Mikä nyt eteen linuxsisteille ?

laskiaislahja.......

89

345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-mint...

      Kyllä se on vaan pakko tunnustaa Microsoftin ylivoima. Ei näillä ilmaisjakeluilla enää pärjää mitenkään, ainakaan jos meinaa tietokonetta viihdekeskuksena pitää.

      Ikävä todeta, mutta nyt viimeistään on pakko luopua linuxista pääkäyttöjärjestelmänä - ei tässä enää auta mikään!

      Harrastuksen vuoksi sitä voi vielä silloin tällöin räpeltää.

      • <<>>

        Taitaa se harrastuspuolikin hiipua. Kyllä tietokoneella pitää voida tehdä ihan kaikkea niitä asioita, mitä tähänkin asti on voinut!


      • XP!

        Räpeltäjä on hyvä ja räpeltää.


      • <<>> kirjoitti:

        Taitaa se harrastuspuolikin hiipua. Kyllä tietokoneella pitää voida tehdä ihan kaikkea niitä asioita, mitä tähänkin asti on voinut!

        Eli kannattaa siis pysyä tutussa ja turvallisessa eikä vaihtaa esim. johonkin Windowsiin.


    • ubuntu-käyttäjä

      Ilmoitan tämän ketjun ylläpitoon asiattomana linuxin vastustamisena ja lisäksi teen nettivinkkiin aloittajasta rikosilmoituksen. Kaupallisen tuotteen mainostaminen suomi24.fi-palstoilla on LAITONTA ja säännöissä kiellettyä.

      • Amsterdam odottaa...

        Nyt on se pienikin älynkipinä kadonnut ubutubu-käyttäjän "kiintolevystä", tai jäiköhän ne rauhoittavien tupujen otto nauttimatta tänäpäivänä ?


      • Amsterdamin unelma

        Eikös se ole hiukan "kortin välistä vetoa", kun ubutubua mainostaa joka toinen hihhuli tässäkin sivustolla ja ei tämän ketjun aloituksessa ollut mitään mainosta, eikä linux rypistyksen painostusta, mutta koitappas "kepillä jäätä" ja minä jään varttumaan "mailaveikkojen" koputusta oveen !
        Niin ikävää kun se sinusta onkin, niin nykypäivänä mainostus on valttia, kuten ehkä olet huomannut näilläkin sivuilla ja vielä kerran...... "Ilmaista lounasta ei ole" vaikka ubutubu-käyttäjä haluaisi kaikki ilmaiseksi, mutta se kolhoosi politiikka ei onnistunut Venäjällä, eikä onnistu nytkään, vaikka hihhulit siitä unelmoivat.


    • grertherthrtyjyt

      Milloinkas sinä olet alkanut laeista piittaamaan? Etkös tee niinkuin haluat? Mahtaa Linux-yhteisö olla sinusta ylpeä.

    • GRUDYUTRUR

      Mitä olet ottaNUT?

    • Linuxisti

      Flash Player tulee puuttumaan myös Windows 8 Metrosta.

      IPadeissa ja IPhoneissa sitä ei ole koskaan ollutkaan, Applen päätöksestä.

      Linuxiin Flash Playerin saa myös tulevaisuudessa, kunhan käyttää Chrome web browseria.

      Kaiken kaikkiaan, tämä kertoo vain siitä että Adoben koko Flash-viritelmä on kuolemassa pois, ja korvautumassa HTML5:lla. Jopa Youtube on siirtymässä HTML5:seen ja jättämässä Flash Playerin taakseen.

      • Windows 8

        "Kaiken kaikkiaan, tämä kertoo vain siitä että Adoben koko Flash-viritelmä on kuolemassa pois, ja korvautumassa HTML5:lla"

        No just joo anna mun kaikki kestää taas näiden itsesuggestioiden kanssa. Adobe tiputtaa normaalin tuen marginaalikäyttiksestä pois niin sehän tarkoittaakin sitten sitä että kaikkialla html5 tulee korvaamaan flashin! :D Minäpä kerron sinulle pienen tosiseikan, flashi linuxilla on pita ja hemmetin hidas, ilmeisesti etsivät vaihtoehtoisia ratkaisuija sille linuxissa, että saisivat sen toimimaan yhtä hyvin kuin Windowsissa.

        Flash ei tosiaankaan ole mikään viritelmä, linuxissa toki linuxin surkeuden takia (upuntu ei ole linux flash ei ole osa upuntua jaadi jaadi LALAALALA!!!)


      • Windows 8 kirjoitti:

        "Kaiken kaikkiaan, tämä kertoo vain siitä että Adoben koko Flash-viritelmä on kuolemassa pois, ja korvautumassa HTML5:lla"

        No just joo anna mun kaikki kestää taas näiden itsesuggestioiden kanssa. Adobe tiputtaa normaalin tuen marginaalikäyttiksestä pois niin sehän tarkoittaakin sitten sitä että kaikkialla html5 tulee korvaamaan flashin! :D Minäpä kerron sinulle pienen tosiseikan, flashi linuxilla on pita ja hemmetin hidas, ilmeisesti etsivät vaihtoehtoisia ratkaisuija sille linuxissa, että saisivat sen toimimaan yhtä hyvin kuin Windowsissa.

        Flash ei tosiaankaan ole mikään viritelmä, linuxissa toki linuxin surkeuden takia (upuntu ei ole linux flash ei ole osa upuntua jaadi jaadi LALAALALA!!!)

        Jos et ole huomannut, niin Flash on jäämässä pois desktop-linuxien lisäksi Androidilta, eikä sitä nykytiedon mukaan ole tulossa ARM-Windowsille. Lisäksi sitä ei ole ollut Applen mobiilivehkeillä missään vaiheessa.

        Kyllä se nyt näyttää suuresti siltä, että Flash on jäämässä pois. Jos Flashia vielä 5 vuoden päästä käytetään merkittävästi, niin ihmettelen.


      • Windows 8
        blaah kirjoitti:

        Jos et ole huomannut, niin Flash on jäämässä pois desktop-linuxien lisäksi Androidilta, eikä sitä nykytiedon mukaan ole tulossa ARM-Windowsille. Lisäksi sitä ei ole ollut Applen mobiilivehkeillä missään vaiheessa.

        Kyllä se nyt näyttää suuresti siltä, että Flash on jäämässä pois. Jos Flashia vielä 5 vuoden päästä käytetään merkittävästi, niin ihmettelen.

        "
        Kyllä se nyt näyttää suuresti siltä, että Flash on jäämässä pois. Jos Flashia vielä 5 vuoden päästä käytetään merkittävästi, niin ihmettelen. "

        Oi voi meidän linux-puppelia onko se epämukavaa ajatella Windows-desktopeja kun pitää elää omassa uskonnossa nimeltä "flash on jäämässä pois ja html5 korvaa sen" -vaikka faktoja siulla ei ole minkäänlaisia kummastakaan aihealueesta? Ehkä 5v sisään html5 jopa saattaa valmistua, mutta ei luultavastikkaan :D

        Kiehtooko mystiikka ja tietämättömät asiat useinkin sua?


      • Windows 8 kirjoitti:

        "Kaiken kaikkiaan, tämä kertoo vain siitä että Adoben koko Flash-viritelmä on kuolemassa pois, ja korvautumassa HTML5:lla"

        No just joo anna mun kaikki kestää taas näiden itsesuggestioiden kanssa. Adobe tiputtaa normaalin tuen marginaalikäyttiksestä pois niin sehän tarkoittaakin sitten sitä että kaikkialla html5 tulee korvaamaan flashin! :D Minäpä kerron sinulle pienen tosiseikan, flashi linuxilla on pita ja hemmetin hidas, ilmeisesti etsivät vaihtoehtoisia ratkaisuija sille linuxissa, että saisivat sen toimimaan yhtä hyvin kuin Windowsissa.

        Flash ei tosiaankaan ole mikään viritelmä, linuxissa toki linuxin surkeuden takia (upuntu ei ole linux flash ei ole osa upuntua jaadi jaadi LALAALALA!!!)

        Sehän on ollut tiedossa vuosikausia, että HTML5 korvaa Flashin. Ja Flash Player tunnetusti kuuluu Ubuntuun ja sillä ei ole mitään tekemistä Linuxin kanssa. Linuxissahan se Flash ei siis toimi vaan Ubuntussa, ja toimii nopeasti.

        Mutta viritelmähän se on, kun ei kerran ole missään virallisessa standardissa ja häviää nopeaan tahtiin. Itsekin työkseni poistan Flashia asiakkaiden nettisivustoilta paljon tämän vuoden aikana ja korvaan ne normaalilla tekniikalla.. Ei tuota kaipaa kukaan.


      • Windows 8 kirjoitti:

        "
        Kyllä se nyt näyttää suuresti siltä, että Flash on jäämässä pois. Jos Flashia vielä 5 vuoden päästä käytetään merkittävästi, niin ihmettelen. "

        Oi voi meidän linux-puppelia onko se epämukavaa ajatella Windows-desktopeja kun pitää elää omassa uskonnossa nimeltä "flash on jäämässä pois ja html5 korvaa sen" -vaikka faktoja siulla ei ole minkäänlaisia kummastakaan aihealueesta? Ehkä 5v sisään html5 jopa saattaa valmistua, mutta ei luultavastikkaan :D

        Kiehtooko mystiikka ja tietämättömät asiat useinkin sua?

        Sinultahan ne faktat puuttuu. HTML5:sta kehitetään juurikin siksi ettei tarvisi mitään turhanpäiväisiä standardoimattomia viritelmiä käyttää.

        HTML5 tekniikat alkoivat asteittain muodostua jo vuonna 2009 mutta tänä talvena ne on jo kypsyneet niin, että HTML5:sta tykitetään jo tuotantokäyttöön kovasti, vaikka se ei vielä ole virallisesti valmis. Eli nyt siis eletään parhaillaan sellaista siirtymäaikaa kun on HTML5 sivustoja joissa on juttuja mihin ei vanhentuneet standardit taivu ja sitten on jotain purkkavirityksiä kuten Flash Player jota on ajettu alas pitkän aikaa.


      • M-Kar kirjoitti:

        Sehän on ollut tiedossa vuosikausia, että HTML5 korvaa Flashin. Ja Flash Player tunnetusti kuuluu Ubuntuun ja sillä ei ole mitään tekemistä Linuxin kanssa. Linuxissahan se Flash ei siis toimi vaan Ubuntussa, ja toimii nopeasti.

        Mutta viritelmähän se on, kun ei kerran ole missään virallisessa standardissa ja häviää nopeaan tahtiin. Itsekin työkseni poistan Flashia asiakkaiden nettisivustoilta paljon tämän vuoden aikana ja korvaan ne normaalilla tekniikalla.. Ei tuota kaipaa kukaan.

        Jos tästä ei päästä sopuun niin Flash ja Silverlight ovat vielä pitkään käytössä.

        http://bit.ly/AjDsXk


      • Windows 8 kirjoitti:

        "
        Kyllä se nyt näyttää suuresti siltä, että Flash on jäämässä pois. Jos Flashia vielä 5 vuoden päästä käytetään merkittävästi, niin ihmettelen. "

        Oi voi meidän linux-puppelia onko se epämukavaa ajatella Windows-desktopeja kun pitää elää omassa uskonnossa nimeltä "flash on jäämässä pois ja html5 korvaa sen" -vaikka faktoja siulla ei ole minkäänlaisia kummastakaan aihealueesta? Ehkä 5v sisään html5 jopa saattaa valmistua, mutta ei luultavastikkaan :D

        Kiehtooko mystiikka ja tietämättömät asiat useinkin sua?

        ”Oi voi meidän linux-puppelia onko se epämukavaa ajatella Windows-desktopeja”

        Kun asia-argumentit loppuvat, tai niitä pikemminkin ei koskaan ole ollutkaan, niin täytyy siirtyä sovauksiin.


      • f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Jos tästä ei päästä sopuun niin Flash ja Silverlight ovat vielä pitkään käytössä.

        http://bit.ly/AjDsXk

        Koskakohan arvon sisällöntuottajat mahtavat tajuta, että myös Flashin ”kopiosuojaus” on suhteellisen helposti kierrettävissä…


      • blaah kirjoitti:

        Koskakohan arvon sisällöntuottajat mahtavat tajuta, että myös Flashin ”kopiosuojaus” on suhteellisen helposti kierrettävissä…

        Luuletko että kysymys on siitä "kuinka helposti suojaus on kierrettävissä"?

        Ei todellakaan!!!


      • Windows 8
        M-Kar kirjoitti:

        Sinultahan ne faktat puuttuu. HTML5:sta kehitetään juurikin siksi ettei tarvisi mitään turhanpäiväisiä standardoimattomia viritelmiä käyttää.

        HTML5 tekniikat alkoivat asteittain muodostua jo vuonna 2009 mutta tänä talvena ne on jo kypsyneet niin, että HTML5:sta tykitetään jo tuotantokäyttöön kovasti, vaikka se ei vielä ole virallisesti valmis. Eli nyt siis eletään parhaillaan sellaista siirtymäaikaa kun on HTML5 sivustoja joissa on juttuja mihin ei vanhentuneet standardit taivu ja sitten on jotain purkkavirityksiä kuten Flash Player jota on ajettu alas pitkän aikaa.

        "Sinultahan ne faktat puuttuu. HTML5:sta kehitetään juurikin siksi ettei tarvisi mitään turhanpäiväisiä standardoimattomia viritelmiä käyttää."

        Väärin, Flashit ja muut kehitettiin koska html:t on niin kakkakikkareita ja tehottomia ja vanhanaikaisia, kuten html5 tulee valmistuessaan olemaan :)

        "HTML5 tekniikat alkoivat asteittain muodostua jo vuonna 2009 mutta tänä talvena ne on jo kypsyneet niin, että HTML5:sta tykitetään jo tuotantokäyttöön kovasti, vaikka se ei vielä ole virallisesti valmis."

        Joo milloin tulee videostreemaus html5:lle? :D

        "purkkavirityksiä kuten Flash Player"

        Flash purkkaviritys? No on se kuule tosi surkea kapine linuxilla, mutta ketään ei voisi vähempää kiinnostaaa linux-hihhulien parku moisesta. Flash on hemmetin hyvä keksintö.


      • Windows 8
        blaah kirjoitti:

        ”Oi voi meidän linux-puppelia onko se epämukavaa ajatella Windows-desktopeja”

        Kun asia-argumentit loppuvat, tai niitä pikemminkin ei koskaan ole ollutkaan, niin täytyy siirtyä sovauksiin.

        "Kun asia-argumentit loppuvat, tai niitä pikemminkin ei koskaan ole ollutkaan, niin täytyy siirtyä sovauksiin. "

        No on se näköjään todella epämiellyttävää ajatella että ehkä se flash on ja pysyy koska jo pelkästään windows desktopit.


      • Windows 8
        M-Kar kirjoitti:

        Sehän on ollut tiedossa vuosikausia, että HTML5 korvaa Flashin. Ja Flash Player tunnetusti kuuluu Ubuntuun ja sillä ei ole mitään tekemistä Linuxin kanssa. Linuxissahan se Flash ei siis toimi vaan Ubuntussa, ja toimii nopeasti.

        Mutta viritelmähän se on, kun ei kerran ole missään virallisessa standardissa ja häviää nopeaan tahtiin. Itsekin työkseni poistan Flashia asiakkaiden nettisivustoilta paljon tämän vuoden aikana ja korvaan ne normaalilla tekniikalla.. Ei tuota kaipaa kukaan.

        "Sehän on ollut tiedossa vuosikausia, että HTML5 korvaa Flashin."

        IT'sJustAroundTheCorner (tm)


        "Ja Flash Player tunnetusti kuuluu Ubuntuun ja sillä ei ole mitään tekemistä Linuxin kanssa. Linuxissahan se Flash ei siis toimi vaan Ubuntussa, ja toimii nopeasti."

        Eli kun tuli esiin että flashi toimii tosi paskasti linuxissa niin mitä Matti-setä sanoo siihen: "upuntu ei ole linux ja flash ei ole kerneli ja kerneli ei ole upuntu LAAL ALAAL !!!"

        "Mutta viritelmähän se on, kun ei kerran ole missään virallisessa standardissa ja häviää nopeaan tahtiin2

        Jos virallisista standardeista lähdetään niin windows on desktop puolella standardi :D

        "Itsekin työkseni poistan Flashia asiakkaiden nettisivustoilta paljon tämän vuoden aikana ja korvaan ne normaalilla tekniikalla.. Ei tuota kaipaa kukaan. "

        Olet tuomittu mutta mikäs siinä :D


      • f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Luuletko että kysymys on siitä "kuinka helposti suojaus on kierrettävissä"?

        Ei todellakaan!!!

        Ei ole kovinkaan järkevää laittaa johonkin tekniseen järjestelmään toiminto ilman minkäänlaista todellista syytä. Sisällöntuottajien pitäisi luultavasti ostaa aivot.


      • Windows 8 kirjoitti:

        "Kun asia-argumentit loppuvat, tai niitä pikemminkin ei koskaan ole ollutkaan, niin täytyy siirtyä sovauksiin. "

        No on se näköjään todella epämiellyttävää ajatella että ehkä se flash on ja pysyy koska jo pelkästään windows desktopit.

        Windows-desktopit eivät tarvitse flashia mihinkään.


      • Win-seiska
        M-Kar kirjoitti:

        Sehän on ollut tiedossa vuosikausia, että HTML5 korvaa Flashin. Ja Flash Player tunnetusti kuuluu Ubuntuun ja sillä ei ole mitään tekemistä Linuxin kanssa. Linuxissahan se Flash ei siis toimi vaan Ubuntussa, ja toimii nopeasti.

        Mutta viritelmähän se on, kun ei kerran ole missään virallisessa standardissa ja häviää nopeaan tahtiin. Itsekin työkseni poistan Flashia asiakkaiden nettisivustoilta paljon tämän vuoden aikana ja korvaan ne normaalilla tekniikalla.. Ei tuota kaipaa kukaan.

        Ei tuota kaipaa kukaan. ??????????


        Vaan kovin paljon sitä vaikeroidaan linux hartaushuoneella, kun linux vempeleet ei pyörähdä ilman Flashiä ?


      • blaah kirjoitti:

        Ei ole kovinkaan järkevää laittaa johonkin tekniseen järjestelmään toiminto ilman minkäänlaista todellista syytä. Sisällöntuottajien pitäisi luultavasti ostaa aivot.

        On enemmän lakitekninen juttu. Suojauksen purkaja voidaan tarvittaessa haastaa oikeuteen.


      • Windows 8 kirjoitti:

        "Sehän on ollut tiedossa vuosikausia, että HTML5 korvaa Flashin."

        IT'sJustAroundTheCorner (tm)


        "Ja Flash Player tunnetusti kuuluu Ubuntuun ja sillä ei ole mitään tekemistä Linuxin kanssa. Linuxissahan se Flash ei siis toimi vaan Ubuntussa, ja toimii nopeasti."

        Eli kun tuli esiin että flashi toimii tosi paskasti linuxissa niin mitä Matti-setä sanoo siihen: "upuntu ei ole linux ja flash ei ole kerneli ja kerneli ei ole upuntu LAAL ALAAL !!!"

        "Mutta viritelmähän se on, kun ei kerran ole missään virallisessa standardissa ja häviää nopeaan tahtiin2

        Jos virallisista standardeista lähdetään niin windows on desktop puolella standardi :D

        "Itsekin työkseni poistan Flashia asiakkaiden nettisivustoilta paljon tämän vuoden aikana ja korvaan ne normaalilla tekniikalla.. Ei tuota kaipaa kukaan. "

        Olet tuomittu mutta mikäs siinä :D

        ”Eli kun tuli esiin että flashi toimii tosi paskasti linuxissa”

        Miten tuo ilmenee? Siis muissa kuin fudududussa?


      • blaah
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        On enemmän lakitekninen juttu. Suojauksen purkaja voidaan tarvittaessa haastaa oikeuteen.

        Piraatteja kiinnostaakin tunnetusti tosi paljon heidän toimintansa laillisuus. :-D



      • Windows 8
        blaah kirjoitti:

        Windows-desktopit eivät tarvitse flashia mihinkään.

        "Windows-desktopit eivät tarvitse flashia mihinkään."

        Ei tarvitse, mutta mainostajatkin tarvitsevat ja pelien tekijät. NO joo te linux-uivelot olette niin mukafiksuja että osaatte oikein blokata flash-mainokset omissa leluxeissanne ja selaimissanne, oikein odotan että teiltä tulee nyt jotain rynkytystä tähän asiaan liittyen, teitä kun pystyy lukemaan kuin avointa kirjaa.


      • blaah kirjoitti:

        Piraatteja kiinnostaakin tunnetusti tosi paljon heidän toimintansa laillisuus. :-D

        Piraatteja tai ei, mutta jos HTML5:een ei saada DRM tukea niin ei tule onnistumaan.




      • Windows 8 kirjoitti:

        "Windows-desktopit eivät tarvitse flashia mihinkään."

        Ei tarvitse, mutta mainostajatkin tarvitsevat ja pelien tekijät. NO joo te linux-uivelot olette niin mukafiksuja että osaatte oikein blokata flash-mainokset omissa leluxeissanne ja selaimissanne, oikein odotan että teiltä tulee nyt jotain rynkytystä tähän asiaan liittyen, teitä kun pystyy lukemaan kuin avointa kirjaa.

        Miten varashälyttimet liittyvät tähän? Miksi mainokset ja pelit pitäisi tehdä toiseen kertaan Flashilla Windows-desktopeille, vaikka Windows-desktopit tukevat myös avoimilla standardeilla tehtyjä pelejä ja mainoksia?



      • blaah kirjoitti:

        Tuossa ei sanota että ”flashi toimii tosi paskasti linuxissa”. Suurin piirtein nykyaikaisilla koneilla toimii ihan kohtuullisesti.

        Mutta Windowsissa toimii tuplasti paremmin niinkuin kuvasta näkyy.


      • f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Mutta Windowsissa toimii tuplasti paremmin niinkuin kuvasta näkyy.

        MoveTheGoalPosts™

        Minusta ”toimii tosi paskasti” tarkoittaa sitä, että on oikeita, suuresti käyttöä haittaavia ongelmia.


      • blaah kirjoitti:

        MoveTheGoalPosts™

        Minusta ”toimii tosi paskasti” tarkoittaa sitä, että on oikeita, suuresti käyttöä haittaavia ongelmia.

        Kyllä se sen verran iso juttu on että aiheuttaa kyselyjä ubuntu foorumeilla. Ei kaikilla ole 5Ghz 4-ydin prosessoria koneessaan jonka upuntu tarvitsee että videot näkyy nykimättä.


      • f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Kyllä se sen verran iso juttu on että aiheuttaa kyselyjä ubuntu foorumeilla. Ei kaikilla ole 5Ghz 4-ydin prosessoria koneessaan jonka upuntu tarvitsee että videot näkyy nykimättä.

        Upuntusta tai edes Ubuntusta en tiedä, mutta seuraavilla spekseillä näkyvät flash- videot nykimättä:

        Intel Atom N270 1,6 GHz
        1 GB keskusmuistia
        Debian 6
        IceWM
        Google Chrome

        Miksi pitäisi nykyään kärvistellä joillain Pentium 3-romuilla, kun ihan kelvollisia koneita saa käytettynä puoli-ilmaiseksi?


      • Bläähättäjälle
        blaah kirjoitti:

        Ei ole kovinkaan järkevää laittaa johonkin tekniseen järjestelmään toiminto ilman minkäänlaista todellista syytä. Sisällöntuottajien pitäisi luultavasti ostaa aivot.

        Sisällöntuottajien pitäisi luultavasti ostaa aivot. ?????

        Toivottavasti ei samasta kaupasta mistä sinä kävit omasi OSTAMASSA !


      • windows 8
        blaah kirjoitti:

        ”Eli kun tuli esiin että flashi toimii tosi paskasti linuxissa”

        Miten tuo ilmenee? Siis muissa kuin fudududussa?

        "Miten tuo ilmenee? Siis muissa kuin fudududussa? "

        Heh ylimielisyys on näköjään linux-urveloitten perisynti. Mulla on tässä ykköskoneella openSUSE, siinä firefox ja uusin flashi mitä varannoista mokoma nouti itselleen ja amd:n suljetut ajurit koska vakiona mukana tulleet jotkut vatun opensouce Gullium ajurit sotki koko näytön 2 minuutin käytön jälkeen. suljetut ajuritkin joutu asentamaan vattu googlaten kun yastista tai oikein mistään ollut mitään apua ja amd.comista haetut ajurit eivät lähteneet asentumaan tietenkään.

        fullscreenissä kaikki youtubevideot menevät alle 1fps taajuuteen. laitteistokiihdytystä ei näköjään ole ollenkaan. että terveisiä takapuolesta vaan, linuxin vuotta ei ole eikä tule.


      • Windows 8 kirjoitti:

        "Sinultahan ne faktat puuttuu. HTML5:sta kehitetään juurikin siksi ettei tarvisi mitään turhanpäiväisiä standardoimattomia viritelmiä käyttää."

        Väärin, Flashit ja muut kehitettiin koska html:t on niin kakkakikkareita ja tehottomia ja vanhanaikaisia, kuten html5 tulee valmistuessaan olemaan :)

        "HTML5 tekniikat alkoivat asteittain muodostua jo vuonna 2009 mutta tänä talvena ne on jo kypsyneet niin, että HTML5:sta tykitetään jo tuotantokäyttöön kovasti, vaikka se ei vielä ole virallisesti valmis."

        Joo milloin tulee videostreemaus html5:lle? :D

        "purkkavirityksiä kuten Flash Player"

        Flash purkkaviritys? No on se kuule tosi surkea kapine linuxilla, mutta ketään ei voisi vähempää kiinnostaaa linux-hihhulien parku moisesta. Flash on hemmetin hyvä keksintö.

        "Väärin, Flashit ja muut kehitettiin koska html:t on niin kakkakikkareita ja tehottomia ja vanhanaikaisia, kuten html5 tulee valmistuessaan olemaan :)"

        Eihän Flash pysty vieläkään samaan mihin HTML.

        "Joo milloin tulee videostreemaus html5:lle? :D"

        Videotuki on ollut selaimissa jo pitkän aikaa. Nyt se on vieläpä kypsynyt toimintavarmaksi ja on myös yleisesti käytössä.

        "Flash on hemmetin hyvä keksintö."

        http://www.useit.com/alertbox/20001029.html
        https://www.google.com/search?hl=en&q=flash evil#sclient=psy&hl=1&source=hp&q=flash evil&pbx=1&oq=flash evil&aq=f&aqi=g-v5&aql=&gs_sm=3&gs_upl=1944l2197l0l2507l2l2l0l0l0l0l123l238l0.2l2l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=fc535429dada2400&biw=1170&bih=941

        Ja noin 100% webbikehittäjistä ja loppukäyttäjistä on sitä mieltä, että Flash on roskaa. Samoilla linjoilla on myös Apple, Microsoft ja jopa Adobe itse.


      • f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Jos tästä ei päästä sopuun niin Flash ja Silverlight ovat vielä pitkään käytössä.

        http://bit.ly/AjDsXk

        Web on mahdollistanut 90-luvun hämäristä asti sisällön rajoittamisen.


      • Windows 8 kirjoitti:

        "Sehän on ollut tiedossa vuosikausia, että HTML5 korvaa Flashin."

        IT'sJustAroundTheCorner (tm)


        "Ja Flash Player tunnetusti kuuluu Ubuntuun ja sillä ei ole mitään tekemistä Linuxin kanssa. Linuxissahan se Flash ei siis toimi vaan Ubuntussa, ja toimii nopeasti."

        Eli kun tuli esiin että flashi toimii tosi paskasti linuxissa niin mitä Matti-setä sanoo siihen: "upuntu ei ole linux ja flash ei ole kerneli ja kerneli ei ole upuntu LAAL ALAAL !!!"

        "Mutta viritelmähän se on, kun ei kerran ole missään virallisessa standardissa ja häviää nopeaan tahtiin2

        Jos virallisista standardeista lähdetään niin windows on desktop puolella standardi :D

        "Itsekin työkseni poistan Flashia asiakkaiden nettisivustoilta paljon tämän vuoden aikana ja korvaan ne normaalilla tekniikalla.. Ei tuota kaipaa kukaan. "

        Olet tuomittu mutta mikäs siinä :D

        "IT'sJustAroundTheCorner (tm)"

        Ei vaan se on nykypäivää.

        "Jos virallisista standardeista lähdetään niin windows on desktop puolella standardi :D"

        Ei ole ollut ikinä.


      • M-Kar kirjoitti:

        Web on mahdollistanut 90-luvun hämäristä asti sisällön rajoittamisen.

        Sisällön tuottajat sen ratkaisevat kelpaako HTML5 ilman DRM:ää ja kaikki tietävät mikä on totuus tässä asiassa.


      • f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Onko 6 päivää vanha testi jo liian vanha?

        http://www.tomshardware.com/reviews/chrome-17-firefox-10-ubuntu,3129-9.html

        Ja tuon mukaa toimii hyvin?

        Et ilmeisesti ole tietoinen siitä, että tietotekniikassa tarvitaan aina vähintään 10x suorituskykyeroja, ennen kuin niillä on jotain oleellista merkitystä.


      • f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Mutta Windowsissa toimii tuplasti paremmin niinkuin kuvasta näkyy.

        Käytännössä tarvitaan aina vähintään 10x suorituskykyeroja ennen kuin niillä on mihinkään mitään vaikutusta.


      • Höpö Höpö Höpö Höpö
        M-Kar kirjoitti:

        "Väärin, Flashit ja muut kehitettiin koska html:t on niin kakkakikkareita ja tehottomia ja vanhanaikaisia, kuten html5 tulee valmistuessaan olemaan :)"

        Eihän Flash pysty vieläkään samaan mihin HTML.

        "Joo milloin tulee videostreemaus html5:lle? :D"

        Videotuki on ollut selaimissa jo pitkän aikaa. Nyt se on vieläpä kypsynyt toimintavarmaksi ja on myös yleisesti käytössä.

        "Flash on hemmetin hyvä keksintö."

        http://www.useit.com/alertbox/20001029.html
        https://www.google.com/search?hl=en&q=flash evil#sclient=psy&hl=1&source=hp&q=flash evil&pbx=1&oq=flash evil&aq=f&aqi=g-v5&aql=&gs_sm=3&gs_upl=1944l2197l0l2507l2l2l0l0l0l0l123l238l0.2l2l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=fc535429dada2400&biw=1170&bih=941

        Ja noin 100% webbikehittäjistä ja loppukäyttäjistä on sitä mieltä, että Flash on roskaa. Samoilla linjoilla on myös Apple, Microsoft ja jopa Adobe itse.

        Etkö enää vanhempia linkkejä löytänyt ??????????

        Vähän samaa, kun se linuxsen CD asemien hajoamiset !


      • windows 8 kirjoitti:

        "Miten tuo ilmenee? Siis muissa kuin fudududussa? "

        Heh ylimielisyys on näköjään linux-urveloitten perisynti. Mulla on tässä ykköskoneella openSUSE, siinä firefox ja uusin flashi mitä varannoista mokoma nouti itselleen ja amd:n suljetut ajurit koska vakiona mukana tulleet jotkut vatun opensouce Gullium ajurit sotki koko näytön 2 minuutin käytön jälkeen. suljetut ajuritkin joutu asentamaan vattu googlaten kun yastista tai oikein mistään ollut mitään apua ja amd.comista haetut ajurit eivät lähteneet asentumaan tietenkään.

        fullscreenissä kaikki youtubevideot menevät alle 1fps taajuuteen. laitteistokiihdytystä ei näköjään ole ollenkaan. että terveisiä takapuolesta vaan, linuxin vuotta ei ole eikä tule.

        Eli siiset osaa tietotekniikaa kun säädät kehitysversiokäyttöjärjestelmillä ja et onnistu missään. Et edes saa videoita toimimaan.


      • B-läähättäjälle
        blaah kirjoitti:

        ”Oi voi meidän linux-puppelia onko se epämukavaa ajatella Windows-desktopeja”

        Kun asia-argumentit loppuvat, tai niitä pikemminkin ei koskaan ole ollutkaan, niin täytyy siirtyä sovauksiin.

        Linux hamppareilta opittua vänkäilyä ja ei maksanut mitään, siis täysin ilmaista joten nyt menee canonical konkurssiin, kun Windows käyttäjät ei maksa mitään linux känkkäily opista ................


      • M-Kar kirjoitti:

        Ja tuon mukaa toimii hyvin?

        Et ilmeisesti ole tietoinen siitä, että tietotekniikassa tarvitaan aina vähintään 10x suorituskykyeroja, ennen kuin niillä on jotain oleellista merkitystä.

        Joo.. selvä. Jos ubuntu on puolta hitaampi kuin Windows niin ei haittaa mitään mutta jos Windows on jossain asiassa 10% hitaampi kuin ubuntu niin voi kauhistus mikä etana se Windows onkaan.


      • peliconsolylinux ?
        blaah kirjoitti:

        ”Oi voi meidän linux-puppelia onko se epämukavaa ajatella Windows-desktopeja”

        Kun asia-argumentit loppuvat, tai niitä pikemminkin ei koskaan ole ollutkaan, niin täytyy siirtyä sovauksiin.

        Ei ole mukava ajatella linux-desktoppejakaan ja linux profeetta itsekin sen toteaa !!!!!!!!

        http://www.youtube.com/watch?v=ZPUk1yNVeEI&feature=related

        Revi tuosta Blaah .............


      • Windows 8
        M-Kar kirjoitti:

        Eli siiset osaa tietotekniikaa kun säädät kehitysversiokäyttöjärjestelmillä ja et onnistu missään. Et edes saa videoita toimimaan.

        "Eli siiset osaa tietotekniikaa kun säädät kehitysversiokäyttöjärjestelmillä ja et onnistu missään. Et edes saa videoita toimimaan."

        No lähinnä sinä et tiedä kun kuvittelet yhtäkkiä moista.


      • Windows 8
        M-Kar kirjoitti:

        "IT'sJustAroundTheCorner (tm)"

        Ei vaan se on nykypäivää.

        "Jos virallisista standardeista lähdetään niin windows on desktop puolella standardi :D"

        Ei ole ollut ikinä.

        "Ei vaan se on nykypäivää."

        Joo, herätä mut sitten kun html5 on standardisoitu ja valmis. Nyt tais unohtua ottaa jo lääkkeet?

        "
        Ei ole ollut ikinä. "

        Joo ei toki, 90% desktop osuuksista ei suinkaan ole standardi - ei suinkaan. Itsesuggestio on taas valtava ja omassa fantasiamaailmassa eläminen. Haluat uskoa kaiken muun paitsi totuuden eikö niin?


      • Windows 8 kirjoitti:

        "Ei vaan se on nykypäivää."

        Joo, herätä mut sitten kun html5 on standardisoitu ja valmis. Nyt tais unohtua ottaa jo lääkkeet?

        "
        Ei ole ollut ikinä. "

        Joo ei toki, 90% desktop osuuksista ei suinkaan ole standardi - ei suinkaan. Itsesuggestio on taas valtava ja omassa fantasiamaailmassa eläminen. Haluat uskoa kaiken muun paitsi totuuden eikö niin?

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Standardi


      • peliconsolylinux ? kirjoitti:

        Ei ole mukava ajatella linux-desktoppejakaan ja linux profeetta itsekin sen toteaa !!!!!!!!

        http://www.youtube.com/watch?v=ZPUk1yNVeEI&feature=related

        Revi tuosta Blaah .............

        Se siitä M-Karin hokemasta "Linuksilla on maailman paras laitetuki"

        Itse pääpappi tunnusti suuren laitekirjon desktopeissa linuxin ongelmaksi.


      • Windows 8
        M-Kar kirjoitti:

        "Väärin, Flashit ja muut kehitettiin koska html:t on niin kakkakikkareita ja tehottomia ja vanhanaikaisia, kuten html5 tulee valmistuessaan olemaan :)"

        Eihän Flash pysty vieläkään samaan mihin HTML.

        "Joo milloin tulee videostreemaus html5:lle? :D"

        Videotuki on ollut selaimissa jo pitkän aikaa. Nyt se on vieläpä kypsynyt toimintavarmaksi ja on myös yleisesti käytössä.

        "Flash on hemmetin hyvä keksintö."

        http://www.useit.com/alertbox/20001029.html
        https://www.google.com/search?hl=en&q=flash evil#sclient=psy&hl=1&source=hp&q=flash evil&pbx=1&oq=flash evil&aq=f&aqi=g-v5&aql=&gs_sm=3&gs_upl=1944l2197l0l2507l2l2l0l0l0l0l123l238l0.2l2l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=fc535429dada2400&biw=1170&bih=941

        Ja noin 100% webbikehittäjistä ja loppukäyttäjistä on sitä mieltä, että Flash on roskaa. Samoilla linjoilla on myös Apple, Microsoft ja jopa Adobe itse.

        "Eihän Flash pysty vieläkään samaan mihin HTML."

        So, pointti oli?

        Ai niin sitä ei ollut, pelkkää säälittävää rypinää enää :D

        "Videotuki on ollut selaimissa jo pitkän aikaa. Nyt se on vieläpä kypsynyt toimintavarmaksi ja on myös yleisesti käytössä."

        Osaatkos lukea, Video-Streamaus. S-T-R.-E-A-M-A-U-S. Taidat olla tästäkin asiasta tyystin pihalla kuten vähän kaikesta linuxin ja windowsin saralla? :D

        Mikä waterfall-analyysi? Taisi liittyä riskianalyysiin vai mitä? ;)

        "Ja noin 100% webbikehittäjistä ja loppukäyttäjistä on sitä mieltä, että Flash on roskaa. Samoilla linjoilla on myös Apple, Microsoft ja jopa Adobe itse. "

        Matti-Sedän iltasatu ilman faktoja taas. On se joo sun upuntu-lonoxissa surkea, Windows ei vaan ole Linux missä flashi toimii nätisti jopa miniläppäreissä kunhan alla on Windows.

        Matti Karnaattu on homo:

        https://www.google.com/search?hl=en&q=flash evil#hl=en&sclient=psy-ab&q=Matti Karnaattu homo&pbx=1&oq=Matti Karnaattu homo&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=3&gs_upl=84997l87412l0l88018l20l18l0l0l0l0l319l2194l9.7.1.1l18l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=239ed407df9948f7&biw=1116&bih=1464

        ja lähestulkoon 100% ihmisistä on sitä mieltä että Matti Karnatatu on homo.


      • Windows 8
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Se siitä M-Karin hokemasta "Linuksilla on maailman paras laitetuki"

        Itse pääpappi tunnusti suuren laitekirjon desktopeissa linuxin ongelmaksi.

        "Se siitä M-Karin hokemasta "Linuksilla on maailman paras laitetuki""

        No M-Kari on niin idiootti että se ei ole tajunnut että laitetuki tarkoittaa linuxin tapauksessa arkkitehtuuritukea, jota harvat distrot taas kunnoittaa, vaan kaikki distrot on lähinnä x86 ja siinä se. Oikea linux-asiantuntija sekin. Melkein voisi väitellä että WinNT tukee useampaa laitearkkitehtuuria kuin linuxit mutta anti olla koska ei jaksa tänä iltana taas lukea:

        "upuntu ei ole linux ja tukee kyllä 100 eri laitearkkitehtuuria koska minä niin sanon ja linux ei ole kerneli eikä upuntu lisälaite sinun leivänpaahtimessasi mikä on minun perseessäni"


      • Windows 8
        peliconsolylinux ? kirjoitti:

        Ei ole mukava ajatella linux-desktoppejakaan ja linux profeetta itsekin sen toteaa !!!!!!!!

        http://www.youtube.com/watch?v=ZPUk1yNVeEI&feature=related

        Revi tuosta Blaah .............

        "Ei ole mukava ajatella linux-desktoppejakaan ja linux profeetta itsekin sen toteaa !!!!!!!!

        http://www.youtube.com/watch?v=ZPUk1yNVeEI&feature=related

        Revi tuosta Blaah ............. "

        Linuxin perusviat tuli siinä taas selvitettyä, eli kun pitäisi tukea laitteita, niin vaikeaahan se on kun linux-nörtit joutuisi niitä itse kaikkia tukemaan kun ei ole vakaata API/ABI:a ja Linus rikkoo kaikki 6kk välein.

        Paitsi M.-Kar:

        "Upuntu ei ole linux ja tuo ei kuulu upuntuun eikä liity linuxiin ja ostamalla upuntu-sertifikoitua rautaa, esim. näitä romukoneita mitä et löydä edes mistään varmistut linux-tuesta koska minä niin sanon, laita myös päivitykset off-asentoon!"

        Mutta asiasta kukkaruukkuun takaisin: laitetukea linuxille ei ole ikinä tulossa ja se on niitä viiden kohdan kulmakiviä miksi linuxin läpimurtoa ei ikinä tule.

        M-Kar kotkasta: "upuntu ei ole linux ja linux ei ole upuntu ja upuntu kyllä tukee kaikkia marketin laitteita paitsi jos itse törttäilet ja ostat epästandardia rautaa koska minä määrittelen itse standardit täällä premialla ja sitäpaitti 70-luvun kivikautista posix-määrettä tulisi noudattaa ja kaupassa 99% raudasta on siis epästandardia mutta linux ei ole upuntu ja uskon kaiken muun paitsi sen että windows tukee posixia koska iskäni opetti minulle niin pienestä pitäen"


      • Vaan kun se Windows ei ole lähimaillakaan standardia eikä sillä ole juurikaan merkitystä.


      • Windows 8 kirjoitti:

        "Eli siiset osaa tietotekniikaa kun säädät kehitysversiokäyttöjärjestelmillä ja et onnistu missään. Et edes saa videoita toimimaan."

        No lähinnä sinä et tiedä kun kuvittelet yhtäkkiä moista.

        Juurihan itse sanoit säätäneesi kehitysversiokäyttöjärjestelmällä ja epäonnistuneesi.


      • f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Joo.. selvä. Jos ubuntu on puolta hitaampi kuin Windows niin ei haittaa mitään mutta jos Windows on jossain asiassa 10% hitaampi kuin ubuntu niin voi kauhistus mikä etana se Windows onkaan.

        Eihän Ubuntu tässä asiassa ole Windowsia hitaampi. Flashia kun ei Windowsista löydy niin tämä ei ole mitenkään vertailukelpoista.

        Windows vaan on joissakin asioissa 10x hitaampi Ubuntua joten sillä kyllä on merkitystä.


      • ei ole vielä yhtään
        blaah kirjoitti:

        Windows nähtävästi rikkoo emolevyiltä kello- ja kalenteripiirit.

        tapausta nähty vaikka on noi vanhimmat 8086 tasoo että linkkura-urpojen legendaa tämäkin kello- ja kalenteripiirien joukkotuho ossaisikkos neropatti blaah vastata siihen kyssään siitä kaavasta ( 16 x 64 x 1024 x 512 ) että miten tuo kynnys kierrettiin sillon aikanaan ?


      • tiedetään se ei sitä
        M-Kar kirjoitti:

        Ja tuon mukaa toimii hyvin?

        Et ilmeisesti ole tietoinen siitä, että tietotekniikassa tarvitaan aina vähintään 10x suorituskykyeroja, ennen kuin niillä on jotain oleellista merkitystä.

        tarvii toistella mutta miten se videon toimintaan vaikutta video on aika helppoa nykykoneille joka tapauksessa ?


      • Windows 8
        M-Kar kirjoitti:

        Juurihan itse sanoit säätäneesi kehitysversiokäyttöjärjestelmällä ja epäonnistuneesi.

        "Juurihan itse sanoit säätäneesi kehitysversiokäyttöjärjestelmällä ja epäonnistuneesi. "

        Ai nyt openSuse on kehitysversiokäyttis? :D En minä mitään epäonnistunu, olet vain omissa kuvitelmissasi koko ajan.


      • Windows 8
        M-Kar kirjoitti:

        Vaan kun se Windows ei ole lähimaillakaan standardia eikä sillä ole juurikaan merkitystä.

        "Vaan kun se Windows ei ole lähimaillakaan standardia eikä sillä ole juurikaan merkitystä. "

        On se 90% osuuksineen, tee jollekkin nörttimarginaalikäyttikselle jotain softaa tai ajuria niin olet tuomittu :)


      • Windows 8
        M-Kar kirjoitti:

        Eihän Ubuntu tässä asiassa ole Windowsia hitaampi. Flashia kun ei Windowsista löydy niin tämä ei ole mitenkään vertailukelpoista.

        Windows vaan on joissakin asioissa 10x hitaampi Ubuntua joten sillä kyllä on merkitystä.

        "Flashia kun ei Windowsista löydy niin tämä ei ole mitenkään vertailukelpoista."

        Eihän se löydy upuntustakaan. Mutta mitäs sitten? Upuntu on ihan surkea suorituskyvyltään silti flashinkin kanssa eikä sitä voi suositella kenellekkään.


      • Windows 8 kirjoitti:

        "Flashia kun ei Windowsista löydy niin tämä ei ole mitenkään vertailukelpoista."

        Eihän se löydy upuntustakaan. Mutta mitäs sitten? Upuntu on ihan surkea suorituskyvyltään silti flashinkin kanssa eikä sitä voi suositella kenellekkään.

        Nykyisessä Ubuntussa kyllä on Flash Player eikä sen suorituskyvyssä ole mitään ongelmia.


      • Windows 8 kirjoitti:

        "Juurihan itse sanoit säätäneesi kehitysversiokäyttöjärjestelmällä ja epäonnistuneesi. "

        Ai nyt openSuse on kehitysversiokäyttis? :D En minä mitään epäonnistunu, olet vain omissa kuvitelmissasi koko ajan.

        Tietysti on. Se tuotantokäyttöön tehty versio kun on Suse Enterprise Deskop tai Suse Enterprise Server.

        openSuse on sitten se kehitysversio millä koeajellaan bugeja pois ja leikitään uusilla ominaisuuksilla.


      • Windows 8 kirjoitti:

        "Ei vaan se on nykypäivää."

        Joo, herätä mut sitten kun html5 on standardisoitu ja valmis. Nyt tais unohtua ottaa jo lääkkeet?

        "
        Ei ole ollut ikinä. "

        Joo ei toki, 90% desktop osuuksista ei suinkaan ole standardi - ei suinkaan. Itsesuggestio on taas valtava ja omassa fantasiamaailmassa eläminen. Haluat uskoa kaiken muun paitsi totuuden eikö niin?

        "Joo, herätä mut sitten kun html5 on standardisoitu ja valmis."

        Ei kaiken tarvitse olla standardoitua ja valmista että voi käyttää. Useinkin käytetään standardoimatonta tekniikkaa, esim. Windowsia.


      • Windows 8 kirjoitti:

        "Vaan kun se Windows ei ole lähimaillakaan standardia eikä sillä ole juurikaan merkitystä. "

        On se 90% osuuksineen, tee jollekkin nörttimarginaalikäyttikselle jotain softaa tai ajuria niin olet tuomittu :)

        Suurin osa softasta tehdään linuxeilla ja tehdään linuxeille.


      • Windows 8
        M-Kar kirjoitti:

        Suurin osa softasta tehdään linuxeilla ja tehdään linuxeille.

        "Suurin osa softasta tehdään linuxeilla ja tehdään linuxeille. 2

        Saataisinko faktaa jo pikkuhiljaa? Ai ei vai? Jumalasi slashdotilla on näin joskus sinulle sanonut ja sinä uskot?


      • Windows 8
        M-Kar kirjoitti:

        "Joo, herätä mut sitten kun html5 on standardisoitu ja valmis."

        Ei kaiken tarvitse olla standardoitua ja valmista että voi käyttää. Useinkin käytetään standardoimatonta tekniikkaa, esim. Windowsia.

        "Ei kaiken tarvitse olla standardoitua ja valmista että voi käyttää."

        elä hiivatissa, et tainnut nyt oikein ymmärtää että mistä oli kyse?


      • ubutubu beta ?
        M-Kar kirjoitti:

        Tietysti on. Se tuotantokäyttöön tehty versio kun on Suse Enterprise Deskop tai Suse Enterprise Server.

        openSuse on sitten se kehitysversio millä koeajellaan bugeja pois ja leikitään uusilla ominaisuuksilla.

        Siis onko kaikki linux rypistykset siis Beta jakeluja ? Jopa se ubutubukin ?


      • Windows 8 kirjoitti:

        "Suurin osa softasta tehdään linuxeilla ja tehdään linuxeille. 2

        Saataisinko faktaa jo pikkuhiljaa? Ai ei vai? Jumalasi slashdotilla on näin joskus sinulle sanonut ja sinä uskot?

        Miksi itsestään selvät asiat tarvitsee faktaa? Valtaosa softasta mitä tehdään on webbisoftaa, webbisivustoja, verkkokauppoja, räätälöintejä olemassa oleviin webbijärjestelmiin ja jne.

        Valtaosa näistä kehitetään PHP:llä, Javalla, Ruby:llä yms. ja pyörivät linuxien päällä ja kehitys tehdään linuxeilla.

        Windowsilla tehdään sitten ne sivustot joista löytyy .asp tai .aspx päätteisiä urleja ja ne pyörivät Windowsin päällä. Näitä on varmaan 14% webbisivustoista.

        Windowsilla tehdään toki muutakin ohjelmistokehitystä, samoin linuxeilla ja seuraavaksi merkittävin kehitys tapahtuu mobiilisovelluksiin. Yli puolet ohjelmistokehityksestä tehdään kuitenkin linuxeilla.

        Tietysti pelle yrittää taas lässyttää jostain desktop ohjelmista mutta kun niitä tehdään kovin vähän nykyään. Aika marginaalista puuhaa oikeastaan.


      • ubutubu beta ? kirjoitti:

        Siis onko kaikki linux rypistykset siis Beta jakeluja ? Jopa se ubutubukin ?

        Etkö osaa lukea? Suse Enterprise on valmis, tuotantokäyttöön tehty käyttöjärjestelmä. Samoin on Ubuntu LTS, Red Hat Enterprise, Debian, CentOS, Android jne.

        Kehitysversiot ovat yleensä näitä mitä tulee pari kertaa vuodessa, ovat tuettuja lyhyen aikaa ja joita saa ladattua maksutta. Tyypillisesti tuotantokäyttöön sopivien järjestelmien rinnalla on tarjolla niitä testipenkkejä.


      • f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Piraatteja tai ei, mutta jos HTML5:een ei saada DRM tukea niin ei tule onnistumaan.

        HTML5:sta ei edes tarvitse sisällön rajoittamiseen eikä mitään Flasheja. Sen kun vaan tekee yksinkertaisen kirjautumisen rajoitettuun sisältöön ja sisällön voi aina vesileimata yksilöllisesti joten kukaan ei ole niin pöljä, että levittäisi sitä muualle.


      • Windows 8 kirjoitti:

        "Ei ole mukava ajatella linux-desktoppejakaan ja linux profeetta itsekin sen toteaa !!!!!!!!

        http://www.youtube.com/watch?v=ZPUk1yNVeEI&feature=related

        Revi tuosta Blaah ............. "

        Linuxin perusviat tuli siinä taas selvitettyä, eli kun pitäisi tukea laitteita, niin vaikeaahan se on kun linux-nörtit joutuisi niitä itse kaikkia tukemaan kun ei ole vakaata API/ABI:a ja Linus rikkoo kaikki 6kk välein.

        Paitsi M.-Kar:

        "Upuntu ei ole linux ja tuo ei kuulu upuntuun eikä liity linuxiin ja ostamalla upuntu-sertifikoitua rautaa, esim. näitä romukoneita mitä et löydä edes mistään varmistut linux-tuesta koska minä niin sanon, laita myös päivitykset off-asentoon!"

        Mutta asiasta kukkaruukkuun takaisin: laitetukea linuxille ei ole ikinä tulossa ja se on niitä viiden kohdan kulmakiviä miksi linuxin läpimurtoa ei ikinä tule.

        M-Kar kotkasta: "upuntu ei ole linux ja linux ei ole upuntu ja upuntu kyllä tukee kaikkia marketin laitteita paitsi jos itse törttäilet ja ostat epästandardia rautaa koska minä määrittelen itse standardit täällä premialla ja sitäpaitti 70-luvun kivikautista posix-määrettä tulisi noudattaa ja kaupassa 99% raudasta on siis epästandardia mutta linux ei ole upuntu ja uskon kaiken muun paitsi sen että windows tukee posixia koska iskäni opetti minulle niin pienestä pitäen"

        "Linuxin perusviat tuli siinä taas selvitettyä, eli kun pitäisi tukea laitteita, niin vaikeaahan se on kun linux-nörtit joutuisi niitä itse kaikkia tukemaan kun ei ole vakaata API/ABI:a ja Linus rikkoo kaikki 6kk välein."

        Käyttöjärjestelmätoimittajat tarjoavat vakaan API/ABI:n vuosikausiksi, ja jopa vuosikymmeneksi.
        "
        Mutta asiasta kukkaruukkuun takaisin: laitetukea linuxille ei ole ikinä tulossa ja se on niitä viiden kohdan kulmakiviä miksi linuxin läpimurtoa ei ikinä tule."

        Linuxissa on jo markkinoiden paras laitetuki. Vähän väärin meni 20v myöhässä oleva ennistus.


      • Windows 8 kirjoitti:

        "Windows-desktopit eivät tarvitse flashia mihinkään."

        Ei tarvitse, mutta mainostajatkin tarvitsevat ja pelien tekijät. NO joo te linux-uivelot olette niin mukafiksuja että osaatte oikein blokata flash-mainokset omissa leluxeissanne ja selaimissanne, oikein odotan että teiltä tulee nyt jotain rynkytystä tähän asiaan liittyen, teitä kun pystyy lukemaan kuin avointa kirjaa.

        Ei mainostajat ja pelien tekijät tarvitse Flashia mihinkään. Et PYSTY keksimään mitään esimerkkiä mikä vaatisi Flashin.



      • Höpö Höpö Höpö Höpö kirjoitti:

        Etkö enää vanhempia linkkejä löytänyt ??????????

        Vähän samaa, kun se linuxsen CD asemien hajoamiset !

        Ei ne linkit ole mihinkään vanhentuneet sillä Flash ei edelleenkään pysty samaan mihin oikeat webbitekniikat.


    • jhguytr

      Te ette ole sisäistäneet tietokoneen tarkoitusta.

      • korkea opin ahjo

        No kerroppas sinä se "selväkielellä" ja muista selventää se "sisäistykset tietokoneen tarkoituksestakin" ?


      • korkea opin ahjo kirjoitti:

        No kerroppas sinä se "selväkielellä" ja muista selventää se "sisäistykset tietokoneen tarkoituksestakin" ?

        Tietokoneen tarkoitus on olla ohjelmoitavissa.


      • Win-seiska
        M-Kar kirjoitti:

        Tietokoneen tarkoitus on olla ohjelmoitavissa.

        Eikös se sinun ubutubu ole juuri sitä ja kuinka usein sinä sitä OHJELMOIT ????
        Ainoa hyvä ubutubussa on, että siinä on Suomenkieliset ohjeet ja väkisin Englannin kielestä Suomennetut asennus nimitykset.
        Toisin sanoen, samaa harrastelija tuotetta mitä toisetkin linuxytimellävärisevät käyttöjärjestelmät, mutta sitä ymmärtää savon korvessa asuva suomenkielentaitoinen ubutubun käyttäjä, joten....?


    • Windows 8

      "Tietokoneen tarkoitus on olla ohjelmoitavissa. "

      Paha lipsautus, nyt pyyhit kaikki Android-argumentit taivaan tuuliin :D

      Harmittaako?

      • Android on ohjelmoitavissa.


      • android on vaan uusi
        blaah kirjoitti:

        Android on ohjelmoitavissa.

        lelu lapsille että pääsee leikkiin


      • Win-seiska
        blaah kirjoitti:

        Android on ohjelmoitavissa.

        Eiköhän kaikki käyttöjärjestelmät ole "ohjelmoitavissa" määrättyyn pisteeseen asti ja nyt katsellaan, jos Windows-8 on jo OHJELMOITU toimivaksi, ilman "konehuoneen" ronkkimista ?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      57
      1628
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      124
      1248
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1054
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      338
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    9. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      612
    Aihe