaman vuoden jälkeen alko vaihto kuume 1000cc varaderoon ,ja ihmettelin heti miksen ollu heti hankkinu sellasta eroa oli kuin yöllä ja päivällä.ja meinasinkin et tämä on mun viimenen pyörä hankinta ja viimeseksi meinas jäädäkkin, kun syksyn viime lenkillä tyttö hyökkäs kolmion takaa eteen kiire kun oli katsomaan salkkareita?et se pyörä meni vakuutusyhtiölle ja vajaa vuosi luuduteltiin murskautuneita luita.pyörä kuume kun iski meinasin ostaa samanlaisen mut puihin menneiden kauppojen takia erehyin kokeilemaan suzukin koeajopäivillä 1800r:ää,ja se vasta tuntu omalta sellanen oli ihan pakko saada ja tilasinkin uuden, vasta nyt tuntuu et on oikea pyörä?monia muita on koeajettu mut tämä sopii mulle,ikävä kyllä pienemmillä kuutioilla on todella vaikea saada samoja fiiliksiä.
- kawa73
En usko että ajamisessa mitään vaikeuksia mutta juurikin nuo bensa-asemat ja parkkipaikat saattavat olla joskus hankalia. Pyörä on "meleko" massiivinen. Kokeilemalla selviää
- Tiedän,että raskas
on pyöritellä kaupungissa pienissä ympyröissä ja 1800 vaatii ihan tosissaan ruista ranteeseen jota harvalla naisella on riittävästi tuon turvalliseen ohjastamiseen! Itsellä C1800 ja lihaksikkaana miehenä joudun usein vääntämään stongasta ihan tosissaan. Joku 170cm/70kg nainen niin ei tule kyllä yhtään mitään itku vaan pääsee kun tapahtuu väistämättä vahinkoja.
- M109R
Tiedän,että raskas kirjoitti:
on pyöritellä kaupungissa pienissä ympyröissä ja 1800 vaatii ihan tosissaan ruista ranteeseen jota harvalla naisella on riittävästi tuon turvalliseen ohjastamiseen! Itsellä C1800 ja lihaksikkaana miehenä joudun usein vääntämään stongasta ihan tosissaan. Joku 170cm/70kg nainen niin ei tule kyllä yhtään mitään itku vaan pääsee kun tapahtuu väistämättä vahinkoja.
pakko olla edellisen kans samaa mieltä. 1800 on monsteri joka kevyt ajaa, mutta paikallaan liikuttelu on raskasta hommaa eikä onnistu aivan hentoselta. Suosittelen että pysyttelet 800ssa mikä sekin on ihan iso pyörä.
- Kokeillut !
M109R kirjoitti:
pakko olla edellisen kans samaa mieltä. 1800 on monsteri joka kevyt ajaa, mutta paikallaan liikuttelu on raskasta hommaa eikä onnistu aivan hentoselta. Suosittelen että pysyttelet 800ssa mikä sekin on ihan iso pyörä.
Liian leveä rengas takana, pilaa kaarreajo-ominaisuudet !
- sitten joskus
Näyttävän näkönen laitos ehkä joskus mullekkin tollanen tai vastaava
- IISOruutta
Hienoja nuo on ja tainnu nousta jo kulttipyöräksi kuten 1400cc ominaisuuksiltaan ,sen verran on kehuttu peli !
- huhhuh
Taitaa olla sellanen laitos että imee kaiken rahan. Lähes kaikki mitä on tulleet vastaan on enemmän ja vähemmän customoituja eikä varmasti ole kaikki nuo tilpehöörit halpoja..
- jaahas--
Mikä se semmonen 1800 on ?
- Se on 1800cc
jaahas-- kirjoitti:
Mikä se semmonen 1800 on ?
moottoripyörä. Ja sinä olet Ameba.
- Offroad11
Kaverillani on kyseinen motskari, olen muutaman kerran päällä istunut ja voin sanoa että upea peli on. Jos joskus oikean pyörän laittaisin olisi se melko varmasti M1800R tai sitten VROD mutta nyt on intressit enemmän offroad meiningeissä =D
- Neito vaan
Minun mielestä tuo on ruma.Liian ufo.
Ite tykkään enemmän wild star,drag star tai vaikka 1500intruder malleista. Paksut lokarit ja vanhahtava tyyli kuin suoraan 50luvun alusta.
Joo mulla painoo tuo vajaa 70kg ja toistaseksi 1100xvs riittää. Tämä aika lailla rajoilla et saa pakiteltua tai pidettyä pystyssä hiemankaan kaltevalla tasolla.
. Paino muistaakseni noin 240kg? Yli 300kg harrikat ei ei ei...- 65kg
tuo 1500 on juuri toinen vaihtoehtoni
- niin tuota
Wanhat willet, harrikat jne. on vähän jo taaksejääneitä malleja..on uusi aika ja pelit !
- hdsee onm oike,.
ainosa viksa , eyttä on sussukullöölööl
- EI ikinä enää
hdsee onm oike,. kirjoitti:
ainosa viksa , eyttä on sussukullöölööl
Tyypinninen HD-miehen kommentti..jotenkin tyypillisesti kuvaa tämän lajin harrastajapiirin henkistä tasoa. siksi luovuin aikoinaan HD stä--sitä väkeä ei jaksa kertakaikkiaan sietää..on sen verta yksinkertaistata ja typerää sakkia.
- isoohkolohko
Älä ainakaan usko noita "stongasta vääntäjiä" ei se iso-customi ole sen raskaampi ajaa kuin pienempi.
Paikallaan käsitellessä kyllä, mutta sen itsekin arvaat.
Siitä vaan- Kyllä se vaan on
C1800 on vielä liikkeelle lähdön jälkeen pienessä nopeudessa kääntyessä armottoman raskas ajettava ja jos vielä sattuu pieni töyssy tai monttu eteen niin pyörä lähtee ihan eri suuntaan kun kuljettaja jos kuskilla ei ole voimaa puristaa stongasta vastaan. 800nen ei tarvitse alkuunkaan niin paljon poweria eivätkä edes nämä 1500 kuutioiset kun mitä 1800. Kokeilkaa itse jälleenmyyjäliikkeessä älkääkä pienikokoiset/Neitoset rikkoko kaverin pyörää. Tajuatte sitten mistä puhun.
- Mika++
Eli päädyttiin vissiin siihen, että powercuiser on tyttösille liian iso. Miehille ratsu, naisille keppihevonen - universumi on taas raiteillaan.
- ajajajajajajaaaa
Näin on , ja mielestäni ei voi verrata noihin classik malleihin esim.johonkin willeen.
sama kuin vertaisi 800 ja 1600 suzukia,niin on suuri ero.
- hosss
Jos täs on joku feministinen mielen ilimaus menos nii osta saman tie hossbossi!! Haluasimpa olla näkemäs ko semmosta veivaat parkkiin..
- Niin haluaisin
minäkin, kun en edes kuvissa ole koskaan nähnyt hossbossia. Boss Hoss taasen on erittäin helppo ajaa, jopa parkkiin.
- kljnosebased
Niin haluaisin kirjoitti:
minäkin, kun en edes kuvissa ole koskaan nähnyt hossbossia. Boss Hoss taasen on erittäin helppo ajaa, jopa parkkiin.
ja aina jokaikiselle palstalle löytyy tämä ylläolevan kaltanen pilikun nussija idiootti oikomaa toisia....
- Iso äijä
Älä edes haaveile tuollaisesta. Minäkin olen iso äijä mutta vaihdoin itsekin takaisin pienempään. Kaikki hauskuus häviää kun joutuu jo etukäteen miettimään miten selviää tankkaus- ja pysäköintitilanteista. Jos sinulla on vanhempi 800 intikka, se painaa muistaakseni noin parisataa kiloa. Siinä on 65-kiloiselle ihan tarpeeksi työmaata.
- teijoliini
Itse olen 178 cm/90 kg mies ja muutaman kerran olen tuolla 1800:lla ajanut. Liian isolta tuntui minunkin alla, vaikka muuten se on aika perhanan mukavan oloinen peli. Se 1500 voi olla käytännöllisempi prätkä kokoisesi naisen alla, uskoisin.
- älä usko
kateellisten höpinöitä ns. liian isosta pyörästä!käy rohkeesti kokeilee!!!
- Käy kokeilee
sitähän tässä on kehoitettu,sittenpähän tiedät! Itseasiassa ottaa niin päähän näitten hölmöjen puheet siitä kuinka 1800n sopii tytöillekin,että taidan tarjota tyypit halukkaalle naiselle!
- mika2
Käy kokeilee kirjoitti:
sitähän tässä on kehoitettu,sittenpähän tiedät! Itseasiassa ottaa niin päähän näitten hölmöjen puheet siitä kuinka 1800n sopii tytöillekin,että taidan tarjota tyypit halukkaalle naiselle!
Ei kai kukaan ulkopuolinen voi sanoa mikä sopii jollekin ihmiselle ja mikä ei. Se että minkä kokoinen joku ihminen on ei oikeasti kerro yhtään mitään hänen kyvystään ja taidoistaan käsitellä moottoripyörää. Tommonen iso parilitrainen kustomi on niin iso ja voimakas pyörä ettei sitä isokaan mies pitele voimalla, vaan kyllä sitä pyörää pitää käskeä ja se tottelee kun käskee. Ajaahan naiset rekkaakin.
Ainoa seikka jossa tarvitsee fyysistä voimaa on jos pyörää pitää työnnellä ja ei tuon kokoista pyörää ilokseen työntele kukaan. Pitää katsoa parkkiin laittaessa ettei tarvitse työntää ylämäkeen tai että pääsee lähtemään keula edellä.
Toinen juttu on sitten se, että kädet yltää stongalle, joka on aika leveä tuollaisessa pyörässä. Jalat kyllä yltää maahan raajarajoitteisellakin kun nuo ovat niin matalia pyöriä.
On aivan päivän selvää ettei tuollainen jättiläismäinen kustomi kaikille sovi, mutta ei sitä sopivuuden rajaa voi sukupuolen tai fysiikan välille vetää. Jos kuljettaja ei ymmärrä eikä hallitse pyörän mittasuhteita niin ei ole mitään hyötyä vaikka olisi kuinka iso mies, koska tuollainen pyörä on aina vahvempi ja isompi kuin kuljettajansa.
Kokeilemallahan se selviää, että onko joku pyörä itselle sopiva, mutta itse vastustan sitä ajatusta että kevyt nainen ei voisi ajaa jollakin pyörällä. Ja toivon, että jos joku mies uskoo pelkällä hauiksella tommosta pyörää pitelevänsä, että pysyisi mieluummin kotona kun tulisi liikenteeseen. - Mitä ihmettä!!!!!!!!
mika2 kirjoitti:
Ei kai kukaan ulkopuolinen voi sanoa mikä sopii jollekin ihmiselle ja mikä ei. Se että minkä kokoinen joku ihminen on ei oikeasti kerro yhtään mitään hänen kyvystään ja taidoistaan käsitellä moottoripyörää. Tommonen iso parilitrainen kustomi on niin iso ja voimakas pyörä ettei sitä isokaan mies pitele voimalla, vaan kyllä sitä pyörää pitää käskeä ja se tottelee kun käskee. Ajaahan naiset rekkaakin.
Ainoa seikka jossa tarvitsee fyysistä voimaa on jos pyörää pitää työnnellä ja ei tuon kokoista pyörää ilokseen työntele kukaan. Pitää katsoa parkkiin laittaessa ettei tarvitse työntää ylämäkeen tai että pääsee lähtemään keula edellä.
Toinen juttu on sitten se, että kädet yltää stongalle, joka on aika leveä tuollaisessa pyörässä. Jalat kyllä yltää maahan raajarajoitteisellakin kun nuo ovat niin matalia pyöriä.
On aivan päivän selvää ettei tuollainen jättiläismäinen kustomi kaikille sovi, mutta ei sitä sopivuuden rajaa voi sukupuolen tai fysiikan välille vetää. Jos kuljettaja ei ymmärrä eikä hallitse pyörän mittasuhteita niin ei ole mitään hyötyä vaikka olisi kuinka iso mies, koska tuollainen pyörä on aina vahvempi ja isompi kuin kuljettajansa.
Kokeilemallahan se selviää, että onko joku pyörä itselle sopiva, mutta itse vastustan sitä ajatusta että kevyt nainen ei voisi ajaa jollakin pyörällä. Ja toivon, että jos joku mies uskoo pelkällä hauiksella tommosta pyörää pitelevänsä, että pysyisi mieluummin kotona kun tulisi liikenteeseen.65kg ,800intruder ja nyt pitäs vaatimattomasti saada LITRAN isompi moottori!!! Suuruuden hulluutta taas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- mika2
Mitä ihmettä!!!!!!!! kirjoitti:
65kg ,800intruder ja nyt pitäs vaatimattomasti saada LITRAN isompi moottori!!! Suuruuden hulluutta taas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
No juu, tuntuuhan tuo minustakin aika suurelta. Toisaalta mitä olen itse päässyt tyypittelemään noita isoja customeja (vai powercruisereitako ne sitten on), niin on ne kieltämättä kivoja pyöriä ei käy kiistäminen.
Onhan niitä tietenkin välikokojakin, vaikka näyttää siltä että uudet pyörät ovat kasvaneet kautta linjan joten isompaan ja isompaan sitä joutuu tottumaan kuka uudella haluaa ajella. Yamahallakin on vissiin 1300cc se kaikkein pienin malli!?! siinä sitä on suuruuden hulluutta;-)
Toisaalta ei kai isosta pyörästä nauttiminen ole pelkästään isojen miesten yksinoikeus? jos kantti kestää niin eipähän se keneltäkään ole pois millä kukanenkin ajaa. - mika2
mika2 kirjoitti:
No juu, tuntuuhan tuo minustakin aika suurelta. Toisaalta mitä olen itse päässyt tyypittelemään noita isoja customeja (vai powercruisereitako ne sitten on), niin on ne kieltämättä kivoja pyöriä ei käy kiistäminen.
Onhan niitä tietenkin välikokojakin, vaikka näyttää siltä että uudet pyörät ovat kasvaneet kautta linjan joten isompaan ja isompaan sitä joutuu tottumaan kuka uudella haluaa ajella. Yamahallakin on vissiin 1300cc se kaikkein pienin malli!?! siinä sitä on suuruuden hulluutta;-)
Toisaalta ei kai isosta pyörästä nauttiminen ole pelkästään isojen miesten yksinoikeus? jos kantti kestää niin eipähän se keneltäkään ole pois millä kukanenkin ajaa.Ai niin! Piti sanomani, että itse olen ihan älyttömän iso äijä, mutta ajelen 850cc pyörällä ihan tyytyväisenä enkä edes haaveile isompaa, vaikka olen sellaisiakin päässyt kokeilemaan. Mä vaan niin tykkään tuosta endurosta se on niin ihqu:-)
- 2100km/kesä
Just luin tuossa mp lehteä siinä juttu popedan costellosta ja hänen harrastuksestaan. Jutun alussa mainitaan custom honda. Tietty meinasin heti et kitaristilla taas joku egon kohotus mahti 2000cc custom,mutta kappas costello ajeleekin 750 shadow hondalla ja vielä pitkiä matkojakin!!!! Vuodesta toiseen.
Luin koko jutun ja tulin siihen tulokseen että minä joka pitää 100km lenkkiä jo pitkänä en tarvitse yhtään isompaa pärrää. 800kuutioo saa riittää minulle ja riittäähän se hyvinkin. rahan haaskausta hommata isompi ainakin minun tapauksessa.
En haaveile enään isommista pyöristä vaan nyt on hyvä.- Saman verran
Satuinpa ajamaan täsmälleen saman verran viime kesänä. Aiemmin ajoin customilla mutta nykyään alla on 600cc nakupyörä. Enkä myöskään aio isompaan takaisin vaihtaa. Mukavaa kun tankillisella pääsee melkein 500km.
- 1400
onhan tuossa 1400:en ja 1800:en välissä myös 1600 marauder.kokeile sitä.tosin niitä tehtiin varsin vähän,mutta netistä niitäkin löytyy.
- Mika++
Ja jos totta puhutaan, niin onhan M1800R:n takarengas aivan liian leveä. Ohjaus ei ole raskas, mutta ohjausliikket on laajat - joutuu kallistamaan paljon. En ole ihan syherötietä ajanut sillä, mutta voisin kuvitella sen olevan täyttä tuskaa. IsoX on huomattavasti ketterämpi. Öljynvaihtoväli on aika lyhkänen - 6000 km. IsoX:llä sentään 12 000 km.
- monster1800
Jos totta puhutaaan veikkaan ettet ole koskaaan kyseistä pyörää edes nähnyt.. kokemuksesta tiedän että hyvin kaartuu syheröt vaikka on taka nakki päivitetty astetta leveämmäksi.
- Paremmin kaartuisi
silti jos takanen olisi vaikka vain 200 leveä.
- Mika++
Älä ahistu. Kaikissa pyörissä on omat omituisuutensa. M1800R:n takarenkaan leventäminen on tunnettu poppakonsti uraherkkyyden vähentämiseen. Eräs myyjä selitti kaverilleni, että takarankaan leveys on liian lähellä auton renkaan leveyttä. Johtuneeko uraherkkyys siitä. Jos rengasta leventää liikaa, niin pito sadekelillä saattaapi heiketä.
- Mika++
Paremmin kaartuisi kirjoitti:
silti jos takanen olisi vaikka vain 200 leveä.
Jep, eikä Goldwingissäkään ole kuin 18 senttiä leveä takarengas. Miksi kevyempään pyörään pitäis laittaa 24 senttinen. Jenkkihapatusta.
- sukisuki m 1800 r
Mika++ kirjoitti:
Älä ahistu. Kaikissa pyörissä on omat omituisuutensa. M1800R:n takarenkaan leventäminen on tunnettu poppakonsti uraherkkyyden vähentämiseen. Eräs myyjä selitti kaverilleni, että takarankaan leveys on liian lähellä auton renkaan leveyttä. Johtuneeko uraherkkyys siitä. Jos rengasta leventää liikaa, niin pito sadekelillä saattaapi heiketä.
onhan se ekaa kertaa ajavalle hieman erikoinen kokemus? 240 takanakki ja pitkä akseliväli tekee aluksi tunteen et pyörä ikään kuin puskisi mut hetken ajettuaan se on ihan normaalia.se että tuo on noinkin leveä johtuu varmaan jenkki markkinoista ja sehän oli oliko se nyt 2006 tai 2007 kun se oli vuoden moottoripyörä jenkeissä.mut kun käy lueskeleen tuolla jenkkipoikien sivustoilla noihin asennellaan 160 etunakki ja 300 takanakki jenkeissä joku on laittanut 240:sen etunakinkin.itellä on pariin kertaan lähteny sutiin satasen vauhdissa sadekelillä kun on lähtenyt ohittaan keskiviivan päältä, onko sit renkaan vika tai liukkaan keskiviivan vika en tiedä .mut kulutuspintahan se on tärkein sadekelillä oli sit renkaan leveys mitä tahansa,mut sen voin sanoa et mulle ajo tämmösellä vehkeellä on täyttä nautintoa ymmärrän kyllä jos jollekin se on yhtä tuskaa.
- Mika tarkoitit kai
Mika++ kirjoitti:
että takarenkaan KAVENTAMINEN on poppakonsti uraherkkyyden vähentämiseen...
- hyvä pyörä muuten
sukisuki m 1800 r kirjoitti:
onhan se ekaa kertaa ajavalle hieman erikoinen kokemus? 240 takanakki ja pitkä akseliväli tekee aluksi tunteen et pyörä ikään kuin puskisi mut hetken ajettuaan se on ihan normaalia.se että tuo on noinkin leveä johtuu varmaan jenkki markkinoista ja sehän oli oliko se nyt 2006 tai 2007 kun se oli vuoden moottoripyörä jenkeissä.mut kun käy lueskeleen tuolla jenkkipoikien sivustoilla noihin asennellaan 160 etunakki ja 300 takanakki jenkeissä joku on laittanut 240:sen etunakinkin.itellä on pariin kertaan lähteny sutiin satasen vauhdissa sadekelillä kun on lähtenyt ohittaan keskiviivan päältä, onko sit renkaan vika tai liukkaan keskiviivan vika en tiedä .mut kulutuspintahan se on tärkein sadekelillä oli sit renkaan leveys mitä tahansa,mut sen voin sanoa et mulle ajo tämmösellä vehkeellä on täyttä nautintoa ymmärrän kyllä jos jollekin se on yhtä tuskaa.
TM-testissä 14/06 tuosta 240 takanakista suora lainaus " maantiellä loistavaa, kaupungissa tyydyttävää, mutkateillä pelottavaa. Kallistuskulman pitäminen vaatii tarkkuutta. Takarengas on uraherkkä ja liukas" Hieman liian leveä rengas on ihan vain ulkonäöllisistä syistä laitettu.
- utelias111
mihin tulokseen ketjun aloittaja on tullut ??
- 65kg
kävin koe istumassa pyörän ja päätin pysyn nykyisessa intikassani massaa on sen verran että se ei minun voimilla nouse jos pääsee liikaa kallistumaan.
- sukisuki m 1800 r
vähän samaan lopputulokseen tuli munkin morsian et tää on hiukan liian raskas,tosin mun morsiammella on kokoa 160/62kg.
- hojohojo,.
Ihme et tämmönen käppänä ku ite oon ei oo kokenu vaikeuksia kun takaperin ylämäkeen lykätessa tallista ulos joutuu vähän kiskasee et saa aluks liikkeelle,sit menee 5-6metriä lievää nousua kiskoen . Uskon puutetta tuo,eikä pyöriä yleesäkään kaadella,jos niin sattuu käymään niin nainen ny aina apuja saa.
- On vain
kahdenlaisia moottoripyöräilijöitä. Niitä, jotka ovat kaatuneet ja niitä, jotka tulevat kaatumaan!
- mika2
On vain kirjoitti:
kahdenlaisia moottoripyöräilijöitä. Niitä, jotka ovat kaatuneet ja niitä, jotka tulevat kaatumaan!
On aivan totta, että vahinko voi sattua koska tahansa kenelle tahansa (itsekin viimekesänä kaadoin pyörän huoltoasemalla mittarille huolimattomasti mennessäni... perkele, että nolotti). Mutta ei se pyörän kaataminen nyt mitään arkipäivää ole eikä kukaan osta moottoripyörää sillä perusteella, että sitten kun kaataa sen niin on kevyt nostaa pystyyn. Eihän autoakaan osteta sillä mielellä, että sen jaksaa sitten työnnellä omin neuvoin ojasta. Kyllä lähtökohta on se, että ne kumipyörät pidetään alaspäin ja kromit kiiltävinä. Jos sitä kaatumista liiaksi miettii, niin eihän sitä uskaltaisi ajaa kuin polkupyörällä.
Enemmän tuo mainitsemasi ennustus on motoristien piirissä hyvin tunnettu muistutus tarkkavaisuudesta ja varovaisuuden tärkeydestä ja tavallaan haaste tehdä se pätemättömäksi.
- sukisuki m 1800 r
voi sitä kaatua ihan typerässäkin paikassa,itekin aikoinaan tankkasin afrikkalaisen ja takana odotti ptikä autoletka et menis jo siitä.ihan fiksuna ajattelin et puempa tuon potan hieman sivummalla ja siirrän pyörän ajamalla pois edestä,kun pyörä oli siirretty ja tiedä sit mitä ajattelin nostin toisen jalan pyörän yli ja sit voi ei sivujalka unohtu?ja nurin pyörä tietenkin päälle ja autoilijat huusivat tarvikko apua?no en p,,,kele tarvi ja pyörä pystyyn kypärähän oli sarves ja sarvi plexistä läpi .vähä meinas v,,tuttaa.kerran oon auttanu tampereella bmw enduro kuskia samanlaisessa tilanteessa tosin sillä jäi lahje kiinni vaihdevipuun eikä päässy ite ylös.
- mitäh1111
m1800r sama kuin tuo m109r vai onko niisä jotai eroja ?
- Sama on.
ja c1800r on sama kuin c109r.
- pitkäkuumakesä
M1800 kulkee samalla bensamäärällä lähes kun puoltapienemmät customit ja vähemmällä kuin väinöt ja willet vaikka potkua on huomattavasti enempi,tekniikka kehittyy !
- M1800 kuluttaa
seka-ajossa 6,5litraa/100km ja tuossa saa jo ajella ihan pintakaasulla. Kaiken järjen mukaan pitäisi mennä tyhjäkäyntiä pari litraa pienemmällä,mutta kun ei vaan mene. Aivan nurinkurista tuo prätkien janoisuus verrattuna autoon. Niissä oikeasti on kulutukset pudonneet ja kuljettavat koko perheen pienemmällä mitä moottoripyörä yhtä ihmistä.
- mika2
M1800 kuluttaa kirjoitti:
seka-ajossa 6,5litraa/100km ja tuossa saa jo ajella ihan pintakaasulla. Kaiken järjen mukaan pitäisi mennä tyhjäkäyntiä pari litraa pienemmällä,mutta kun ei vaan mene. Aivan nurinkurista tuo prätkien janoisuus verrattuna autoon. Niissä oikeasti on kulutukset pudonneet ja kuljettavat koko perheen pienemmällä mitä moottoripyörä yhtä ihmistä.
No se on se aerodynamiikka;-) ei autoja ulkonäkösyistä muotoilla sukkuloiksi (autot ovat käytön kannalta aivan järjettömän muotoisia ja ainoa saavutettava hyöty virtaviivaisuudella on taloudellisuus/tehokkuus). Ratamoottoripyörä pääsee lähemmäs autoa, mutta siinäkin kuljettajalla on merkittävä rooli ilmanvastuksen kanssa (ei kovaa ajavat makaa pyöränsä päällä sykkyrässä kuin syöksylaskija siksi, että se olisi erityisen mukavaa, vaan siksi ettei ajoviima hidasta menoa). Tuollaisen kruiserin ilmanvastuskerroin osa samaa luokkaa kuin turun tuomiokirkolla joten polttoainettakin menee vastaavasti enemmän. Kyllähän se moottorikin on viritetty mieluummin tehokkaaksi kuin taloudelliseksi. Ainakin itse ostan mielelläni bensiiniä vähän enemmän kuin ajaisin jollakin hitaalla taloudellisuusihmeellä.
- mika2
Olen kanssasi samaa mieltä. On suorastaan käsittämätöntä miten luotettavia ja kestäviä nykyiset autot ja moottoripyörät ovat. Harva varmaan muistaa, että vielä -70 luvulla auton öljynvaihtohuoltoväli oli viitisen tuhatta kilometriä ja ensimmäinen koneremontti tehtiin 80 000 kilometrin tietämillä (koneremontti= sylinterit porataan ja männänrenkaat ja männät vaihdetaan= on remontti jota nykymoottoreihin ei tehdä ollenkaan koska auto romutetaan ennen kuin sen moottori ehtii niin pahoin kulua). Nykyisin on materiaalit kehittyneet kestävemmiksi ja öljyt ovat ihan häikäisevän laadukkaita siihen vanhanajan kuraveteen verrattuna. Digitaalinen moottoritekniikka on parantanut moottorin hyötysuhdetta ja käyttömukavuutta.
Itse pidän monista tekniikan mukanaan tuomista ylellisyyksistä. Esimerkiksi minusta on kerrassaan ihastuttavia ne kytkimet joilla saadaan moottorin viritystilaa ja toisinaan alustankin ominaisuuksia säädettyä halutun ajotavan mukaisesti sporttiseksi tai taloudelliseksi tai voi napista valita montako hevosvoimaa haluaa pitää käytössä. Tuommoisista ilon aiheista olisin valmis jopa maksamaan.
Renkaiden koon kasvattaminen on muotivillitys jonka mielekkyyttä en vain ymmärrä, mutta sama asiahan tapahtuu myös autoissa joissa jokaiseen uuteen malliin kasvatetaan rengaskokoa niin että joissakin se rengas on jo ihan naurettavan iso. En ole keksinyt tuolle seikalle muuta hyötyä kuin että yhteensopivuus taaksepäin heikkenee ja se on olevinaan mageeta.
Se mistä en nykyisissä autoissa ja moottoripyörissä pidä, on aktiiviset ajojärjestelmät. Nämä abs:ät ja ajovakauden hallintajärjestelmät vain etoo minua ei voi mitään. Ymmärrän niiden tuoman hyödyn turvallisuuden kannalta (ainakin abs:n hyöty lienee varsin kiistaton) ja autoissa pystyn joten kuten sietämään niitä, mutta nyt kun ne ovat hiipimässä moottoripyöriin niin siinä on minulle nielemistä kerrakseen. En sinällään vastusta turvallisuutta, mutta minä rakastan moottoripyörällä ajamista ja se on vain parasta mitä tiedän, niin en haluaisi luovuttaa yhtäkään ajotehtävää tietokoneelle. Haluan ihan mustasukkaisuuteen asti ajaa itse sitä pyörää ja siksi suhtaudun penseästi kaikkiin aktiivisiin ajoapulaitteisiin kuten automaatti vaihteisiin, abs:än, luistonestoon, jarruassistenttiin, etc. EN siis halua kiistää noista tulevaa hyötyä ja varsinkin taitamonta kuljettajaa ne auttavat pitämään kumipyörät alaspäin. Mutta minä lupaan ajaa oikein varovaisesti ja hiljaa, kunhan saan vain itse ajaa pyörääni:-).
Sitä paitsi olen tässä pari talvea katsellut miten nuo ajovakausjärjestelmät vaikuttavat ihmisiin helsingissä, niin ne näyttävät tekevätn sen, että kelillä kun kelillä kaahataan kuin heikkopäiset ja sitten tulee niitä kolareita ja "liukkaat yllättää". Ainakin Helsingissä vaikuttaa siltä että valtaosa kolareista ajetaan tahallaan. En väitä että rattiraivo poistuisi luistoneston myötä, mutta huonolla autolla ajettaisiin huomattavasti hiljempaa. No menee vähän sivuraiteille tämä. Ja kyllä minä abs:t ja ajovakauden järjestelmät autoissa hyväksyn eikä autoilla ole minulle oikeastaan mitään väliä ne ovat vain kulkupelejä, mutta moottoripyörä on ajajn laite ja siten tyystin eri asia.
Onneksi toistaiseksi uusissakin pyörissä näissä asioissa on jonkinlaista valinnan vaputta vaikka se vuosi vuodelta uusissa pyörissä kapenee. - mullanäin....
M1800 kuluttaa kirjoitti:
Taitaa sitten olla taas yks virikukkanen ,mulla 5-6/100
- paukkupate
mika2 kirjoitti:
No se on se aerodynamiikka;-) ei autoja ulkonäkösyistä muotoilla sukkuloiksi (autot ovat käytön kannalta aivan järjettömän muotoisia ja ainoa saavutettava hyöty virtaviivaisuudella on taloudellisuus/tehokkuus). Ratamoottoripyörä pääsee lähemmäs autoa, mutta siinäkin kuljettajalla on merkittävä rooli ilmanvastuksen kanssa (ei kovaa ajavat makaa pyöränsä päällä sykkyrässä kuin syöksylaskija siksi, että se olisi erityisen mukavaa, vaan siksi ettei ajoviima hidasta menoa). Tuollaisen kruiserin ilmanvastuskerroin osa samaa luokkaa kuin turun tuomiokirkolla joten polttoainettakin menee vastaavasti enemmän. Kyllähän se moottorikin on viritetty mieluummin tehokkaaksi kuin taloudelliseksi. Ainakin itse ostan mielelläni bensiiniä vähän enemmän kuin ajaisin jollakin hitaalla taloudellisuusihmeellä.
Nyt kun valvonta äänten suhteen tehostuu niin itse ottasin ainaskin mahdollisimman vakiopelin ja unohtaisin nuo paukkuputki versiot,voipi tulla ongelmia niitten kanssa ja tuo nyt "huohottaa" melko mukavasti ihan omilla putkilla jotka mun mielestä parhaimman näköisetkin.
- 650 dragu
Minun mielestä tuo m1800r on ihan järkyttävän näköinen moottoripyörä. Skootterin muoveja ja olemus muutenkin pöhö. Osat eivät ole sopusoinnussa keskenään. Yritetty liikaa.
Vanha 1500 intru on kaunis ja 1100drag star classic vielä kauniimpi!- real rider
Eehee hah eksy hän se tällekkin palstalle se tilastollinen idiootti.
- mika2
real rider kirjoitti:
Eehee hah eksy hän se tällekkin palstalle se tilastollinen idiootti.
No tervetuloa vaan, pitäähän sinunkin kai jossakin olla;-)
- realrider2
mika2 kirjoitti:
No tervetuloa vaan, pitäähän sinunkin kai jossakin olla;-)
ja siinä toinen mainostahan taas hieman sitä sun hirvitystäs
- Zuzukisti
R2 malli on hienompi ja ei niin ufo ollenkaan,taisi loppua valmistus -08 tai
-09,muut ylivuotisia.c1800 on liiankin tavanomaisen näköinen customi.
nuo dragstarit alkaa olee aika mopon kokosia,taitaa vn900 olla isompi fyysysesti ja kulkeekin ainaskin samat, 1500 intru on kulutukseltaan mitä on ja enempi semmonen laiska matkalehmä,laiska mut vääntö
pelastaa jtkn,suuri osa tuontipelejä, ajettu voi olla ihan jtkn muuta mitä mittari sanoo.Suzukit ny olleet aina luotettavia pyöriä melkein malli ku malli. - PuSe
Liian iso. Rungon mitoitukset ei sovi noin lyhyelle.
- 800vs
Oma eukko arpoo onko 600shadow liian iso!!!!! 176cm ja jotain 60-70kg.
- Nightrideri
Varma valinta, tuli ostettua kyseinen peli ja ei tulis mieleenkään enää katella jotain vanhemman ikäluokan edustajia.Mahtava moottori,kantsii käydä koeajaa ja verrata.
Pysyy meikäläisen tallissa niin kauan ku kynnelle kykenee. - anoppisuosittelee
Lueskelin jotakin näitä kirjoituksia ja ajattelin että minkä kokoinen pyörä on naiselle sopivan kokoinen ettei joidenkin miesten mielestä mene liian isoksi.
Olen saanut kuulla tuosta asiasta kanssa että mulla on liian iso pyörä (VAIN 1100 cc) mutta sitten on selvinnyt että sanojalla on ollut PIENEMPI pyörä kun mulla.
Eiköhän se ole ihan sama minkäkokoisella pyörällä ajaa kunhan hallitsee pyöränsä ja nauttii jokaisesta ajamastaan kilometristä. Turvallista kesää kaikille =)- sukisuki m 1800 r
noinhan se menee ja todellisuudessa isolla customilla tulee muutenkin ajettua rauhallisemmin mitä jollain 600cc kyykyllä,ja onhan se ymmärrettävää jos nainen ajaa isommalla pyörällä mitä miehinen mies voi tulla jonkinlaista alemmuuden tunnetta huonon itsetunnon omaavalle macho miehelle. mut omasta mielestä alle 1000cc saisi kieltää kokonaan ? mut sehän on vain mun mielipide on ne sen verran huteran tuntusia vehkeitä,mut makuja on onneksi monia.
- rrdssef
Siis hä 65kg tytö tyllerö ja yli 300 kilonen sonni ajopeliks... Järki käteen tyttörukka.
- motorradista lukemaa
Uudessa motorradissa kirjotettiin uuden suzukin 1500cc kuuluvan keskiluokan cruisereihin,ja 1800-2000 cc on sitten vasta isompi peli,eli varmaan yli 90% ajelee pikku mopolla sen mukaan, onkohan noilla toimittajilla mitään omaa kokemusta pyöristä kun reaaliteetit noin kadoksissa,menee vähän uskottavuus noihin juttuihin ja testeihin ei ainaskaan mua palvele toummoset myynnin edistämis hehkutukset......
- cruisercc
1500 keskiluokan cruiser.. onkohan siinä reportteri ollu koskaan edes kyydissä
- m 1800 r
jos litranen on pieni ja kaks litranen on iso silloinhan yks ja puoli litranen on keskikokonen,näin maalaisjärjellä?
- intikalla.........
Mulla on pari kesää ollu jo m1800rz intikka ja hyvin olen pärjänny, ei mitään ongelmia käsittelyssä parkkisella tai mutkatiellä, on aikaisempaa pyöräkokemusta.
Eli 5 kiloa olen sitä naista painavampi, ei sillä omalla painolla ole väliä, vaan sillä miten on koordinaation laita ja voimapuoli. Tuommonen nainen voi helposti nostaa 80 kg penkistä ja kyykätä yli satkun tuosta vaan.
Uskon, että asiaa auttaa itsellä juoksuharrastuskseni ja kuntosaliharrastus.
Mitat itselläni
-Mies
-170cm
-70kg- riippuu monesta tek.
Ei pärjääminen riitä, pyörän pitää olla nautittava omille fyysisille mitoille, tosin ne eivät ole yhtä kuin pituus/paino. Jos mukavuudesta tinkii, voi lyhyempikin ajaa isolla customilla.
Näissä isoissa customeissa on ohjaustangon leveys lähemmäs 90 cm, se tekee sen, että lyhytkätinen joutuu makaamaan tankinpäällä jyrkissä käännöissä, jotta saa kätensä riittämään. Se ulkokehälle kääntyvä kahva on kaukana! 1" Tangon tupen halkaisija jotakin 38 mm, nakit pitäisi saada vielä tukevasti kytkimelle ja jarrukahvalle, siten että kämmenpohja on tupella, eikä ranne. Muutenkin rungon mitoitus on isokokoiselle tehty, tosin matala istumakorkeus auttaa lyhytjalkaista. - haista huilua
riippuu monesta tek. kirjoitti:
Ei pärjääminen riitä, pyörän pitää olla nautittava omille fyysisille mitoille, tosin ne eivät ole yhtä kuin pituus/paino. Jos mukavuudesta tinkii, voi lyhyempikin ajaa isolla customilla.
Näissä isoissa customeissa on ohjaustangon leveys lähemmäs 90 cm, se tekee sen, että lyhytkätinen joutuu makaamaan tankinpäällä jyrkissä käännöissä, jotta saa kätensä riittämään. Se ulkokehälle kääntyvä kahva on kaukana! 1" Tangon tupen halkaisija jotakin 38 mm, nakit pitäisi saada vielä tukevasti kytkimelle ja jarrukahvalle, siten että kämmenpohja on tupella, eikä ranne. Muutenkin rungon mitoitus on isokokoiselle tehty, tosin matala istumakorkeus auttaa lyhytjalkaista.Jaa, joo no korjaan, että hyvin olen pärjänny ja ajosta nauttinut.
Helposti ku lähtee ihan pelkkä lompakko taskussa kotoa ajelemaan, niin on huomannu, että on 400km lenkki tullu päivässä ajettua, vaikka piti vaan tuttu mutkatie käydä kruisaamassa ja nautiskelemassa....mutta eihän se pyörä voi sopia ku 2metriselle 150 kiloselle möllikälle, ku sinä niin sanot. Aamen - älä piipitä
haista huilua kirjoitti:
Jaa, joo no korjaan, että hyvin olen pärjänny ja ajosta nauttinut.
Helposti ku lähtee ihan pelkkä lompakko taskussa kotoa ajelemaan, niin on huomannu, että on 400km lenkki tullu päivässä ajettua, vaikka piti vaan tuttu mutkatie käydä kruisaamassa ja nautiskelemassa....mutta eihän se pyörä voi sopia ku 2metriselle 150 kiloselle möllikälle, ku sinä niin sanot. AamenSinulla on olemattoman kokosi lisäksi pari muutakin ongelmaa, heikko itsetunto ja luetun ymmärtäminen. Tähän apua olet hakenut isosta pyörästä, turhaan. Usko vaan, sinun on helpompi ajaa pienemmällä.
- Laihduta sinäkin!!
älä piipitä kirjoitti:
Sinulla on olemattoman kokosi lisäksi pari muutakin ongelmaa, heikko itsetunto ja luetun ymmärtäminen. Tähän apua olet hakenut isosta pyörästä, turhaan. Usko vaan, sinun on helpompi ajaa pienemmällä.
Huono provo!
Olen omistanut monia erilaisia pyöriä ja niillä ei todellakaan ole mitään tekemistä itsetunnon kanssa.
Pyörävalintani olen tehnyt koeajon ja sen perusteella mikä miellyttää milloinkin silmää.
Sinäkin siis sorrut tähä koko asiaan, onko sinulla kompleksi, tunnetko itsesi epävarmaksi?? - mieti vähän
Laihduta sinäkin!! kirjoitti:
Huono provo!
Olen omistanut monia erilaisia pyöriä ja niillä ei todellakaan ole mitään tekemistä itsetunnon kanssa.
Pyörävalintani olen tehnyt koeajon ja sen perusteella mikä miellyttää milloinkin silmää.
Sinäkin siis sorrut tähä koko asiaan, onko sinulla kompleksi, tunnetko itsesi epävarmaksi??Pieni napero ison pyörän selässä on naurettavan näköistä, kuin orava karhun selässä.
- jeeeeeeeeeeeeeeeeeee
mieti vähän kirjoitti:
Pieni napero ison pyörän selässä on naurettavan näköistä, kuin orava karhun selässä.
välillä näkee kyllä sellasia yhdistelmiä ettei vain voi olla nauramatta,mutta moottoripyöräilynhän täytyykin olla iloinen asia?
- 223366111
jeeeeeeeeeeeeeeeeeee kirjoitti:
välillä näkee kyllä sellasia yhdistelmiä ettei vain voi olla nauramatta,mutta moottoripyöräilynhän täytyykin olla iloinen asia?
tohon ko vielä lisävarusteen kunnon apehangerit nii johan passaa tytön ajella
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh942274Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1641866- 1761403
- 238869
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol11786- 62779
- 65774
- 55672
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212633Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349601