Riittääkö lk collielle ns peruslenkit (vapaana,hihnassa, koirapuisto) Vai pitääkö senkaa himona harrastaa jotain esim. agilityä,tokoa et on tyytyväinen?
Lk collien liikunnanmäärä
5
213
Vastaukset
- sasha 84
toiminnanhaluisena lk colle nauttii myös tokosta sekä agilitysta aivojumpan vuoksi.
- yksilöllistä
Se on yksilökysymys. Kaverini nahkis on todella energinen ja väsymätön spurtteri, kun taas toisen kaverini saman rodun edustajan lempiharrastuksia ovat peruslenkit ja nukkuminen.
- ndu
Lk collielle ei ole yleensä IHAN välttämätöntä harrastaa jotakin muutakin kuin ne perusliikunnat,mutta lenkkeilyä pitää olla tarpeeksi.Tietysti olisi kyllä hyvä harrastaa jotakin,koska Lk. collie rakastaa aivojumppaa.
- Metsän_nahka
Agility ei ole aivojumppaa! Eikä toko. Mikäs rotu on jalostettu noihin lajeihin?
Siinä rasitetaan koiran kroppaa ja hermoja.
Aivotyö on aivan muuta, lähes aina siinä on mukana hajuaisti, kas kummaa.
Liikuntaa vaihtelevassa maastossa, nenähommia ja toki jos tokokenttä kutsuu, sinne hinkkaamaan. Ei siinä peruskouluttamisessa pahaa ole.
Ne on fiksuja, muttei ne mene sekas jos ihmispolo makaa 40 asteen kuumeessa ja koirien lenkit, virikkeet ja toiminta yms. rajoittuukin pikkulenkkeihin tai/ja omassa pihassa olemiseen (aivojumppa on hyvä juttu kotona just niitä päiviä varten kun omistaja sairauden vuoksi joutuu antamaan koirilleen vähemmän ulkoilua) Tässä se nenätyö, aivotyö tulee hyvään saumaan! Opeta etsimään sun esineitä, nameja`, tekeen joku pikkutemppu tms. Mulla on nyt 7 koiraa, 6 niistä collieita, niistä taas 3 nahkaa.
Yksi on yyyyberhaukkuva kun liian läheltä pihaa kuuluu ääniä.
Ja samaten ratkiriemukas haukahtelu kun tuun töistä kotiin.
Ulkona luonnossa kannattaa käyttää todellakin yksinkertaista luovuutta, samalla tulee lenkki ja aivotyö. Itse asiassa kunnon maastossa ne tulee suoraan sen maaston takia. - tintin
Yksilökohtaisia eroja toki on, mutta peruslähtökohdat ovat aika simppelit. Nahka on aktiivinen koira, joka kaipaa liikuntaa ja aivotyötä. Ei kuitenkaan tarvitse juosta ties missä koirariennoissa omistaakseen tyytyväistä collieta. Koiralle voi tehdä itsekin esim. hajujälkeä, avaintenetsintää, naminpiilotusta etc etc. Helppoa, hauskaa, hyödyllistä ja halpaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384659Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2722376Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532247- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131642M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289