Minun tarinani....

Aloitin Oman isäni omaishoitajana marraskuussa -11. Isälläni todettiin vakava,parantumatn sairaus lokakuussa -11. Oman kuntamme kanssa ollaan saatu vääntää kättä asiasta,jos toisesta. En ymmärrä mikä näissä asioissa yleensä mättää,sillä laitoshoitohan tulisi maksamaan paljon,jos meitä omaishoitajia ei olisi. Itse asun reilun 30kilsan päässä isästäni.Käyn joka päivä,myös v.loppuisin,sillä isäni ei enää pärjää mm. kotitöissä,ruuan laitossa itsenäisesti! Kunnalle kiitos nopeasti lasten hoitoon pääsystä, meni 3 päivää saada hoitopaikka 3 lapselle. Nyt edetään isukin kanssa päivä kerrallaan...
Rankkaahan tämä on ollut kun joutuu miettimään sairauden edetessä hoitojuttuja,jotka ei sit pitempään ajateltuna(pyöriteltynä omassa pikku päässäni) tulekkaan kysymykseen.Isä ei tahdo letkuihin, minkä kyllä ymmärrän. En välttämättä itsekkään tahtoisi jatkaa "koneistettua"elämää,jos sairauteen ei olisi hoitoa.
Oma äitini kuoli -03 (synt.-48) pitkäaikais sairaana, jota isän kanssa puoliksi hoidimme sänkypotilaana!

Nyt yritän pitää kynsin-hampain isästäni viimeiseen asti kiinni ja kertoa kuinka tärkeä hän oikeasti on meille!

Nostan hattua kaikille meille omaishoitajille! Teemme arvokasta työtä!

8

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sahtivaari

      Olet hatunnoston arvoinen ihan itse.
      Isäsi tietää kyllä tunteesi.

    • en nost hattua

      Onko se välittämistä pitää kynsin ja hampain kiinni ja unohtaa oma elämä ja lapsia??
      Mummuni sanoi viisasti,vanhat väistyy lapsien edestä,eli lapset etusijalle ja isä hoitoon!

      • Hattu päähän

        Jos omatunto kolkuttaa, ei kai sitä muille tarvi kostaa.


      • 26+26

        Älä välitä tästä -en nost hattua-, palstalla on häirikkö, valitettavasti.
        Mutta voit olla varma, että täältä saat tukea ja ymmärrystä.

        Jos sun lapset yli vaippaiän, niin päivähoito on hyvä vaihtoehto, saa lapsetkin uusia virikkeitä, toki alussa voi se ikävä influenssa kierre tulla, et sinä mitään lapsia ole unohtanut tai omaa elämääsi. Meidän useampien elämässä on vaiheita jossa on paljon huolta ja voimia vievää elämää..

        On tosi ihana lukea kuinka arvokas isäsi sinulle on.. voimia sinulle:)


      • 26+26
        26+26 kirjoitti:

        Älä välitä tästä -en nost hattua-, palstalla on häirikkö, valitettavasti.
        Mutta voit olla varma, että täältä saat tukea ja ymmärrystä.

        Jos sun lapset yli vaippaiän, niin päivähoito on hyvä vaihtoehto, saa lapsetkin uusia virikkeitä, toki alussa voi se ikävä influenssa kierre tulla, et sinä mitään lapsia ole unohtanut tai omaa elämääsi. Meidän useampien elämässä on vaiheita jossa on paljon huolta ja voimia vievää elämää..

        On tosi ihana lukea kuinka arvokas isäsi sinulle on.. voimia sinulle:)

        Anteeksi, tuli kirjoitettua influessa, tarkoitin tavallista flunssa ja pöpö kierettä


    • H-M

      Rasipa, voimia sinulle.

    • ristiina ja tytär

      Onneksi mun äiti on kieltänyt minua ryhtymästä hänen omaishoitajaksi,samaa olen sanonut tyttärelleni,että äiti hoitoon vaan jos sellainen eteen tulee!En pidä itseäni mitenkään hatunnostonarvoisena vaikka 24/7 hoidan miestäni,sitä pidän arvokkaana,että rakastan niin paljon miestäni että osaan luopua hänestä pikkuhiljaa ja antaa mennä laitoshoitoon.3 vuotta meni hukkaan,en nähnyt lapseni kasvavan teiniks.

      • 14+48

        Arvostan todella, että vielä on lapsia, ketkä hoitavat iäkkäitä vanhempiaan.. Minulla siihen ei tämän oman omaishoidettavani takia ole mahdollisuutta.. Ikääntyneitä vanhempia kun katsoo tulee niin monen monta mukavaa muistoa lapsuudesta ja nuoruudesta, kuinka he ovat minua elämän polullani tukeneneet ja kuinka ovat surullisia olleet, miten meille on käynyt..
        Onneksi kaikki on kuitenkin vielä hyvin.. he pärjäävät melko vähällä avulla..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2183
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1857
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 73
      1436
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      95
      1344
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe