millainen...

koiruli

Millaiseksi saat ajateltua tällaisen rodun? millaisen kuvan saat? siis koirasta joka on rodultaan Belgianpaimenkoira/husky/saksanpaimenkoira
(koiran emä b/h ja isä seefferi...) kuviakin on jos kovinkin askarruttaaa....

10

729

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koiris

      Jos harrastaa vedätystä, ei reki. Retkeilyä talvellakin ja haluaa koiran myös vartioivan niin voisi sopia sellaiseen. Voisin vaikka itse ottaa. Vaatii kyllä omistajan joka osaa jotain enemmän koirista kuin vain otaksua.

    • Musta Piru

      Sanoisin belgiomistajana että erittäin arvaamaton yhdistelmä, siitä ei voi tietää etukäteen yhtään mitään ja hankaluuksia on tiedossa.

      Miksi tuollainen herkkähermo-yhdistelmä?

      • Koiruli

        No "Bella" on nyt aikas riehakas, ja se pureekin paljon, mutta se johtuu osittain siitä, että siltä lähtee hampaita... Yhdistelmä on minun mielestäni hyvä, sillä rodut tässä koirassa ovat "lemppareitani" :) alunperin etsimme sakemannin kanssa risteytynyttä... eteen tulikin tuollainen kiva koiruli... :)


      • Merjaz

        Jos olet kerta belgiomistaja, niin sinun tulisi tietää, etteivät suinkaan kaikki belgit ole "heikkohermoisia", eikä tämä suinkaan ole arvaamaton yhdistelmä.
        Oma belggarini, ei ole yhtään "hermoheikko"... Pikemminkin uhkarohkea, ei tunnu pelkäävän mitään. Mikä ei välttämättä ole hyvä asia.
        Sakemanni taas. Voi tietenkin esiintyä arkuutta pentuna (ja miksei aikuinsenakin, mutta ei pitäisi esiintyä jos pentu kasvatus on onnistunut) niin kuin belgilläkin. Mutta yhtäkaikki, mistä revit hermoheikko yhdistelmän?


    • Jensku

      sakemannit ovat lempeitä joten kaippa koiruli on hyvä.. En sano pahalla mutta sakemannini kimppuun hyökkäsi yksi belgianpaimenkoira joten en pidä rodusta. mutta onnea sinulle jatkoon voitko vastailla

      • koiruli

        No se onkin mielipide asia, että mistä rodusta pitää ja mistä ei... minä ainakin pidän kaikista noista roduista mitä koirassani on... ja se on hyvä sellaisenaan... :) saas nähdä minkä näköinen siitä tulee isompaha... nyt se on vasta 5-6 kk vanha...


      • Merjaz

        Pakko korjata:
        Eivät suinkaan kaikki sakemannit ole lempeitä ja iloisia. On niitä luonnevikaisia ja herkkä hermoisiakin.
        Mutta se riippuu paljolti kasvatuksesta, uskon että saat tästä yhdistelmästä vielä hyvän kaverin. :)
        Kunhan muistat olla kärsivällinen ja edetä rauhallisesti ja johdonmukaisesti... :)


      • belgin
        Merjaz kirjoitti:

        Pakko korjata:
        Eivät suinkaan kaikki sakemannit ole lempeitä ja iloisia. On niitä luonnevikaisia ja herkkä hermoisiakin.
        Mutta se riippuu paljolti kasvatuksesta, uskon että saat tästä yhdistelmästä vielä hyvän kaverin. :)
        Kunhan muistat olla kärsivällinen ja edetä rauhallisesti ja johdonmukaisesti... :)

        mua rupee heti ärsyttää ku luen jostai missä yleistetää koirarotuja! kaikki on omia yksilöitään ihan ku ihmisetki! tottakai koirilla on rotuominaisuuksia mutta ei niitä kannata liian tarkkaa hyväksyä jos ei oo tutustunu kyseiseen rotuun! koirien luonteeseen vaikuttaa ratkaisevasti sen koulutus sekä myönteiset että kielteiset kokemukset!! tiedän paljon sakemanneja ja osa on oikein lempeitä ja osa taas koulutuksella/kouluttamatta pilattu.. ja myös koiran kasvattajaan kannattaa kiinnittää huomiota. kasvattajilla on omat päämääränsä koiriensa suhteen,osa panostaa ulkonäköön näyttelyitä varten,osa perhekoiranluonteeseen ja osa taas luonteeseen jolla pärjää suojelukokeissa. mutta mun tädillä on 2 sakemannia joilla harrastetaan suojelua ja ne on kyllä aivan täydellisiä perhekoiriakin(perheessä 2 pientä lasta). että please ei viititä yleistää!
        musta sun koiras vaikuttaa oiken kivalta yhdistelmältä kuhan koulutat sitä. mulla itellä on belgianpaimenkoira groenendael/saksanpaimenkoira ja on erittäin lempeä ja tulee toisten koirien kanssa erittäin hyvin toimeen!! KETÄÄN LAHESTA??


      • rotsu
        belgin kirjoitti:

        mua rupee heti ärsyttää ku luen jostai missä yleistetää koirarotuja! kaikki on omia yksilöitään ihan ku ihmisetki! tottakai koirilla on rotuominaisuuksia mutta ei niitä kannata liian tarkkaa hyväksyä jos ei oo tutustunu kyseiseen rotuun! koirien luonteeseen vaikuttaa ratkaisevasti sen koulutus sekä myönteiset että kielteiset kokemukset!! tiedän paljon sakemanneja ja osa on oikein lempeitä ja osa taas koulutuksella/kouluttamatta pilattu.. ja myös koiran kasvattajaan kannattaa kiinnittää huomiota. kasvattajilla on omat päämääränsä koiriensa suhteen,osa panostaa ulkonäköön näyttelyitä varten,osa perhekoiranluonteeseen ja osa taas luonteeseen jolla pärjää suojelukokeissa. mutta mun tädillä on 2 sakemannia joilla harrastetaan suojelua ja ne on kyllä aivan täydellisiä perhekoiriakin(perheessä 2 pientä lasta). että please ei viititä yleistää!
        musta sun koiras vaikuttaa oiken kivalta yhdistelmältä kuhan koulutat sitä. mulla itellä on belgianpaimenkoira groenendael/saksanpaimenkoira ja on erittäin lempeä ja tulee toisten koirien kanssa erittäin hyvin toimeen!! KETÄÄN LAHESTA??

        mulla on kolme lasta ja hankin ekaksi koiraksi rotikka-sakemanni pennun.Narttu on pian neljä ja ihananpaa koiraa saa etsiä.tulee toimeen kaikkien kanssa ja erityiseti lasten kanssa. sukulaisilla ja tuttavilla oli kamalat ennakkoluulot koiraa kohtaan.kyl se vika on yleensä remmin toises pääs......


      • takku

        Hermoheikko, mutta se tulee sakemannin puolelta! Urostani kiusaavat jatkuvasti kaikenmaailman sakemannit, aina kimpussa ja täysin syyttä! Viimeksi tänään jouduin pyytämään nuorta tyttöä poistumaan puolivuotiaan sakemanniuroksensa kanssa koirapuistosta, koska koira hyökkäsi täysin yllättäen toisella puolella puistoa leikkivän belgimme kimppuun eikä tyttö osannut/pystynyt tekemään yhtään mitään muuta kuin huutelemaan koiraa nimeltä... Toivon vain ja paljon ettei kyseinen koira ollut tytön oma vaan vain ulkoilutettavana. Totaalisen vastuutonta!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      250
      2266
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      84
      1881
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      75
      1555
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      132
      1322
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1190
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1145
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1064
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      990
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe