formatointi

apuvaaaaaaaaaaa

miten ilveellä saa alustetavaksi ton c aseman kun mulla ei ole cd-levyä.eikä format C:
onnistu komentorivissä.miten biosista saa alustettavaksi sen,vai pitääkö ostaa uusi kovalevy?
kertokaa kiitos

6

305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jooo.

      lataa joku linux iso ja polta siitä live asennus cd,Sillä voi kokeilla
      linuxia asentamatta mitään.
      Nyt voit käyttää esim Gpart ohjelmaa C:n formatointiin.

    • apuvaaaa

      kun tämä ei anna asentaa mitään koneelle

    • uskojonyt

      Ethän sinä asennakaan mitään koneelle,vaan kokeilet linuxia live cd:ltä.
      Biosista ei kovalevyjä formatoida,mutta boottaus järjestys muutetaan
      ensiksi dvd-option sitten esim sata kovo.
      JOs et osaa itse tehdä linux live cd:tä,niin niitä saa ilmaiseksi.
      Kun linux on latautunut kaivelet G-part ohjelman --kyllä c tyhjenee.
      Voit samalla alustaa tiedostojärjestelmän ja osioida levyn
      mihin formattiin hyvänsä.

    • tk74

      Kysymys: Miksi haluat formatoida kovalevyn??? Jos olet aikeissa asentaa käyttiksen uudestaan, niin asennuksen yhteydessä on mahdollista alustaa levy partitioiden suhteen ja/tai suorittaa formatointi. Jos jollain ilveellä saat format C: kommennon tai vastaavan toimenpiteen tehtyä (cd/usb kautta) niin sulla on täysin toimimaton kone käsissä...

    • apuvaaaaaaaaaa

      vastaus,eli tämä kone ei anna muuta kun pääsee nettiin.c-asema on hävinnyt pois mutta d-asema on.ei ole xp-pro levyä että saisi asentaa uudestaan,pelkään että firus on ottanut koneen hallintaan ei pääse komento riville kun kirjoittaa format c: niin ei anna tehdä mitään ei anna järjestelmää palauttaa ..kaikki on perseestä.

      • ohjeno:1

        JOs sulla ei ole mitään asennuslevyjä, niin ehkä helpoimmalla pääset kun ostat kokonaan uuden tai käytetyn koneen, missä on käyttis valmiiksi asennettuna. tai,.. pelkän kovalevyn ja käyttöjärjestelmän. (Huom! linuxia voi lainata jostain kirjastoistakin) l Mutta jos et tiedä kovin paljon tietokoneista ja ohjelmien asennuksista, suosittelen ekaa vaihtehtoa.
        (Windows xp tahtoo ajan kuluessa täyttyä kaikenlaisesta turhista tiedostoista, ja
        ehkä viruksistakin. sen jälkeen sitä on aika vaikea saada palautettua alkuperäiseen kuntoon ilman uudelleen asennusta.. )


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      925
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      714
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      705
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      52
      670
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      41
      648
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      88
      577
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      553
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      38
      492
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      473
    Aihe