matkaoppaan työ.

lare 93

Hei olen kiinnostunut matkaoppaan työstä ja olen lukiossa tällä hetkellä ja lukion jälkeen olisin halukas aloittamaan matkaopas koulun. mutta englannin kielén taito ei ole kovin hyvä.. lukion englannin kursseista semmosta 7 tullut. joten kuinka paljon opaskoulujssa opiskellaan kieltä ? onko huono englanti este oppaan työlle ? toivoisin vastauksia oppaan työssä olevilta/olleilta

8

542

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex-opas

      Voi luoja!
      Englanti perus edellytys, sen jalkeen muita kielia, esim italia, espanja ja ranska. Ei pelkalla suomen kielella parjaa maailmalla.

      • oppaan työssä oleva

        Ois kiva jos osais edes suomea! Yhdyssanat, pilku ja pisteet, isot alkukirjaimet jne...


    • Tosissaankohan

      Valitettavasti oppaiden englanti on joskus ihan karseeta. Jos osaat kohdemaan/asiakkaiden Suomessa kieltä tosi hyvin, niin niillä pisteillä englannin merkitys vähenee. Jos et ole englantia oppinut, joka on helppo kieli ja sitä on vaivatonta harjoitella joka päivä missä vaan, niin kuinkahan jonkun vaikeamman ja harvinaisemman kielen opiskelu onnistuu. Jos sinulla on huono kielipää, niin sinulla pitää olla jotain muita lahjoja, jotta ohitat lukuisat muut hakijat.

      Lukiolaiseksi kirjoitat suomeakin aika persoonallisesti.

      Tuosta matkaopas koulusta en ole kuullut. Osaisikohan oposi neuvoa sinua ihan oikeesti. Googlettamallakin löydät, kuinka oppaaksi opiskellaan.

    • Ataturk

      Hei Lare

      Muista matkatoimistoista en tiedä, mutta Deturilla ei opiskella kieliä, eikä muutakaan. Menet mahdollisesti toisen oppaan mukana yhden kerran ja sitten vain hommiin.. Itse oltava erittäin aktiivinen. Tietoa et juuri saa jos et osaa kysyä ja jos kysyt, sekään ei ole hyvä. Oppaan arvostus NOLLA ja myös asiakkaiden.

      Englannin kieli on este oppaaksi pääsemiselle. Joudut myös toimimaan tulkkina asiakkaille. Harjoitus tekee mestarin.

      Opastyö on kutsumusammatti. Erittäin alipalkattu. Noin 500eur/kk ja sinun tosiaan on oltava hymyssä suin valmis työhän 24/7.

      Minulle se sopii.

    • tuulet pohjosen

      ota huomisoon elintaso on aivan toista luokkaa kuin suomessa! sen tiedän että ainekin deturin puolesta tulee asunto...(joten se kulu jää pois)

      • Called

        No, kukahan nyt alhaisempaa elintasoa lähtee hakemaan. Matala hintataso on kiva, jos palkka on pieni.


    • sk933

      "Lukiolaiseksi kirjoitat suomeakin aika persoonallisesti." hahah :D

      Olen itse hakenut päivölän matkaopaskouluun sekä Tjäreborgille oppaaksi. Sähköisen hakemuksen perusteella sain kutsut molempiin valintatilaisuuksiin. Päivölän hakutilaisuuteen en valitettavasti pääse mutta 25.6 osallistun Tjäreborgin järjestämään hakutilaisuuteen. Onko kenelläkään tietoa kuinkahan paljon tällaisiin tilaisuuksiin kutsutaan ihmisiä? Minkälaiset mahdollisuudet saada oppaan työ jos on jo ensimmäisen hakuvaiheen läpäissyt?

    • Aapollo

      Apollo-matkoilla tuohu on ainakin ihan sairasta. Oppaiden työaika on 12-15 tuntia/päivä/6 päivää viikossa. Ja palkka on kiinteä, eli älkää vaan haaveilko ylityökorvauksista ja lomailusta, jos sinne lähdette. Eli realsimia kehiin, työtä vuorotta alle tonnin palkalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      138
      3972
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      120
      1551
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1392
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1366
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1224
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1111
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      47
      1108
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1071
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1066
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      60
      1018
    Aihe