tässä minun tarinani. olen 21vuotias 1,5v pojan äiti. kuukautiset alkoivat 14v ja olleet aina epäsäännölliset. 17vuotiaana sain alapään kautta tehdyssä ultrassa tietää että minulla on monirakkulaiset munasarjat. lääkäri sanoi myös että raskaaksi tulemisessa voi olla tulevaisuudessa ongelmia. siinä vaiheessa seurustelin ja olin asunut poikaystäväni kanssa yhdessä vuoden.
olimme suunnitelleet tulevaisuutta ja halusimme nuorena lapsia molemmat joten jätimme ehkäisyn pois kuukausi lääkärinajan jälkeen.emme alkaneet vauvaa heti yrittämään vaan olimme "tulee jos on tullakseen fiiliksillä"
kuukautiset e-pillereiden jälkeen tulivat noin 3-4kk välein ja olin varma etten edes ovuloi. jossain vaiheessa vauvakuume oli jo todella paha ja melkeen masennuin ja tunsin epäonnistuneeni naisena koska en tullut raskaaksi. kerkesin luopua toivosta ja heitin ostamani vauvalehdet pois enkä enää katsonut vauvasairaalasarjoja, katkeroiduin. olin varma etten saa lapsia ikinä.
kuin ihmeen kaupalla kuukautta myöhemmin olin raskaana(1,5 vuoden yrittämisen jälkeen!)
kaikilla ei ole helppoa saada lasta vaikka ois kuinka nuori.
raskauden jälkeen mulla on tuo munasarjojen tilanne vaan pahentunut. joulukuussa jouduin sairaalaan yhtäkkisten aivan hirveiden alamahakipujen vuoksi(pahempi kuin synnytys!) päivystyksestä ohjattiin gynelle jossa ultrattiin ja lääkäri totesi että oikeassa munasarjassa oli ollut iso kysta joka oli puhjennut.
jouduin jäämään naisten osastolle yöksi tarkkailuun koska kysta oli luultavasti puhjetessaan rikkonut verisuonen ja olin vuotanut verta vatsaonteloon. halusivat seurailla etten vuoda lisää. muuten olisi ollut luvassa tähystysleikkaus vuodon tyrehdyttämiseksi. onneksi loppui vuoto ja pääsin seuraavana aamuna kotiin. :) nyt olemme puoli vuotta olleet ilman ehkäisyä ja minulla on peräti yhdet kuukautiset ollu puolen vuoden aikana... -.- tällä kertaa taidamme turvautua johonki apukeinoon raskaaksi tulemiseen. ensi viikolla olisi tarkoitus soittaa perhesuunnittelu neuvolaan ja kertoa tilannetta. jospa sais ajan gynelle ja jotain hormonivalmistetta jolla saatais munasoluja kypsymään ja irtoamaan... :) tuosta clomifen nimisestä oon lukenu netissä paljon joten kaipaisin siitä kokemuksia sekä muilta kystisistä munasarjoista kärsiviltä kokemuksia...
minun tarinani..
äityli91
0
168
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 235128
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r24573- 1031352
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361320Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121220- 931094
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike19971viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168855En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61813- 37779