"Suvaitsevaisuus mautonta"?

24

275

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eenokki 12

Kyllä hänellä on ollut hengen silmät auki ja suu avoinna kertoakseen jumalattomien pyrkimyksistä antikristuksen voimalla ratsastavien sikojen ja koirien pyrkimyksistä tuhoamaan kaikki Kristuksen omat.

• KTS (Ei kirj.)

Joo kyllä kieltämättä tälläistä ilmaa tietyissä piireissä on alkanut esiintyä. Ikään kuin viimeinen yritys kääntää kehityksen pyörää taaksepäin. Fasismi oli aikoinaan samanlainen yritys ja sitä ennen Wienin kongressi.

• Voiaikojavoitapoja

Kaikki eivät ole saaneet hyvää kasvatusta kotoaan. Jotkut on jopa tarkoituksella kasvatettu kieroon tai saaneet kärsiä huonoista kotioloista. Sen ei kuitenkaan saisi antaa vaikuttaa enään aikuisena sillä aikuisena on vastuussa tekemisistään ja sanomisistaan. Minkähänlainen lie Pekka Havupalon lapsuus ja kotieväät ovat olleet. Hänen kirjoituksistaan päätellen, surkeat!

• Erikoinen käsite tuo "suvaitsevaisuus". Sehän on loppupeleissä jokaisen oma mielipide asioista. Maailmassa ei ole yhtäkään ihmistä joka suvaitsisi kaikkea, eli hän on jonkun silmissä suvaitsematon.

Kun uskovaiset toteuttavat suvaitsevuuden määritelmää:"Suvaitsevuus ei merkitse omasta vakaumuksesta luopumista eikä sen heikentämistä. Se merkitsee, että ihminen saa vapaasti pitää kiinni vakaumuksestaan ja hyväksyy sen, että toiset pitävät kiinni omastaan." (Lähde:http://fi.wikipedia.org/wiki/Suvaitsevuus), niin uskovaiset ovatkin yhtäkkiä suvaitsemattomia. Määritelmän mukaan onkin päinvastoin.

• Voiaikojavoitapoja

Kun nyt ajattelen ystäviäni joissa on uskovia ja ei-uskovia, niin aivan selvää on että uskovat ystäväni ovat tosi suvaitsemattomia. He löytävät vikoja lähes joka asiasta ja ihmisistä, eri uskontoihin kuuluvista. Eivät ymmärrä useimpia kulttuurejakaan. He suorastaan halveksivat erilaisuutta. Luulen että se on ainakin muutamien uskovien ystävieni kohdalla myös erilaisuuden pelkoa. Rakastan silti kaikkia niin uskovia kuin ei-uskovia ystäviäni, sillä minua ei ole koskaan aivopesty minkään uskonnollisen seurakunnan taholta ja ymmärsin jo nuorena että me olemme kaikki erilaisista olosuhteista lähtöisin ja omanlaisiansa yksilöitä. Monet uskovista ystävistäni on valitettavasti huonoista kodeista lähtöisin. Ei-uskovissa ystävissäni ei esiinny suvaitsemattomuutta. Mistä lie johtuukaan, mutta he hyväksyvät aidosti myös hankalat uskovat ystäväni seuraansa.

• Ihan se menee ninkuin sanoit, eikä se Wikipedian artikkelin mukaan määritellä päinvastoin.
        Uskova voi olla samalla tavalla suvaitsevainen kuin muutkin.

Pelkästään Helluntaikirkon Havupalo haluaa poistaa suvaitsevaisuuden omalla määritelmällään.

• pyh!
        Pe.ku kirjoitti:

Ihan se menee ninkuin sanoit, eikä se Wikipedian artikkelin mukaan määritellä päinvastoin.
        Uskova voi olla samalla tavalla suvaitsevainen kuin muutkin.

Pelkästään Helluntaikirkon Havupalo haluaa poistaa suvaitsevaisuuden omalla määritelmällään.

Enpä usko. Tämä sekulaarien ihmisten "suvaitsevaisuus" on sitä, että uskova ei saa elää uskonsa mukaan mitenkään ilman, että joutuu tavalla tai toisella vainotuksi. Sitä se on uskottomien suvaitsevaisuus. Että se siitä teidän suvaitsevaisuudestanne.

• pyh! kirjoitti:

Enpä usko. Tämä sekulaarien ihmisten "suvaitsevaisuus" on sitä, että uskova ei saa elää uskonsa mukaan mitenkään ilman, että joutuu tavalla tai toisella vainotuksi. Sitä se on uskottomien suvaitsevaisuus. Että se siitä teidän suvaitsevaisuudestanne.

* " pyh!" hyvin sanottu, olen samaa mieltä !

• Voiaikojavoitapoja kirjoitti:

Kun nyt ajattelen ystäviäni joissa on uskovia ja ei-uskovia, niin aivan selvää on että uskovat ystäväni ovat tosi suvaitsemattomia. He löytävät vikoja lähes joka asiasta ja ihmisistä, eri uskontoihin kuuluvista. Eivät ymmärrä useimpia kulttuurejakaan. He suorastaan halveksivat erilaisuutta. Luulen että se on ainakin muutamien uskovien ystävieni kohdalla myös erilaisuuden pelkoa. Rakastan silti kaikkia niin uskovia kuin ei-uskovia ystäviäni, sillä minua ei ole koskaan aivopesty minkään uskonnollisen seurakunnan taholta ja ymmärsin jo nuorena että me olemme kaikki erilaisista olosuhteista lähtöisin ja omanlaisiansa yksilöitä. Monet uskovista ystävistäni on valitettavasti huonoista kodeista lähtöisin. Ei-uskovissa ystävissäni ei esiinny suvaitsemattomuutta. Mistä lie johtuukaan, mutta he hyväksyvät aidosti myös hankalat uskovat ystäväni seuraansa.

Varmaan joka vakaamuksessa löytyy niitä vikoilijoita. Enpä ole näilläkään palstoilla törmännyt kovin moneen ei-vikoilevaan ateistiin suhteessa Raamattuun ja kristinuskoon. Välillä tuntuu että se on koko ateismin sisältö. Toisaalta yleistäminen ei tee oikeutta itse asialle.
        Itse olen kokenut että tutustumalla eritavoin ajattelevaan ennakkoluulot vähenee. Tilalle tule ymmärrystä ja uusia näkökulmia.
        Hienua että sinulla on ystäviä jotka hyväksyvät eritavoin ajattelevat seuraansa, niin se pitääkin olla, kannatan!

• juhani1965 kirjoitti:

Varmaan joka vakaamuksessa löytyy niitä vikoilijoita. Enpä ole näilläkään palstoilla törmännyt kovin moneen ei-vikoilevaan ateistiin suhteessa Raamattuun ja kristinuskoon. Välillä tuntuu että se on koko ateismin sisältö. Toisaalta yleistäminen ei tee oikeutta itse asialle.
        Itse olen kokenut että tutustumalla eritavoin ajattelevaan ennakkoluulot vähenee. Tilalle tule ymmärrystä ja uusia näkökulmia.
        Hienua että sinulla on ystäviä jotka hyväksyvät eritavoin ajattelevat seuraansa, niin se pitääkin olla, kannatan!

"...ei-vikoilevaan ateistiin suhteessa Raamattuun ja kristinuskoon."

Eihän se mitään "vikoilua" ole jos jos ei usko Raamatussa olevaan asiaan, eikä se edes kohdistu keneenkään henkilöön.
        Sehän on sitä uskonnon- ja mielipiteenvapautta joka on kirjattu lakiin.

Tuo määritelmäsi että se on kristittyihin henkilöihin kohdistuvaa vikoilua, jos on ateisti, on kyllä suvaitsemattomuuden huippu.

"Tilalle tule ymmärrystä ja uusia näkökulmia."
        Juuri tuo mainitsemasi puuttui omasta määritelmästäsi.
        Tiedän että tahattomasti sinä sen teet, mutta tuo näkulma ehkä avautuu kun miettii tarkemmin asiaa ja havaitsee sanomansa täydellisen ristiriidan.

• ateisti.
        juhani1965 kirjoitti:

"Enpä ole näilläkään palstoilla törmännyt kovin moneen ei-vikoilevaan ateistiin suhteessa Raamattuun ja kristinuskoon. Välillä tuntuu että se on koko ateismin sisältö"

Ateisti ei usko Raamattuun Jumalan Sanana, ja monet lukevat sitä kuin"piru Raamattua." Sieltä löytyy julmuuksia, ja suvaitsevaisuuden tuhoavia elementtejä. Siksi uskovia pidetään ahdasmielisinä.

Sinustakaan ei voi muuta ajatella. Hautaan asti sinä tulet puolustamaan sortoa, koska puolustat Raamattua.

Vakiovastauksesi on ja tulee olemaan"Raamattua pitää lukea kokonaisuutena." VAikka se on vahingollinen kirja.

Sinä et sovellu puhumaan suvaitsevaisuudesta, olet tiukkapipo, ja hidasälyinen. Sitä päivää ei kohdallasi tule että tajuaisit oikeasti.

• Arto T

Suvaitsevaisuus rasismi on nykypäivää yhteiskunnassamme, jos et suvaitse niinkuin minä suvaitsen, niin minä en suvaitse sinua, toisin sanoen jos et ajattele niinkuin minä ajattelen, niin minä en suvaitse sinua.

• * Pekka Havulao kirjoittaa hyvin. Toinen Pakka sensijaan luo irstailevaa ja luonnotonta suvaitsevaisuutta yhdessä puolueensa vihreitten kanssa. Sinä se puollat sikailua!

• Suvaitsevaisuus on ihmisoikeus.

Yllytys suvaitsevaisuuden vastustamiseen on ihmisoikeusloukkaus.

• body

Jeesus sanoi " laupeutta minä tahdon enkä uhria..."

eli laupeus on tärkeämpää kuin hengelliset seremoniat.

Jostain kummasta syystä hengellisyydellä halutaan puuttua toisten ihmisten asioihin nutta sen voisi Jeesuksen mukaan määritellä rikokseksi.

Ihminen on aina tärkeämpi kuin jokin oppi, uskonto tai ideologia.

• KTS (Ei kirj.)

Suvaitsevaisuus on aika pitkälle sama kuin uskonnonvapaus eikä sitä olla millään tavoin uhkaamassa muuta kuin korkeintaan joidenkin äärilössien taholta, jotka tahtovat kieltää islamin.

Antaa kaikkien uskonnollisten ja uskonnottomien kukkien vapaasti kukkia vaan

• Suvaitsevaisuutta?

Tuosta suvaitsemattomuudesta tulikin juuri hyvä esimerkki uutisissa.
        Pari viikkoa sitten juutalaisten uskonnolliset johtajat käskivät poistaa muslimit sekä juutalaisten että muslimien yhteiseltä alueelta. Juutalaisia kiihotetaan jatkuvasti vihaamaan muslimeja ja provosoimaan heitä taisteluun. Nyt juutalaiset sitten saivat mitä halusivat. Kiittäköön johtajiaan.

• Inhottava realisti

Suvaitsevaisuus ja uskonnollisuus ovat toistensa vastakohtia. Uskonnollinen ihminen katsoo maailmaa suppeasta raosta, jonka koon määrittelevät muut hänen puolestaan.

Ihminen, joka kuvittelee olevansa absoluuttisen oikeassa, ei kykene rationaaliseen keskusteluun. Eri mieltä oleminen on silloin loukkaus - näennäisesti yliluonnollista tahoa kohtaan, mutta todellisuudessa uskovaista kohtaan.

Helluntailaisten kaltaisten ihmisten suvaitsevaisuus on ERITTÄIN heittelehtiväistä.

• Suvaitsevaiset

tietysti sallii helluntailaisten olla sitä mieltä kuin tahtovat.
      Suvaitsevaisen ensimmäinen testi on se, miten hän sallii suvaitsemattomuuden.

Suvaitsevaisuusasioissa ei enemmistön mielipide merkkaa mitään, eli enemmistö ei voi määritellä mitä saa suvaita ja mitä ei.
      Jos mielii olla suvaitsevainen, niin pitää suvaita kaikki nokkaa koputtamatta.

• Inhottava realisti

Suvaitsevaisuus pitkälti määrittelyjysymys. Yhteisö itse määrittelee ne asiat, mitkjä hyväksytään ja mitkä ei.

Uskovaiset ovat erikoinen poikkeus. Heidän mielestään enemmistönkin pitäisi ajatella heidän laillaan asiassa kuin asiassa.

• Enemmistön
        Inhottava realisti kirjoitti:

Suvaitsevaisuus pitkälti määrittelyjysymys. Yhteisö itse määrittelee ne asiat, mitkjä hyväksytään ja mitkä ei.

Uskovaiset ovat erikoinen poikkeus. Heidän mielestään enemmistönkin pitäisi ajatella heidän laillaan asiassa kuin asiassa.

venkulointi ei auta, ei. Sitä joko ollaan suvaitsevaisia, tai sitten ei.

Suvaitsevaisuus rule nomber one: 'Miten suvaitset suvaitsematonta'.

Eikö se ole yhteisö joka ei salli poikkeuksia, ja kaikkien pitää toimia samalla tapaa? Jätäppä vaikkapa verot maksamatta, niin näet miten suvaitsevainen yhteiskunta on.

• juu....
        Inhottava realisti kirjoitti:

maassa maan tavalla, tai maasta pois.

• Liberaali_Krostitty

Sana "SUVAITSEVAISUUS" onb uskovaisille kirosana..

• Anonyymi

Järki Hei äly älä jätä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. PropsApp Koodi

Haluatko ansaita ja kilpailla fiksusti samalla kun seuraat urheilua? Props tekee sen mahdolliseksi. Sovelluksessa pääset
      2
      3518
    2. Persut yrittävät epätoivon vimmalla

kiertää häirintä asian https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5389f072-60d9-4ef8-aa7b-c11f0eda66cf jonka muut puolueet a
      Maailman menoa
      100
      3366
    3. "Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"

Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin
      Maailman menoa
      57
      2863
    4. IL: "Kyykyttämistä, alistamista, painostamista, huutamista ja tiuskimista SDP:n

eduskuntaryhmässä." Häirintäkohu puolueen ympärillä paisuu. Iltalehden haastattelemien SDP-lähteiden mukaan eduskunta-
      Maailman menoa
      61
      2673
    5. Riikka runnoo: konkursseja eniten 30 vuoteen

Vuonna 2025 Suomessa haettiin konkurssiin yhteensä 3 906 yritystä. Konkurssiluku oli suurin sitten vuoden 1996.
      Maailman menoa
      92
      2475
    6. Taas nuoren kuolema

Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭
      Lapua
      54
      2181
    7. Jari Sillanpää isossa leikkauksessa - Paljastaa, mitä uralle tapahtuu!

Palaako Siltsu keikoille? Artisti, ex-tangokuningas Jari Sillanpää on ollut lonkkaleikkauksessa ja kotiinpaluu on edessä
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1373
    8. Kuinka paljon teillä

on ikäeroa?
      Ikävä
      96
      1298
    9. Raamatun kanta homoseksuaaliseen käytökseen on selvä

On oma mielipiteesi mikä tahansa on hyvä muistaa, mikä on Jumalan mielipide. Edelliset ketjut ovat tulleet täyteen joten
      Luterilaisuus
      365
      1190
    10. Hämmentävä muutos tv:ssä: Roope Salminen OUT, Sointu Borg IN!

Roope OUT, Sointu IN! Mitä tykkäät tästä muutoksesta? Suositun Myyrä-seikkailusarjan alusta asti juontohommissa on oll
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1065
    Aihe