Kuulin sivusta että BH-kokeeseen olisi tullut sääntömuutoksia liikkeisiin.
Mitähän ne mahtavat olla ja mistä ne saa lukea?
SPL:n sivuilla oleva "säännöt ja lajiohjeet" astuvat voimaan 2000-2004 välisenä aikana, mutta en löydä mistään uusia BH-ohjeita :(
Vai kuulinko vain lentäviä huhuja?
BH-kokeen uudet säännöt?
13
2286
Vastaukset
- Tötsö
Muutokset lähinnä "kosmeettisa" tulta löytyy aika hyvä yhteenveto http://p1.foorumi.info/hppk/viewtopic.php?t=28&sid=7a037ea85cb2649963cba0870b61caf3
- margaret.parrish
Nyt ei piiloblondi tajua: " Liikkeestä istumisessa ja maahanmenossa ohjaaja pysähtyy ja antaa sitten vasta käskyn (istu / maahan) "
Mikä liikkeestä istuminen / maahanmeno tuo on jos täytyy ensin pysähtyä?
Kun koira seuraa minua käskyllä "seuraa" ja pysähdyn, koira istuu automatic perusasentoon. Täytyykö siis vielä antaa "istu"-käsky kun jatkan matkaa?
Siis koirahan ei perusasennosta seuraa minua kun lähden itse liikkeelle vaikken antaisi sille mitään käskyä, mikäli aloitan itse oikealla jalalla. Eli ilman eri käskyä koira pysyy paikalla istumassa. Täytyykö se silti käskyttää istumaan?
Osasinkohan nyt selittää ymmärrettävästi?
Samoin tuo maahanmeno, saako koira mennä perusasentoon eli istua liikkeen pysähdyttyä vai pitääkö maahan käsky antaa heti?
Vääntäkkee nyt raatalangasta että pölöjempikki älyvää =D margaret.parrish kirjoitti:
Nyt ei piiloblondi tajua: " Liikkeestä istumisessa ja maahanmenossa ohjaaja pysähtyy ja antaa sitten vasta käskyn (istu / maahan) "
Mikä liikkeestä istuminen / maahanmeno tuo on jos täytyy ensin pysähtyä?
Kun koira seuraa minua käskyllä "seuraa" ja pysähdyn, koira istuu automatic perusasentoon. Täytyykö siis vielä antaa "istu"-käsky kun jatkan matkaa?
Siis koirahan ei perusasennosta seuraa minua kun lähden itse liikkeelle vaikken antaisi sille mitään käskyä, mikäli aloitan itse oikealla jalalla. Eli ilman eri käskyä koira pysyy paikalla istumassa. Täytyykö se silti käskyttää istumaan?
Osasinkohan nyt selittää ymmärrettävästi?
Samoin tuo maahanmeno, saako koira mennä perusasentoon eli istua liikkeen pysähdyttyä vai pitääkö maahan käsky antaa heti?
Vääntäkkee nyt raatalangasta että pölöjempikki älyvää =DNoh aito brunetti vastaa :D,tosin arvosteluohjeita en ole vielä nähnyt,mutta maalaisjärjellä olettaisin.Toki kannattaa tarkistaa varmuuden vuoksi.
Tokossa oli aikoinaan aloluokassa pysähtyminen maahanmenossa.Ja pakollinen siinä.
Luulisin,että se istu käskykin pitää antaa.Siitä syystä,että muuten voidaan olettaa koiran ennakoineen,jos käskyä ei ole tullut.
Liikkeestä maahanmeno on liikkeestä maahanmeno.Eli kuten muutenkin ja ennen,niin samanlainen itse suoritukseltaan koiran osalta.Eli nyt se vaan tehdään kuin ennen tokon aloluokassa eli pysähdys,käsky ja koira suoraan maahan.
Minusta nyt on helpotettu.Ongelmahan noissa jätöissä on ollut joillain se,että koira hiippailee perästä tai ei pysähdykkään kunnolla.Nyt ohjaaja tavallaan voi vaikuttaa jo kehonkielellä asiaan eli omalla pysähdyksellä.
- margaret.parrish
Ai kato nythän mä vasta hokasin =D
Eli käsky "istu" pitää antaa anyway. Ja MAAHAN-käsky heti pysähdyksestä tai mieluummin sekenti ennen tai viimestään kun koira lyö persettä kenttään mennäkseen perusasentoon.
Nyt on tosiaan huomattavasti helpompi tuo uus kun vanha, tuohan menee nyt läpi kellä vaan. Just nuo jätöt on vaivannu meitäkin, kun koira ottaa askeleen kaks perään ja hieman kyseenalaistaa varsinkin maahanmenoa liikkeestä.
Heleppoo ku heenän teko =)
Kiitos selvennyksestä molossi :)- ddcddvdg
Ei mee noin. Perusasennosta komento "istu" tai "maahan"
- oiy
Mistä uudet säännöt löytyvät?
Tuo edellä mainittu linkki ei toimi? Ei ole skl:n sivuilla eikä spkl:n sivuilla. - oiy
Eikö kukaan osaa auttaa?
- oiy
Nuo ovat ne vanhat säännöt ja UUSIA kyselen!
Eikö täällä oiekasti ole ketään, joka harrastaisi? - pistä toimeksi
Suomen Palveluskoiraliitto SPKL ry
Koulukuja 1
04200 Kerava
Puh. 050 554 9222
Fax. (09) 805 5799
Toimisto avoinna arkisin 9-16
Toimistonhoitaja
Lea Yli-Suvanto
Puh. 050 911 9983
Katja Laitila
Puh. 050 554 9222
Ei tarvitse ihmetellä, kun soitaa ja tilaa ne.- BH
http://www.palveluskoiraliitto.fi/BH.pdf
Tuolla noi näyttäis oikeesti olevan. Eipä tossa mitään epäselvää oo.
- käyttäytyäkkö
Kannattaa tosiaan ite tilata. Oli meinaan soveltamisneuvot ihan erilaiset kun saksanpaimenkoiralehdessä. En nyt rupee niitä tänne kirjottamaan kun en oo vielä primäärilähteeseen tutustunu.
- oiy
SUURKIITOS!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä1311335Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa373863Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1103036Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie1252391Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin812045Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1961761Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.2991006Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta17790Toisten elämän moralisointi
Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte143745- 53699