Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Saako Egyptiin viedä ruokaa?

elsu

Moikka,

eli kaipaisin nyt VARMAA tietoa sellaiselta henkilöltä, joka ON ollut Egyptissä ja VIENYT/yrittänyt viedä sinne ruokaa.. Eli saako ruokaa viedä ruumassa olevassa laukusta Egyptiin. Pääseekö se lentokentältä ulos vai otetaanko ruoat pois?

Ajattelin vain kun olen Egyptiin lähdössä ja vähän vatsatauti mietityttää. Että jos siihen sairastuu, niin sen jälkeen ei varmasti tee mieli mitään egyptiläistä ja siksi olisi kiva ottaa mukaan vähän jotain suomalaista "varmaa" säilyvää ruokaa.. :)

7

729

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vain :)

      Olen matkustanut siellä viimeset 11v...ja joka krt ollaan sukulaislle viety tuliaisksi esim vakuumipakattua lohta ja kahvia...tummaa leipää,makkaraa,valmisruokia,maitojauhetta jne... työkavereille...jne..eikä ole ollut ongelmia..vauvan ruoat ollut mukana...soseita jne...no..koskaanhan ei voi tietää...mutta oma kokemus on,että ei ongelmia.

    • elsu

      Kiitos vastauksesta!

      Ajattelinkin, että varmaankin saa viedä, mutta halusin saada "varmaa" tietoa! :)

    • Ruokaa on Egyptissä

      En tiedä tuliko vastaukseni myöhässä, mutta ainakin Tjäreborgilta matkavaraukseni yhteydessä saamassani "tiedonantoja" kohdassa lukee ettei Hurghadan hotelleihin ole sallittua viedä hotellin ulkopuolelta ostettuja juomia ja elintarvikkeita.

      Itse kyllä olen Suomesta vienyt muutaman siiderin eikä sitä kyllä jääkaapista ole koskaan otettu pois. Tosin en ymmärrä miksi sinne ruokaa pitää viedä täältä kun siellä kuitenkaan sitä saa. Mahatauti ei kyllä tule ruoasta varsinkin jos hotelleilla syö, sillä muutoinhan kaikki olisivat mahataudissa ja silloin se olisi jo ruokamyrkytys. Kannattaa katsoa kuitenkin mitä syö.

      Kunnon käsihygienialla pärjää ja jättää suosiolla salaatit syömättä ja syö ainoastaan kuumennettua ruokaa. Käsidesin käyttö heti kun koskee egyptin rahoihin, sillä ne ovat saastaisia.

      Suosittelen myös pariviikkoa ennen matkaa aloittamaan maitohappokuurin ja paikanpäällä ottamaan maitohappobakteerin aamuin ja illoin.

    • jups

      Kyllä Egyptiin saa mun tietääkseni viedä ruokaa. Meille (2 aikuista ja kolme lasta) ei tullut vatsatautia vaikka söimme kaikkea mahdollista paitsi tuoresalaattia.
      1.5.2009 voimaan astunut määräys rajoittaa lihan tai lihatuotteiden, maidon ja maitotuotteiden maahantuontia EU:n ulkopuolelta. Matkustajat eivät saa tuoda näitä eläinperäisiä elintarvikkeita Suomeen.

    • Viiraako päästä?

      Kuka hullu v

      • Päästäkö viiraa?

        Siis kuka hullu veisi ruokaa Egyptiin, jossa aivan loitava keittiö. Eli loistavaa ihanaa egyptiläistä ruokaa. Viiraako päästä. Suuri nautinto, esim. Tunisiassa, egyptissä, Turkissa, Kreikassa, Marokossa jne


      • vatsaanisku
        Päästäkö viiraa? kirjoitti:

        Siis kuka hullu veisi ruokaa Egyptiin, jossa aivan loitava keittiö. Eli loistavaa ihanaa egyptiläistä ruokaa. Viiraako päästä. Suuri nautinto, esim. Tunisiassa, egyptissä, Turkissa, Kreikassa, Marokossa jne

        Kun vastaat seuraavan kerran, niin jätäppä pois typerät ilmaisut "kuka hullu" jne Viiraako sinua päästä, kun näitä viljelet? Hernekeittoako sinä täällä mutustat? Kaikenlaista hulluutta löytyy!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2317
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1530
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1447
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1419
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      66
      1234
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe