Saako Egyptiin viedä ruokaa?

elsu

Moikka,

eli kaipaisin nyt VARMAA tietoa sellaiselta henkilöltä, joka ON ollut Egyptissä ja VIENYT/yrittänyt viedä sinne ruokaa.. Eli saako ruokaa viedä ruumassa olevassa laukusta Egyptiin. Pääseekö se lentokentältä ulos vai otetaanko ruoat pois?

Ajattelin vain kun olen Egyptiin lähdössä ja vähän vatsatauti mietityttää. Että jos siihen sairastuu, niin sen jälkeen ei varmasti tee mieli mitään egyptiläistä ja siksi olisi kiva ottaa mukaan vähän jotain suomalaista "varmaa" säilyvää ruokaa.. :)

7

1114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vain :)

Olen matkustanut siellä viimeset 11v...ja joka krt ollaan sukulaislle viety tuliaisksi esim vakuumipakattua lohta ja kahvia...tummaa leipää,makkaraa,valmisruokia,maitojauhetta jne... työkavereille...jne..eikä ole ollut ongelmia..vauvan ruoat ollut mukana...soseita jne...no..koskaanhan ei voi tietää...mutta oma kokemus on,että ei ongelmia.

• elsu

Kiitos vastauksesta!

Ajattelinkin, että varmaankin saa viedä, mutta halusin saada "varmaa" tietoa! :)

• Ruokaa on Egyptissä

En tiedä tuliko vastaukseni myöhässä, mutta ainakin Tjäreborgilta matkavaraukseni yhteydessä saamassani "tiedonantoja" kohdassa lukee ettei Hurghadan hotelleihin ole sallittua viedä hotellin ulkopuolelta ostettuja juomia ja elintarvikkeita.

Itse kyllä olen Suomesta vienyt muutaman siiderin eikä sitä kyllä jääkaapista ole koskaan otettu pois. Tosin en ymmärrä miksi sinne ruokaa pitää viedä täältä kun siellä kuitenkaan sitä saa. Mahatauti ei kyllä tule ruoasta varsinkin jos hotelleilla syö, sillä muutoinhan kaikki olisivat mahataudissa ja silloin se olisi jo ruokamyrkytys. Kannattaa katsoa kuitenkin mitä syö.

Kunnon käsihygienialla pärjää ja jättää suosiolla salaatit syömättä ja syö ainoastaan kuumennettua ruokaa. Käsidesin käyttö heti kun koskee egyptin rahoihin, sillä ne ovat saastaisia.

Suosittelen myös pariviikkoa ennen matkaa aloittamaan maitohappokuurin ja paikanpäällä ottamaan maitohappobakteerin aamuin ja illoin.

• jups

Kyllä Egyptiin saa mun tietääkseni viedä ruokaa. Meille (2 aikuista ja kolme lasta) ei tullut vatsatautia vaikka söimme kaikkea mahdollista paitsi tuoresalaattia.
      1.5.2009 voimaan astunut määräys rajoittaa lihan tai lihatuotteiden, maidon ja maitotuotteiden maahantuontia EU:n ulkopuolelta. Matkustajat eivät saa tuoda näitä eläinperäisiä elintarvikkeita Suomeen.

• Viiraako päästä?

Kuka hullu v

• Päästäkö viiraa?

Siis kuka hullu veisi ruokaa Egyptiin, jossa aivan loitava keittiö. Eli loistavaa ihanaa egyptiläistä ruokaa. Viiraako päästä. Suuri nautinto, esim. Tunisiassa, egyptissä, Turkissa, Kreikassa, Marokossa jne

• vatsaanisku
        Päästäkö viiraa? kirjoitti:

Siis kuka hullu veisi ruokaa Egyptiin, jossa aivan loitava keittiö. Eli loistavaa ihanaa egyptiläistä ruokaa. Viiraako päästä. Suuri nautinto, esim. Tunisiassa, egyptissä, Turkissa, Kreikassa, Marokossa jne

Kun vastaat seuraavan kerran, niin jätäppä pois typerät ilmaisut "kuka hullu" jne Viiraako sinua päästä, kun näitä viljelet? Hernekeittoako sinä täällä mutustat? Kaikenlaista hulluutta löytyy!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1783
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      359
      1196
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1188
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      96
      1058
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      63
      848
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      36
      821
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      774
    8. Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella

Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.
      Maailman menoa
      141
      723
    9. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      716
    10. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      690
    Aihe